Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Thisted Gymnasium STX og HF
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Anette Halkier, Rikke Mattebjerg Iuul
|
Hold
|
2023 DA/p (1p DA, 2p DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Hvad er danskhed? - Introduktion til dansk
Introduktion til danskfaget under temaet 'Hvad er danskhed?' Her introduceres det udvidede tekstbegreb, forskellige tekstgenrer og tilhørende analysemodeller. Introduktionen er præsenterer eleverne for de mest væsentlige begreber i forhold til de forskellige analysemodeller og tekstgenrer, herunder
- lyrik og lyrikanalyse,
- medietekst og medieanalyse (med fokus på filmiske virkemidler)
- sagprosa (tale) og sagprosaanalyse (herunder også kommunikationssituationen)
- novelle og skønlitterær analyse
Forventet skriftligt omfang: 5 timer
Kernestof:
"I Danmark er jeg født" af H.C. Andersen (1850)
"I Danmark er jeg født", musikvideo af Isam B (2007)
Uddrag af "Tale ved Dansk Folkepartis årsmøde 2003" af Ulla Dahlerup
"I bor da meget pænt" af Thomas Korsgaard (2019)
Supplerende stof:
Grundlæggende lyrikanalyse, medieanalyse, sagprosaanalyse og skønlitterær analyse med inddragelse af de vigtigste begreber og modeller.
ca. 15 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Lyrikanalyse af I Danmark er jeg født
|
18-08-2023
|
Medieanalyse af I Danmark er jeg født
|
25-08-2023
|
Sagprosaanalyse af DF-tale
|
01-09-2023
|
Skønlitterær analyse af I bor da meget pænt
|
18-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Talen som genre
Forløb med fokus på talen som genre med introduktion til diverse analytiske begreber og modeller. Der fokuseres i forløbet på sproglig analyse af taler, retorisk analyse (herunder analyse af kommunikationssituationen, appelformer og argumentation både skriftligt og mundtligt) samt sproglig analyse af argumenterende tekster.
KERNESTOF/TEKSTER:
Langdahl, Berit Riis: "Genrer i dansk: Talen", Gyldendal, 2015:
- Martin Luther King: "Jeg har en drøm", s. 9-10
- Kong Christian 10 - Radiotale, s. 15-17
- Ronald Reagan tale (uddrag): s. 17,
- Nelson Mandela: "Endelig fri": s. 21
- Birgitte Rahbek - Krisemetaforer: s. 25
- Connie Hedegaard: "Åbningstale", s. 77
- Al Gore: "Nobelpristale", s. 83
- Jens Stoltenberg - Tale ved mindeceremoni: s. 38-39
Niviaq Korneliussen - Takketale ved Nordisk Råds Litteraturpris https://dansketaler.dk/tale/niviaq-korneliussens-takketale-ved-nordisk-raads-litteraturpris-2021/
FOKUSPUNKTER/SUPPLERENDE STOF
Langdahl, Berit Riis: "Genrer i dansk: Talen", Gyldendal, 2015:
- Talens indhold og form: s. 7-9,
- Retorik: s. 11-13,
- Det selvfremstillende jeg: s. 19
- Talens genre og stilistik: s. 22-24
- Talens komposition: s. 26-27
- Appelformer og argumentation: s. 29-31
- Video Jens Stoltenbergs tale ved mindeceremonien 25. juli 2011: https://www.youtube.com/watch?v=70PoQaLLD5M
Sider i alt: ca. 30
Forventet skriftligt omfang: 6 timer
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Jobansøgning
|
06-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
15,00 moduler
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Journalistiske fremstillinger af kriminalitet+VÆRK
Medieforløb med fokus på nyhedsformidling og kriminalitet. Her introduceres til avisen som genre, avistyper, nyhedskriterier, nyhedstrekanten, kilder, vinkling, nyhedsjournalistik, meningsjournalistik og fortællende journalistik. Der lægges hovedvægt på analyse af features og dokumentar om kriminalstof.
KERNESTOF/TEKSTER:
- "20-årig dræbt af skud i københavnsk frisørsalon" fra Berlingske.dk 29-
09-2020
- "Ufødt barn overlever - politiet offentliggør signalement af
gerningsmanden" fra Nyheder.tv2.dk 04-11-2022
- "Drabet på Stine Geisler (1:2)" fra Avisen.dk 19-09-2007
- "Den dag Daniel døde" fra Politiken.dk 20-12-2014 (VÆRK)
- "Bandekrigerne - En insider åbner op" (1:2) instrueret af Thomas
Heurlin, TV2. 2013
FOKUSPUNKTER/SUPPLERENDE STOF
- "5.1 Avisjournalistik", s. 199-200, 203-5, 207-216 og 217-19 i 'Håndbog i dansk', Systime. 2017.
- "10. Medieanalyse af nyhedsjournalistik og fortællende nyhedsjournalistik", s. 312-13 i Håndbog i dansk', Systime. 2017.
- "11. Medieanalyse af dokumentarfilm", s. 314-15 i Håndbog i dansk', Systime. 2017.
- "5.2 Dokumentarfilm og Mockumentary", s. 228-235 i Håndbog i dansk', Systime. 2017.
Oplysninger om filmiske virkemidler og dramaturgi til anvendelse i forbindelse med medieanalyse hentes fra https://filmcentralen.dk/gymnasiet/filmsprog/filmiske-virkemidler
ca. 60 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
60'erne og 70'erne (inkl. VÆRK)
KERNESTOF (teksterne er samlet i fil på lectio):
- Klaus Rifbjerg: ”Det er blevet os pålagt” (s. 91-95 i Bentzen, Mette og Thygesen,
Hanne: Mini-kanon – Korte tekster af de 14 kanon-forfattere, Systime, 2011)
- Bodelsen, Anders: ”Signalet”, s. 94-96
- Svend Åge Madsen: ”Noget går gennem byen”, s. 110-114
- Dea Trier Mørch: ”Af Vinterbørn”, s. 174-78
(disse tre tekster fra: Mogensen, John m.fl.: Nyeste tid, Systime, 1997)
- Vita Andersen: "Tryghedsnarkomaner” (fra 1977), Gyldendal 5. udg. 1989 (VÆRK)
SUPPLERENDE STOF:
PowerPoint om 70'erne og kvindelitteratur (på lectio)
Brorholm, Lars: På vej mod vor tid, Bind 1, Gyldendal, 2000 (i fil med baggrundsmateriale på lectio):
- ”2.1 10-året 1960-70”, s. 25-36
- ”2.2 10-året 1970-80”, s. 37-43
Fibiger, Johannes m.fl.: Litteraturens veje, Systime, 2005:
- ”Fra realisme til nyrealisme”, s. 357-58 (i fil med baggrundsmateriale på lectio)
- ”Kvindelitteratur: Knækprosa og hverdagslitteratur”, s. 377-79 (i samme fil på lectio)
FOKUSPUNKTER:
- Introduktion til træk af litteraturen i 60'erne og 70'erne herunder samspillet mellem
tekst, kultur og samfund
- skriftlig og mundtlig analyse, fortolkning og perspektivering af fiktive tekster til perioden
- værkanalyse af digtsamling
- Kvindelitteratur, kvindens rolle i samfundet i 70'erne
- Begreber: Knækprosa (prosa og lyrik), bekendelseslitteratur
- Remediering: Omsætte temaer fra digtene i "Tryghedsnarkomaner" til et andet medie
ordnet.dk
Antal sider i alt: ca. 145
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Spørgsmål til 1960'erne
|
30-01-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Kroppen på film (inkl. VÆRK)
Introduktion til basale filmiske virkemidler og basal medieanalyse herunder særligt analyse af kortfilm og dokumentarfilm.
Medieanalyse med fokus på fremstillingen af kroppen i medietekster gennem brugen af filmiske virkemidler.
Introduktion til skriftlig medieanalyse.
FOKUSPUNKTER:
- Introduktion til medieanalyse (filmanalyse og dokumentaranalyse) med fokus på kropsfremstilling
- Analyse af filmiske virkemidler - Billedbeskæring, perspektiv, klipning, lyd, farver og lys
- Eleverne skal selv producere videomateriale med fokus på filmiske virkemidler
- Komparativ analyse
KERNESTOF:
Novellefilmen ”Under bæltestedet” af Alexander Kølpin (2006)
Kortfilmen ”Mirror” af Joachim Ladefoged (2009)
Uddrag af Ida Ruds minidokumentar ”Tykke Ida”, 1. sæson, 2. afsnit (2017)
Uddrag af DR’s dokumentarserie ”Hård udenpå”, 1. sæson. 1. afsnit (2017)
Dokumentaren ”Naturens uorden” af Christian Sønderby Jepsen (2015) VÆRK
FOKUSPUNKTER/SUPPLERENDE STOF
Larsen, Ole Schultz: Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier. Systime, 2020: ”Medieanalyse af spillefilm”, s. 316-17, ”Medieanalyse af dokumentarfilm”, s. 314-15.
Filmiske virkemidler og dramaturgi til anvendelse i medieanalyse hentes fra https://filmcentralen.dk/gymnasiet/filmsprog/filmiske-virkemidler
ca. 90 sider
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Del 1 - Alkohol på gymnasiet?
|
05-03-2024
|
Del 2 - Alkohol på gymnasiet?
|
14-03-2024
|
Del 3 - Alkohol på gymnasiet?
|
25-03-2024
|
Medieanalyse af "Under bæltestedet"
|
11-04-2024
|
Komparativ analyse - Tykke Ida og Hård udenpå
|
05-05-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
18,00 moduler
Dækker over:
24 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Køn gennem tiden
TEKSTER/MATERIALE (i fil på lectio):
**Middelalder:
Folkevisen "Nøkkens svig"
**Oplysningstid:
- Ludvig Holberg: ”Zille Hansdatters forsvarsskrift for kvindekønnet” (uddrag: linje 1-64 og linje 809-888 (holbergsskrifter.dk)
**Romantikken:
- Adam Oehlenschläger: ”Den forladte” (1803)
- Thomasine Gyllembourg: ”Den lille Karen” (uddrag)
**Det moderne gennembrud:
- Amalie Skram: uddrag af "Constance Ring" (norsk)
- Henrik Ibsen: uddrag af "Et Dukkehjem" (norsk)
- Herman Bang: "Den sidste Balkjole"
**2010’erne og frem:
- Tessas nytårstale: DR Deadline, 1/1 2021
- Sara Omars nytårstale, DR2 Deadline, 1/1 2018
- Sofie Korsgaard: ”Hvis man bliver stående oppe i lyset og griner af mændene i hulen, forråder man vores køn”, Politiken 17/12 2022
- Lasse Rahbek: ”Jeg rejste med Sirius-patruljen i månedsvis. Og lærte en del om det moderne mandeideal”, Politiken 28/1 2023
Brugt i aflevering:
- Nikita Hoffmann Andersen: ”Så man skal være slank for at bære pailletter i bedste sendetid på DR?”, Elle 2/1 2023
- Torben Steno: ”Snart vil hensyn betyde, at afstanden mellem vores tanker og vores ord bliver så stor, at de intet har med hinanden at gøre”, Berlingske 12/1 2023
LITTERATURHISTORISK MATERIALE/TEORI
**Om romantikken:
- "Litteraturhistorien på langs og på tværs" om romantikken: s. 91-92 ned, 94 nederst-97 midt, 102-106
- PowerPoint om romantikkens kendetegn, inkl. borgerlige værdier (på lectio)
**Om det moderne gennembrud:
- "Litteraturhistorien på langs og på tværs" om der moderne gennembrud: s. 116-120 ned, 125-129.
- PowerPoint om det moderne gennembruds litteratur + sædelighedsfejden (på lectio)
FOKUSPUNKTER:
-forløbet blev indledt med arbejde med debatterende artikel om kropskommentarer i det offentlige rum
- kort om middelaldersamfundets og oplysningstiden kønsrollemønster
- romantikkens livssyn og kønssyn: de borgerlige værdier og idealer
- det moderne gennembrud: den realistiske, samfundskritiske og problemorienterede litteraturs debat af klasse, kirke og især køn (herunder: sædelighedsfejden)
-nutidens #Metoo-debat + de mere flydende og nuancerede kønsopfattelser
- sammenhængen imellem litteratur og virkelighed, og at litteratur forholder sig til og kan forandre samfundet
- aktualisering af ældre litteratur - trække linjer op til nutiden #metoo-debat
- fiktionstekster som udtryk for holdning
- samspillet mellem tekst, kultur og samfund
ordnet.dk
ca. 175 s.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
BSO (mini-SSO): menneskelige omkostninger ved krig
PROJEKTETS HOVEDEMNE: MENNESKELIGE OMKOSTNINGER VED KRIG
PROJEKTETS FORMÅL OG INDHOLD:
Skrivning af træningsopgave inden SSO med krav om redegørelse, analyse og fortolkning, diskussion + en akademisk opgaves sædvanlige formalia inkl. materialesøgning til diskussionen
DANSKFAGLIGT FOKUS I OPGAVEN: komposition, resumé, fortæller, fremstillingsformer, personkarakteristik, tematik, sproglig analyse af Lars Husum: "Jeg er en hær", Gyldendal 2010 (VÆRK)
FAGPAKKEFOKUS I OPGAVEN:
• Sundhed og omsorg + samfund, politi og militær: Fokus på konsekvenserne ved udsending, homemind og battlemind, PTSD, selvmord.
• IT og teknik: Fokus på kort afstand mellem soldat og familie, etiske/moralske overvejelser ved brug af krigsteknologi som fx droner.
• Business: De økonomiske konsekvenser af krig for danske virksomheder.
PROJEKTETS FAGLIGE MÅL:
Eleverne skal:
– udtrykke sig præcist, nuanceret og formidlingsbevidst på skrift
– beherske skriftsprogets normer for korrekthed
– anvende centrale skriftlige fremstillingsformer (redegøre, analysere, fortolke og diskutere) med formidlingsbevidsthed
– få indtryk af samspillet mellem tekst, kultur og samfund
– navigere og udvælge og forholde sig kritisk og analytisk til information i
– demonstrere viden om fagets identitet og metoder
– undersøge virkelighedsnære problemstillinger
Forløbet afsluttedes med værkanalyse i grupper af afsnit 5 af DR-dokumentaren "Velkommen til frontlinjen" med fokus på komposition, personfremstilling, filmiske virkemidler, kildetyper, fremstillingsformer, vinkling/holdning, dokumentartyper, autenticitetsmarkører og fiktionalisering.
ca. 350 s.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
"Jeg er en hær" skal være færdiglæst
|
02-09-2024
|
Delaflevering 1 af BSO
|
04-09-2024
|
Delaflevering 2 af BSO
|
15-09-2024
|
Delaflevering 3 af BSO
|
22-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Hvordan taler vi om døden?
TEKSTER (samlet i fil på lectio):
Uddrag af Mette Bording Nybo: ”Lev stærkt, dø smukt” (2020)
Esben Kjær: ”Kunsten at miste”, 1. afsnit af dokumentarserie, dr.dk (2017)
Grundtvig: ”Tag det sorte kors fra graven!” (1868)
"Livet er en stor lort, man skal tage en bid af hver dag" + "Vi skal støtte hinanden til at leve livet, ikke dø" - to multihandicappedes forskellige syn på aktiv dødshjælp, fra dr.dk, oktober 2023: https://www.dr.dk/stories/1288510966/livet-er-en-stor-lort-man-skal-tage-en-bid-af-hver-dag
Karen Blixen: "Livets Veje" (1937)
Steen Steensen Blicher: ”Præludium"/"Sig nærmer Tiden” (1838)
Martin A. Hansen: ”Roden” (1961)
Peter Seeberg: ”Nød" (1963)
Pipaluk Kreutzmann Jørgensen og Anders Walter: "Ivalu" (kortfilm)
Stig Dagermann: "Att döda ett barn" + kortfilm af Skarsgård og Larson over novellen.
Uddrag af Naja Marie Aidt: "Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage" (2017)
Uddrag af interview Naja Marie Aidt fra Litt Talk 2023: https://www.youtube.com/watch?v=ZvE5e8DbIo8
Karen Blixen: "Fortællingen om storken", fra "Livets Veje" (1937)
Sebastian Stryhn Kjeldtoft: "Kunstig intelligens vil vække afdøde elskede til live igen. Men er det en god idé?", Politiken nov. 2023
FOKUSPUNKTER:
Analyse og fortolkning med fokus på genre og forløbets tema:
Litterære tekster: fokus på billedsprog, symbolik, semantiske skemaer + autofiktion (Nybo, Aidt)
Dokumentarfilm: genre + filmiske virkemidler
Kortfilm: filmiske virkemidler, personkarakteristik, dramaturgi (vendepunkt, point of not return, klimaks, krydsklipning, suspense, set-up + pay-off)
Forløbets tema: at miste, at vide man skal dø, at længes efter døden, at frygte døden, livet efter døden, at tale/ikke tale om døden, at håndtere sorg, livet set i lyset af døden samt hvordan de døde kan 'leve' videre i minder, fortællinger, samtaler - og måske ved hjælp af AI
ordnet.dk + synonymet.dk til opslag
ca. 50 s.
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Virkelige forbrydelser som underholdning - debat
|
26-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Familierelationer, udkant og autofiktion (VÆRK)
TEKSTMATERIALE:
Thomas Korsgaard: "Hvis der skulle komme et menneske forbi"
Div. interviews med forfatteren
TEORI OG METODE:
Personkarakteristik, miljøkarakteristik, fremstillingsformer, fortæller, tematik - fra "Håndbog til dansk", s. 42-45 +54-67.
Høfligheds- og samarbejdsprincipperne - fra "Faglige forbindelser" + transaktionsanalyse - fra elkan.dk (samlet i fil på lectio)
Autofiktion - definition fra gymdansk. dk + begreber fra Christensen & Jensen: "Livsværk" (i fil på lectio)
FOKUSPUNKTER:
-litterær analyse: personkarakteristik, miljøkarakteristik, fremstillingsformer, fortæller, tematik
-sproglig analyse: samtaleanalyse: høfligheds- og samarbejdsprincipperne, undertekst, transaktionsanalyse
-autofiktion: bøddel-offer-medløber, hovedstolen, traumelitteratur, fiktionskontrakt, faktakontrakt (eller virkelighedskontrakt), dobbeltkontrakt
-fokus på indlevelse og forståelse af relationer og opvækst i et miljø, som ikke er lige velkendt for alle
ca. 310 s.
|
Indhold
|
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Terminsprøve
|
13-01-2025
|
Del 1- At drømme realistisk - opfordring i tale
|
27-01-2025
|
Del 2- At drømme realistisk - opfordring i tale
|
02-02-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Kampagnefilm - med fagpakkefokus
TEORI (samlet i fil på lectio):
Materiale om kampagnefilm fra Rangvid og Sørensen: "Perspektiver i dansk", DLF 2018 + uddrag fra "Kampagner og kommunikationsplanlægning" på systime.dk
Om filmiske virkemidler: "Håndbog til dansk" 4. udg., s. 325-336
MATERIALE:
”Bliv skibsofficer i Maersk”
Gruppevalgte kampagnefilm valgt ud fra fagpakker:
"Fokus på røg", lavet af SundeErhvervsskoler i samarbejde med Trygfonden og Vicekosmos
"Duellen", coronakampagne lavet af Sundhedsstyrelsen
"Mange mænd har svært ved at tale om psykiske problemer" af Sundhedsstyrelsen
"Naturskånsom" af Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri
"Forsvaret - fordi noget er værd at kæmpe", lavet af Forsvaret
ARBEJDSFORMER:
Klasseundervisning, pararbejde, projektarbejde
FOKUSPUNKTER:
Ciceros retoriske pentagram
argumentation, argumenttyper og argumentationskneb, appelformer,
filmiske virkemidler
budskab og hensigt
vurdering
ca. 45 s.
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Land og by 1870-1930/realisme og tidlig modernisme
TEORI/BAGGRUNDSMATERIALE:
”Litteraturhistorien på langs og på tværs” 2. udgave, s. 138-141 +147-149 + 151 nederst til 154.
TEKSTER (samlet i fil på lectio):
Henrik Pontoppidan: forkortet version af "Ane-Mette"
Johan Skjoldborg: uddrag af romanen "Gyldholm" (1902)
Jeppe Aakjær: ”Naar Rugen skal ind” (1906)
Jeppe Aakjær: ”Jens Vejmand” (1906)
Martin Andersen Nexø: ”Lønningsdag” (1896)
Johannes V. Jensen: uddrag af "Hjulet" (1905)
Tom Kristensen: ”Vestergade 1924" (1936)
Tom Kristensen: ”Det blomstrende Slagsmaal” (1920)
Broby Johansen: "BLOD" (VÆRK)
Perspektivtekst: Haidar Ansari: "kvarteret" + "drengestreger", fra "Institutionaliseret" (2022)
FIlm: Michael Noer: "Før frosten" (2019)
FOKUSPUNKTER:
Litterær analyse og fortolkning (fortæller, synsvinkel, fremstillingsformer, person- og miljøkarakteristik, ordvalg, billedsprog, symbolik, tematik - se "Håndbog til dansk)
Litteraturhistorisk perspektivering:
- skildringer af levevilkår og livet på landet og i byen
- sociale forhold samt den teknologibegejstring og (fremtids)optimisme, der fik sin ende i tiden efter 1. verdenskrig.
- det moderne gennembruds kritiske realisme (Pontoppidan).
- folkelig realisme og socialrealisme (Skjoldborg, Aakjær, Nexø) vs tidlig modernisme, fx ekspressionisme (Tom Kristensen).
"BLOD": Grupper arbejder med hver deres digt med fremlæggelse for andre grupper --> digtanalyse med fokus på komposition, personer, lyrisk jeg, miljø, sprog (semantiske skemaer, billedsprog, stilleje) temaer og budskab + litteraturhistorisk perspektivering
ordnet.dk til opslag
ca. 75 s.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Disposition for aflevering
|
07-04-2025
|
Frit valg i opgavesæt
|
21-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Repetition og klar til eksamen
Arbejde med sidste aflevering + klar til skr. eksamen
Repetition af forløb
Øvelse til mundtlig eksamen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60356700282",
"T": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60356700282",
"H": "/lectio/263/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60356700282"
}