Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2023/24 - 2024/25
|
Institution
|
Mariagerfjord Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Engelsk B
|
Lærer(e)
|
Louise Damholt Thomsen
|
Hold
|
2023 En/p (1p En, 2p En)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Growing Up
Et forløb der har til hensigt at introducere eleverne til engelskfagets metoder. Der fokuseres på basal grammatik og analyse af fiktion. Forløbet beskæftiger sig med udviklingen fra barn til voksen, med særligt fokus på loss of innocence.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ anvende viden fra faget, herunder hensigtsmæssige kommunikationsstrategier, i almene og faglige sammenhænge
Kernestof:
-det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
Tekster:
Cooley, Josh: "Riley’s First Date" (2015) (short film)
Snoop Dogg, Wiz Khalifa and Bruno Mars: "Young, Wild & Free" (2011) (song)
Larkin, Philip: "This Be The Verse" (1971) (poem)
Reitman, Jason: "Juno" (2007) (movie)
Walker, Alice: "The Flowers" (1973) (short story)
Mitchell, Marc: "The New Girl" (2001) (Short story)
Rockwell, Norman: "New Kids in the Neighbourhood" (1967) painting
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Summary - New Girl
|
15-09-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Evil (eksamen)
Forløbet har til formål at udfordre elevernes syn på ondskab og definition af denne. I denne sammenhæng har der været fokus på diskussion for at øge elevernes ordforråd.
Eleverne er i starten af forløbet blevet introduceret til fire typer af ondskab beskrevet af den norske filosof Lars Svendsen (supplerende stof). Dette for at have en fælles terminologi til efterfølgende diskussioner og forståelse. En tilføjelse til elevernes terminologi er også sket gennem artikel Bad or Mad, hvor eleverne skulle inddrage disse begreber i deres forståelse af evil.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
Kernestof:
-principper for tekstopbygning
-et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Tekster:
Spence, Sean: ”Mad or Bad” (2004) i New Scientist, i Wider Contexts, 2012, Gyldendal
Vachss, Andrew: "Hostage" (1989) (short story)
Fincher, David: “Se7en” (1995) (movie)
Ramsay, Lynne: ”We Need to Talk About Kevin” (2011) (movie)
Sekundær:
The four types of evil by Lars Svendsen
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Disney
I dette forløb arbejdes der med udgangspunkt i Disnification. Eleverne arbejder med tre hovedværk i form af Snow White, Pocahontas og Vaiana. Forløbets fokus er dels hvordan Disney sætter sit præg på allerede eksisterende fortællinger, samt virkelige begivenheder, og dels et blik på hvordan Disneys kvindelige karakter har ændret sig gennem årene. Derudover er der også fokus på at undersøge noget af den kritik, Disney har fået gennem årene. Eventyr og film er analyseret ud fra bl.a. kontraktmodellen og aktantmodellen.
Faglige mål:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
Kernestof
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
Tekster:
Watts, Jeremy: “About Folk Tales” fundet i “Once Upon a Time”, Systime (2004)
Jacob and Wilhelm Grimm: "Little Snow-White" (1812)
M R Reese: "The True story of Pocahontas as NOT told by Disney" (2019) (article)
Boyd, Jason: “Pocahontas Is Still the Most Problematic Disney Princess Movie” (2023) (article)
Bodenner, Chris: “Does Disney's Pocahontas Do More Harm Than Good? Your Thoughts” (2015) (Article)
Juliana Garabedian: "Animating Gender Roles: How Disney is Redefining the Modern Princess" (2014)
Fælles research: What is the Disney formula for making a movie?
Film:
- The Walt Disney Company: “Snow White” (1937)
- The Walt Disney Company: "Pocahontas" (1995)
- The Walt Disney Company: “Vaiana” (2016)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
The female character in Disney
|
19-12-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Dystopia (eksamen)
Et forløb med fokus på den dystopiske genre, hvor dens karakteristika og typer af kontrol har været i centrum, og hvor forskellige dystopiske fortællinger er blevet arbejdet med - det gennemgående spørgsmål har været 'hvad er det denne dystopiske verden prøver at advare os imod?'. I forløbet læser eleverne værket 'Animal Farm'. Forløbet færdiggøres i starten af 2.hf.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med
en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden
om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
Kernestof:
-udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
-et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Tekster:
Orwell, George: "Animal Farm" (1945) (book)
Halas and Batchelor: "Animal Farm" (1954) (movie)
- McTeigue, James: V for Vendetta (2005)
Sekundær materiale:
- The Story of Guy Fawkes: https://www.youtube.com/watch?v=74GKQoYPL6E&t=165s
- 'Dystopias: Definition and Characteristics' by ReadWriteThink.org.
Estimeret omfang: 130 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Grammatiksæt 1
|
20-03-2024
|
Animal Farm - notes
|
01-05-2024
|
Animal Farm - Dystopia
|
26-05-2024
|
1p En skr. prøve
|
07-06-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
27 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Dystopia continued (eksamen)
Et forløb med fokus på den dystopiske genre, hvor dens karakteristika og typer af kontrol har været i centrum, og hvor forskellige dystopiske fortællinger er blevet arbejdet med - det gennemgående spørgsmål har været 'hvad er det denne dystopiske verden prøver at advare os imod?'. Forløbet er en fortsættelse og færdiggørelse af forløbet om dystopia påbegyndt i slutningen af 1.hf.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med
en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden
om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
Kernestof:
-udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
-et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Tekster:
Bradbury, Ray: "The Veldt" (1950)
Suzanne Collins: The Hunger Games (2008) – chapter 1
Gary Ross: The Hunger Games (2012) – movie
Vonnegut, Kurt: 2BR02B (1962)
Supplerende materiale:
'Dystopias: Definition and Characteristics' by ReadWriteThink.org
Estimeret omgang: 60 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
The American Dream (eksamen)
Det overordnede forløb er delt op i to underforløb, som hver især bidrager til en samlet undersøgelse af den amerikanske drøm i en både historisk og nutidig kontekst.
Underforløb 1: The origin of the American Dream – a historical perspective
- Eleverne arbejder med den amerikanske drøm i et historisk perspektiv. Vi sætter fokus på traditionelle amerikanske værdier, samt visse milepæle i amerikansk historie – milepæle, som er definerende for udviklingen af myten om den amerikanske drøm. Denne historiske baggrund giver eleverne en forståelse for den amerikanske drøm som en forankret del af amerikansk identitet og giver også en forståelse for hvordan Amerika (nationen USA) og forestillingen om Amerika gensidigt har formet hinanden.
Underforløb 2: Joker as an expression of contemporary America
- Arbejdet med at analysere og fortolke filmen Joker (2019). Arbejdet med Joker peger fremad mod den videre undersøgelse: I hvilken grad kan Joker forstås som et udtryk for nutidens USA? Er Joker mon et for mørkt og pessimistisk portræt af USA, eller…? Eleverne arbejder med personkarakteristik af Jokeren, som han bliver fremstillet i filmen, og vi arbejder herefter med i hvilken grad drømmen er en opnåelig virkelighed for nuværende amerikanere med vidt forskellige sociale, etniske og økonomiske baggrunde.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden
om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
̶ anvende viden fra faget, herunder hensigtsmæssige kommunikationsstrategier, i almene og faglige sammenhænge
̶ orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
Kernestof:
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster.
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Tekster:
Traditional American Values and Beliefs s. 28-34 fra bog American Ways - an Introduction to American Culture
Manifest Destiny fra https://www.khanacademy.org/humanities/us-history/the-early-republic/age-of-jackson/a/manifest-destiny
The Frontier Heritage (Worlds of English)
Short story: Howard Fast: ‘Spoil the Child’ (1938)
Movie: Todd Phillips: Joker (2019)
Article: Flood, Maria: Joker makes for uncomfortable viewing – it shows how society creates extremists, October 8, 2019Article: Moore, Michael: ‘Joker’: Michael Moore Writes Tribute to Todd Phillips’ ‘Cinematic Masterpiece’ Dec 18, 2019
Short film: Travon Free: "Two Distant Strangers" (2020)
Article: Schwarzenegger, Arnold: ”Arnold Schwarzenegger recalls lessons from 25 years as an U.S. citizen - Learn English, participate in politics and give back” September 17, 2008
Supplerende materiale:
The Library of Congress: What is the American Dream?
Manifest Destiny video: https://www.youtube.com/watch?v=BH7URONYaHU
John Gast: American Progress 1872 (billede); kobles til Manifest Destiny
Estimeret omfang: 90 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
13 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
India (eksamen)
India: 3/1-30/3
Et forløb der fokuserer på forskellige aspekter af Indien, fra selvstændigheden i 1947 til det Indien vi ser i dag. Formålet med forløbet er at give eleverne et nuanceret billede af Indien gennem adskillige filmklip, tekster, billeder og film. Forløbet har desuden haft et særligt fokus på, hvordan man finder en partner i Indien.
Faglige mål:
-forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med
en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
-gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
-anvende viden fra faget, herunder hensigtsmæssige kommunikationsstrategier, i almene og faglige sammenhænge
̶ orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
̶ anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
Kernestof:
-̶udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
̶ det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
̶ historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner.
Tekster:
Boyle, Danny: "Slumdog Millionaire" (2008)
Haimanti Roy Why was India split into two countries? - Haimanti Roy (2021)
The Unmaking of India: How the British Impoverished the World’s Richest Country (2023)
Video: Mumbai Madness | A Mickey Mouse Cartoon (2014) youtube.com
Fair and Lovely commercial - dance audition: https://www.youtube.com/watch?v=LDlj8CnxWrw
Indian Matchmaking, season 1, episode 1, (2020) Netflix.com
Saraiya, Sonia: Indian Matchmaking Only Scratches the Surface of a Big Problem (2020) Vanity Fair
Shahraz, Qaisra: A Pair of Jeans (1998)
Bahrani, Ramin: "The White Tiger" (2021)
Østergaard, Trine: “The English Handbook – English as lingua franca” (2017), Systime
Fra Narrating India, Katrine Brøndsted (2016):
- Introduction: Indian Independence and Partition
- Shashi Tharoor: The Village Girl (1972)
- Introduction: Pigmentocracy
- Demarcations
Supplerende materiale:
WHAT IS INDIA?
"How The British Took Over India" - TREVOR NOAH (from "Afraid Of The Dark" on Netflix) - YouTube
Estimeret omfang: 85 sider
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
21 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
British Sins - alcohol and hooliganism (eksamen)
Et todelt forløb der har arbejdet med to 'British Sins' - Deres alkoholkultur og hooligankultur. Formålet med forløbet var at diskutere effekten af drukkultur på de folk, der er berørt af det, unge såvel som gamle, med fokus på Storbritannien. Særlige emner har været unges alkoholforbrug, alkohol i reklamer, binge-drinking, og alkoholisme. Herunder har været diskuteret forskelle og ligheder mellem Danmark og Storbritannien.
Dertil har vi arbejdet med hooliganisme, undersøgt Hooligan-fænomenet i en UK-kontekst, med fokus på hvad der motiverer hooligans og trækker dem til miljøet, samt diskuteret hvordan det historiske og til tider romantiske syn på hooligans, har udviklet sig i en anden, mere politisk ekstrem retning.
faglige mål:
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og grundlæggende faglig metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden
om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
kernestof:
det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
̶ tekstanalytiske begreber og grundlæggende metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
Tekster:
Lexi Alexander (film): 'Green Street Hooligans' (2005)
Franklin Foer: How Football Explains the Sentimental Hooligan (2004) – extract from article
BBC documentary: 'UK Football Hooligans', https://www.youtube.com/watch?v=x1hm9oHULaw&ab_channel=FootballClips
Zak Garner-Purkis: England’s Hooligans: A Mutating Virus Feeding A ‘Dangerous Reputation’ (2021) Forbes article
Reklame: VCCP - Binge drinking ad male version (2008) The latest Campaign from the Home Office to tackle binge drinking
Reklame: VCCP - Binge drinking ad female version (2008) The female version ad of the Home Office's latest binge drinking campaign
Sang og musikvideo: Kendrick Lamar: Swimming Pools (Drank) (2012)
BBC Stories: ’Going to work drunk every day” (2019)
Jeremy Clarkson: “Binge Drinking is Good for You” (2007) i: From Where You Are (article)
Supplerende materiale:
Diverse alcohol-reklamer (Skyy Vodka, Heineken, Midori, Jim Beam, Baileys, Sello Dorado)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58605522003",
"T": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58605522003",
"H": "/lectio/285/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58605522003"
}