Hjørring Gymnasium / STX og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Hjørring Gymnasium / STX og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 MU/b - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Hjørring Gymnasium / STX og HF
Fag og niveau
Musik A
Lærer(e)
Søren Lykkegaard
Hold
2022 MU/b (
1b MU
,
2b MU
,
3b MU
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Teori
Titel 2
Sammenspil og sang
Titel 3
Bluesforløb
Titel 4
Teori og skriftlighed
Titel 5
Sang og sammenspil
Titel 6
Forløb
Titel 7
Sammenspil og sang
Titel 8
Barokken: form og melodik
Titel 9
Jazz
Titel 10
Repetition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Teori
Grundbog:
Grønager, Johannes: Nøgle til musikken
musikipedia.dk
Teori
Rytmekendskab
Tonernes navne
Melodik
Intervaller
Skalaer
Akkorder 3-klange og omvendinger
Analyse af melodik og rytmik i
Lennon/McCartney: Glass Onion
Indhold
Kernestof:
Læs de fire første sider i kompendiet. Siderne ligger også i mappen "Blues" i 1b-mappen på lectio. De hedder "Blues kort"
Bluesopgave 1.docx
Læs de tre første kapitler om Blues på musikipedia: Blues, Indblik, fokus.
Blues | Musikipedia
Fortsat sammenspil i grupperne
Vi skal synge Jesus og Josefine og arbejde med blueskompositionen.
Musikteori. Husk Johannes Grønager: Nøglen til musikken
Videre arbejde med tonernes navne og melodik. Desuden rytmerepetition og fællessang.
PP-trommequiz.pptx
Læs side 13 til 18 i nøglen til musikken: Intervaller. I skal ikke lave øvelserne, men blot skimme teksten.
Analyse af groove og melodi. (Glass Onion)
Husk nøglen til musikken. Vi skal arbejde lidt mere med intervaller - og synge.
Vi spiller i hold, da salen er optaget. Der vil blive tid til at arbejde med opgaven.
Læs side 22 til og med 26 i Nøglen til musikken. I skal ikke lave opgaverne.
SLY er optaget af forestilling; generalprøve. Jeg sætter jer lige i gang, så I må gerne være i musik 10.05.
Vi skal have groovet til Boom Boom op at køre. Så finder vi de sange, der passer bedst i vores Britley. I puljen er: Toxic, Gimme More, Baby, One More Time, Oops I Did It Again. Evt. Womanizer???
Øv de aftalte roller hjemme. Lyt desuden til Oops I Did It Again.
Øvning fortsat
Fortsat øvning
Øvelser » Intervaller | Musikipedia
Læs side 22 til og med 24 i Nøglen til musikken. Det er vigtigt, at I får fat på, hvordan en durskala er opbygget.
Download
Vi fortsætter med at synge Nattely
Blæsten går frisk becifringsopgave.mscz
Lav opgaven fra mandag færdig (Akkordlæsning)
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Sammenlignende analyse
16-11-2022
nummer 1 tonernes navne
19-01-2023
Ny opgave
13-02-2023
Ny opgave (2)
30-03-2023
Ny opgave (3)
10-04-2023
Ny opgave (4)
01-05-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 60
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Sammenspil og sang
Sammenspil og fællessang
Sammenspil i grupper:
Come Together
Jesus og Josefine
Love is a Matter of Difference
Egne kompositioner
Britney Spears:
(I got that) Boom Boom
Hit me baby one more time
Oops I did it again
Fælles- og korsang:
With a little Help from my Friends
Let it Be
Frit land
Nattely
Awulekil Amasango
Frihedens lysdøgn
Blæsten går frisk over limfjordens vande
Indhold
Kernestof:
Læs de fire første sider i kompendiet. Siderne ligger også i mappen "Blues" i 1b-mappen på lectio. De hedder "Blues kort"
Bluesopgave 1.docx
Læs de tre første kapitler om Blues på musikipedia: Blues, Indblik, fokus.
Blues | Musikipedia
Fortsat sammenspil i grupperne
Vi skal synge Jesus og Josefine og arbejde med blueskompositionen.
Musikteori. Husk Johannes Grønager: Nøglen til musikken
Videre arbejde med tonernes navne og melodik. Desuden rytmerepetition og fællessang.
PP-trommequiz.pptx
Læs side 13 til 18 i nøglen til musikken: Intervaller. I skal ikke lave øvelserne, men blot skimme teksten.
Analyse af groove og melodi. (Glass Onion)
Husk nøglen til musikken. Vi skal arbejde lidt mere med intervaller - og synge.
Vi spiller i hold, da salen er optaget. Der vil blive tid til at arbejde med opgaven.
Læs side 22 til og med 26 i Nøglen til musikken. I skal ikke lave opgaverne.
SLY er optaget af forestilling; generalprøve. Jeg sætter jer lige i gang, så I må gerne være i musik 10.05.
Vi skal have groovet til Boom Boom op at køre. Så finder vi de sange, der passer bedst i vores Britley. I puljen er: Toxic, Gimme More, Baby, One More Time, Oops I Did It Again. Evt. Womanizer???
Øv de aftalte roller hjemme. Lyt desuden til Oops I Did It Again.
Øvning fortsat
Fortsat øvning
Øvelser » Intervaller | Musikipedia
Læs side 22 til og med 24 i Nøglen til musikken. Det er vigtigt, at I får fat på, hvordan en durskala er opbygget.
Download
Vi fortsætter med at synge Nattely
Blæsten går frisk becifringsopgave.mscz
Lav opgaven fra mandag færdig (Akkordlæsning)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 60
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Bluesforløb
Bluesforløb:
Skalaer og melodik
Bluesharmonik
Komposition
Sammenspil
Musikhistorie
Analyse af scener i Walter Hill: Crossroads (1986):
Crossroad Blues
Guitar Duel
Indhold
Kernestof:
Læs de fire første sider i kompendiet. Siderne ligger også i mappen "Blues" i 1b-mappen på lectio. De hedder "Blues kort"
Bluesopgave 1.docx
Læs de tre første kapitler om Blues på musikipedia: Blues, Indblik, fokus.
Blues | Musikipedia
Fortsat sammenspil i grupperne
Vi skal synge Jesus og Josefine og arbejde med blueskompositionen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Teori og skriftlighed
Baggrundslitteratur: Hammer, Thomas: "Bastarden - Arrangementsteknikker til poprock side 2 til 47
Johannes Grønager: Nøgle til musikken
www.musikipedia.dk
Johannes Grønager: Groovy side 77 til 84
Johannes Grønager: Rockmusik i tid og rum side 84 til 90
Jacob Jensen:
Funktionsharmonik. Henter fra tartelet side 1-23
Henning Bro Rasmussen: Rondoen 4 sider
Korteknikker
Bas
Trommer
Grooveanalyse:
George Michael: "Faith"
Harmonisk analyse
melodisk analyse
Klassik form: Rondoformen
Analyse af Sting: "If I Ever Loose my Faith In You"
Analyse af Vivaldi: La Primavera. (melodisk og harmonisk analyse)
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferie. Vi skal synge og spille i dag.
Læs afsnittet om firklange på musikipedia indtil 7sus4 Akkorder | Musikipedia
Sund medmusik, Hjørring[1].docx
Fælles sammenspil: Regndans
Årets første emne: Coverversion vs. originalversion
Lav en analyse af hver af de to versioner.docx
Skim vedhæftede sider. I får bogen som fysisk bog, men den er ikke kommet frem endnu. Siderne skal bruges som opslagsværk og støtte, når I skal skal lave opgaver. Siderne handler om stemmeføring, og om hvordan man laver grundlæggende flydekor. Jeg ge
Afrunding på analyse af "For altid"
Sammenspil i grupper.
With Or Without You.docx
Tid til at lave opgave.
Læs vedhæftede side om lifts og kor. Hvis I er i tvivl om, hvad et lift er, så lyt til "Under din sne", med The Minds of 99
Videre sammenspil og tid at arbejde med "Sunny"
"Sund med musik" kommer med eksklusiv musikoplevelse bare for os. Det bliver så fedt.
Læs siderne om melodirytmefordobling i "Bastarden", kapitel 3.1 indtil dissonans; side 7 til 8
Sammenspil
Teori, arbejde med aflevering
Molly Malone kor.mscz
Husk Bastarden
Øvelse melodirytmefordobling og dissonans.mscz
Molly Malone lead sheet.mscz
Vi spiller coverversionerne for hinanden. I får også opgaver tilbage.
Jeg regner bestemt med at være rask. I skal spille for hinanden, og vi skal i gang med at øve irske folkesange, som vi kan spille i Dublin.
I dag skal (læs SKAL) I spille for hinanden
I får lidt tid til at arbejde med jeres aflevering. Desuden skal vi i gang med at øve til turen. Vi skal have lavet en fælles version af Molly Malone og gerne en sang mere. Tænk over dette til i morgen.
program-skitse[66].docx
Molly Malone D med kor.mscz
Opgaver tilbage.
Vi øver lige lidt mere. Ellers fokus på irsk musik.
Undersøg et af de nedenstående irske bands.docx
Afsnit
I får tid til afleveringen. Jeg kan se, at nogle af jer har afleveret, men vi skal lige tale om den i den første time. Husk Bastarden. Læs side 10 til 13 i bastarden
Vi skal spille til Julemarkedet på gymnasiet lørdag d. 25/11. Vi skal i gang med at øve julesange. Tænk gerne i grupper og sange. I skal placeres forskellige steder på skolen, hvor I skal spille i mindre bands eller synge a capella.
Læs vedhæftede dokument om Rondoformen.
Læs side 14 og 15 i Bastarden: Tekst på lange toner
Husk Vivaldi-noden
Gruppeopgave til modulerende rondo.docx
Melodisk-analyse-begreber.pdf
Snak om de næste to afleveringer. Derefter øvning til julemarkedet.
Forberedelse af forældreaften
Øvning til julemarked
Øvning til julemarked og til forældreaftenen (Molly Malone)
Juleshow
Infobrev - 2023[85].doc
Juleshow. Lad bare computer blive hjemme.
Spørgetid til aflevering
Godt nytår. Husk, at vi skal til Aalborg næste torsdag. Skolen betaler transport. I får flere oplysninger, når vi ses på mandag.
Skim vedhæftede dokument, som vi skal bruge til at tydeliggøre, hvordan vi laver treklangsmedstemmer
I får 1/2 time til at arbejde på afleveringen.
Læs i groovekompendiet: Side 86 til 91
Groove - Rockmusik i tid og rum.pdf
Grooveanalyse med lyd Faith.pdf
Opgave tilbage. Der bliver tid til at arbejde med feedback-punkterne.
Læs side et og to i kompendiet om funktionsharmonik. Lav opgaverne på side 1 og den midt på side 2.
harmonisk analyse.pdf
Interaktiv kvintcirkel | Musikipedia
Spørgetime til opgave.
Læs siderne om vekseldominanter og bidominanter i kompendiet. Lav opgaverne.
Læs side 6 til og med 9 i harmonik-kompendiet: Trinanalyse og blues; Modal harmonik.
Soulmusik Gruppeopgave uge 7.docx
Eksempel soulanalyse.pdf
Standardbas_og_gennemgangsbas 0.mscz
Vi skal videre med arrangement og i gang med groovedelen; bas og trommer. Vi lægger ud med bas. Læs derfor side 30 til og med 32 i "Bastarden".
Læs de sidste sider om bas: 36 til 38 midt i "Bastarden". Husk bogen.
Standardbas_og_gennemgangsbas 1.mscz
Standardbas_og_gennemgangsbas 2.mscz
Lav en analyse af Sting.docx
if I ever loose myfaith partitur.pdf
Læs side 38 til 41 midt om trommesæt
Celia øvelse.mscz
Skærmbillede 2024-05-02 kl. 12.48.14.png
Opgave 13.2 - Liftet og uliftet standardrytme.mscz
Samba
Spørgetime til aflevering, ellers sammenspil i grupper.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Firklange
16-08-2023
Voicing
23-08-2023
Flydekor med lifts
04-09-2023
Opgave 5
13-09-2023
Melodirytmefordobling 2
20-09-2023
Flydekor og melodirytmefordobling
28-09-2023
Betoning og lift
27-10-2023
OPgave 11
15-11-2023
Ny opgave
22-11-2023
Ny opgave (3)
04-01-2024
Ny opgave (4)
10-01-2024
Ny opgave (5)
17-01-2024
Ny opgave (6)
25-01-2024
Ny opgave (7)
31-01-2024
Ny opgave (8)
08-02-2024
Ny opgave (9)
28-02-2024
Ny opgave (11)
03-04-2024
Ny opgave (14)
24-04-2024
Ny opgave (13)
01-05-2024
Ny opgave (15)
08-05-2024
Ny opgave (16)
23-05-2024
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 155
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Sang og sammenspil
Sammenspilsnumre:
Regndans
Molly Malone
Coverversioner af U2: "With or Without You" og "I Still Haven't Found What I'm Looking For"
Julemarked:
Selvvalgte sange i grupper.
Juleshow
Korsatser:
Molly Malone
Shackles
Regndans
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferie. Vi skal synge og spille i dag.
Læs afsnittet om firklange på musikipedia indtil 7sus4 Akkorder | Musikipedia
Sund medmusik, Hjørring[1].docx
Fælles sammenspil: Regndans
Årets første emne: Coverversion vs. originalversion
Lav en analyse af hver af de to versioner.docx
Skim vedhæftede sider. I får bogen som fysisk bog, men den er ikke kommet frem endnu. Siderne skal bruges som opslagsværk og støtte, når I skal skal lave opgaver. Siderne handler om stemmeføring, og om hvordan man laver grundlæggende flydekor. Jeg ge
Afrunding på analyse af "For altid"
Sammenspil i grupper.
With Or Without You.docx
Tid til at lave opgave.
Læs vedhæftede side om lifts og kor. Hvis I er i tvivl om, hvad et lift er, så lyt til "Under din sne", med The Minds of 99
Videre sammenspil og tid at arbejde med "Sunny"
"Sund med musik" kommer med eksklusiv musikoplevelse bare for os. Det bliver så fedt.
Læs siderne om melodirytmefordobling i "Bastarden", kapitel 3.1 indtil dissonans; side 7 til 8
Sammenspil
Teori, arbejde med aflevering
Molly Malone kor.mscz
Husk Bastarden
Øvelse melodirytmefordobling og dissonans.mscz
Molly Malone lead sheet.mscz
Vi spiller coverversionerne for hinanden. I får også opgaver tilbage.
Jeg regner bestemt med at være rask. I skal spille for hinanden, og vi skal i gang med at øve irske folkesange, som vi kan spille i Dublin.
I dag skal (læs SKAL) I spille for hinanden
I får lidt tid til at arbejde med jeres aflevering. Desuden skal vi i gang med at øve til turen. Vi skal have lavet en fælles version af Molly Malone og gerne en sang mere. Tænk over dette til i morgen.
program-skitse[66].docx
Molly Malone D med kor.mscz
Opgaver tilbage.
Vi øver lige lidt mere. Ellers fokus på irsk musik.
Undersøg et af de nedenstående irske bands.docx
Afsnit
I får tid til afleveringen. Jeg kan se, at nogle af jer har afleveret, men vi skal lige tale om den i den første time. Husk Bastarden. Læs side 10 til 13 i bastarden
Vi skal spille til Julemarkedet på gymnasiet lørdag d. 25/11. Vi skal i gang med at øve julesange. Tænk gerne i grupper og sange. I skal placeres forskellige steder på skolen, hvor I skal spille i mindre bands eller synge a capella.
Læs vedhæftede dokument om Rondoformen.
Læs side 14 og 15 i Bastarden: Tekst på lange toner
Husk Vivaldi-noden
Gruppeopgave til modulerende rondo.docx
Melodisk-analyse-begreber.pdf
Snak om de næste to afleveringer. Derefter øvning til julemarkedet.
Forberedelse af forældreaften
Øvning til julemarked
Øvning til julemarked og til forældreaftenen (Molly Malone)
Juleshow
Infobrev - 2023[85].doc
Juleshow. Lad bare computer blive hjemme.
Spørgetid til aflevering
Godt nytår. Husk, at vi skal til Aalborg næste torsdag. Skolen betaler transport. I får flere oplysninger, når vi ses på mandag.
Skim vedhæftede dokument, som vi skal bruge til at tydeliggøre, hvordan vi laver treklangsmedstemmer
I får 1/2 time til at arbejde på afleveringen.
Læs i groovekompendiet: Side 86 til 91
Groove - Rockmusik i tid og rum.pdf
Grooveanalyse med lyd Faith.pdf
Opgave tilbage. Der bliver tid til at arbejde med feedback-punkterne.
Læs side et og to i kompendiet om funktionsharmonik. Lav opgaverne på side 1 og den midt på side 2.
harmonisk analyse.pdf
Interaktiv kvintcirkel | Musikipedia
Spørgetime til opgave.
Læs siderne om vekseldominanter og bidominanter i kompendiet. Lav opgaverne.
Læs side 6 til og med 9 i harmonik-kompendiet: Trinanalyse og blues; Modal harmonik.
Soulmusik Gruppeopgave uge 7.docx
Eksempel soulanalyse.pdf
Standardbas_og_gennemgangsbas 0.mscz
Vi skal videre med arrangement og i gang med groovedelen; bas og trommer. Vi lægger ud med bas. Læs derfor side 30 til og med 32 i "Bastarden".
Læs de sidste sider om bas: 36 til 38 midt i "Bastarden". Husk bogen.
Standardbas_og_gennemgangsbas 1.mscz
Standardbas_og_gennemgangsbas 2.mscz
Lav en analyse af Sting.docx
if I ever loose myfaith partitur.pdf
Læs side 38 til 41 midt om trommesæt
Celia øvelse.mscz
Skærmbillede 2024-05-02 kl. 12.48.14.png
Opgave 13.2 - Liftet og uliftet standardrytme.mscz
Samba
Spørgetime til aflevering, ellers sammenspil i grupper.
Opgave 11.5 - Gennemgangsbas og udvidelser.mscz
Analyse af Elton John og Bernie Taupin.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 161
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Forløb
Baggrundstekster:
Jacob Jensen og Thomas Hammer: Soul side 1 til 63.
Originalversioner vs. coverversioner
Sammenligning af Medina og Teitur "For altid"
Form, instrumentation, groove, harmonik, melodik, lyd
SRO: Soulmusik
Analyse af
Aretha Franklin: "Think" og "Respect"
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferie. Vi skal synge og spille i dag.
Læs afsnittet om firklange på musikipedia indtil 7sus4 Akkorder | Musikipedia
Sund medmusik, Hjørring[1].docx
Fælles sammenspil: Regndans
Årets første emne: Coverversion vs. originalversion
Lav en analyse af hver af de to versioner.docx
Skim vedhæftede sider. I får bogen som fysisk bog, men den er ikke kommet frem endnu. Siderne skal bruges som opslagsværk og støtte, når I skal skal lave opgaver. Siderne handler om stemmeføring, og om hvordan man laver grundlæggende flydekor. Jeg ge
Afrunding på analyse af "For altid"
Sammenspil i grupper.
With Or Without You.docx
Tid til at lave opgave.
Læs vedhæftede side om lifts og kor. Hvis I er i tvivl om, hvad et lift er, så lyt til "Under din sne", med The Minds of 99
Videre sammenspil og tid at arbejde med "Sunny"
"Sund med musik" kommer med eksklusiv musikoplevelse bare for os. Det bliver så fedt.
Læs siderne om melodirytmefordobling i "Bastarden", kapitel 3.1 indtil dissonans; side 7 til 8
Sammenspil
Teori, arbejde med aflevering
Molly Malone kor.mscz
Husk Bastarden
Øvelse melodirytmefordobling og dissonans.mscz
Molly Malone lead sheet.mscz
Vi spiller coverversionerne for hinanden. I får også opgaver tilbage.
Jeg regner bestemt med at være rask. I skal spille for hinanden, og vi skal i gang med at øve irske folkesange, som vi kan spille i Dublin.
I dag skal (læs SKAL) I spille for hinanden
I får lidt tid til at arbejde med jeres aflevering. Desuden skal vi i gang med at øve til turen. Vi skal have lavet en fælles version af Molly Malone og gerne en sang mere. Tænk over dette til i morgen.
program-skitse[66].docx
Molly Malone D med kor.mscz
Opgaver tilbage.
Vi øver lige lidt mere. Ellers fokus på irsk musik.
Undersøg et af de nedenstående irske bands.docx
Afsnit
I får tid til afleveringen. Jeg kan se, at nogle af jer har afleveret, men vi skal lige tale om den i den første time. Husk Bastarden. Læs side 10 til 13 i bastarden
Vi skal spille til Julemarkedet på gymnasiet lørdag d. 25/11. Vi skal i gang med at øve julesange. Tænk gerne i grupper og sange. I skal placeres forskellige steder på skolen, hvor I skal spille i mindre bands eller synge a capella.
Læs vedhæftede dokument om Rondoformen.
Læs side 14 og 15 i Bastarden: Tekst på lange toner
Husk Vivaldi-noden
Gruppeopgave til modulerende rondo.docx
Melodisk-analyse-begreber.pdf
Snak om de næste to afleveringer. Derefter øvning til julemarkedet.
Forberedelse af forældreaften
Øvning til julemarked
Øvning til julemarked og til forældreaftenen (Molly Malone)
Juleshow
Infobrev - 2023[85].doc
Juleshow. Lad bare computer blive hjemme.
Spørgetid til aflevering
Godt nytår. Husk, at vi skal til Aalborg næste torsdag. Skolen betaler transport. I får flere oplysninger, når vi ses på mandag.
Skim vedhæftede dokument, som vi skal bruge til at tydeliggøre, hvordan vi laver treklangsmedstemmer
I får 1/2 time til at arbejde på afleveringen.
Læs i groovekompendiet: Side 86 til 91
Groove - Rockmusik i tid og rum.pdf
Grooveanalyse med lyd Faith.pdf
Opgave tilbage. Der bliver tid til at arbejde med feedback-punkterne.
Læs side et og to i kompendiet om funktionsharmonik. Lav opgaverne på side 1 og den midt på side 2.
harmonisk analyse.pdf
Interaktiv kvintcirkel | Musikipedia
Spørgetime til opgave.
Læs siderne om vekseldominanter og bidominanter i kompendiet. Lav opgaverne.
Læs side 6 til og med 9 i harmonik-kompendiet: Trinanalyse og blues; Modal harmonik.
Soulmusik Gruppeopgave uge 7.docx
Eksempel soulanalyse.pdf
Standardbas_og_gennemgangsbas 0.mscz
Vi skal videre med arrangement og i gang med groovedelen; bas og trommer. Vi lægger ud med bas. Læs derfor side 30 til og med 32 i "Bastarden".
Læs de sidste sider om bas: 36 til 38 midt i "Bastarden". Husk bogen.
Standardbas_og_gennemgangsbas 1.mscz
Standardbas_og_gennemgangsbas 2.mscz
Lav en analyse af Sting.docx
if I ever loose myfaith partitur.pdf
Læs side 38 til 41 midt om trommesæt
Celia øvelse.mscz
Skærmbillede 2024-05-02 kl. 12.48.14.png
Opgave 13.2 - Liftet og uliftet standardrytme.mscz
Samba
Spørgetime til aflevering, ellers sammenspil i grupper.
Opgave 11.5 - Gennemgangsbas og udvidelser.mscz
Analyse af Elton John og Bernie Taupin.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 161
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Sammenspil og sang
Musikudøvelse
Korsang:
Nana Jacobi: "Når jeg danser bålet"
Mary Mary: Schackles
Patina: Flammer rammer
Luciaoptog
Sammenspil:
Jazz:
Savoy
Autumn Leaves
Forårskoncert:
I got this feeling
Cry me a River
Rock your Body
Sexy Back
Mirrors
Eksamensgrupper:
Solhverv
Seven Nations Army
Jazz
Pop
Indhold
Kernestof:
Arbejdsspørgsmål til baggrundlæsning om barokken.docx
Giovanni Pierluigi da Palestrina - Missa Papae Marcelli
Læs side 9 i kompendiet: "Fuga"
Klasseopgave om barok.docx
Læs analysen på musikipedia.dk
Aktiviteter | Musikipedia
Genlæs afsnittet om analyse af Alla Hornpipe (G.F. Händel, 1717), Analyser | Musikipedia
Afsnit
Medbring kompendiet om funktionsharmonik
Første opgave jazz.docx
Læs side 8 til og med side 14 i Jazzbogen.
Søren Afrika.mscz
Brug 15 minutter på at finde på et bas/tromme-groove til Eternity (næste aflevering).
Øv jer på "Stomp at The Savoy"
Opgave til kapitel 2 i Bjarne Mørup.docx
Øvning til Lucia. Spørgetime om aflevering.
Infobrev - 2024.doc
Orienter jer, (skim), kapitlet om funktionsanalyse på musikipedia: https://www.musikipedia.dk/funktionsanalyse
Læs vedhæftede powerpoint om rytmisk analyseM1-opgave-D.pptx
Lærerens hæfte - Evalueringskriterier for skriftlig musik A 2020.pdf
Husk Jazzbogen
Funktioner2021.ttf
Videre øvning. Husk at øve på jeres roller hjemme!
Evaluering af forårskoncert.
M1 Thomas Lindved prøvesæt 1.docx
M1 Thomas Lindved prøvesæt 2.docx
Opgave B2 (Clocks).docx
Opgave B2 (Get Lucky).docx
Opgave B2 (Wonderful World).docx
Sådan kobler du dit keyboard til Musescore Mac.docx
Sådan kobler du dit keyboard til Musescore PC.docx
1stx231-MUS-A-15052023.zip
Læs den udleverede tekst om fuga (repetition)
1stx221_MUSA_17052022.zip
Analyseopgave FUGA II i Cm.docx
B2-opgaver.zip
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 75
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Barokken: form og melodik
Teori og baggrundlæsning:
Jens Dalsgård: Barokbogen
Analyse af forskellige værker
Indhold
Kernestof:
Arbejdsspørgsmål til baggrundlæsning om barokken.docx
Giovanni Pierluigi da Palestrina - Missa Papae Marcelli
Læs side 9 i kompendiet: "Fuga"
Klasseopgave om barok.docx
Læs analysen på musikipedia.dk
Aktiviteter | Musikipedia
Genlæs afsnittet om analyse af Alla Hornpipe (G.F. Händel, 1717), Analyser | Musikipedia
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Jazz
Grundbog
Bjarne Mørup: Jazzbogen
Analyse af forskellige jazznumre
Jazzsammenspil
Indhold
Kernestof:
Første opgave jazz.docx
Læs side 8 til og med side 14 i Jazzbogen.
Søren Afrika.mscz
Brug 15 minutter på at finde på et bas/tromme-groove til Eternity (næste aflevering).
Øv jer på "Stomp at The Savoy"
Opgave til kapitel 2 i Bjarne Mørup.docx
Øvning til Lucia. Spørgetime om aflevering.
Infobrev - 2024.doc
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Repetition
Barok
Jazz
Soul
Indhold
Kernestof:
Opgave B2 (Clocks).docx
Opgave B2 (Get Lucky).docx
Opgave B2 (Wonderful World).docx
Sådan kobler du dit keyboard til Musescore Mac.docx
Sådan kobler du dit keyboard til Musescore PC.docx
1stx231-MUS-A-15052023.zip
Læs den udleverede tekst om fuga (repetition)
1stx221_MUSA_17052022.zip
Analyseopgave FUGA II i Cm.docx
B2-opgaver.zip
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52652431230", "T": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52652431230", "H": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52652431230" }