Støvring Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Støvring Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 1j ap (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2025/26
Institution
Støvring Gymnasium
Fag og niveau
Almen Sp.forst. -
Lærer(e)
Heidi Kummerfeldt, Mette Rasmussen
Hold
2025 ap/j (
1j ap alm
,
1j ap latin
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Almen Sprogforståelse
Titel 2
Forløb#1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Almen Sprogforståelse
Almendelen af almen sprogforståelse
Indhold
Kernestof:
I bogen "Grammatiknøglen" (Almen-del - den med den grønne forside") skal du læse s. 36-40 (om sproghistorie) som lektie til i dag. Du skal IKKE lave opgaverne, men må gerne kigge lidt på kort og figurer. (Bogen har du fået udleveret første skoledag)
Hvis ikke alle har fået bogen, så ligger lektien her i en pdf: Grammatiknøglen s 36-40.pdf
Opgaver til AP - modul 1.docx
I bogen "Grammatiknøglen" (Almen-del - den med den grønne forside") skal du læse s. 41-43 (om sproghistorie) som lektie til i dag. Du skal IKKE lave opgaverne.
Hvis ikke alle har fået bogen, så ligger lektien her i en pdf: Grammatiknøglen s. 41-43.pdf
https://app.minlaering.dk/login/opret?code=uobtARkt
Babelstårnet s. 86-87.pdf
Læs i ap-bogen ("Grammatiknøglen" (med den grønne forside)) s. 7-12 om substantiver og pronominer (lav IKKE opgaver)
Læs i ap-bogen ("Grammatiknøglen" (med den grønne forside)) s.12-16 om numeralier og adjektiver (lav IKKE opgaver)
Kursus i faglig trivsel: Aktiv lytning1
Bent Christensen mfl.: Babelstårnet, Gyldendal (2010); sider: 86-87, 89
Carpe Diem. Ved Margit Kiil Jørgensen mfl. (Modtryk 2006); sider: 4-11, 13-15, 22-23, 32-33
Læs i "Grammatiknøglen" (grøn forside) s. 17-21 (om verber)
Læs i "Grammatiknøglen" (grøn forside) s. 22-25 midt (om præpositioner og adverbier)
Romerriget - På sporet af historien
Læs vedhæftede ark med oversigt over konjunktioner
konjunktioner OCR .pdf
I dag skal I have en lille midtvejsscreening. Sørg for at øve på følgende hjemmefra:
Læs s. 49 i latindelen af bogen.
Navnenes kulturhistorie.zip
Navnenes kulturhistorie modul VI.doc
Pompeis sidste timer.docx
Hjemmefra: Lav syntaktisk (x o osv) og morfologisk (ordklasse) analyse af følgende sætninger:
Vi starter timen med at samle op på jeres inddeling af ord i stamme, præfiks og suffiks fra sidst.
Læs i "Grammatiknøglen" (grøn forside), s. 55-57 om Sproglige registre (lav ikke opgaver)
Læs i "Grammatiknøglen" (grøn forside), s. 44-48 om Sprogstrategier og oversættelsesproblematikker (lav ikke opgaver)
+ husk at tænke over, hvad du gerne vil have repeteret
Vi mødes i lokale 412 i starten af modulet, hvor der føres fravær.
Vi samler op på de repetitionsøvelser, som I lavede i klassen før ferien. (se modul 11 i OneNote)
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#1
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/286/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69144645990", "T": "/lectio/286/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69144645990", "H": "/lectio/286/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d69144645990" }