Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23
|
Institution
|
Brønderslev Gymnasium og HF
|
Fag og niveau
|
Skriftlige opgaver -
|
Lærer(e)
|
|
Hold
|
2022 SRP/a (1a FF)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
FF1
Problemformulering: Hvad er ”det gode liv”, når vi taler graviditet.
Problemstillinger:
Redegørende.
Beskriv hvordan kønsceller udvikler sig til et spædbarn (befrugtning, implantation, foster-udvikling)?
På hvilke måder kan man inddele danskerne, når man skal finde ud af, hvordan de lever deres liv?
Undersøgende.
Hvilke faktorer har indflydelse på en sund og vellykket graviditet hhv. før, under og efter graviditeten? https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2017/Sunde-vaner-f%C3%B8r-under-og-efter-graviditet/Sunde-vaner-foer-under-og-efter-graviditet.ashx?la=da&hash=A108884D346BBFF2EC95055C1540A82D5D1F56DD
Hvilken betydning har social status, levekår og livsstil for graviditet og evt. abort?
Diskuterende.
I hvor høj grad bør samfundet/staten blande sig i, hvordan danskerne lever deres liv – med fokus
på graviditet. Inddrag jeres viden om ideologier.
Samfundsfag: Forskellige opfattelser af det gode liv: Livsformer, livsstile, levekår/socialgrupper.
|
Indhold
|
Kernestof:
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/281/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53939233850",
"T": "/lectio/281/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53939233850",
"H": "/lectio/281/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d53939233850"
}