Thisted Gymnasium STX og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Thisted Gymnasium STX og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 Ty2/abxyz - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Thisted Gymnasium STX og HF
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Stine Marie Bøttern
Hold
2023 Ty2/abxyz (
1abxyz Ty2
,
2abxyz Ty2
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Vielleicht Liebe
Titel 2
Urbanes Leben
Titel 3
Urbanes Leben
Titel 4
Das Leben in der DDR
Titel 5
Reisen durch Land und Leben
Titel 6
Gewalt und Verbrechen
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Vielleicht Liebe
Indhold:
Forløbet omhandler kærlighed - både den lykkelige og den ulykkelige salgs. Vi undersøger, hvordan kærligheden og parforholdet fremstilles i forskellige tysksprogede tekster.
Tekster:
Film: "About a girl" (2014)
Sang: "Auf anderen Wegen" (2014) af Andreas Bourani. Fra bogen: Los Geht's
Sang: "Liebe ist leise" (2009) af Axel Bosse. Fra bogen: Los Geht's
Tekst: "ein Jüngling liebt ein Mädchen" (1822) af Heinrich Heine. Fra bogen: Auf Uns
Film: "Freier Fall (2013)
Sang: "Ich denk' an dich" (2003) af Pur
Grammatisk fokus:
Modalverber
regelmæssige verber
Kasus
25% OPGIVES TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Keine Hausaufgaben. Bringt das Kompendium mit :)
Hausaufgabe (lektie) (15 min):
Hausaufgabe: øv jer på bøjningen af sein (at være) og haben (at have). Lær dem UDENAD :) medbring jeres tyskmappe.
Keine Hausaufgaben :) im Unterrichten arbeiten wir mit dem Gedicht "Ein Jüngling liebt ein Mädchen"
I dette modul skal i lave en lille gruppeaflevering til teksten "Ein Jüngling liebt ein Mädchen"
Create Comics Online, it’s Fun & Free at MakeBeliefsComix!
Abstimmung
LU: i dette modul skal i lave opgave 1, 2 og 3 i det vedhæftede dokument. I skal kopiere jeres besvarelser ind i elevfeedback på dette modul. Jeg fører fravær på baggrund af elevfeedback, så husk at lægge jeres besvarelser ind der.LU_Auf anderen Wege
I modulet arbejder vi videre med sangen "Auf anderen Wegen".Vi gennemgår opgave 2 og 3 fra jeres LU modul.LU_Auf anderen Wegen.docx
Bringt das Buch "Alles in Allem" mit.
LU: i dette og næste modul skal i se filmen "About a girl".
LU: i dette modul skal I se resten af filmen "About a girl".
Lektie: sidste chance for at se filmen "About a girl". Jeg har lånt den til jer på MitCFU fra mandag.
Mundtlige samtaler: "About a girl"Alle møder op til timen.
klelev12:00Amalie12:05Andrea12:10Anna12:15Anne12:20Camillia12:25Cathrine12:30Frederikke12:35Freja 12:40Freya12:45Kirstine12:50Lola12:55Malthe13:00Marius13:05Astrid13:10Manna
verber_1g_LU.docx
Mundtlige samtaler "about a girl". Alle møder op til modulet.
Oversigt
verber_1g_2_modul.docx
Keine Hausaufgaben. Bringt das Buch "Alles in Allem" und euere Mappe mit :)
Pur.docx
Keine Hausaufgaben :)
Keine Hausaufgaben :) Bringt das Grammatikbuch "Alles in allem" und eure Mappen mit.
Keine Hausaufgaben. I timen skal vi følgende:
Keine Hausaufgaben: i modulet ser vi resten af filmen "Freier Fall"
Keine Hausaufgaben. Wir arbeiten mit dem Film "Freier Fall"
Skriftlig aflevering_Freier Fall.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Urbanes Leben
Indhold:
I temaet undersøges forskellige typer litteraturs syn på livet i storbyen. Det urbane liv som fænomen iagttages, idet det undersøges, hvilke holdninger om storbylivet, der kommer til udtryk. Derudover undersøger vi også, hvordan man bor og indretter sig i Tyskland og sammenligner med Danmark.
Tekster (kernestof):
OK Kid: "Stadt ohne Meer" (2013). Fra bogen: Los Geht's
Moritz Lehmann: “Sie kam, sie sah, sie klebte” (2015). Fra bogen: Auf Uns.
Provinz: "Grossstadt" (2021)
Supplerende materiale:
YouTube, Deutsch lernen - In der Wohnung - Wortschatz Möbel / Einrichtungsgegenstände, uploadet af Sprachkuko – Deutsch lernen, 04/12/2019
Grammatisk fokus:
ordstilling i ledsætninger
regelmæssige og uregelmæssige verber
kasus
Dette forløb fortsættes i starten af 2.g, hvor holdet skal læse følgende tekst:
kernestof:
Jens Eisel: "Frei" (2014). Fra bogen: Auf Uns.
Supplerende stof:
Youtube, So wohnen die Deutschen | Meet the Germans, uploadet af DW Deutsch, 11/11/2020
25% OPGIVES IKKE TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Stadt ohne Meer.pdf
Keine Hausaufgaben :)
Hausaufgabe:1) kig rettelserne til jeres aflevering igennem2) læs om ledsætninger og lav opgave 1 i det vedhæftede dokument Ledsætninger_kurz gesagt.pdf
Keine Hausaufgaben :) Stadt ohne Meer.pdf
Hausaufgabe: lest die erste Seite des Textes "Stadt ohne Meer"
Lektie (vigtigt!) 1) Se videoen: Deutsch lernen - In der Wohnung - Wortschatz Möbel / Einrichtungsgegenstände
Ingen lektier, da I har en aflevering for.I modulet skal vi læse og analysere sangen "Provinz" :)Provinz_Grossstadt.docx
Hausaufgabe: se videoen hjemme et par gange. Sæt evt tempoet ned på 50 %. Besvar derefter "richtig oder falsch"-opgaven :)So wohnen die Deutschen | Meet the Germans
Vokabeln zum Text "sie kam, sie sah, sie klebte"
Hausaufgabe: lest den nächsten Abschnitt des Textes S. 14, Zeile 29-S.15, Zeile 4. sie kam, sie sah, sie klebte.pdf
Skriftlig prøve, som laves i timen uden hjælpemidler.Som forberedelse skal I:
sie kam, sie sah, sie klebte.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Urbanes Leben
Indhold:
I temaet undersøges forskellige typer litteraturs syn på livet i storbyen. Det urbane liv som fænomen iagttages, idet der søges indskrænket, hvilke holdninger om storbylivet, der kommer til udtryk. Derudover undersøger vi også, hvordan man bor og indretter sig i Tyskland og sammenligner med Danmark.
Tekster (kernestof):
OK Kid: "Stadt ohne Meer" (2013). Fra bogen: Los Geht's
Moritz Lehmann: “Sie kam, sie sah, sie klebte” (2015). Fra bogen: Auf Uns.
Jens Eisel: "Frei" (2014). Fra bogen: Auf Uns.
Provinz: "Grossstadt" (2021)
Supplerende materiale:
YouTube, Deutsch lernen - In der Wohnung - Wortschatz Möbel / Einrichtungsgegenstände, uploadet af Sprachkuko – Deutsch lernen, 04/12/2019
Youtube, So wohnen die Deutschen | Meet the Germans, uploadet af DW Deutsch, 11/11/2020
Grammatisk fokus:
ordstilling i ledsætninger
regelmæssige og uregelmæssige verber
kasus
OPGIVES IKKE TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Urlaub_1. modul efter ferien.docx
Hurra! Endlich wieder Deutschunterricht 🇩🇪Til modulet skal I kunne de tre bøjninger udenad:1) bøjningen af haben (at have)2) bøjning af sein (at være)3) bøjning af spielen (at spille)
Medbring jeres mappe og grammatikbog "Alles in allem"
In der Stunde werden wir den Text "Frei" lesen und analysieren.
Hausaufgabe: glosetræning. Kom igennem de forskellige linksflashcardsLearnmatch
Hausaufgabe: lest bis Zeile 27. Frei.pdf. Læs og oversæt mundligt teksten til dansk. I skal kunne gengive indholdet. I kan notere jer de ord, I ikke kender, men I skal ikke skrive en hel oversættelse ned.
Hausaufgabe: lest S. 20 Zeile 11-34
Hausaufgabe: Lest S. 30 Z. 35- S. 21 Z. 11.Slå de ord op I ikke kender og tilføj til dem gloselisten.
Zoe hält einen Vortrag über Hamburg
Hausaufgabe: lav opgave 2 b: oversæt ordene og vælg dem, du synes, beskriver Henning bedst. Du må også gerne tilføje adjektiver. I modulet arbejder vi med jeres mundtlige præsentationer af teksten "Frei". Medbring kopiarket fra sidste time.Frei_Arbei
Vi skal spille og tale en masse tysk!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Das Leben in der DDR
Indhold:
I dette forløb arbejder vi med temaet "Das Leben in DDR".
Eleverne introduceres til delingen af Tyskland, BRD og DDR. Vores hovedfokus er DDR, hvorfor der også introduceres til stasi. Vi undersøger, hvordan livet i DDR portrætteres i forskellige fiktive og ikke fiktive tekster.
Kernestof:
Film: "Ballon" (2018)
Serie i tre afsnit: "Der gleiche Himmel" (2017)
Tekst: "Mario Röllig: Begegnung mit der Vergangenheit" fra Bogen Niemals vergessen
Sang: "Radio" af Rammstein (2019)
Supplerende stof:
-
https://www.youtube.com/watch?v=PfaKzCDsyug
-
https://www.youtube.com/watch?v=3ekhvi04MMo
- s. 118-121 i Bogen "Niemals Vergessen"
20 % OPGIVES TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Vi begynder på vores nye forløb: "Das Leben in der DDR". I de to næste moduler skal i arbejde med opgaverne i det vedhæftede dokument.Das Leben in der DDR_dansk.docx
Jeg afholder mundtlige samtaler om teksten "Frei". Imens arbejder I med opgaver til vores nye forløb "Das Leben in der DDR"
Vi starter bagfra: først Zoe, så Tilde osv.
Marius starter.
Vi starter bagfra. Først Manna, så Malthe osv.
Samtaler med: Andrea, Amalie og Frederikke.
Keine Hausaufgaben :)
Wir schauen den Film "Ballon" :)
Wir arbeiten mit dem Film "Ballon" :) Keine Hausaufgaben.
1.19 min
billede.png
Hausaufgabe:
Mario Röllig_aufgaben.docx Mario Röllig_Text.docx
logo! erklärt Was war die Stasi_diktat.docx
Hausaufgabe: Lest den Text "Mario Röllig" noch Mal durch.
Mario Röllig_aufgaben.docx
Lektie:Lav opgaven færdig, hvis du ikke nåede det timen. Der_gleiche_Himmel___Arbeitsblatt_1.docx
Hausaufgabe: Aufgabe 2) Der_gleiche_Himmel___Arbeitsblatt_2.docx
Stasiopgave_verber_præsens.docx
mundtlig aflevering.docx
2. afsnit: De af jer, som ikke var til timen, skal se de første 55 minutter hjemme via linket :)
Der_gleiche_Himmel___Arbeitsblatt_2.docx
Fællesmodul med de andre sprogfag - program:
Vi mødes i salen
Den europæiske sprogdag 2024.pptx
LU: se 3. afsnit af "Der gleiche Himmel" eller begynd på den mundtlige aflevering og se 3. afsnit på et andet tidspunkt.
logo! erklärt Was war die Stasi_diktat.docx Mario Röllig_aufgaben.docx Mario Röllig_Text.docx Stasiopgave_verber_præsens.docx Der_gleiche_Himmel___Arbeitsblatt_1.docx Der_gleiche_Himmel___Arbeitsblatt_2.docx Ballon - Arbeitsblatt.docx
Mundtlige samtaler om serien "Der gleiche Himmel"Alle møder op til modulet :) I skal arbejde med skriftlige opgaver, mens jeg afholder samtaler.
Rækkefølge for samtaler:Marius starter, så Mathilde og Mathilde osv.
I dette modul skal i lave opgaverne 1-5 i det vedhæftede dokument i dette modul og resten i morgen. Nogle af opgaverne skal I kopiere ind i elevfeedback på modulet - de opgaver er markeret med gul i dokumentet.
Mundtlige samtaler om serien "Der gleiche Himmel"
Rækkefølge for samtaler: Amalie starter, så Andrea og Anna osv.
I modulet skal i arbejde videre med opgaverne i dokumentet. Kopiér jeres svar ind i elevfeedback :) LU perfektum .docx
Arbejd videre med opgaverne til LU (lav særligt opgave 6 - den skal vi bruge i modulet) LU perfektum .docx
Mundtlige samtaler:Zoe, Manna, Camillia, Olivia, Kirstine, AndreaI modulet samler vi op på LU - medbring et udprintet billede fra din studietur :)
Tic_TAc_youtube_Wie war das Leben in der DDR.docx
Radio - Text und Aufgaben.docx
LU: i dette modul skal i arbejde videre med sangen "Radio" af Rammstein. I skal lave resten af opgaverne Radio - Text und Aufgaben.docx: - Einstieg 4: Demokratie oder Diktatur? - Textarbeit 1: beschreibt das Leben des Ich’s in der DDR, indem ihr Sätz
Kopiér jeres svar ind i elevfeedback.Jeg fører fravær på baggrund af det. I må gerne arbejde sammen. :)
Kommunikationsstrategien NEU_2023.docx
Programm:
Ich möchte die ganze Welt bereisen - Arbeitsblatt und Text.pdf
wir Beenden das Thema "Das Leben in der DDR" und fangen mit einem neuen Thema "Reisen durch Land und Leben" an.Keine Hausaufgaben.
LU (jeg er desværre syg) :(I modulet skal i gå sammen i grupper på 3 personer.I skal lave følgende:
Keine Hausaufgaben. Wir arbeiten mit dem Text "Ich möchte die ganze Welt bereisen"
Die Lücken ausfüllen
Keine Hausaufgaben. Wir fangen mit einem neuen Text an. Der Text heisst "Heimkehr" und ist von dem Autor Franz Kafka geschrieben.
Heimkehr
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24,67
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Reisen durch Land und Leben
Indhold:
I dette forløb beskæftiger vi os med temaet "Reisen durch Land und Leben". Vi undersøger, hvordan rejse-motivet kommer til udtryk i forskellige fiktive og ikke fiktive tekster. Herunder undersøger vi, hvilken rolle de ydre "rejser" spiller i livet for de personer, som vi møder i teksterne.
Kernestof:
tekst: "Ich möchte die ganze Welt bereisen" af Ingo Neymayer (2009)
Tekst: "Die Bienenkönigin" af Brüder Grimm
Film: "Tschick" af Fatih Akin (2016)
Tekst: "Heimkehr" af Franz Kafka (1920)
Tekst: "Das Eisenbahngleichnis" af Erich Kästner (1931)
Film: "Im Juli" af Fatih Akin (2000)
25%
Grammatik:
Udvidet infinitiv
Præpositioner
Substantivernes køn
Adjektivernes bøjning
25% OPGIVES TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Hausaufgabe: Lest den Text Heimkehr(til dem som ikke var til sidste time) Heimkehr von Franz Kafka.docx Heimkehr - Arbeitsblatt_præpositioner.docx
Im Unterricht werdet ihr euere Personencharakteristik einander präsentieren.
Præpositioner
Hausaufgabe:Find/markér citater i teksten Heimkehr, som du kan bruge til at karakterisere "jeg-fortælleren".
Præpositioner.docx
Hausaufgabe: læs s. 44-47 i grammatikbogen Alles in Allem. Besvar følgende spørgsmål:1. hvad består en præpositionsforbindelse af?
præpositioner_alles in allem.pdf
Erich Kästner_Eisenbahngleichnis.docx
Lektie til dem, som ikke var tilstede i sidste uge.
Im Unterricht werden wir das Gedicht "Das Eisenbahngleichnis" lesen und analysieren.
Keine Hausaufgaben:) wir werden den Film "Tschick" schauen.
Seht den Film "Tschick": CFU-login
Im Unterricht werden wir Aufgaben zum Film machen
Bringt die Grammadisc mit :)
Hausaufgabe:Macht eine Zusammenfassung von Film.Benutzt die Redemittel unten und die Aussagen aus der Richtig/falsch-Aufgabe im Arbeitsblatt Tschick_samlede opgaver.docx
Mundtlige samtaler om filmen "Tschick". Alle møder op :)Vi starter bagfra dvs. Zoe, Thilde osv.BRUG materialet fra undervisningen. Fokus er på at tale frit - brug kun stikord og materialet fra undervisningen.
Tschick_samlede opgaver.docx Mundtlig aflevering_Tschick .docx
LU: Mens jeg holder samtaler skal I lave følgende1) grammatikopgaver til Tschick: jeg har samlet dem i dette dokument, men I har dem også på print i jeres kompendium Tschick_grammatik.docx2) Opgaverne i dette dokument: LU auf Weltreise.docx Kopier je
Alle møder op til modulet. Mundtlige samtaler med 2. halvdel af klassen :)
LU: vi mødes i klassen.1) Lav opgaverne færdig i dette dokument (hvis blev færdige sidste gang, går i bare i gang med de nedenstående opgaver):LU auf Weltreise.docx 2) Lav opgaverne i dette dokument: LU_futurum.docx I må gerne lave opgaverne i hånden
Alle møder op til modulet :)
Info:
Checkliste og storyboard
Minlæring
Hvis ikke du har været til Åben Skole i lørdags så brug dette link til at oprette dig i MinLæring. Selv hvis du allerede bruger det i engelsk skal du bruge linket til at komme ind i tysk holdets gruppe.
Minlæring - ordstilling i ledsætninger
Se på forklaringen af ordstilling i ledsætninger samt den lille video.Lav så øvelserne for at vise at du har forstået princippet.
KUMMER - DER LETZTE SONG (ALLES WIRD GUT)
Opret dig i Minlæring - hvis du ikke allerede har gjort det.
Få lavet de to lektier som ligger på Minlæring.
Det finitte verbum i ledsætninger
Bøjning af hjælpeverberne -
Die Bienenkönigin - Text und Arbeitsblatt.pdf
Sidste chance for at lave de to lektier i minlæring
Minlæring - ordstilling
Bøjning af hjælpeverber
Højtlæsning: Læs teksten "Die Bienenkönigin" (brug enten papiret fra sidste modul eller dokumentet her på modulet)
Die Bundestagswahl 2025.docx
Bundestagswahl 2025 Ergebnisse: So hat Deutschland gewählt – aktuelle Daten
Udtale_Individuelle udtalevideoer_Instruks.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24,33
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Gewalt und Verbrechen
Indhold:
I forløbet arbejder vi med temaet "Gewalt und Verbrechen". I forløbet læser vi om forskellige forbrydelser både fiktive og virkelige. Vi undersøger ofrene, gerningsmændene og motivet bag forbrydelserne.
I forløbet introduceres eleverne desuden for nynazisme og den tyske terrorgruppe NSU og gruppens forskellige terroraktioner og bevæggrunde. Vi afslutter forløbet med at perspektivere til nutidens Tyskland og AfD.
Kernestof:
-Ferdinand von Schirach: Anatomie, 2010. Fra: Kate Fuchs og Mathilde Sinding: Auf uns, Gyldendal 2016
- Ferdinand von Schirach: Kinder, 2010. Fra: Uffe Hartvig Larsen: Schuld, Tyskforlaget 2013
-Fatih Akin: Aus dem Nichts, 2017
- Milena Moser 1999: Sonnenbrand (verkürzt)
- Milena Moser: Mein zweiter Mord 1990
- C. Akyol: „Es waren eben nur Türken“, taz 2012. Fra: http://www.taz.de/!5080502
Supplerende stof:
-Enver Şimşek. Fra:
https://de.wikipedia.org/wiki/Enver_%C5%9Eim%C5%9Fek
filmatisering af "Kinder" og "Anatomie" ZdF produktion Https://www.zdf.de/kinder/logo/afd-parteien-in-deutschland-100.html
- Überblick: Mutmaßliche Straftaten des NSU, Frankfurter Allgemeine, 06.05.2013. Fra: http://www.faz.net/aktuell/politik/nsu-prozess/ueberblick-mutmassliche-straftaten-des-nsu-12174338.htm
30 % OPGIVES TIL EKSAMEN
Indhold
Kernestof:
Wir fangen mit einem neuen Thema (und unserem letzen Thema) an! Das Thema ist "Gewalt und Verbrechen".Hausaufgabe:schreibe 10 Wörter auf, die du mit dem Thema verbindest.
Hausaufgabe: macht die Aufgabe "Wörter sammeln"
Arbeitsblatt_Anatomie.docx
Hausaufgabe: lest den zweiten Abschnitt des Textes "Anatomie" Z. 18-37 und beantwortet schriftlich die zwei Textfragen zum Abschnitt.Introduktion: manden forestiller sig, hvad han vil gøre med pigen, som han observerer. Han vil gøre det samme, som ha
Hausaufgabe: (hvis I ikke blev færdige i timen) læs teksten færdig og besvar skriftligt spørgsmålene til afsnittene s. 2-3 i opgavearket.
Arbeitsblatt_Anatomie.docx Das Unheimliche - Anatomie 1.pdf
Skriftlig opgave til teksten Anatomie. Opgaven tæller som en aflevering. Møder man ikke op til timen, vil man blive bedt om at skrive opgaven i det efterfølgende tyskmodul.
Afsnit
Keine Hausaufgaben :)
Tagesschau.docx
CFU-login
Hausaufgabe: færddiggør jeres youtubevideoer (nydhedsindslag) og send linket til mig på lectio. Vi ser jeres videoer i timen :)
Kinder.pdf
Keine Hausaufgaben: wir fangen mit einem anderen Text von Ferdinand von Schirach an. Der Text heisst "Kinder".
Hausaufgabe: lest den ersten Abschnitt des Textes "Kinder" S.49-S.50, Z. 35 Kinder.pdf
Hausaufgabe: lest den zweiten Teil des Textes "Kinder", Seite 50, Zeile 39- Seite 52, Zeile 35. Löst währenddessen die "richtig oder falsch" Aufgabe im Kompendium.
Hausaufgabe: macht die Aufgabe fertig. Im Unterricht lesen wir den letzten Teil des Textes "Kinder"!
Hausaufgabe: lest den Rest des Textes Kinder :)Im Unterricht beenden wir die Textarbeit.
I dette modul skal vi efterligne en eksamen. I vil få en tekst og et eksamensspørgsmål, som I i grupper skal læse og skrive stikord til. Derefter skal I fremlægge for hinanden.I de efterfølgende moduler skal I så fremlægge for mig.
Mundtlig eksamen i tysk B reform-final.pdf Samtalegambitter og nyttige vendinger.docx
I modulet skal I præsentere for mig. I får ikke karakterer for fremlæggelsen, men feedback - det er ren træning :) Men øv jeres oplæg! Rækkefølgen bliver tilfældig. Alle skal derfor være klar.I resten af modulet arbejder I med opgaver til "Kinder" og
Spørgsmål 5-6 - Sonnenbrand (2).pdf Eksamenstræning.docx
LU: LU_Kinder.docx Kinder lånt til jer på MitCFU
billede.png
I modulet skal I præsentere for mig. I får ikke karakterer for fremlæggelsen, men feedback - det er ren træning :) Øv jeres oplæg hjemmefra.I modulet skal I arbejde med nynazisme i Tyskland. Det skal vi brug i forbindelse med en film, vi skal se efte
I dette modul skal I arbejde med en tekst, som I får en skriftlig prøve i efter ferien. I modulet skal I læse teksten, og lave jeres gloseliste med 20 ord, som I kan bruge til at lave et referat af teksten. I skal medbringe grammatikbogen "Alles in A
Jeg afholder mundtlige samtaler. Anne starter. Vær klar fra timens begyndelse.
Skriftlig aflevering, som laves i timen.
Vokabeln zur Beschreibung des Filmposters zum Film „Aus dem Nichts“
Lektie: genlæs den danske tekst om Nynazisme i Tyskland. Hav dine 5 spørgsmål til teksten med på et stykke papir. Du skal ikke skrive svaret kun spørgsmålene på dansk. Du finder teksten i dette dokument NSU.docx
Keine Hausaufgaben :) - Im Unterrich schauen wir den Film "Aus dem Nichts"Husk at aflevere jeres videoaflevering.
Ud af intet
Aus dem nichts.docx Gambit-Bingo.pdf
Hausaufgabe: macht Aufgabe 3 im Arbeitsblatt Aus dem Nichts.pdf
Overordnede kommentarer til videoafleveringen.odt
Hausaufgabe: macht Aufgabe 1 (Einstieg). Aus dem nichts.docx . Ihr sollt die Liste mit den Vokabln zum "Thema Gewalt und Verbrechen" benutzen.
Keine Hausuafgaben :)
I modulet laver vi eksamenstræning. I skal arbejde med en tekst, som handler om mordet på Enver Simsek.
Es waren eben nur Türken.odt
Hausaufgabe: lest die erste Seite des Texts "Es waren eben nur türken": Es waren eben nur Türken.odt
Mundtlig eksamen i tysk B 2019.docx
Vorbereitet euere mündliche Präsentation des Textes "Es waren eben nur Türken" :)
Zoe hält einen Vortrag über die AfD
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350041899", "T": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350041899", "H": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60350041899" }