Holdet 1jk me (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2025/26
Institution Støvring Gymnasium
Fag og niveau Mediefag C
Lærer(e) Karin Christensen
Hold 2025 me/jk (1jk me, 1jk me øv1, 1jk me øv2)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Introduktion til filmsprog:
Titel 2 Praktisk videoproduktion - pilotproduktion

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Introduktion til filmsprog:

Formålet med forløbet er at udvikle elevernes forståelse for film- og tv-sprogets terminologi således at eleverne opnår en grundlæggende forståelse for, hvorledes de film og tv-sproglige virkemidler anvendes i forskellige sammenhænge.
I forbindelse med det praktiske arbejde er målet at gøre eleverne i stand til at betjene det optage- og redigeringsudstyr, som skolen råder over.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 Praktisk videoproduktion - pilotproduktion


Formålet med forløbet er, at eleverne skal arbejde med en produktion fra post til præproduktion hvor der skal omsættes teoretisk viden til en praktisk videoproduktion. Endvidere skal der opnås en fortrolighed med skolens udstyr og eleverne skal lære at se kritisk på deres egen og andres produktioner.
Alle eleverne har produceret en lille kampagnefilm "Drik mindre - oplev mere", hvor der var fokus på målgruppen. Kampagnefilmen er filmet som lommefilm og er optaget og redigeret i forbindelse med en temadag.
Derudover har eleverne skulle vælge mellem at producere en lille kortfilm på 2-3 minutter eller en reklamefilm.
Eleverne filmer med skolens kameraer (panasonic hcx 920) og klipper i redigeringsprogrammet Final Cut Pro
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Projektarbejde