Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Mariagerfjord Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Skriftlige opgaver -
|
Lærer(e)
|
Andreas Colding Hauervig, Bo Jensen Buchreitz, Jesper Kaj Skov, Michael Madsen, Mikkel Ahrenfeldt
|
Hold
|
2022 SRP/x (1x SRP1 (DHO), 2x SRP 3 (SRO), 2x SRP2 (FF uge 40), 2x SRP4 (Rejse), 3x SRP5 (inno), 3x SRP6 (FF-nov), 3x SRP7)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
FF-forløb uge 40
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
11,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
SRO
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
SRO_redegørelsen
|
04-01-2024
|
SRO_analysen
|
07-01-2024
|
SRO_færdig opgave
|
14-01-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
SRP5 - Innovation
Dagens indhold:
Introduktion til problemstilling
Problemafklaring
Problemindsnævring og idéudvikling
Innovationsproblemformulering
Udvikling af løsningsforslag (fagboder med lærerbemanding)
Idégenerering
Konkretisering
Kl. 13.20: Alle grupper har besluttet sig for et løsningsforslag, som de vil arbejde videre med i morgen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
SRP 6 (Diskussion i SRP)
Der arbejdes med diskussionsdelen af SRP i flerfaglige SRP'er biologi-historie.
Der læses eksemplariske diskussioner, læses redegørelse og analyse fra en udvalgt SRP og udarbejdes derefter selv diskussionsdelen som en skriftlig, individuel opgave. Herefter trænes fremlæggelser i grupper ud fra SRP talepapir og udvalgte fremlæggelser i plenum.
Opgaveformulering, diskussion:
Med udgangspunkt i vedlagte kilde og anden relevant materiale ønskes en diskussion af, hvordan antibiotika har ændret sygdomsbekæmpelse, og hvilke problemer der er opstået
som følge af den udbredte brug af antibiotika. Diskuter og vurder, hvad man kan gøre for at mindske problemerne.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Diskussion
|
22-11-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
12,00 moduler
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56946961462",
"T": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56946961462",
"H": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56946961462"
}