Vesthimmerlands Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Vesthimmerlands Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2q ks (2025/26) - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25 - 2025/26
Institution
Vesthimmerlands Gymnasium
Fag og niveau
K og S faggrup. -
Lærer(e)
Jens Nørmark Christensen, Lone Hindsgaul, Morten Severin
Hold
2024 ks/q (
1q ks
,
1q ks hi
,
1q ks re
,
1q ks sa
,
2q ks
,
2q ks hi
,
2q ks re
,
2q ks sa
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Introduktion med grønlandsk religion og kultur
Titel 2
Kristendom/Det gode samfund
Titel 3
Forløb: Islam og kulturmøde
Titel 4
Buddhisme
Titel 5
Forløb#3 Folkedrabet i Rwanda (hi særfagl.)
Titel 6
Forløb#4 Modstandsbev. og stikkerlikvid. - særfagl
Titel 7
Forløb#5 Hi: Det gode samfund - racehygiejne
Titel 8
Forløb#8 Kulturmøder med fokus på Muhammedkrisen
Titel 9
Forløb#9 Verdenshistorien i oversigtsform
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Introduktion med grønlandsk religion og kultur
Indhold
Kernestof:
Godt nytår og velkommen til introduktion af religionsfaget. I får et kompendie, som vi skal bruge de kommende lektioner.
Vi arbejder videre med kompendiet. Læs s. 1-3. Husk at medbringe kompendiet (det ligger også under dokumenter 1q ks). Fokus på Ninian Smarts 7 religionsdimensioner
Folkedrabet i Rwanda; sider: 87-94, 96-100, 102-114
I "Iglesia Maradona" er fodbold Gud
Læs artiklen om filmen
Emma er i gruppe 1
Læs om ritualer fra s. 6 nederst til og med s. 8 i kompendiet. Hvilke 3 faser er der i overgangsritualer? Vi ser filmene i timen.
Læs om myter fra s. 5 - 6 i kompendiet.
1 Intro til forløbet, undersøgelse og dokumentar.pptx
Vi samler op på jeres arbejde med myten om Havets mor. Husk at øve begreberne på s. 4 og 5 i kompendiet. I får en materialesamling om grønlandsk religion udleveret.
2 Dokumentar og opsamling på mønsterbrud.pptx
Vi læser s. 1-2 i materialet (ligger på Lectio under dokumenter) om grønlandsk religion. Vi ser en dokumentar om rigsfællesskabets historie og arbejder med spørgsmål.
3 Hvad er en familie.pptx
Familie - Sociologisk SET, Systime 2. udgave 2014.pdf
Vi arbejder med spørgsmålene til mandagens dokumentar og læser s. 3-5 (midt) i materialet om grønlandsk religion.
4 Familiens udvikling og socialisering i det senmoderne samfund.pptx
Socialisation - fundamentet for vores personlighed, Sociologisk SET.docx
5 Social arv og mønsterbrud i Danmark.pptx
Sociologisk SET kapitel 9 - Social arv.pdf
Statistikker om social arv, AE-Rådet 2024.docx
Vi læser s. 5-7 (midt) i materialet om grønlandsk religion.
Gruppe 1
6 Samfundsfaglig teori og social arv - Bourdieus kapitaler.pptx
De_uoenskede-Introtekst_PoulDuedahl (1) (1) (2).pdf
Opgaver til de udstødte.docx
Vi gennemgå jeres gruppearbejde fra mandagstimen og vi læser kilde 5 i timen: Kristendom? Inuit-religion?
7 Samfundsfaglig teori og social arv - Bourdieus kapitaler del 2.pptx
Anmeldelse: ’Ustyrlig’
Vi gennemgår jeres gruppearbejde og vi læser kilde 6: Inuitisk religion en del af kulturen
8 Myndighederne håndtering af familier på bunden - Tvangsfjernelser.pptx
Vi arbejder med: Kilde 7: De 10 vigtigste ting at vide om inuit-religion
image.png
Fremlæggelse af gruppearbejdet om Saxgrens billeder på VHG. I får de første 15 min. af timen til at lægge jeres oplæg ind på Lectio og aftale fremlæggelsen.
Sprogø (2) (6).pdf
Arbejdsopgaver - Sprogø.docx
1 Intro til forløbet og liberalismen.pptx
2 Konservatisme.pptx
3 Socialisme.pptx
I skal i timen arbejde med et skema over, hvordan man kan analysere tekster i religion. I får et eksempel på en eksamenstekst til grønlandsk religion. Husk at medbringe dit kompendie.
undervisningsforlb_om_racehygiejne.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 51
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Kristendom/Det gode samfund
Indhold
Kernestof:
4 Partierne i Folketinget del 1.pptx
Introduktion til kristendom: Vi skal arbejde med centrale tekster fra Det Gamle Testamente (GT)
Podcast:Staten kaldte Karoline for åndssvag og tvangssteriliserede hende
undervisningsforlb_om_racehygiejne.pdf
Vi repeterer introduktionen til myter i kristendommen, som I fik udleveret som kopi i torsdagstimen og fortsætter arbejdet med skabelsesmyten (1. Mos. kap. 1 - 1. Mos. kap. 2 vers 4) som ligger på: https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonl
Vi skal i næste uge se filmen "Adams æbler", men først skal vi læse uddrag fra Jobs Bog (GT) som baggrund for arbejdet med filmen.
I får udleveret et kompendie.
Kristendom faktaskema s. 1-6 i kompendiet.docx
Pernille Rosenkrantz-Theils undskyldningstale til tidligere anbragte i sær- og åndssvageforsorgen
Arbejdsspørgsmål til regeringens undskyldning.docx
Vi starter timen i 1.3
Vi ser film
5 Partierne i Folketinget del 2.pptx
6 Velfærdsstatens udvikling.pptx
Kap 9 Velfærdsstaten Luk samfundet op.pdf
Vi starter timen med en opsamling på skemaet fra mandag d. 31/3, og derefter arbejder vi med opgaver til "Adams æbler".
7 Velfærdsmodellerne.pptx
Google Search
Opdater din browser
De_uoenskede-Tidslinje_Aage_Kellerske_Rigsarkivet.pdf
Vi arbejder videre med spørgsmålene på s. 3 de første 20 min. og gennemgår derefter alle spørgsmålene på klassen.
Hovedpunkterne i evangeliernes fortælling om Jesus. Husk jeres Kompendie til kristendom.
8 Velfærdsmodellerne og velfærdsstatens pres.pptx
Vi gennemgår trosbekendelsen
DRTV - Nyrup - søn af en udstødt: Stemplet
Vi arbejder med tekster fra kompendiet om kristen etik og nutidige holdninger (se under dokumenter).
9 Velfærdsprioriteringsopgave.pptx
Velfærdsprioriteringer på kommunalt niveau.doc
Vi arbejder videre med tekster fra kompendiet om kristen etik og nutidige holdninger (se under dokumenter).
Fra fattighjælp til velfærdsstat (6).docx
10 Velfærdsstatens udfordringer.pptx
11 Ret og pligt i velfærdsstaten.pptx
Hartmut Rosa og accelerationssamfundet, Sociologibogen.pdf
5 A'er - S-minister langer ud efter foragten for det almindelige arbejde i ny debatbog, Altinget 03.11.2023.docx
Opsamling på kristen etik og nutidige holdninger.
Lignelsen om den fortabte søn | Tolstrup, Stenum, Ø. Hjermitslev og Thise Kirker
12 Ret og pligt i velfærdsstaten del 3.pptx
Vi ser film om Luther og reformationen
Oversigt over de vigtigste personer: Luther (film).docx
13 Fattigdom og ulighed i Danmark.pptx
Danmark - et lighedens samfund, Sociologisk SET kapitel 8.pdf
Vi arbejder videre med reformationens betydning.
14 Er der ligestilling i Danmark - det gode samfund for begge køn.pptx
Opsamling på gruppearbejdet om reformationen.
15 Repetition og evaluering.pptx
Kultur-& samf.bogen (lilla m. blomster)
HUSK! Medbring bogen
HUSK bogen.
HUSK bogen. Vi arbejder videre med:
63847845622_Nynne Baade Kirk_Synopsis - KS eksamen.docx
I timen ser vi et eksempel på en uddannelse med diakoni: Diakoni og socialpædagogik - professionsbacheloruddannelsen
Afsnit
Husk bogen!
16 Evaluering og eksamenstræning.pptx
Eksamenstræning 23.05.2025.docx
I arbejder med diakoni og læser: Kirken træder til, når alt bryder sammen
Kort opsamling på gruppearbejdet - og en dokumentar.
DRTV - Adam & Eva: Næstekærlighed til flygtninge?
Er vores moderne verden blevet et frisindets paradis på jord, eller har vi helt glemt vores kristne moralske kompas? Det skal debattørerne Adam Holm og Eva Selsing diskutere, når de bevæger sig gennem det danske land for at møde virkelighedens morals
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 65
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb: Islam og kulturmøde
Indhold
Kernestof:
1 Intro - familien under forandring.pptx
Køn og ligestilling, Columbus 2022, s. 13-24.pdf
Velkommen tilbage 2q. Vi starter på forløbet om islam ved at tage udgangspunkt i forskelle og ligheder mellem kristendom og islam. Vi arbejder med denne oversigt: Troens Træ - Viden (JP) - Jyllands-Posten.pdf
image.png
Opbygningen af historieopgaven og SSO.docx
Plan for forløbet.docx
Historieopgave - Modstandsbevægelsen og stikkerlikvideringer 2.docx
2 Nye kønsroller.pptx
Modstandsbevægelsen; sider: 9-19, 24-35, 37-45, 77-85, 107-117
1930erne.docx
Danmark besat - et overblik.docx
Klassisk og moderne islam; sider: 0
Ingen lektier, men medbring bogen! Vi arbejder med Jan Hjärpes typologi på side 17-19 og 21
3 Nye kønsroller og uddannelsesvalg.pptx
Køn og ligestilling - I samfundsfagligt perspektiv, Columbus 2017, s. 30-39.pdf
Køn og ligestilling - I samfundsfagligt perspektiv, Columbus 2017, s. 30-39.pdf 4 Bosætningsmotiver og taberdrenge.pptx
Husk at medbringe den grønne bog
Hajj - pilgrimsrejse til Mekka
Vi gennemgår pilgrimsruten s. 75-77 (den grønne bog skal medbringes). Vi begynder i lok. 2.3
5 Hvor klarer mænd og kvinder sig godt og dårligt.pptx
Modstandsdatabasen - Aldersspredning
Dispositionsforslag til historieopgaven.docx
Grundbogen til Religion C
Medbring grundbogen (den røde). Vi gennemgår, hvad muslimer tror på og det islamiske samfundssyn. Desuden samler vi op på dokumentarfilmen om Hadj.
6 Hvor klarer mænd og kvinder sig godt og dårligt 2.pptx
7 Opdrages man til køn.pptx
Køn og ligestilling - I samfundsfagligt perspektiv, Columbus 2017, s. 25-30.pdf
Køn og ligestilling - I samfundsfagligt perspektiv, Columbus 2017, s. 61-73.pdf
Spørgsmål til likvideringer og jernbanesabotage.docx
8 Kønsteorier.pptx
Medbring bogen (den grønne)
Kort introduktion til begrebet jihad. Vi læser siderne 141-147 i timen.
9 Vrede hvide mænd og kønsdebatten.pptx
Vi læser og arbejder med tekster (s. 150-158), der afspejler senmoderne islam i Danmark
I skal arbejde videre i grupperne fra fredagstimen med færdiggørelse og fremlæggelse af teksterne.
Eksamenstræning 10.09.2025.docx
Medbring bogen: Vi skal arbejde med s. 173-179
Den nye indvandring; sider: 26-30, 44-50, 62-69
Bog
Medbring bogen: Vi skal arbejde med s.179-185
10 Afrunding og begrebsopsamling.pptx
Medbring den grønne bog om islam. Vi arbejder videre med konversion. Desuden skal vi arbejde med s. 209-218 om kvinden i den islamiske tradition.
Hvem er "de fremmede" og hvor kommer de fra. Vi skal i dag arbejde med forskellige definitioner, som anvendes om folk der kommer til Danmark. Derudover skal vi undersøge hvorfor de kommer til Danmark.
1 Hvem er de fremmede og hvor kommer de fra.pptx
Den ny indvandring; sider: 106-114
Medbring bogen: Vi skal arbejde med s. 218-222, men inden gennemgår vi spørgsmålene fra sidste time om kvinden i den islamiske tradition.
2 Integrationsstrategierne og dobbeltsocialiseringen.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 47
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Buddhisme
Indhold
Kernestof:
Muhammed krisen.docx
Spørgsmål til Muhamedekrisen.docx
Vi afrunder islamforløbet og begynder på buddhisme. (Vi henter buddhismebogen).
Sådan forløb angrebet på Charlie Hebdo
Vi gennemgår spørgsmålene til s. 17-27, som I arbejdede med i mandagstimen - og har færdiggjort hjemme. Vi arbejder videre med s. 28-32 og læser "Benarestalen".
Vi gennemgår spørgsmålene fra torsdagstimen - de skal laves færdige hjemme. Derefter arbejder vi videre med side 33-40 og tekst 7 s. 152-153.
Vi gennemgår tekst 7 s. 152-153 og arbejder med s. 45-56
Vi arbejder med s. 57-63 og tekst 15 s. 174-176 med fokus på overgangsrite.
3 Hvordan er der forskel på udlændinge og danskere.pptx
Vi indleder timen med fremlæggelse af jeres arbejde fra d. 28. nov. med tekst 15: "Da Baan blev munk". Derefter arbejder vi med Thaibuddhisme s. 81-86 og 88-91
Buddhisme - introduktion og tekster
Husk bogen!
Vi gennemgår jeres liste over de særlige træk, der kendetegner buddhismen i Thailand. Vi læser tekst 11 om åndehuse i Thailand.
Vi skal arbejde med Geert Hofstedes teori om kulturforskelle mellem danskere og udlændinge.
Vi skal i dag arbejde med Axel Honneths teori om anerkendelse.
4 Axel honneths teori om anerkendelse.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb#3 Folkedrabet i Rwanda (hi særfagl.)
Folkedrabet i Rwanda 1994 (historie særfagligt)
Der er lagt vægt på baggrunden for, forløbet af og tiden efter folkedrabet. Herunder omverdenens reaktion
Severin, Morten: "Folkedrabet i Rwanda", Frydenlund - 2021, s. 13-99, 102-114 & 118-123
Severin, Morten: "Rwandiske gerningskvinder" -
https://www.his2rie.dk/boeger/folkedrabet-i-rwanda/rwandiske-gerningskvinder/
Tekst 23: Gloriasses vidnesbyrd (tutsi) -
https://www.his2rie.dk/kildetekster/folkedrabet-i-rwanda/kildetekst-23/
Tekst 25: Paul Rusesabagina erindrer samtale med hærens øversbefalende Augustin Bizimunga i folkedrabets sidste dage (2007) -
https://www.his2rie.dk/kildetekster/folkedrabet-i-rwanda/kildetekst-25/
Lesson two: Crimes against humanity - s. 11 -
https://www.un.org/en/preventgenocide/rwanda/assets/pdf/graphic-novel-tugire-ubumwe.pdf
Film:
- Uddrag af Hotel Rwanda
- Uddrag af Sometimes in April
Indhold
Omfang
Estimeret: 36,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Forløb#4 Modstandsbev. og stikkerlikvid. - særfagl
Modstandsbevægelsen og stikkerlikvideringer (særfagligt)
- Sørensen, Jakob: "Modstandsbevægelsen", Systime - s. 9-43, 65-85, 107-117
- Historiebunkeren 15: Likvideringen af Tage Lerche -
https://open.spotify.com/episode/1RN7vdV2sAiWxmxiOZqEk1
- Kilde 4: Citatuddrag af Gunnar Dyrberg “De ensomme ulve” (2009) s. 90-91 -
https://forlagetcolumbus.dk/fileadmin/user_upload/Dokumenter/UDGIVELSER/Fra_fortid_til_historie_2/Kilde_4_Dyrberg2.pdf
- Kilde 5: Citatuddrag af Peter Birkelund ”Holger Danske – Sabotage og likvidering 1943-45” (2008) s. 188-9 -
https://forlagetcolumbus.dk/fileadmin/user_upload/Dokumenter/UDGIVELSER/Fra_fortid_til_historie_2/Kilde_5_Birkelund.pdf
- Bilag: Hartvig Frisch kalder stikkerlikvideringer for mord - Information d. 27. August, 1945
- Bilag: Holger Danske svarer igen mod Frischs beskydninger - 1945, Information d. 28. august, 1945
Uddrag af dokumentarfilmen: "Med ret til at dræbe"
Uddrag af filmen: "Flammen og citronen"
Der er i forbindelse med forløbet udarbejdet historie (dansk) opgave
Indhold
Omfang
Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Forløb#5 Hi: Det gode samfund - racehygiejne
Historie
Det gode samfund med fokus på behandlingen (herunder racehygiejne), af dem, der faldt udenfor og velfærdsstatens udvikling i Danmark (historie) - fællesfagligt
Der fokuseres på velfærdsstatens udvikling i 1900-tallet med særligt fokus på dem, der faldt igennem. Her tænkes på de såkaldte moralsk åndssvage og ø-anstalterne: Livø og Sprogø. I den forbindelse inddrages dansk racehygiejne, og hvordan / hvorfor den blev praktiseret. Anstalterne blev lukket i 1961, men der perspektiveres til i dag i form af, om der stadig praktiseres en form for racehygiejne.
Litteratur:
- Duedahl, Poul: "Anbragt, steriliseret og udskrevet - en introduktion til åndssvageanstalternes historie", Rigsarkivet (6. sider) -
https://kilderne.dk/wp-content/uploads/2020/02/De_uoenskede-Introtekst_PoulDuedahl.pdf
- Kirkebæk, Birgit: "Det utilsigtet onde - om kvindeanstalten på Sprogø 1923-1961", Månedsskrift for praktisk lægegerning, nr. 4 - 2005, s. 389-395
- Kruse, Frederik: "Racehygiejne i Danmark og Tyskland - et undervisningsforløb til historiefaget", 6 s. -
https://folkedrab.dk/files/media/documents/laererforum/undervisningsforloeb_af_undervisere/undervisningsforlb_om_racehygiejne.pdf
- Selvvalgte sider i Becker, Katrine: "Sprogø - lidt om kvindeanstalten på Sprogø" - Dansk forsorgshistorisk museum -
http://www.forsorgshistorien.dk/upl/website/studerende/Sprog.pdf
- Tidslinje over UDVALGTE BEGIVENHEDER FRA KASTRATIONSSAGEN: AAGE KNUD LINDEMANN SØRENSEN, Rigsarkivet (3 s.)
- Severin, Morten: "Det gode samfund - hvad med dem, der faldt udenfor?) - Power-Point
- Klintø, Jeff: "Fra fattighjælp til velfærdsstat", VHG - 2023 - s. 1-42 (undtagen kilde s. 18)
Om Karoline Olsen:
-
https://www.tv2east.dk/slagelse/hun-blev-tvangssteriliseret-og-anbragt-paa-sprogoe-de-tog-det-vigtigste-fra-mig
-
https://www.tv2fyn.dk/tv2-oest/efter-13-aars-kamp-faar-karoline-sin-undskyldning-det-betyder-meget
-
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-03-04-blev-anbragt-paa-sprogoe-og-blev-tvangssteriliseret-de-tog-det-vigtigste-fra-mig
Spillefilm:
- Uddrag af Ustyrlig (dansk spillefilm)
- Uddrag af Journal 64 (dansk spillefilm)
Dokumentarfilm:
-
https://www.youtube.com/watch?v=PPtFzrvu2do
-
https://www.youtube.com/watch?v=fefZMyoHH60
-
https://www.google.com/search?q=Liv%C3%B8-anstalten&oq=Liv%C3%B8-anstalten&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQABgNGB4yBwgCEAAY7wUyCggDEAAYgAQYogTSAQk3MTcwajBqMTWoAgmwAgHxBeTPHz6i1zK3&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:b854ed35
,vid:l3mB8bZj5k8,st:0
- De åndssvages historie 1-3, DR -
https://www.dr.dk/drtv/serie/de-aandssvages-historie_112517
-
https://www.tv2east.dk/slagelse/efter-13-aars-kamp-faar-karoline-sin-undskyldning-det-betyder-meget
Podcast om Karoline Olsen:
-
https://politiken.dk/podcast/karoline_journal_5305/art6472856/Staten-kaldte-Karoline-for-%C3%A5ndssvag-og-tvangssteriliserede-hende
Formål: Eleverne ...
- opnår indsigt i samfundets officielle politik overfor dem, der faldt udenfor med fokus på Sprogø-pigerne
- stifter bekendtskab til forholdet mellem aktør og struktur i et historisk og nutidigt perspektiv
- opnår kendskab til ideologiernes kamp i det 20. århundrede
- får indsigt i historiefaglige metoder
Indhold
Omfang
Estimeret: 34,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Forløb#8 Kulturmøder med fokus på Muhammedkrisen
Kulturmøder og kultursammenstød med fokus på Muhammedkrisen - fællesfagligt
Historie:
Der fokuseres på indvandringens historie i Danmark fra gæstearbejdere i 1960erne til og med indvandring i terrorens tidsalder i første årti af 2000'erne. Der vil især blive fokuseret på Muhammedkrisen med perspektivering i dag.
Materiale:
- Nikolajsen, Karsten & Ohnesorge, Thomas: "Den ny indvandring", Systime - 2021: S. 25-31, 43-52, 61-73, 83-95 & 105-116
- "Muhammed-krisen 2005/2006" - 13 sider - Jyllandsposten -
https://jyllands-posten.dk/indland/article4302432.ece
- "Det store overblik i billeder og grafik: Sådan forløb angrebet på Charlie Hebdo", TV2 - 2015:
https://nyheder.tv2.dk/2015-01-08-det-store-overblik-i-billeder-og-grafik-saadan-forloeb-angrebet-paa-charlie-hebdo
- Karikaturkrisens kronologi 2005-2006 - 8 sider - LEX -
https://danmarkshistorien.lex.dk/Karikaturkrisens_kronologi_2005-2006
- Dokumentarfilm: "Indvandringens historie" - afsnit 5 & 6 - DR -
https://www.dr.dk/drtv/serie/indvandringens-historie_428316
- Dokumentarfilm: Kjær, Karsten: "De forbandede tegninger" - Filmcentralen -
https://filmcentralen.dk/grundskolen/film/de-forbandede-tegninger?unilogin=1
Indhold
Omfang
Estimeret: 21,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Forløb#9 Verdenshistorien i oversigtsform
Forløb#9 Verdenshistorien i oversigtsform (historie - særfagligt)
I et kronologisk perspektiv gennemgås verdenshistorien i lange linjer.
Materiale:
Petersen, Nikolaj: "Verdenshistorisk oversigtsforløb", Egå Gymnasium - 35 sider
Indhold
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/288/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66483521447", "T": "/lectio/288/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66483521447", "H": "/lectio/288/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d66483521447" }