Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Hjørring Gymnasium / STX og HF
|
Fag og niveau
|
Informatik C
|
Lærer(e)
|
Henrik Just
|
Hold
|
2024 if/2m (2m if)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Spil med et formål
Undervisningsmateriale
HJ: Animationer - en kort introduktion til programmering i Scratch (august 2024, 6 sider)
HJ: Computerspil - nogle grundbegreber (august 2024, 13 sider)
HJ: Happy Fish - udvikling af et spil i Scratch (august 2024, 14 sider)
Projekt
Kampagnespil med rapport
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Kunstig intelligens
Undervisningsmateriale
- HJ: Maskinlæring og neurale netværk - Afmystificering af kunstig intelligens (side 1-5, 7-8 og 11, november 2024)
- HJ: Store sprogmodeller og kunstig intelligens - Colorless green ideas sleep furiously (side 1-10 og 17, december 2024)
- HJ: Store sprogmodeller i praksis - Anvendelse og perspektiver (side 3-4, januar 2025)
- HJ: Selvkørende biler - med micro:bit og micro:Maqueen (8 sider, januar 2025)
- HJ: Algoritmer og rutediagrammer - med eksempler fra Sratch (8 sider, september 2023)
Miniprojekt
Selvkørende bil med micro:Maqueen robot
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Studietur
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Design af brugeroplevelser
Undervisningsmateriale
- HJ: Valutaomregneren (App Lab 1) - præsentationslaget og applikationslaget (14 sider, november 2024)
-HJ: UX (User experience) - analyse af interaktive brugeroplevelser (13 sider, januar 2025)
-HJ: UX designprocesser - brugerorienteret design af interaktive, digitale
produkter (12 sider, februar 2024)
Projekt med rapport
Design af en app, som løser et konkret problem for en målgruppe
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Verden i lommen
Undervisningsmateriale
- HJ: Fodboldklubben (App Lab del 2) - datalaget (23 sider, februar 2025)
- HJ: Skildpadden (App Lab del 3) - programmering (side 1-9midt og 11, december 2024)
- HJ: Innovation - om innovative it-systemer (6 sider, maj 2025)
- HJ: Netværk og sikkerhed - nogle grundbegreber (side 1-16, 20, april 2025)
Projekt
Design og udvikling af app til flyspottere
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64790650410",
"T": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64790650410",
"H": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64790650410"
}