Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Hjørring Gymnasium / STX og HF
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
Lærer(e)
|
Hans Micheelsen
|
Hold
|
2024 Mah/2 (2h MaB/2)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Andengradspolynomier og -ligninger
Kernestof Mat 2: Side 8-17, 128-129.
Definition, toppunktsformel, diskriminant, løsningsformel, faktorisering og modellering, polynomier af højere grad end 2.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Gregersen, Nørregaard: KERNESTOF MAT 2 HF, Lindhardt & Ringhof; sider: 8-17, 51
-
Nielsen Knud Erik, Fogh Esper: VEJEN TIL MATEMATIK AB u/hjælpemidler, HAX; sider: 8-11, 30-31, 46-47
-
Quadratic Formula Song
-
Bevis for andengradsligningens løsningsformel
-
Vi ændrer planen for denne lektion. Frederikke, som jo er et fantastisk menneske og elev, gjorde venligt opmærksom på, at jeg ikke havde lagt indhold i aflevering Uge 35. Det sædvanlige problem med at glemme Gem. Jeg har lagt indhold, og det er med M
-
Vi fortsætter, hvor vi slap sidste gang.
-
hfB Vejledende enkeltopgaver Høring FIPMAT marts 2019.pdf
-
VerdensBefolkningstal.xlsx
-
Sejerø.xlsx
|
Omfang
|
Estimeret:
16,00 moduler
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Funktionslære
Kernestof Mat 2: Side 24-33 (selvstudie)
De fire repræsentationsformer, Monotoniforhold, At regne med funktioner, sammensatte funktioner, parallelforskydning af grafer.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Logaritmefunktioner
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Binomilafordelingen
Kernestof Mat2: Side 66-75
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Binomialtest
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Konklusion fra data
Kernestof Mat 2: Side 140-143.
Normalfordelingsapproksimation, simulering konfidensintervaller.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Analytisk geometri
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
9
|
Forberedelse til terminsprøve
Regne masser af opgaver, Maple og i hånden.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
To ligninger med to ubekendte.
Substitutionsmetode
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
1,00 modul
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Differentialregning
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
14,00 moduler
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64778379782",
"T": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64778379782",
"H": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64778379782"
}