Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Aalborg Katedralskole
|
Fag og niveau
|
Dansk A
|
Lærer(e)
|
Maria Batsberg Christensen, Mette Christina Thomsen, Tanja Vendelboe Jensen
|
Hold
|
2022 DA/d (1d DA, 2d DA, 3d DA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Introduktion til litterær analyse
Forløbet giver en overordnet introduktion til litterær analyse af epik, lyrik og drama og har fokus på litteraturens formål og de skønlitterære genrers kendetegn.
MATERIALE:
"Angst" (Aarestrup, 1838)
"Lænken om min hals" (Vita Andersen, 1977)
"Kartofler, kød, noget grønt" (Julia Butschkow, 2011)
"I en hochstand" (Dorthe Nors, 2018)
All my dreams come true, scene 1-5 (Christian Lollike, 2013)
Baggrundsstof:
"Epik" i Fortællingens spejl - Grundforløb i dansk
"Lyrik" i Fortællingens spejl - Grundforløb i dansk
"At analysere noveller" i Litteraturhistorien - på langs og på tværs
"Drama" i Dansk på ny.
Supplerende stof:
Svend Brinkmann: "Hvorfor læser vi egentlig litteratur?" (åbningstale ved Bogforum 2017)
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Analyse af novelle
|
05-12-2022
|
|
Omfang
|
Estimeret:
10,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Dokumentar
Forløbet har introduceret storgenren og dens udvikling over tid samt de forskellige former for bearbejdning af virkeligheden. Herunder faktakontrakten, autenticitetsmarkører og objektivitetsbegrebet. Vi har fokuseret på de tre klassiske genrer/fremstillingsformer; observerende, autoritativ og deltagende, og herunder trænet afkodning af markører og udpegning af blandingsformer.
Materiale:
Alexandra Kristjansen, Ida Sofie Holtet: Forever Domus Vista (2014)
Helle Hansen: Ordet fanger (2012)
Operation X – Narret til porno (Kasper Vilsmark, TV2, 2006)
Christian Sønderby Jepsen: Testamentet (2011) - VÆRK
Teori:
Granild, Wolfhagen (2016): DOX (med fokus på de tre klassiske genrer)
Interview med Sønderby Jepsen: http://www.16-9.dk/2014/12/kronologi-er-ikke-sandhed-for-mig/
Filmcentralens filmleksikon: https://filmcentralen.dk/gymnasiet/filmsprog
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Analyserende artikel
|
30-01-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Mundtlighed
Forløbet har haft fokus på at træne elevernes mundtlige udtryksfærdighed og har beskæftiget sig med følgende:
- Kommunikationssituationen, de fem faser ved udarbejdelse af tale/oplæg (envejskommunikation), mundtlige genrer (tale, oplæg, samtale, debat osv.), appelformer (patos, etos, logos), argumentation.
Vi har trænet elevernes evne til selv at udtrykke sig formidlingsbevidst samt evnen at gennemskue andres formidling og retorik.
Forløbet mundede ud i, at eleverne skulle holde et mundtligt oplæg/en tale.
Færdigheder, vi har trænet:
- at tale forståeligt, klart og varieret i en form, der passer til situationen.
- at udtrykke sig i en sammenhængende og disponeret form.
- at lytte aktivt og være åben og analytisk, når I vurderer jeres egen og andres mundtlige fremstilling.
- at beherske samspillet mellem stemme og kropssprog.
Materiale:
Tessas nytårstale fra 2020/21: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/dronningen-af-vestegnen-giver-eliten-opsang-i-viral-nytaarstale-der-er-noget-galt-paa
Sekvens fra "Go' morgen Danmark", hvor skuespilleren Anne Grethe Bjarup Riis og Susanne Møller fra "Sexarbejdernes Interesseorganisation" diskuterer prostitution: https://www.youtube.com/watch?v=IMWocEIAeZI
Glenn Bechs nytårstale i Deadline, 2022/23.
Teori:
Grundbog i retorik: https://grundbogiretorik.systime.dk/?id=241
Dansk på ny: https://danskpaany.systime.dk/?id=283
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Talepapir
|
13-02-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Det moderne gennembrud - optakt til DHO
Dansk-historie-forløb med fokus på realisme som skrivestil og køn, klasse og (en forsvindende) kirke fra midten af 1800-tallet til starten af 1900-tallet. Som optakt har vi kort arbejdet med oplysningstiden og romantikken.
Grundbog: Tinne Serup Bertelsen: Litteraturhistorien - på langs og på tværs: https://litthist.systime.dk/ (digitalt undervisningsmateriale)
Øvrigt baggrundsmateriale:
”Det moderne gennembrud: Er lyset for mændene blot?” i Dansk i tiden: https://danskitiden.systime.dk/?id=259&L=0
”Sammenbrudslitteratur – Det moderne gennembruds kvinder” i Litteraturens Veje.
”Amalie Skrams realismer” i Litteraturens genveje: https://litteraturensgenveje.systime.dk/?id=280
Tekster:
Ludvig Holberg: Epistel nr. 395 om censur (uddrag, 1749)
H.C. Andersen: I Danmark er jeg født (1850)
Adam Oehlenschläger: Morgenvandring (1805)
Henrik Pontoppidan: Naadsensbrød (1887)
Georg Brandes: af ”Indledningsforelæsning” til Hovedstrømninger i det 19de Aarhundredes Literatur (1871)
Amalie Skram: Constance Ring (uddrag, 1885)
Olivia Levison: Støv (1885)
Victoria Benedictsson: Ud fra mørket (1888)
Herman Bang: Den sidste balkjole (1887)
Martin Andersen Nexø: Lønningsdag. En idyl (1896)
Billeder:
H.A. Brendekilde: Udslidt (1887)
Erik Henningsen (1895): En såret arbejder
Édouard Manet (1863): Frokost i det grønne
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Karen Blixen
Et forløb helliget forfatteren, kunstneren og mennesket Karen Blixen. Vi har beskæftiget os med Blixens liv og skrivestil, biografisk læsning, fantastisk litteratur overfor realisme, og særligt fokuseret på Blixens skæbnebegreb og eksistentialisme.
Materiale:
Karen Blixen: "De blå øjne" (Vinter-Eventyr, 1942)
Karen Blixen: "Skibsdrengens fortælling" (Vinter-Eventyr, 1942)
Karen Blixen: ”Livets Veje” (storke-fortællingen) i Den afrikanske farm.
Jeanette Nordahl: Drømmeren - Karen Blixen bliver til, episode 1+2 (2022)
Baggrundsstof:
Øgendahl og de store forfattere: Karen Blixen (29 min, DR, 2018)
Kapitlet om Karen Blixen i Danske forfattere: https://danskeforfattere.systime.dk/index.php?id=939#c1610
"En kejserpingvin i den danske andegård" i Litteraturens Veje.
"Eksistentialismen hos Blixen" i Litteraturens Genveje.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Analyserende artikel: Skibsdrengens fortælling
|
16-05-2023
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Lyrik
Forløbet er en grundlæggende introduktion til lyrikanalyse med fokus på indre og ydre komposition, billedsprog, det lydlige, semantiske skemaer, motiv og tema. Der har indgået kreative indslag, hvor eleverne selv har skrevet figurdigte og lavet visuelle fortolkninger af digte.
Grundbog:
Lyrik - når sproget spiller: https://lyrik.systime.dk/
Tekster:
Michael Strunge: Livets hastighed
Klaus Rifbjerg: Morgen
Henrik Nordbrandt: Vuggevise
Naja Marie Aidt: Bryllup
Emil Aarestrup: Til en veninde
Tove Ditlevsen: Blinkende Lygter
Ole Sarvig: Vild angst
Morten Nielsen: Forårets horisont
Mette Moestrup: Min kittel er for kort
VÆRK: Inger Christensen: Sommerfugledalen
Grundbog:
Taber, Rikke og Mette Ewald: Lyrik - når sproget spiller
Supplerende materiale:
Helt lyrisk, afsnit 1, dr.tv
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Klimakrise
Forløbet beskæftiger sig med klimakrisen og går på tværs af det litterære, mediemæssige og sproglige perspektiv. Inden for det litterære perspektiv har der været fokus på at kunne genkende tendenser inden for cli-fi eller økopoesi, særligt naturen som aktiv frem for passiv, menneskets afmagt, mytiske elementer samt dystopi. Som en del af medieperspektivet har vi analyseret reklame- og kamganefilm, og det sproglige er dels blevet dækket gennem arbejde med argumentation, appelformer og taler og dels gennem et skriftlighedsforløb med fokus på den debatterende artikel.
Grundbogsmateriale:
-Thor Gustafsson: Klimalitteratur (https://klimalitteratur.systime.dk/?id=1)
-Thor Gustafsson: "Klimalitteratur i dansk"
-Karina Søby Madsen: "Litteratur reagerer også på klimaforandringer" (2015)
-Leder i Information: ”Med dystopien er litteraturen igen blevet samfundsengagerende” (2018)
-Schultz Larsen: Håndbog til dansk (https://hbdansk.systime.dk/)
-https://app.minlaering.dk/bog/3
-https://app.minlaering.dk/bog/45
-https://ordnet.dk/
Tekster:
-Analyse af reklame: Kohberg - vi er bagere (https://www.youtube.com/watch?v=pqzzI0cNAMM)
-Jens Stoltenbergs mindetale efter angrebene pa Utoya (2011)
-Greta Thunberg: Tale ved FN's klimatopmøde 2019
-Karl Ove Knausgård: Fienden er følelsen av maktesløshet (2017) (norsk)
-Cecil Bødker: Øjet (1961)
-Nature Is Speaking – Julia Roberts is Mother Nature : https://www.youtube.com/watch?v=WmVLcj-XKnM
-Nature Is Speaking – Harrison Ford is The Ocean: https://www.youtube.com/watch?v=rM6txLtoaoc
-Trailer for The day after tomorrow: https://www.youtube.com/watch?v=HUBDFoMNXzA
-Theis Ørntoft: Det er forvirrede tider (2014)
-Julie Sten-Knudsen: stranden er hver dag (2017)
Perspektivering til romantikkens natursyn:
-Oehlenschläger: Morgenvandring og Blicher: Overture og Præludium fra Trækfuglene (1838)
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Vi starter på et nyt forløb. Som lektie skal I skrive ned, hvad I kan huske om argumentation og appelformer tilbage fra grundforløbet i dansk.
-
Vi så en reklame for Kohberg i gårsdagens model. Som lektie, skal du skrive dine umiddelbare tanker til dette spørgsmål: er reklamernes klimabevidsthed et godt bidrag til debatten – eller er det udtryk for en kommerciel udnyttelse af tidens klimaangs
-
I skal læse de to debattekster, I fik udleveret i går. Understreg påstande og belæg undervejs. I skal arbejde med dem i grupper i modulet, så sørg for at have gjort et grundigt forarbejde. Teksterne er også vedhæftet her.
-
Vi arbejder videre med skriftlighed i modulet. Som lektie skal I lave nogle øvelser på minlæring.dk. Lektien kan ses, når I logger ind på forsiden, eller hvis I følger disse links:
-
Vi skal arbejde med taler i modulet. Som lektie skal I overveje:
-
Sørg for at have nærlæst de to klimataler, som I fik i sidste modul. Vi arbejder med dem i modulet.
-
Vi arbejdede med klimataler sidst. Som lektie skal I bruge 10 min til at finde på en emne til en klimatale, som ville kunne appellere til elever på Katten. Skriv jeres idé ind i elevfeedback
-
Jeg læste novellen Øjet højt for jer sidst. Skim den igen til timen og udvælg tre citater, som I finder vigtige.
-
Læs de to artikler om klimalitteratur. Understreg hovedsynspunkter.Artikler cli-fi.pdf
-
Læs på linket om universalromantikken: Universalromantik: Adam Oehlenschläger og H.C. Andersen
-
Grupper, ff2, 2d.docx
-
Vi mødes på Teams kl. 10
-
I skal selv arbejde med jeres præsentationer af FF2 i dette modul. I skal lave fremlæggelser, der overholder de 8 minutter meget præcist, for ellers kan vi ikke nå alle otte grupper.
-
Se lektie på Minlæring som optakt til den næste aflevering, som vi går i gang med i modulet.
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
26,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Normkritik
I dette forløb har vi arbejdet med begreberne ”norm” og ”normkritik” inden for alle tre perspektiver. Vi har undersøgt, hvordan nyere skandinavisk litteratur, kunst og film kan analyseres med udgangspunkt i dikotomierne mand/kvinde, hetero/queer, hvid/sort og normal/crip. Som teoretisk grundlag har eleverne arbejdet med følgende begreber, som løbende blev inddraget i analyserne af teksterne:
- det maskuline blik og dobbeltblikket
- binært kønssystem, performativt køn, sex/gender, heteronormativitet
- internaliseret racisme, negativt selvbillede, hvidhedens hegemoni
- Impairment, disability og stigmatisering
Eleverne har arbejdet med individuelle værker i slutningen af forløbet, som de har diskuteret med hinanden i læsegrupper og lavet en mundtlig aflevering over.
Grundbogsmateriale:
-Juhl Lassen, Helle (2016). Fuck Normen, et tema i ny litteratur. Dansklærerforeningens forlag.
-Håndbog til dansk: https://hbdansk.systime.dk/
-Serup Bertelsen m. fl.: Litteraturhistorien – på langs og på tværs
Tekster:
-Always: https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs
-Olga Ravn: Reklamepigebarnet (2012)
-Marcus og Kim er fanget i en forkert krop, dr ultra: https://www.youtube.com/watch?v=0-71HdECbfE
-Uddrag af Glenn Bech: Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet (2022)
-JEANNETTE EHLERS. WHIP IT GOOD S : https://www.youtube.com/watch?v=q6oeYO87vtU
-Athena Farrokhzad: Prolog til Vitsvit (2013)
-Julie Steen-Knudsen: Uden titel (brev til søster), fra: Atlanterhavet vokser (2013)
-Dukketesten: https://www.youtube.com/watch?v=rf2uaHIGF1E
-Trailer til Jepsen: Naturens Uorden (2015): https://www.youtube.com/watch?v=q6oeYO87vtU
-Afsnit af Doggystyle, dr: https://www.dr.dk/drtv/episode/doggystyle_-staevnemoede_351971
-Perspektivering: Litteraturhistorien med normkritiske briller:
-Herman Bang: "Frøkenen" (1883)
-Thit Jensen: uddrag af Fru Astrid Grib (1901)
-Henrik Pontoppidan: Nådsensbrød (1887)
-Karen Blixen: Uddrag af Skygger på græsset (1960)
Eleverne har hver især læst et af følgende værker som en del af forløbet:
Kristina Nya Glaffey: Mor og Busser
Glenn Bech: Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet
Niviaq Korneliussen: Homo Sapienne
Casper Eric: Nye balancer
Anna Juul: Superskurk
Sebastian Nathan: Engle
Amina Elmi: Barbar
Hassan Preisler: Brun mands byrde
Alexandre Nsoni: I Afrika fødes der ikke drenge, kun mænd
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Introduktion og kvinden som kategori.pdf Vi starter på et nyt forløb om normkritik. Læs s. 7-11 i vedhæftede med fokus på at forstå begreberne norm, dikotomi og "den anden".
-
Prøv at sammenfatte, hvad vi arbejdede med i sidste modul ved at svare på de to spørgsmål: 1) hvad går normkritikken ud på? 2) hvordan skal vi forstå Olga Ravns tekst "reklamepigebarnet"? Sæt dine svar ind i elevfeedback.
-
Skriv en kort tekst på 3-6 linjer, hvor du beskriver dig selv, dit udseende og dine fritidsinteresser. Skriv i jeg-form.
-
Som lektie skal du overveje: Hvad betyder følgende sproglige udtryk: sort samvittighed, sort arbejde, sort snak, at gå i sort, mørke tanker, en mørk tid? Find derefter nogle sproglige udtryk med farven hvid/lys, og overvej til sammenligning deres bet
-
Kig mine rettelser til den seneste aflevering igennem. Gør det grundigt, så du kan stille mig spørgsmål, hvis der er noget, du ikke er med på.
-
I skal have læst halvdelen af jeres selvvalgte værk til i dag. I medbringer selvfølgelig jeres bog!
-
Tænk tilbage på sidste modul, hvor I arbejdede med jeres værk i læsegrupper. Lav en skriftlig refleksion, hvor I tænker over:
-
I skal have færdiglæst og understreget vigtige citater i den tekst, I blev tildelt i onsdagens modul. På den måde er I klar til at arbejde med teksten og fremlægge den i modulet. Det fremgår af Onenote, hvilke tekster I hver især skal arbejde med.
-
Jeres individuelle værk skal være færdiglæst til i dag. Vi arbejder med jeres aflevering i modulet.
-
Vi skal bruge modulet på at komme i gang med skoleårets sidst dansk-aflevering inden årsprøven. I kan vælge mellem en analyserende og en debatterende artikel. De er vedhæftet her, og som lektie skal I: 1) læse begge opgaver og alle teksterne. 2) Lægg
-
To opgaveformuleringer, autofiktion og mandeidealer.docx
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Eksistentialisme
Forløbet er en fortsættelse af et forløb fra 2.g. Der har været fokus på den klassiske eksistentialisme (Kierkegaard, Nietzsche og Camus) samt både nutidige og ældre tekster, der kan tolkes i et eksistentialistisk lys. I forbindelse med værklæsning af Den kroniske uskyld har elverene arbejdet med mundtlige præsentationer i form af podcasts.
Grundbogsmateriale (digitalt undervisningsmateriale):
Litteraturhistorien – på langs og på tværs: https://litthist.systime.dk/?id=1&L=10
Tekster:
Klaus Rifbjerg: Den kroniske uskyld (VÆRK)
H. C. Andersen: Hyrdinden og skorstensfejeren
Ida Jessen: Ude på vandet
Albert Camus: af Sisyfos-myten
Peter Seeberg: Hjulet
Fjodor Dostojevskij: uddrag af “Et latterligt menneskes drøm” (er også set opført som teater i København)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
11
|
Kandis for livet
Forløbet er et kort forløb, der repeterer de forskellige dokumentargenrer og deres genretræk, og hvor eleverne analyserer dokumentaren "Kandis for livet" som værk med fokus på personkarakteristikker, genretræk, autenticitetsmarkører, etiske dilemmaer og analyse af filmplakat (paratekst).
Grundbogsmateriale:
- Wolfhagen, Mette og Dorte Schmidt Granild: DOX
-
Tekster:
- Kandis for livet: https://www.dr.dk/drtv/serie/kandis-for-livet_433983 (VÆRK)
Supplerende materiale:
- Filmplakat
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
12
|
Reflekterende artikel
Der er tale om et ganske kort forløb med fokus på at introducere den reflekterende artikel som genre. Eleverne har lavet forskellige skriveøvelser med henblik på at træne den personlige stemme og den reflekterende skrivestil.
Grundbogsmateriale (digitalt):
- https://eksamensgenrernedanskstx.systime.dk/?id=231
Tekster:
- Lone Frank: "At trække i tidens elastisk" (essay)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
13
|
Institutionaliseret
Forløbet er et kort forløb med værklæsningen af lyriksamlingen "Institutionaliseret". Eleverne har læst og arbejdet med værket på forskellige måde, bl-a. kreative omskrivninger (remediering) og tegneworkshop samt deltaget i et oplæg med forfatteren Haidar Ansari.
Grundbogsmateriale (digitalt):
- Lyrik - når sproget spiller: https://lyrik.systime.dk/?id=234&L=0>
- Oppe og nede - på social sightseeing i Velfærdsdanmark: https://oppeognede.ibog.dansklf.dk/?id=1&loopRedirect=1
Tekster:
- Haidar Ansari: Institutionaliseret (VÆRK)
- Yahya Hassan: Uden for døren
Supplerende materiale:
- Interview med forfatteren: https://www.youtube.com/watch?v=KLVYibKLqco
- Fofatteroplæg
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
14
|
Litteraturhistorie
Et kort forløb hvor vi kigger tilbage på romantikken og læser en folkevise.
På studietur i København, hvor der var fokus på romantikken og den reflekterende artikel. reflekterende skiveøvelser om byen
Tekster:
Folkevisen: German Gladensvend
Grundtvig: De Levendes Land
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
15
|
Modernisme-Realisme
Modernisme-Realisme
I forløbet har vi beskæftiget os med de to hovedspor i litteraturen fra1900 tallet, realisme og modernisme. Vi har bl.a. fokuseret på tidlig modernisme, den folkelige realisme og socialrealisme, ekspressionisme, konfrotationsmodernisme, storbysmodernisme og postmodernisme
Johannes V. Jensen På Memphis Station
Martin Andersen Nexø: ’Murene’ (1918)
Tom Kristensen:
- Henrettelsen
- Middag
- Det blomstrende slagsmål
- Rio Janeiro
- Hans Højhed
Brody Johansen (skriveøvelse)
- Odalisk-skønhed
- STRIDSMÆND FOR DET VI ELSKER
Hans Scherfig: ”det forsømte forår” (uddrag)
Klaus Rifbjerg:
- Frihavnen (1960)
- Livet i badeværelset (1960)
-Værtshus (1956)
Peter Seeberg: Patienten
Michael Strunge: 19. juni 1983, 25 år. København.
Jan Sonnergaard: ”Polterabend”
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Reflekterende artikel litteratursyn
|
21-01-2025
|
3d DA skr. prøve
|
10-02-2025
|
#forfatterepåInsta
|
16-03-2025
|
Sidste opgave
|
24-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
13,00 moduler
Dækker over:
12,5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173499142",
"T": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173499142",
"H": "/lectio/289/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d49173499142"
}