Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2024/25
|
|
Institution
|
Y - NEG
|
|
Fag og niveau
|
projektfag -
|
|
Lærer(e)
|
Andreas Wiwel Budtz, Carsten Jensen, Katrine Rønne Rostgaard, Kirsten Justiniano, Kåre Rønhede, Liv Rasmussen, Mads Gudmand Hansen, Maria Loman, Mathias Ruud Thomsen, Natascha Drachmann, Pernille Kaltoft
|
|
Hold
|
2023 SO/sh_s (sh_2s SO, sh_2s SO bt, sh_2s SO da, sh_2s SO en, sh_2s SO fy, sh_2s SO ih, sh_2s SO ke, sh_2s SO ma, sh_2s SO ti)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
SO3 - Energi
Forløbet er delt i to faser.
1. fase
Elevbesøg på selvvalgte virksomheder, der har fokus på energi. Det kan være solcellemontører, biogasanlæg eller andet. Eleverne præsenterer efterfølgende de vigtigste informationer knyttet til energi de har fået fra besøget.
I skal også besøge Energitårnet i Roskilde som led i dette forløb.
2. fase
Der skal udarbejdes sammenlignende teknologianalyse (2 teknologianalyser).
Den ene teknologianalyse skal omhandle jeres gruppes virksomhed. Den anden laves over en selvvalgt energifremstilling.
Der skal indgå et eller flere forsøg (egne - (empri) - fysik/kemi)
Der er fokus på indsamling, behandling og brug af naturvidenskabelig viden.
Der skal bruges faglig viden fra andre fag (kemi, fysik og biologi) til at understøtte "vidensdelen " i teknologianalysen.
Vi besøger fælles en større energivirksomhed - Energitårnet i Roskilde
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Problemformulering SO3
|
20-08-2024
|
|
Foreløbig rapport
|
13-09-2024
|
|
Energiprojekt_endelig rapport
|
08-10-2024
|
|
SO3: Refleksionsskema
|
30-10-2024
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
35 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
SO3: Energi
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
SO3
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Referat af virksomhedsbesøg
|
03-09-2024
|
|
Powerpoint til fremlæggelse
|
21-10-2024
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
so4: Da Ih
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
22 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
SO5-Modeller
Beskrivelse af forløbet findes på Studieportalen.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
37 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
6
|
so5: Modeller
|
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
SO5-PP'en
|
30-01-2025
|
|
SO5-PP'en
|
30-01-2025
|
|
SO5-PP'en
|
30-01-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
15 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
7
|
SO6: Caseopgave
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
125 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
8
|
Forløb#1
|
|
Indhold
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/2779/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75782502385",
"T": "/lectio/2779/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75782502385",
"H": "/lectio/2779/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d75782502385"
}