Nørresundby Gymnasium og HF
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Nørresundby Gymnasium og HF
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 DA/b - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Nørresundby Gymnasium og HF
Fag og niveau
Dansk A
Lærer(e)
Kim Hornbech
Hold
2022 DA/b (
1b DA
,
2b DA
,
3b DA
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1.1 Blinkende lygter
Titel 2
Forløb#1.2 Jul
Titel 3
Forløb#1.3 De ældste tider - med skrivekursus
Titel 4
Forløb#2.1 Dokumentarfilm
Titel 5
Forløb#2.2 Romantikken
Titel 6
Forløb#2.3 Innovation, argumentation og talekunst
Titel 7
Forløb#2.4 Rap
Titel 8
Forløb#2.5 Huller i verden
Titel 9
Forløb#3.1 Realismer
Titel 10
Forløb#3.2 Modernismer
Titel 11
Forløb#3.3 Akademisk skrivning
Titel 12
Forløb#3.4 Journalistik og krigsreportagen
Titel 13
Forløb#3.5 Hvidt guld?
Titel 14
Forløb#3.6 SRP-skrivekursus
Titel 15
Forløb#3.7 Repetition
Titel 16
Forløb#0 Overbøger til eksamen
Titel 17
Forløb#1.4 DHO
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1.1 Blinkende lygter
Vi ser Blinkende lygter med henblik på brugen af filmiske virkemidlers betydning for tema. Desuden kigger vi på Tove Ditlevsens Blinkende lygter og vi kigger på samtaleanalyse.
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier - jeg beklager
Brug fem minutter på at genlæse jeres noter fra sidst - både fra elevfeedback og fra overbliksdrejebogen
Bemærk! Jeg er domsmand frem til middag, og der er derfor en lille risiko for, at jeg kommer for sent til denne lektion. Hvis jeg gør, begynder I på den lille skriveøvelse i elevfeedback.
Afsnit
Ingen lektier - vi arbejder videre med personkarakteristikkerne
Virtuel lektion - I er allerede i grupper - I fik opgaven i går. Personkarakteristikken skal bare laves færdig. Alle skriver lige tjeck i elevfeedback inden timen slutter.
Klar til at fremlægge personkarakteristikker SAMT læs linket: Made in Denmark
Læs vedhæftede SAMT svar på det sidste fra sidste gang
Læs link SAMT - vi skal have læst et elevfeedbacker højt!
Læs opgaveformuleringen til næste aflevering SAMT se linket
Ingen lektier - men medbring blyant og papir til noter. PC og telefon skal blive i skabet i denne lektion.
Ingen lektier - men medbring papirer fra sidst samt blyant og papir til noter. PC og telefon skal blive i skabet i denne lektion. (hvis man ikke var der til stede sidst, hænger papirerne på opslagslagstavlen i A24)
Læs i forvejen linket; I skal ikke svare på spørgsmålene, men læs dem og overvej svarene mens I læser SAMT klar til at svare på spg 6-9 fra torsdag d. 17.11
Læs linket - tænk over spørgsmålene, men svar ikke på dem.
Læs jeres noter om samtaleanalyse fra GF
Vi arbejder videre med samtaleanalyse
Vi mødes i B10
Genlæs jeres noter om Blinkende Lygter
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Forløb#1.2 Jul
Indhold
Kernestof:
Læs linket og hæft jer særligt ved det der overrasker jer
Lyt til tre julesange ... og spis fire pebernødder!
Lyt til en salme, en gammel julesang og en ny julesang på youtube (juletube?!); spis tre vaniljekradse imens
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#1.3 De ældste tider - med skrivekursus
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier! Vi begynder nyt forløb om begyndelser - med mere!
Læs tegneserien fra i går færdig! Stadig med henblik på spørgsmålene - også fra i går.
Læs i forvejen vedhæftede, mens I overvejer hvordan stregen er - dvs. tegnerens stil
Læs 18 minutter i vedhæftede og skriv i elevfeedback hvor langt i nåede (brug de tal som står i pdf'en) Claus Jensen Efterskrift til Villy Sørensen Ragnarok.pdf
Læs s. 1 - eller lidt mere af vedhæftede. Ragnar Lodbrog hos Saxo Grammaticus Heimskringla.docx
Læs 17 minutter i linket, og brug 2 minutter på at skrive et par hovedpointer i elevfeedback. sagalitteratur | lex.dk – Den Store Danske
Brug 20 minutter på at læse i jeres saga!
Læs 20 minutter i jeres saga!
I lektionen
Læs 20 minutter i sagaen - hvis I har mere tilbage!?
Læs i forvejen linket; noter svære og sære ord og vendinger
Lektie: Klæd jer på som om vi skulle i skoven i to timer - medbring også telefon (whaaat???)
Læs i forvejen https://kalliope.org/da/text/folke2001042102; hvis I ikke forstår alle ordene, så prøv at forstå det overordnede hele.
Læs i forvejen linket - og hvis I ikke forstår alle ordene, så prøv at forstå handlingen
Lektien fra i fredags: Læs i forvejen linket - og hvis I ikke forstår alle ordene, så prøv at forstå handlingen ... så godt det lader sig gøre; gå ikke i panik, hvis det virker svært, for det er gammeldags.
Opsamling fra sidst + Læs Kong Lindorm: https://metodebogen.dk/index.php?id=5575
Klar til opsamling fra sidste gang
Ingen lektier - desværre
Skriv, skriv, skriv!!!
Vi gør mini-DHO'en færdig i denne lektion!
Læs i forvejen: Litteraturens veje s. 244-248: En ny realisme, Den lange vej hjem, Jeppe Aakjær. Det er ikke super nemt, men prøv alligevel at læse det for at få en form for forståelse. Vi arbejder med det i timen, så vær mere opmærksom på at kunne s
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Forløb#2.1 Dokumentarfilm
Indhold
Kernestof:
Lektie: Læs(eller orienterer jer i) jeres DHO; vi skal have skrevet et såkaldt abstrakt - LÆS derfor også nedenstående link
LÆS Fat om dokumentaren fra DFI s. 1-7 (PDF fra sidste lektion)
LÆS: Fat om dokumentaren fra DFI s. 1-7 med henblik på at kunne definere dokumentarfilmsbegrebet
Læs: Fat om dokumentaren fra DFI s. 8-11 med henblik på at kunne redegøre for de forskellige typer dokumentarfilm
I skal to ting!
LÆS: DFI: Fat om dokumentaren s. 16-20 (kompendiet)
Næste stil: dvs. læs i forvejen opgaveformuleringen og de vedhæftede tekster - lav en disposition for opgaven og vær klar til at stille alle nødvendige spørgsmål, så I kan skrive verdens bedste stil - SAMT - I skal logge på ereolen; det kræver et lån
DFI: Fat om dokumentaren s. 20-26 - samt vær klar klar til at sige noget om PH's Danmarksfilm som vi kiggede på sidst (ja, altså, 1. september)
Læs i forvejen vedhæftede fil/anmeldelse
Læs vedhæftede
DFI: Fat om dokumentaren s. 26-29: hvor er dokumentaren i dag?
Næste stil: læs opgaveformuleringen og vær klar til at stille opklarende spg
Læs næste stils opgaveformulering og vær klar til at stille de gode spørgsmål
Skim jeres noter om dokumentarfilm, fakta og fiktionskoder samt Armadillo. Vi skal også bruge unilogin i lektionen - så hav styr på det.
Kig på jeres talepapir til fremlæggelse; hold oplægget en gang for jeres hund, mens I tager tid.
Næste stil: læs opgaveformuleringen og vær klar til at stille de gode spørgsmål.
Læs i forvejen Henrik Poulsen, Grundbogen 2 s. 164-170: Hvad - og hvem kendetegner perioden?
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb#2.2 Romantikken
Indhold
Kernestof:
Læs i forvejen Henrik Poulsen, Grundbogen 2 s. 164-170: Hvad - og hvem kendetegner perioden?
Læs i forvejen: Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk s. 141-144 (blå bog som I fik udleveret af Kasper)
Læs i forvejen: Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk s. 112-117
Læs i forvejen: Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk s. 118-122 SAMT læs og lyt link
VIRTUELT Program
Læs i forvejen: Ole Schultz Larsen: Håndbog til dansk s. 123-126 SAMT klar til opsamling på Oehlenschlägers Fædrelands-sang. BEMÆRK: vi går til yoga og lektionen begynder 0950!
Ingen lektier: Vi laver læselektion!
Læs Erland Loe: Dobbler færdig
Lektion om Dobbler nr. II; læs jeres noter og optegnelser fra sidst
Læs i forvejen vedhæftede med henblik på at kunne gengive handlingen og dens brug beskrivelse af skoven.
Virtuel lektion: opgaven kommer torsdag.
Virtuel lektion
Læs i forvejen linket
Vildmænd
I skal gå ind på https://mitcfu.dk/mm/ og finde Vildmænd - se den og skriv en kort tekst - i farvegrupperne - næste fødselsdag deler - om hvordan vildmænd bruger naturen og historien samt diskuter i hvilken grad Vildmænd lægger sig op Doppler.
Juleafslutning - julemusik?!
Læs venligst vedhæftede - langsomt og eftertænksomt - Hvad handler det om?
I gav hinanden lektier for: lav dem!
Læs næste stilsæt: vær klar til at stille de gode spørgsmål til opgave OG vælg emne - dvs. opgave 1, 2 eller 3 inden lektionen begynder
Læs tyve minutter i vedhæftede ... det er lidt svært, men prøv at bide jer fast!
Læs skyggen færdig, mens I tænker på nedenstående spørgsmål og finder en håndfuld citater ...
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Forløb#2.3 Innovation, argumentation og talekunst
Indhold
Kernestof:
Læs næste stilsæt SAMT
Læs i forvejen følgende links:
Lektie
Læs i forvejen de to link:
Læs vedhæftede - kap 1 og 2 - eller skim dem - ikke stresse
Bukdahl: Poesi der: Læs kap 3: Rappens formaliteter: Hvad er et format i denne forbindelse? Bukdahl boltrer sig i skæve bemærkninger og sjove udtryk, men prøv at finde ind til kernen i hans budskab.
Bukdahl: Poesi der: Læs kap 4: Koder; hvad er en kode i denne sammenhæng?
Lektie: Læs kap 5 i Bukdahl: Rappens format: forklar hvad et format er? SAMT opsamling på Hustlerstil fra sidst
Lektie: Læs kap 6 i Bukdahl; hvad menes der med rollespil (Brug 10 minutter) SAMT lyt til noget dansk rapmusik - gerne nyere (efter 2004)(andre 10 minutter)
Lektie: Læs kap 7 og 8 hos Bukdahl - samt lyt til nyt rap i 10 minutter
Program
Vi kigger op næste aflevering
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Forløb#2.4 Rap
Indhold
Kernestof:
Læs vedhæftede - kap 1 og 2 - eller skim dem - ikke stresse
Bukdahl: Poesi der: Læs kap 3: Rappens formaliteter: Hvad er et format i denne forbindelse? Bukdahl boltrer sig i skæve bemærkninger og sjove udtryk, men prøv at finde ind til kernen i hans budskab.
Bukdahl: Poesi der: Læs kap 4: Koder; hvad er en kode i denne sammenhæng?
Lektie: Læs kap 5 i Bukdahl: Rappens format: forklar hvad et format er? SAMT opsamling på Hustlerstil fra sidst
Lektie: Læs kap 6 i Bukdahl; hvad menes der med rollespil (Brug 10 minutter) SAMT lyt til noget dansk rapmusik - gerne nyere (efter 2004)(andre 10 minutter)
Lektie: Læs kap 7 og 8 hos Bukdahl - samt lyt til nyt rap i 10 minutter
Program
Vi kigger op næste aflevering
Hvis I kan nå det, så kig jeres noter fra forløbet igennem!
Vi skal høre rapoplæg; dvs. at de skal være færdige.
Læs i forvejen vedhæftede
Virtuelt program
RAPOPLÆG - nu kan det ikke udskydes længere!
Vi skal have holdt de sidste rapoplæg!
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Forløb#2.5 Huller i verden
Indhold
Kernestof:
Hvis I kan nå det, så kig jeres noter fra forløbet igennem!
Vi skal høre rapoplæg; dvs. at de skal være færdige.
Læs i forvejen vedhæftede
Virtuelt program
RAPOPLÆG - nu kan det ikke udskydes længere!
Vi skal have holdt de sidste rapoplæg!
Læs i forvejen s. 304-5 i Håndbog til dansk: Kommunikationsanalyse af samtaler - noter hvilke fagbegreber som I ikke forstår og så tester vi jeres viden i det ... meget er formodentlig en gentagelse af AP, men sikr jer, at I kan huske ... (og så håbe
Læs kap 1: 'Huller i verden' i vedhæftede
Læs i forvejen i kompendiet s. 19-22; hvad er Dan Turells hovedpointe?
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Forløb#3.1 Realismer
Indhold
Kernestof:
Læs vedhæftede fil; Retningslinjer for snyd og plagiat.docx. Fokuser på at finde en fællesnævner i hver kolonne; skriv dem ned - mindst tre små sætninger. Max 9 linjer.
Læs Auring: Realismer – Modernismer s. 5-10 - vedhæftet.
Læs Steffen Auring m.fl.: Realismer – Modernismer s. 11-13 med henblik på at indkredse realismens virkemåde og stilistik - SAMT opsamling fra sidst
Læs Steffen Auring m.fl.: Realismer – Modernismer s. 13-15, og skriv fem linjer om indholdet. SAMT opsamling fra sidst!
Læs Steffen Auring m.fl.: Realismer – Modernismer s. 15-16 - samt jeres noter fra forløbet. Fokuser på at få et overblik over begrebet realisme!
Læs Pontoppidan: Nådensensbrød med henblik på at give et kort resume
Pontoppidan Henrik Nådensensbrød.PDF
Læs i forvejen jeres eget referat af Pontoppidan Naadensensbrød og https://litteratursiden.dk/forfattere/henrik-pontoppidan
Læs i forvejen Martin Andersen-Nexø: Lønningsdag og skriv et resume på 5 linjer
Martin Andersen Nexø Lønningsdag 1896 med noter og Brendekildes Udslidt 1899.pdf
Læs i forvejen: Karen Blixen: Ringen - men henblik på at kunne give et resume. Lav desuden denne google-billed-søgning: adult comics little red ridinghood
Læs instruktionen nøje!
Hvis jeg er forsinket - og der er der en lille risiko for - så springer I direkte til punkt to i dagens præsentation.
Læs opgaveformuleringen til næste aflevering - skriv i forvejen en overordnet disposition
Læs novellen: vær klar til resume! SAMT udfyld oplysningsarket om pas ang. Monza-tur
Niende sang!
Læs i forvejen vedhæftede novelle; desuden læs hvad der står om Martin A Hansen i den nye litteraturhistorie
Agerhønen
Læs artiklen: https://bog.dk/thomas-korsgaard-med-ny-novellesamling-snydt-ud-af-naesen/ og også gerne 20 minutter i Snydt ud af næsen!
Læs Thomas Korsgaard: Snydt ud af næsen færdig MEDBRING novellesamlingen: vi arbejdere videre med projektet fra sidst
MEDBRING novellesamlingen - lav de lektier som I har givet hinanden for SAMT Mulighed for at spørge om debatterende artikel
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Forløb#3.2 Modernismer
Indhold
Kernestof:
Auring s. 16-20: gentag hvad er realismer er for en størrelse samt hvad der grundlæggende adskiller realismer og modernismer
Læs i forvejen Auring, Steffen Realismer-modernismer s. 20-23; Hvad vil det sige, når teksten siger at man skal sanse nyt og hvordan kan et jeg være nyt?
Læs Auring 23-25 - samt opsamling fra sidst. Desuden; medbring Håndbog til dansk
Læs i forvejen Auring, Steffen Realismer-modernismer s. 25-32Lav en lille liste over de forskellige modernismer
Medbring "Snydt ud af næsen"
Læs vedhæftede SAMT slå Johannes V Jensen op i litteraturhistorien - medbring litteraturhistorien
image.png
Afsnit
Kig i Litteraturhistorien på langs og tværs - hvad står der om Tom Kristensen?!
Samt opsamling fra sidst!
Vi skal samle op og høre oplæg om Tom Kristensen Middag
Læs i forvejen vedhæftede novelle
8bb80f2241f1e3e7fa57207c3f0e57f9.gif
Opsamling fra sidst - samt læs om Rifbjerg i litteraturhistorien
Læs i litteraturhistorien om Søren Ulrik Thomsen!
Sidst gav I hinanden lektier for - lav dem! Tilløb til karakterer!
Klar til City-slang-fremlæggelser! - i grupper, men foran klassen!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Forløb#3.3 Akademisk skrivning
Indhold
Kernestof:
Læsning af udleverede (fra historietimen tirsdag)
Orienter jer på disse to sider
Semesterevaluering; medbring gode - delbare - billeder fra Italien
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Forløb#3.4 Journalistik og krigsreportagen
Indhold
Kernestof:
Læs den første halvdel af vedhæftede
At omgås tekster Aviser Tonnesen s 82 94.pdf
Læs resten af vedhæftelsen fra sidst - opsamling fra sidst.
Læs vedhæftede s. 7-14 (de sidetal der står på siderne) med henblik på et overblik over avisreportagens udvikling
Læs Borker s. 15-18: Formidlingssituationen, men vi begynder i festsalen
Tænk tre tanker om jeres SRP ... dybe eller knap så dybeSAMTLæs Krigs-reportagen s. 26-28 - med henblik på overblikSAMTOpsamling fra sidst
Bemærk:
Læs Cavling: Mellem Tyrkere i kompendiet Borker Avisreportagen fra Cavling til Sabroe s. 29-34 - og ja, det er lidt gammelt sprog; det var dog moderne i 1897. Hvis I ikke når den sidste halvdel, så er det nok også okay, men prøv at forstå mest muligt
Læs Krigens sidste billeder af Henry Hellsen; kompendiet s. 35-39: som sidst: lidt gammelt, men får godt styr på den første halvdel.
Desuden: Sig tre ord - eller sætninger om jeres SRP-emne (fag er mindre vigtigt)
Samt: Læs opgavesættet til næste aflevering: overvej om I har nogle spørgsmål
Med Socialdemokratens udsendte korrespondent gennem et bomberamt Berlin af Arild Hvidtfeldt; Kompendiet s. 40-42 - kort og relativt nyt, så vi kan godt læse det hele. SAMT opsamling fra sidst; hvor alle er parat til at sige noget om Henry Hellssen: K
SAMT! Besøg følgende hjemmesider
Hamborg en levende by med døde huse af Lise Flint-Nielsen: Kompendiet s. 43-47 - og mon ikke det er så nyt at vi kan læse det helt og grundigtSAMT opsamling fra sidst
Vi skal også lige snakke Monza... hvad gør vi?
Læs Din fjendes ansigt af Jan Stage; kompendiet s. 48-50 - meget grundigt. Medbring Håndbog til dansk
Læs vedhæftede: Offer for en tidsforskydning
Program
Læs jeres noter fra sidst
Skærmbillede 2025-02-11 kl. 11.38.51.png
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Forløb#3.5 Hvidt guld?
Indhold
Kernestof:
Læs i forvejen jeres samfundsfagsnoter fra forløbet om Grønland og Kryolitsagen ... ja, hvabehar!?
Brug 5 minutter på at læse jeres noter fra sidste gang; vi arbejder videre. Brug 10 minutter på at bladre i Håndbog til dansk; hvilke fagbegreber kan bruges til at blive klogere på den medie-virak som Det hvide guld har skabt?Medbring Håndbog til dan
Læs vedhæftede links
Se fjerde moduls lektier
Læs jeres noter fra fredag - vi skal gøres oplæggene færdige.
Klar til oplæg!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Forløb#3.6 SRP-skrivekursus
Indhold
Kernestof:
Skim i vedhæftede s. 66-77 (dvs. hæft jer ved overskrifterne)
Skim kompendiet om SRP s. 78-84 - SAMT medbring mindst to kilder, som I forventer at skulle bruge til jeres redegørelse i SRP'en fordi vi begynder på en litteraturliste.
Skim kompendiet s. 85-90 OG brug et kvarter på jeres SRP!
Afsnit
Skim kompendiet s. 91-94: Konklusion SAMT hvad mangler vi at få styr på inden det der SRP-cirkus går i luften...?!
PDF/Merge/split
Medbring SRP-kilder - hvis der ikke er spørgsmål til SRP'en, får I tid til at arbejde med jeres opgave.
Huskeseddel
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Forløb#3.7 Repetition
Indhold
Kernestof:
Læs jeres noter om nationalromatik og realismer
Genlæs jeres noter om modernismer - har I spørgsmål til eksamensformen?
Læs jeres noter om Dokumentar: Armadillo-åbning samt Krigsreportagen: Jan Stage : offer for en tidsforskydning
Genlæs jeres noter om Hvidt guld
Genlæs jeres noter om Rap: fokus på Sprogløget
Lars Bukdahl Poesi Der 2004 Efterskrift OCR.pdf
Genlæs jeres noter om huller i verden og samtaleanalyse: fx
Huller i verden
Samtaleanalyse
LÆS pensum - eller tænk over, hvad der er godt at vide, som I ikke ved såvel skriftligt og mundtligt.
Ta' travesko og windbraker på - jeg planlægger en lille ekskursion!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Forløb#0 Overbøger til eksamen
Ordbøger, som må bruges til skriftlig eksamen
[
http://ordnet.dk/ddo
]ordnet.dk/ddo
[
http://ordnet.dk/ods
]ordnet.dk/ods
[
https://dsn.dk/ordboeger/retskrivningsordbogen/
]https://dsn.dk/ordboeger/retskrivningsordbogen/
[
https://www.ordbogen.com/da/
]https://www.ordbogen.com/da/
[
https://synonymet.dk/
]https://synonymet.dk/
[
https://www.ordbogen.com/da/#/
]https://www.ordbogen.com/da/#/
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 17
Forløb#1.4 DHO
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/287/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52314350381", "T": "/lectio/287/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52314350381", "H": "/lectio/287/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d52314350381" }