Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Mariagerfjord Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Skriftlige opgaver -
|
Lærer(e)
|
Elsebeth Ahlmann, Louise Damholt Thomsen, Peter Troelsgaard Thorsen, Simon Hamborg, Søren Søndergaard Jørgensen
|
Hold
|
2022 SRP/abcd (1abcd SRP1 (DHO), 2abcd SRP2 (FF uge 40), 2abcd SRP3 (SRO), 2abcd SRP4 (rejse), 3abcd SRP5 (inno), 3abcd SRP6 (FF-nov), 3abcd SRP7)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
DHO
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
FF-forløb uge 40
Flerfagligt forløb: Kondition.
Problem: Konditallet er faldende, hvilket kan påvirke den enkeltes sundhed.
Innovativt løsningsforslag til hvordan MFK's unges kondital kan forbedres (spil, fritidsaktiviteter, byplan)
Data: Kondital på 3.gere og 2. gere.
Fag: Idræt og matematik.
Teori: Kapitel 2 og 3 i Yubio.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Talepapir
|
06-10-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
SRO
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SRO_redegørelsen
|
04-01-2024
|
SRO_analysen
|
07-01-2024
|
SRO_færdig opgave
|
14-01-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
SRP5 - Innovation
Dagens indhold:
Introduktion til problemstilling
Problemafklaring
Problemindsnævring og idéudvikling
Innovationsproblemformulering
Udvikling af løsningsforslag (fagboder med lærerbemanding)
Idégenerering
Konkretisering
Kl. 13.20: Alle grupper har besluttet sig for et løsningsforslag, som de vil arbejde videre med i morgen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
SRP 6 - Diskussion i SRP
Forløbet er kørt indenfor rammerne af temarammen 1. verdenskrig. Fagene engelsk og historie har været repræsenteret.
Forløbet er tilrettelagt som en mini-srp, hvor alle taksonomiske indgår. Særligt fokus har ligget på diskussionsdelen.
Forløbet endte ud med mundtlige fremlæggelser.
Der indgik metodiske overvejelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Diskussion
|
22-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56939575574",
"T": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56939575574",
"H": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56939575574"
}