Holdet 2023 En/u - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Aalborghus Gymnasium
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Stinne Fisker Toldbod
Hold 2023 En/u (1u En, 2u En)

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 The Power of Storytelling and Rhetoric
Titel 2 1. Crime Stories
Titel 3 2. Growing Up
Titel 4 4. Humour
Titel 5 5. Utopia and Dystopia
Titel 6 6. Postmodernism

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 The Power of Storytelling and Rhetoric

Link til engelsk-engelsk ordbog:
https://www.merriam-webster.com/

Link til Ordbogen.com
https://www.ordbogen.com/da/mobile/

Forløbet har haft fokus på næranalyse af fiktive tekster. Vi har i arbejdet med fiktive tekster nærstuderet plot og komposition, fortælleteknik og miljø (setting) for at få en forståelse for, hvordan disse forskellige litterære virkemidler kan påvirke en tekst (herunder samspillet mellem de forskellige litterære virkemidler - vi har arbejdet med vores egen ”Pentagon for Fiction”) og læserens fortolkning af denne. Afslutningsvist har vi arbejdet med ikke-fiktive tekster herunder apology and apologia (a defense or an attempt at image repair), den retoriske pentagon samt retoriske begreberne såsom rhetorical questions, the use of pronouns, connotations, anaphora, etc. og begreberne feature, quality og function.


Faglige mål:
Sprogfærdighed:
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
̶ analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster

Material:
Fiction:
- Clara’s Day by Penelope Lively, 1986
- Excerpts from: The Black Cat by Edgar Allan Poe, 1843
- Excerpts from The Narnia Chronicles, the Lion, the Witch and the Wardrobe by C.S. Lewis, 1950
- Excerpts from Stolpestad by William Lychack, 2008
- Annie’s Story by Elisabeth Russell Taylor, 1997
- Excerpts from The Veldt by Ray Bradbury, 1950
Non-fiction:
- “Nothing Tastes as Good as Being Skinny Feels” by Twanna, January 25th, 2007 from Quist, Nanna Flindt: On Purpose – rhetorical analysis of Non-fiction, Gyldendal, 2009, pages 32-33
- Excerpts from Will Smith’s Instagram video about him slapping Chris Rock, May, 2022.
- Kevin Spacey’s tweet about Anthony Rapp from October, 2017.
Supporting material:
- Brøndsted, Katrine and Mathias Larsen: Narrating Truth, Alt i ord, 1. udgave, 1. oplag, 2021. Herunder: “Truly Sorry – on Apology and Apologia”, pages 104-109



Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 2 1. Crime Stories

The topic deals with the crime genre and especially the two main genres fiction and non-fiction. Within our work with the fictional crime stories, we focused on both the whodunit and the howcatchem, and the class has been introduced to the following classic traits of the crime genre: the archetypical characters, e.g. the American detective, who bitterly and isolated fights for justice; the gloomy setting; and the typical plot, which consist of three main parts: murder/crime, the investigation of the murder/crime, and the solving of the murder/crime. We also talked about the differences between typical British and American crime stories – how the British crime story is traditionally set in the countryside, whereas the American crime stories are traditionally set in an urban environment and more prone to action and violence and a laconic narrator. When analyzing the fictional texts, the class has focused on characterizations of the main characters and the setting and the composition of the text. Also, cinematic techniques were analyzed during our work with Columbo. After having examined the fictional stories, we turned our attention to the true crime genre and analyzed an episode from the podcast "Bear Brook" and a so-called murder ballad. We analyzed and discussed how and why podcasts or longform journalism uses both elements typically associated with fiction as well as non-fiction, and we discussed whether it is wrong to be fascinated by tragic stories that happend to real people.
Forløbet var desuden en del af projekt ’Grøn Dannelse’, som har til hensigt at skærpe fokus på bæredygtig udvikling i undervisningen. Et centralt formål i projektet er er at øge elevernes viden om samt handlekompetence ift. at implementere bæredygtig udvikling i praksis. Eleverne bliver i projektet bevidstgjort om de miljømæssige, sociale og økonomiske aspekter i arbejdet med bæredygtige problemstillinger. Projektet afsluttes med en Klimadag, hvor eleverne arbejder konkret med bæredygtige problemstillinger, der udspringer af et behov i lokalmiljøet eller hos lokale virksomheder.

Faglige mål:
Sprogfærdighed
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA

Material:
Fiction:
- Miss Marple Tells a Story by Agatha Christie, 1935 (link: Miss Marple's Final Cases: And Two Other Stories (gumer.info) (short story)
- Cielo Azul by Michael Connelly – In Crime in Fiction, pages 21-37 – 2006 (short story)
- Time Capsule Found on the Dead Planet by Margaret Atwood (2009) (også brugt til at tale cli-fi)
Non-fiction:
- Bear Brook, season 1, episode 1: “Hide and Seek” told by Jason Moon, New Hampshire Public Radio, 2018 (podcast)
- (or fiction?) The Knoxville Girl, author unknown, beginning of the 20th century.
Supporting material:
- Crime in Fiction by Gitte Vest Barkholt og Jørgen Døssing Jepsen, Systime, 2012:
o Pages 7-9
- Narrating Truth by Katrine Brøndsted og Mathias Larsen, Alt i ord, 2021:
o “Truthfully – on Literary Journalism and Narrative Nonfiction” pp.14-16
o “True Crime – On Real-Life Atrocities”, pp. 128-133
o “Narrative Nonfiction – Focus on Reading, Watching, or Listening”, p. 255
o “How to analyse a narrative nonfiction podcast”, pp. 264-265

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Første stil 08-02-2024
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 3 2. Growing Up

This topic deals with some of the issues children or young people face when growing up. During class we focused on issues such as expectations (parents' or your own), bullying and family issues (e.g. dysfunctional families as seen in "Stitches"). The topic has also focused a lot on the different techniques or methods used when analysing different genres. The class has analysed fictional texts (a short story, a graphic novel, a poem, and a short film) and a non-fictional text (an article).

Faglige mål:
Sprogfærdighed
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt og samfundsmæssigt
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
- demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive tekster, herunder et skrevet værk (Stitches af David Smalls)
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA

Material:
o Fiction:
- Short story: The Sin Bin or Lucy’s Heart by Lucy Cross, 2000
- Poem: Tich Miller by Wendy Cope, 1986
- Graphic novel: Stitches by David Smalls, 2009
o Non-fiction:
- “PM’s wife crusades against bullies” by Kamal Ahmed, The Observer, 2002
o Film:
- The Crush (Oscar Winning Short Film) written and directed by Michael Creagh, Purdy Picture Production, 2010
https://www.youtube.com/watch?v=KrRSjaNmbLE
o Supplerende litteratur:
- Side 9-23 + 27-32 + 44-49 i Filmsprog, Film-, video- og tv-produktion af Per Helmer Hansen, Frydenlund, 2011
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genaflevering 04-04-2024
Skriveøvelse 23-04-2024
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 4 4. Humour

The class gained an academic understanding of what humour is and when a text is written with the intention of being humorous. The class was introduced to the three main theories presented in “Serious Business, Satire, Wit and Humour”; The Superiority Theory, The Incongruity Theory and The Relief Theory. The class also learnt to use several of the humorous devises introduced in “Serious Business”, e.g. absurdity, black comedy, gag, intertextuality, irony, low comedy, parody, pun, satire, and surprise. Our work with different types of texts further developed the students’ abilities to analyse the two main genres; fiction (short stories and sonnets) and non-fiction (essays). The topic also included a short examination of how Shakespeare used humour. We read his Sonnet 130. Also, in a short collaboration with physics, we examined the discourse in two different texts about a scientific discovery, and we discussed how to communicate science using humour. We ended the topic with a discussion of whether or not there is a difference in humour across cultures – i.e. American and British culture – and whether or not humour has changed from Shakespeare’s time to today.

Faglige mål
Sprogfærdighed:
̶ forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur:
̶ analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
̶ behandle problemstillinger i samspil med andre fag
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
̶ det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ faglig læsning af engelske tekster i samspil med andre fag
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA

Material:
o Non-fiction:
- “No Death Penalty, No Easter Bunny” by Colin Cohen, 2003. USA
(In Serious Business, pages 68-71)
- “A Science Odyssey - People and Discoveries; Penzias and Wilson discover cosmic microwave radiation”, 1965
(An article from pbs.org – Public Broadcasting Service)
o Fiction:
- The Penis, 1999. UK
(In Serious Business, pages 79-85)
- Sonnet 130, app. 1609. UK
(In Serious Business, page 128)
- To His sleeping Mistress by John Fletcher, 1647
o Pictures:
- The Far Side, 1980’erne. USA
Four comics (see lesson two)
o Film and TV:
- Friends, 1990’erne. USA
http://www.youtube.com/watch?v=caH5xgag2L8 (a compilation of Joey’s finest moments)
- The Daily Show. USA (the first 3.15 minutes), 2023
Trump's Not-So-Triumphant 2024 Campaign Announcement | The Daily Show - YouTube
- Mock the Week. UK
http://www.youtube.com/watch?v=z9pijfVauJI
- American Pie. USA
http://www.youtube.com/watch?v=Z7RKrb4jLOU
- Drunk History – A Sound in Space
https://www.youtube.com/watch?v=kvlCFyufaJ8
- Top Soccer Shootout Ever with Scott Sterling  
https://www.youtube.com/watch?v=8F9jXYOH2c0

Supporting material:
- Clausen, Bo Høpfner og Jesper Kaalund: Serious Business – Satire, Wit and Humour, Gyldendal, 2011:
Pages 4-5
Page 10-25
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genaflevering af Going to... 21-10-2024
No Death Penalty, No Easter Bunny 20-11-2024
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 5 5. Utopia and Dystopia

This topic focuses on utopian and dystopian literature. The majority of the texts are fictional, but we also analysed and discussed an article. Thus, the class has practiced using the different methods behind fiction and non-fiction. The class read an excerpt from Alan Moore’s V for Vendetta – a graphic novel. In relation to this the class learnt how to use terms such as: Single page spread, grid, panel, silent panel, splash page, colour use, caption box etc., and we also talked about how devices used in more traditional fiction can be used as well, e.g. characterization, setting and language. We set out examining the dystopian genre trying to find similarities between V for Vendetta and 1984, and we discussed elements such as surveillance, rebellion, restriction of freedom and of thought and things that characterize a totalitarian state, such as bigotry, scapegoats, hate, standardization and regimentation. We then turned our attention to utopian literature and texts that include both dystopian and utopian elements. We discovered that the genres have one thing in common, they always criticize something in society. At the end of the topic the class examined different episodes from the Netflix Series Black Mirror using cinematic devices as well as the traditional literary devices such as characterization, setting etc. in order to examine the utopian/dystopian themes in the different episodes.

Faglige mål:
Eleverne skal kunne:
Sprogfærdighed
̶ forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur
̶ analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminology
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
̶ anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
̶ det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA
̶ historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner.

Material:
o Fiction:
- V for Vendetta by Alan Moore, Vertigo, 1989 in excerpts: Evey’s story pp. 26-28 + V’s story pp. 79-86
- 1984 (Chapter one, part one) by George Orwell, 1949, https://www.george-orwell.org/1984
- Imagine by John Lennon, 1971, https://www.azlyrics.com/lyrics/johnlennon/imagine.html
o Non-Fiction:
- “Why do we find comfort in terrifying stories?” by Nyshka Chandran, BBC, 14th May, 2020: https://www.bbc.com/culture/article/20200508-why-depressing-dystopia-stories-are-popular-during-covid-19
- “I Have A Dream” by Martin Luther King Jr, August 28th, 1963 https://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm
o Film:
- V for Vendetta by James McTeigue, Warner Bros, 2005
- Diverse afsnit fra tv-serien Black Mirror (“The Entire History of You”, “San Junipero”, “Hang the DJ”, “15 Million Merits”, “White bear”, “Nosedive”, and “White Christmas”). Eleverne valgte selv mellem udvalgte afsnit. Afsnittene blev ikke vist i løbet af lektionerne. Eleverne tilgik selv Netflix og udarbejdede derefter en analyse, fortolkning og præsentation af afsnittene
Supporting material:
o Getting Graphic, introduction to themes and narratives in graphic novels by Bo Høpfner Clausen m.fl., Gyldendal, 2015, pages 11-23.
o The English Handbook by Trine Østergaard, Systime, 2017, pp. 66-69.

Omfang: ca. 50 sider
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Genafl. af No Death Penalty, No... 08-01-2025
2u En skr. prøve 11-02-2025
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer

Titel 6 6. Postmodernism

During this topic the class identified the characteristic features of postmodern literature, i.e. the use of pastiche, playfulness and black humour, intertextuality, metafiction, meaninglessness, questionable narrators, the loss of the grand narratives, experimenting, deconstruction, hyperreality, anti-consumerism, and violence and self-destruction. Amongst other things we discussed how consumerism or materialism and the hyperreal can be connected and how (self-)destruction, fragmentation, and meaninglessness can be seen as a reaction to or a result of the material, hyperreal world. We also sought to explain postmodernism from a historical, social and cultural point of view.

Faglige mål:
Eleverne skal kunne:
Sprogfærdighed
̶ forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
̶ udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
̶ læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
̶ skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
Sprog, tekst og kultur
̶ analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminology
̶ gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
̶ analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
̶ perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
̶ analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien og USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
̶ anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
̶ demonstrere viden om fagets identitet og metoder.

Kernestof:
̶ det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
̶ udtale, ordforråd og idiomer
̶ principper for tekstopbygning
̶ et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
̶ væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien og USA

Material:
o Fiction:
Short stories:
- East Wind by Julian Barnes, 2008, in Highlights of Literature in English, A Textbook by Gitte Vest Barkholt and Jørgen Døssing Jepsen, Systime, 2010.
- Hotel des Boobs by David Lodge
In The Penguin Book of Modern British Short Stories, edited by Malcolm Bradbury. London, Viking, 1987
Novel:
Excerpt from chapter five of Fight Club by Charles Michael "Chuck" Palahniuk 1996
o Pictures:
- War President  by ”Joe”, 2004. In A Short History of Literatyre in English, A Handbook by Gitte Vest Barkholt and Jørgen Døssing Jepsen, Systime, 2010.
- Heineken ad, Rio
- Heinz ad, No Sin
- Green Coca-Cola Bottles, 1962, Marilyn Monroe (Twenty Times), 1962,  and Mao-Tse-Tung, 1972 by Andy Warhol
o Film:
- Half an episode of Earth Worm Jim, 1996. The Wizard of Ooze
- Fight Club, directed by David Fincher, Fox Pictures, 1999

Supplerende litteratur:
- Chapter six, “Post-modernism, late 20th century till now”, pages 79-86, in Highlights of Literature in English, A Handbook by Gitte Vest Barkholt and Jørgen Døssing Jepsen, Systime, 2010.

Omfang: ca. 40 sider
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Ass. 1-4 20-03-2025
Sidste stil 03-04-2025
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer