Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Hjørring Gymnasium / STX og HF
|
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
|
Lærer(e)
|
Katrine Hegelund Krogh Andersen
|
|
Hold
|
2025 En/n (1n En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
SPROG og GRAMMATIK i grundforløbet.
Sidetal fra GETTING STARTED, Mette Hermann og Poul Tornøe
VERBER:
pp. 8-17 (teori og opgaver om verber, verbets tider og kongruens + øvelser)
ORDSTILLING:
pp. 33-37 (teori og opgaver om ordstilling + øvelser)
SUBSTANTIVER:
pp. 51-55 (teori og opgaver om substantiver + øvelser)
SÆTNINGSOPBYGNING:
pp. 128-130 (teori og opgaver om sætninger + øvelser)
Run-on sentences…
Se https://www.youtube.com/watch?v=veZX6uI84SU
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Hvad er verber? | Getting Started
-
You must have read pp. 1-2 in the new compendium, "Tools for texting – working with fiction". Which tools have you worked with before? In Danish? Or maybe in English?
-
Stories We Tell Each Other (compendium); sider: 4-6, 11-13, 18, 20-22, 26-28
-
Make sure to bring both
-
Hermann Mette, Tornøe Poul: GETTING STARTED, Gyldendal; sider: 8, 11, 15, 23, 31
-
Make sure to bring both,
-
Bring both of these:
-
Medbring begge
-
husk at medbringe begge
-
Bring your document on the film (with tasks) and your compendium.
-
OBS! De, der ikke var til eng. igår torsdag, SKAL have læst "The Sin Bin or Lucy's Heart" pp. 20-24 hjemme til idag. I skal læse med highlighters!!
-
When the Rain
-
When the Rain Stops (reading)
-
Udover bog og kompendium, så medbring også notehæfte, opladet computer OG evt. hørebøffer. Det er vigtigt, at Jasmina & Patricia har læst "When the Rain Comes" OG hørt den! Se link!
-
When the Rain Stops (audio)
-
analysing films (writing a review).pdf
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
26 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Skrive
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvtillid
- Ansvarlighed
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Forelæsninger
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
|
Titel
2
|
Stories We Tell Each Other: Character and Conflict
KERNESTOF:
Paul Auster/Marc Mitchel: “The New Girl” (Texting)
Raymond Carver: “One More Thing” (When Less Is More)
Joyce Jane Philips: “Solo Dance” (When Less Is More)
Lucy Cross: “The Sin Bin or Lucy’s Heart” (Contexts)
Bryan Washington: ”When the Rain Stops” (TIME, 2021)
SUPPLERENDE STOF:
”Tools for texting – working with fiction” fra Systimes antologien “Texting – 1st Year Fiction”.
Short film?
Sally Potter (dir.), "GINGER & ROSA" Great Britain, Denmark, Canada, Croatia 2012, 90 min.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Hvad er verber? | Getting Started
-
You must have read pp. 1-2 in the new compendium, "Tools for texting – working with fiction". Which tools have you worked with before? In Danish? Or maybe in English?
-
Stories We Tell Each Other (compendium); sider: 4-6, 11-13, 18, 20-22, 26-28
-
Make sure to bring both
-
Hermann Mette, Tornøe Poul: GETTING STARTED, Gyldendal; sider: 8, 11, 15, 23, 31
-
Make sure to bring both,
-
Bring both of these:
-
Medbring begge
-
husk at medbringe begge
-
Bring your document on the film (with tasks) and your compendium.
-
OBS! De, der ikke var til eng. igår torsdag, SKAL have læst "The Sin Bin or Lucy's Heart" pp. 20-24 hjemme til idag. I skal læse med highlighters!!
-
When the Rain
-
When the Rain Stops (reading)
-
Udover bog og kompendium, så medbring også notehæfte, opladet computer OG evt. hørebøffer. Det er vigtigt, at Jasmina & Patricia har læst "When the Rain Comes" OG hørt den! Se link!
-
When the Rain Stops (audio)
-
analysing films (writing a review).pdf
Skriftligt arbejde:
| Titel |
Afleveringsdato |
|
Analysis and interpretation
|
10-10-2025
|
|
|
Omfang
|
Estimeret:
20,00 moduler
Dækker over:
26 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70728550669",
"T": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70728550669",
"H": "/lectio/284/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d70728550669"
}