Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Hjørring Gymnasium / STX og HF
|
Fag og niveau
|
Græsk A
|
Lærer(e)
|
Kasper Graarup
|
Hold
|
2022 GR/a (2a GR, 3a GR)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introduktionsforløb fortsat.
Vi lærer græsk ved hjælp af henholdsvis John Taylor: "Greek to GCSE, 1", Bloomsbury 2020 og Anders Klarskov Jensen: "Græsk - her og nu", Praxis 2023.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Medbring jeres græskbog (Greek to GCSE). Vi begynder med at repetere den tekst vi sluttede af med for knap 3 måneder siden ;-) "How the Locrians make laws" side 45-47.
-
Vi arbejder med aflevering 1
-
Kryds og tværs + husk den nye bog!
-
Tekst 4.3., side 35 (Græsk - Her og nu)
-
Tekst 5.3 side 44 (I har kopi) til "....πονον νεμει"
-
I får aflevering 1 tilbage og vi kigger på installation af skrifttyper samt ordbøger.
-
Tekst 5.3 side 44.
-
Vi gennemgår lektie, taler lidt om de myter vi har læst, og læser på klassen Ovids udgave af Pasifae og tyren.
-
Græsk, Her&Nu, side 56, 6.3. til og med afsnit 4.
-
Gennemgang af lektie (eller noget af det). Herefter lidt om 1) aktiv/medium/deponente verber; 2) genitiv.
-
Tekst 6.3., til og med side 56.
-
Tekst 6.3, afsnit 7.
-
Resten af tekst 6.3.
-
6.4, opg. A.
-
Lær alle gloser side 60 (eller så mange som muligt!)
-
Tekst 7.3 stk. 6.
-
Film :-)
-
Vi gennemgår lektien og læser lidt i Iliaden på dansk (om den skønne Helene :-))
-
resten af tekst 7.3
-
Læs Iliaden III, v.383-448. (medbring i øvrigt Græsk - her og nu).
-
Troy (film) - fortsat :-)
-
tekst 8.3, til og med stk 6.
-
(vi gør tekst 8.3 færdig og laver opg. 8.4 A)
-
Vi gennemgår lektie og læser uddrag af Iliaden på dansk - uddrag der passer med det vi har set i Troy.
-
resten af tekst 8.3 + opg. 8.4 A.
-
Hvordan gik studieturen?
-
Homer, Iliade, 1.sang, v.1-338..docx
-
Paideia side 11-15 (Epos + Iliaden indholdsoversigt).
-
Iliaden, 1.sang, v. 1-358 (+ spørgsmål fra torsdag 26/10).
-
Parafraser Iliaden VII (7.): v. 219-312 (Hektor og Ajas).Medbring også Græsk - her og nu.
-
Kap. 9.3 til og med stk. 5.
-
ACI som sætningsled.
-
Kap. 9.3, stk. 5-6
-
Kap. 10.3, stk. 4 (inkl.)
-
Tekst 10.3. stk 5.
-
Opgave 11.4.docx
-
Tekst 11.3
-
Vi gennemgår det vi ikke nåede torsdag :-)
-
Vi arbejder med 11.4, opg. A og B (side 114-115) og KG medbringer kage (medmindre timen flyttes ;-))
-
Afsnit
-
Julefrokost Madplan.docx
-
Kap. 12.3 stk. 4.
-
Resten af tekst 12.3 +12.4. Opgave B (side 128). NB: vedr. modus: side 123+124.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
71 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Menander, Dyskolos.
Drama:
På græsk (statarisk / opgives til eksamen):
Menander: Dyskolos v. 5-13 + 153-168 + 456-480 ((Græsk – her og nu, side 140-157)
På dansk/græsk/latin kursorisk / perspektiverende:
Perspektiverende uddrag fra Græsk – her og nu
Litteratur:
Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen Paideia: Drama (side 101 - 116).
Anders Klarskov Jensen: Græsk – her og nu, Praxis, 2022, side 130-163.
Beskrivelse:
en kort forløb der skulle have været forlænget med læsning af en tragedie, men sådan blev det ikke. Tekstuddragene er fra Græsk-her og nu og fokus har været på det sproglige. Vi har dog arbejdet lidt med den nye komedie og med forskellene mellem denne individualiserede falde-på-halen-komik og den tidligere mere politiske og satiriske komedie (Aristofanes).
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Vi begynder at læse originale tekster :-)
-
Husk Græsk - her og nu :-)
-
Tekst 13.2, gloser.png
-
Afsnit
-
Tekst 13.2, Menander.png
-
Vi gennemgår øvelsen fra torsdag, og arbejder videre med Menander-kapitlet (øvelser og tekst).
-
Oversæt resten af 13.2, η) - λ)
-
Første time: Lektie + resten af side 142; anden time: arbejde med afleveringen.
-
Dyskolos (side 142): til v. 10 første ord: "..ουδενι"
-
Gennemgang af lektie, lidt grammatik, herefter aflevering "Verbalsystemer".
-
Resten af Dyskolos 5-13 side 142.
-
Ingen lektier, vi laver i timen opg. 14.4, B, side 145.
-
opg. 14.4, B, side 145 + første tre linjer af teksten side 148.
-
Δυσκολος, linje156 - 160 (side 148).
-
Ekskursion til Moesgaard og Aros 25.01.24.docx
-
Afleveringer om Dyskolos og verbalsystemer retur.
-
Vi arbejder videre med Dyskolos (side 156) og I får lidt mere respons på afleveringer om Dyskolos og verbalsystemer.
-
Lysias
-
Vi læser sidste afsnit af "Dyskolos".
-
Gennemgang af det vi mangler af Dyskolos på tavlen.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
33 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Retorik: Lysias
Retorik:
På græsk (statarisk / opgives til eksamen):
Lysias I, 6-18.
Kursorisk / perspektiverende:).
Filosofiforløb: Platon overfor sofister (retorik)
Gorgias: Lovtalen over Helena https://dansketaler.dk/tale/gorgias-lovtale-over-helena-aarstal-ukendt/
Litteratur:
Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen Paideia: Filosofi (142-158) + Retorik (Retorik 177 – 190).
Beskrivelse:
Vi har arbejdet med retorikkens rolle i det demokratiske Athen, og vi har i forbindelse med filosofiforløb modstillet retorik og dialektik. Vi har også diskuteret med sagens kerne og vi har dømt i sagen og afgjort om mordet på elskeren var berettiget. Vi har også overvejet hvad en nutidig domstol ville komme frem til.
Gorgias lovtale for den skønne Helene er læst som en humoristisk besyngelse af retorikkens formåen: At den kan frikende selv den skyldigste af dem alle.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Vi arbejder med SRO.
-
SRO
-
Læs om Parthenon i Paideia side 129-136 og medbring bogen.
-
I timerne tale vi om lektien og I fortsætter skrivning af SRO.
-
Parthenon side 28-40: "Parthenons skulpturer".
-
Kapitel 2 i Parthenon.
-
Vi læser Ovids forvandling om Lapitherne og Kentauerne.
-
Medbring jeres Lysias materialer - vi læser videre i Lysias 1 (ps: I får afleveringerne tilbage i denne uge, men måske først fredag)
-
Sidste oplæg på tavlen vedr. Dyskolos.
-
Lysias-aflevering retur.
-
Aflevering, Lysias 1 med løsninger.docx
-
medbring Lysias materialer.
-
SRO-efterbehandling + Lysias
-
ἐν μὲν οὖν τῷ πρώτῳ χρόνῳ.docx
-
Vi finder ud af hvor langt vi er kommet og læser videre i teksten (senere på ugen / torsdag skal I medbringe Paideia og vi begynder at arbejde systematisk med retorik i antikken).
-
Medbring Græsk - her og nu + diverse tekster til Lysias.
-
Lysias I, afsnit 8, første halvanden linje.
-
Paideia, Retorik, s.177-181, spørgsmål.docx
-
Lysias I, afsnit 9 "...και κατα την ανδρωνιτιν" + Medbring Paideia (vi skal læse i afsnittet om retorik).
-
Spørgsmålene til Paideia s.177-181 (om retorik) fra torsdag 4/4.
-
Lysias, resten af stk. 9.
-
Vi læser Lysias og arbejder med aflevering.
-
Lysias I, stk. 10.
-
Gorgias_ lovtale over Helena, opgaver.docx
-
Læs i Paideia om det retoriske system side 182-183.
-
Lysias I, stk. 11.
-
Skriv en lille fortælling om din rejse her til morgen fra dit hjem og frem til Hjørring Gymnasium: (Hvad gjorde du?, Hvad så du?, Hvad tænkte / følte du?, Hvordan var vejret?, Hvad gjorde de mennesker du mødte / så? Nåede du frem i tide? Hvorfor / hv
-
Læs Gorgias' lovtale over Helena (det har I gjort), og svar på de 5 første af de spørgsmålene til teksten. Medbring også Paideia.
-
Lysias I, stk 12 + 13.
-
Lysias I, stk. 14.
-
Jeres rejseberetninger (læses højt - hvis I da ikke har lært den udenad "memoria" og har øvet den "actio"....:-))
-
Lysias I, stk. 15.
-
Husk jeres Lysias materialer.
-
Vi ser evt. på syllogismer / entymemer hos Holberg og Monty Python og i Koranloven.
-
Koraner
-
Forsøg at finde eksempler på entymemer og paradigmer (Paideia side 188-189) i Gorgias: Lovtale over Helene.
-
Lysias I, stk. 16.
-
Vi arbejder selv med Lysias I, stk 17 (lektie til torsdag).
-
Lysias I, stk 17.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
49 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Filosofi: Platon m.fl.
Filosofi:
På græsk (statarisk / opgives til eksamen):
Platon: (Sokrates’ forsvarstale) 21a4-21b7 + 24e3-25a12 (Græsk – her og nu, side 196 -199).
Platon: (Gorgias) 449d8-450b5 (Græsk – her og nu, side 204 - 205)
Platon: (Protagoras) 312b7-c8 (Græsk – her og nu, side 209)
Platon (Faidon): 59c-60a + 115b-d + 116b-d + 117c-118a (Sokrates’ død).
På dansk/græsk/latin (kursorisk):
7. bog, 514a-520c (hulemyten).
(generelt forløbet om retorik: Platon ift. Sofisterne / dialektik ift. Retorik m.v. Gorgias: Lovtalen over Helena https://dansketaler.dk/tale/gorgias-lovtale-over-helena-aarstal-ukendt/
Perspektivering:
Sokrates i kunsten: (fra Paideia side 144-147): Jacques-Louis David (1787); C.W. Eckersberg (1813-16); Constantin Hansen (1865-75).
Litteratur:
Brian Andreasen og Jens REfslund Poulsen: Paideia. Grundbog til oldtidskundskab, Systime 2012, side 142-158 (filosofi)
Forløbet knytter an til flerfagligt forløb (fff), hvor vi på dansk læste hulemyten og blev bekendte med begreberne doxa (fordomme / den sansebaserede erfaring fra hulens dyb), aporia (den forvirring der opstår når ens fordomme rystes) og endelig episteme (den sande og på logos / fornuft baserede erkendelse).
Forløbet har også været perspektiveret til retorikforløbet (Lysias) og vi har arbejdet med Platons modstilling af retorik og dialektik.
I forbindelse med læsning af Faidon har fokus selv sagt været på den ro, hvormed Sokrates accepterer døden, og vi har konstateret at skal der føres en fornuftig samtale må de vrælende kvinder føres bort.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Medbring venligst Græsk, her og nu. Vi begynder at læse Platon :-)
-
Sofisterne, spørgsmål til Paideia.docx
-
Sokrates forsvarstale, side 196, til og med linje 3: "...σοφώτερος".Medbring Paideia.
-
Vi afslutter spørgsmålene til "sofisterne" fra i går, og læser videre i Paideia om Sokrates og Platon.
-
Sokrates og Platon, spørgsmål til Paideia .docx
-
Medbring Paideia (kopien på Lectio kan også bruges) samt Græsk, her og nu.
-
Vi gør spørgsmålene til Sokrates/Platon fra i går færdige og læser derefter græsk.
-
Medbring: Græsk - her og nu.
-
Græsk-her og nu: resten af side 196.
-
Husk Græsk-her og nu.
-
Græsk-her og nu side 198 + 199.
-
Vi taler lidt om aflevering.
-
Medbring Græsk-her og nu (vi begynder på Gorgias, side 201).
-
Gorgias (Græsk-her og nu, side 204-205).
-
Vi arbejder med eksamensopgave1 (Lysias og Platon).
-
samme lektie som til 27/8.
-
Medbring Græskbogen. Vi fortsætter med at skrive filosofiske dialoger.
-
Protagoras (græskbogen side 209). To frivillige gennemgår hver en passage ved tavlen. Herefter får i analysetegn til teksten af mig. NB: teksten med analysetegn er allerede lagt ud under "dokumenter" i mappen "Filosofi".
-
26052020, løsninger.docx
-
Arkaisk tid, spørgsmål til Paideia.docx
-
Paideia side 45-53 (Minoisk, mykensk etc...tid).
-
Arbejde med eksamensopgave 2.
-
Medbring Paideia (vi arbejder videre med skulpturer og vaser).
-
Medbring den nye græsk bog.
-
Ja, jeg glemte at skrive det ind, men så er det jo godt, at I har så høj en moral. Analysetegnene ligger i filosofimappen i "Dokumenter".
-
27052021, løsninger.docx
-
Tavleshow fra Matilde og Sidsel + Kaos.
-
Vi gennemgår lektien hele lektien, og I kan stille spørgsmål til det, der ikke er gennemgået af foregående afsnit. Herefter læser I videre i teksten.
-
Phaedon, 115b, første 4 linjer i kopien (tekst + gloser side 202 i bogen).
-
Vi arbejder med vase-aflevering og klima-pop :-)
-
Pheadon, til linje 8 i kopien: "...ὁμολογησητε".
-
Pheadon, resten af side 202 i bogen.
-
Medbring Paideia (vi ser på vaser og skulpturer).
-
Husk alle Platon / Pheadon materialer (vi mangler de to sidste linjer side 202 i GCSE).
-
Phaedon, 2 sidste linjer side 202 + side 204 i GCSE.
-
Charles Perrault.pptx
-
Charles Perrault, Le siäcle de Louis le Grand, 1687, tekst.pdf
-
Læs vedlagte pdf v. 245 -282 (det var v. 245 - 282) og find ud af hvad der står, og hvad Perrault mener om antikkens kunst. Vedlagte PowerPoint kan hjælpe...
-
Læs i Paideia om de klassiske tider og om hellenistisk tid (vi taler i timen om nyklassisk tid og om barokken og om disse tiders genbrug af de antikke tider).
-
Phaedon: Linje 48, side 204 "ὁτι δε εγω παλαι..." til linje 57, side 206 "...καταγιγνωσκω,".
-
Vi fortsætter med Platon.
-
Vi fortsætter med Platon (I får test retur, tirsdag)
-
Vi gennemgår lektien, og testen, og Perrault afsluttes (Perrault tekst + PowerPoint ligger under dokumenter i mappen "Kunst og arkitektur")
-
Resten af side 206 i bogen + medbring Perrault: le Siecle de Louis le Grand.
-
Resten af Phaedon 116b-116d (den aktuelle kopi).
-
Studieretningsprojektet-stx-august-2017-ua.pdf
-
240807-Studieretningsprojektet-stx.pdf
-
3c GR, LA, fff, nov. 2023.docx
-
Medbring computer ;-) - Vi diskuterer SRP med ChatGPT.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
36 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Herodots Historie.
Historie:
På græsk (statarisk / opgives til eksamen):
• Herodots Historie, II, 2 (Psammetichos og de ældste i verden).
• Herodots Historie, II, 69-70 (Krokodiller).
På dansk/græsk/latin (kursorisk):
Herodots Historie: I, 1-5 (Indledning + kvinderov); I, 29-46 + 53-54 + 84-91 (Kroisos); II, 86-90 (Balsamering); II, 112-120 (Den skønne Helena); III, 108 (Løver).
Perspektivering:
• Film: 300 (Zack Snyder, 2007)
Litteratur:
• Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen Paideia: Historiografi (side 55-81)
Beskrivelse:
Vi har set Zack Snyders film ”300” om de spartanere der for en stund holdt perserne stangen ved Thermopylæ. Vi har sammenlignet filmen med Herodots Historie, der er kilden til filmen, og vi har konstateret at filmen på mange måde er loyal overfor sit forlæg, men også at den moderniserer og ”hollywoodiserer”. Den mest markante forskel er nok, at i filmen fremstilles perserne som monstre, hvilket de på ingen måde gør hos Herodot. Filmen har også været anvendt som perspektivering til arbejdet med skulpturer, idet perserne er barokke medens spartanerne er nyklassiske – spartanerne er i filmen fremstillet som de er på Jacques-Louis Davids maleri (1814) på side 63 i Paideia.
Herodot fortæller som bekendt om perserkrigene og deres årsager. Herodot er historiens ”fader”, men heldigvis har han væsentligt flere digressioner end nutidige historikere. Hele 2.bog er en lang ”digression”, hvor Herodot fortæller om det (også for ham) gamle Ægypten. Den 2.bog var helt frem til hieroglyffernes dechifrering i begyndelsen af 1800tallet den absolut vigtigste kilde til det gamle Ægypten. På græsk har vi læst to korte anekdotiske fortællinger, dels om en undersøgelse af hvem, der er det ældste folk, og dels af hvordan man jager krokodiller. Fortællingen om det ældste folk har ikke så lidt til fælles med det 19. århundredes evolutionsteorier, idet også Psammethicos forveksler ontogenese og fylogenese 😉
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Paideia, Historiografi, 55-61, spørgsmål.docx
-
Herodot, linje 9, side 1 i kopien "....τοιόνδε". Medbring også Paideia.
-
Spørgsmålene til Paideia fra mandag. Medbring også Herodot-teksten.
-
Herodot, side 2, midt ca. i kopien "...κνυζημάτων"
-
Herodot: første ord linje 3, side to i kopien "...ποιμήν"
-
Herodot: første ord linje 3, side to i kopien "...ποιμήν" (samme lektie som I havde for til tirsdag 10/12).
-
Herodot-opgaver.docx
-
Resten af Herodot-teksten (som den står i bogen) + Medbring Paideia.
-
Vi arbejder med Herodot.
-
Aflevering, retur.
-
29052024, KG.docx
-
Herodot, Kroisos m.m., opgaver.docx
-
Medbring den nye bog: Udvalg af Herodots historie. Hellenere og barbarer.
-
Oplæg i anden halvdel af timen (i første halvdel gør I dem færdige).
-
Medbring græskbogen + grammatikker etc. (lidt om Delfi, oplæg fra Sidsel og Amanda og så læser vi græsk :-))
-
Herodot, "krokodiller", 6 første linjer i kopien.
-
Herodot, Krokodiller, linje 2, side 2 i kopien: "...ἱερούς είναι."
-
300
-
Herodot, Krokodiller, side 2 linje 6-12 ("ἄγραι δέ... ...ταυτην τύπτει.") + medbring HERODOT - hellenere og barbarer.
-
Herodot: resten af krokodillerne :-)
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Epos: Odysséen
På græsk (statarisk / opgives til eksamen):
Odysséen, IX, 287-383 + 403-412 (384-402, kursorisk) (Polyfemos blindes)
På dansk/græsk/latin (kursorisk):
Odysséen IX (Polyfemos)
+ diverse uddrag af såvel Iliaden som Odysséen.
Hesiod: Theogonien, v. 116-210 (Afrodites fødsel)
Hesiod: Theogonien, v.507-616 (Prometheus)
Hesiod: Værker & dage, v. 42-105 (Pandora)
Perspektivering:
Vergil: Aeneiden (uddrag fra latinundervisningen)
Film: Troy (Wolfgang Petersen, 2004)
Litteratur:
Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen Paideia: Epos (side 11-30)
Beskrivelse:
I dette forløb har vi beskæftiget os med den mundtligt overleverede episke genre, og med de stilistiske træk, der knytter sig til denne. Vi har undersøgt Odysséens komplicerede narrative struktur (en kompleksitet der i sig selv kunne fungere som et argument for det i dag marginale synspunkt, at værket er ”født” som en helhed). Vi har læst 9. sang og vi har præciseret, at denne mest ”fantastiske” del af fortællingen berettes som flashback for faiakerne.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Herodot: resten af krokodillerne :-)
-
Dagens arbejde-selv-opgave:
-
Odysséen, IX, 1-286.
-
Paideia: Eposets karakteristiske træk, side 23-27ø.
-
Odysséen, IX, 287-291.
-
23052023, løsninger.docx
-
Odysséen, IX, v.298.
-
Samme lektien som til onsdag + læs i "Græsk Syntaks" side 23-24 om Genera/diatese + side 24-26 om Tempus/aspekt (læs med henblik på hvordan man oversætter diverse verbalformer).
-
Vi fortsætter læsning af Odysséen 9.sang :-)
-
Odysséen, IX, til og med v.305.
-
SRP, opgaveformulering.docx
-
Vi arbejder med SRP.
-
Vi får i dag læst en hel masse græsk :-)
-
I skal oversætte og analysere Odysséen IX, v. 324 - 333.
-
Homer: Odysséen, IX, v. 333.
-
SRP.docx
-
Odysséen, IX, 339.
-
Odysséen, IX, 350.
-
Odysséen, IX, 356.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
23 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
sappho
Statarisk / kan trækkes til eksamen:
Sappho, "Synet" (fragment 31)
Kursoriks / perspektivering:
Digte fra nedenstående sider i Paideia (Semonides, Catul m.fl.)
Litteratur:
Litteratur: Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen: Paideia. Grundbog til oldtidskundskab, side 207-246 (Græsk og romersk poesi).
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Repetition herunder: Vaser, skulpturer templer.
Nedenstående har ikke udgjort et samlet forløb, men er blevet behandlet løbende undervejs i alle 3 år.
Klassen forventes at have en viden, der svarer nogenlunde til den der formidles i de kunsthistoriske kapitler i Paideia. Det primære fokus har været på Parthenon.
Brian Andreasen og Jens Refslund Poulsen Paideia: Kunst:
Tidlig klassisk tid (side 93 – 100); Højklassisk tid (side 129 – 136); Senklassisk tid (side 171 – 176); Hellenistisk tid (side 201 – 206); Romersk tid (side 247 – 254).
Det primære fokus (med perspektivering i flere forløb) har været på Parthenon og på højklassisk tid.
Klassen har været på studietur til Athen, hvor de har besøgt Akropolis (+museum), Arkæologisk museum m.m.
I SRO har alle arbejdet med Parthenon og Parthenonfrisen ift. Såvel romantik / nyklassicisme som ift. repatrieringsdiskurser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Forløb#1
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56226960948",
"T": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56226960948",
"H": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56226960948"
}