Titel
2
|
Step, pardans og motoriske færdigheder
Mere specifikt har forløbet haft følgende indhold:
PRAKSIS:
Hvad forventer jeg, at eleverne kan efter endt forløb?
- Udføre forskellige trin i stepaerobic
- Koordination med både arme og ben i takt til musikken ved indlæring af nye serier
- Korrekt teknik og udtryk i stepaerobic (hele foden på, rank kropsholdning, stræk benene)
- Fysisk og konditionsmæssigt kunne følge med
- Sammensætte små koreografier, hvor der indtænkes varieret brug af rum/bænk med god teknik, rimeligt udtryk og få fejl.
Steptrin de har været igennem: Basis, hase-curl, pausestep, Jack-sprællemandshop, lunges, dip, singleknæ, repeater, rør steppen (knæ), mambo, flyv, pivot, kryds basis, kryds over enden, jorden
rundt, chassé, chassé for enden, ski, ved siden af steppen, L-trin, spark-boks, A-trin, V-trin, sideløft,
TEORI:
I teorien har vi været omkring:
- Motoriske faser
- Labans bevægelsesteori
- Nervesystemet
- Led og ledtyper
|