Fjerritslev Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Fjerritslev Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 En/p - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Fjerritslev Gymnasium
Fag og niveau
Engelsk B
Lærer(e)
Annette Jakobsen, Susanne Ørbæk Damm
Hold
2023 En/p (
1p En
,
2p En
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
English and me, Global English
Titel 2
Hjælpemidler
Titel 3
Food
Titel 4
Growing Up, Idendity. (EKSAMEN)
Titel 5
True Crime (EKSAMEN)
Titel 6
Folk and Fairy Tales (EKSAMEN)
Titel 7
Football (EKSAMEN)
Titel 8
Climate Action and Cli - Fi (EKSAMEN)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
English and me, Global English
Introduktion til faget.
Arbejde med de forskellige varianter af engelsk, og med sprogets rolle i verden.
Penelope Lively: The Happiest Days of Your Life
John Agard: Listen Mr Oxford Don (og hans oplæsning)
Jamila Lyiscott: 3 ways to speak English
Learn the Cockney accent with Jason Statham.
Indhold
Kernestof:
Introduktion til faget engelsk
Fortsat arbejde med kongruens, og gennemgang af arket om 'English and Me'
Penelope Lively: The Happiest Days of Your Life (1978)
Fortsat arbejde med 'The Happiest Days of Your Life'
Vi begynder på det 'summary' af novellen, der er jeres første aflevering
Summary of 'The Happiest Days of Your Life', vi arbejder med det i klassen
stifind ordstilling teori.pdf
stifind ordstilling øvelse.pdf
stifind ordstilling teori OCR.pdf
stifind ordstilling øvelse OCR.pdf
Vi arbejder på oversættelsen, som er en aflevering
14. Sætningstyper og ordstilling
De af jer der har afleveret skal prøve at arbejde med grammatik i i-bogen.
Watch the short film:
Vi skal arbejde med skriftlig aflevering, analyse af kortfilm
arbejde med aflevering, analyse af kortfilm.
Vi tager de spørgsmål I har til skriftlig aflevering.
John Agard: Listen Mr Oxford don (1985)
Listen Mr Oxford don.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Hjælpemidler
Til eksamen:
Ordbogen.com
.
Stifinderen, Wacher og Kjærgaard, Forlaget Andrico, 2012
Skriftlig eksamen i engelsk STX og HF:
https://skriftligeksameniengelskstxoghf.systime.dk/?id=134
Get it Right:
https://getitright.systime.dk/?id=130
The English Handbook:
https://systime.dk/systimenyt/post/ai-interaktiviteter-i-the-english-handbook
Questions and Answers:
https://systime.dk/engelsk-grundgrammatik-questions-and-answers
i bøger til mundtlig eksamen:
https://climateaction.systime.dk/
https://fromwhereyouare.systime.dk/?id=94
Indhold
Kernestof:
Introduktion til faget engelsk
Fortsat arbejde med kongruens, og gennemgang af arket om 'English and Me'
Penelope Lively: The Happiest Days of Your Life (1978)
Fortsat arbejde med 'The Happiest Days of Your Life'
Vi begynder på det 'summary' af novellen, der er jeres første aflevering
Summary of 'The Happiest Days of Your Life', vi arbejder med det i klassen
stifind ordstilling teori.pdf
stifind ordstilling øvelse.pdf
stifind ordstilling teori OCR.pdf
stifind ordstilling øvelse OCR.pdf
Vi arbejder på oversættelsen, som er en aflevering
14. Sætningstyper og ordstilling
De af jer der har afleveret skal prøve at arbejde med grammatik i i-bogen.
Watch the short film:
Vi skal arbejde med skriftlig aflevering, analyse af kortfilm
arbejde med aflevering, analyse af kortfilm.
Vi tager de spørgsmål I har til skriftlig aflevering.
John Agard: Listen Mr Oxford don (1985)
Listen Mr Oxford don.
Work on 'discussion', your next written work. Check 'opgaver' what you are supposed to do.
Discussion
1.1 Giada De Laurentiis: Penne with Sun-dried Tomato Pesto
1.2 Elaine McCarthy: The Naked Chef Goes to School
Teach every child about food
continued work on Jamie Oliver's Ted-Talk
Vi skal prøve kræfter med et eksamenssæt, men kun grammatikdelen.
Grammar
grammar
Vi fortsætter med grammatik
We'll start work on your next written assignment.
6 A, the short story
Summary
Analyse af fiction
work on 'Getting Somewhere'
Summary and analytical essay
3.5 Jeremy Clarkson: Binge Drinking is Good for You
we'll finish work on 'Binge Drinking'
Work on the discussion to 'Getting Somewhere', your next written assignment. Due to be handed in tonight! So come prepared!
New theme, the first text is 'The New Girl'. It is in OneNote
The New Girl, og grammatik, medbring Stifinderen
Medbring Stifinderen
næste skriftlige aflevering, vi begynder på den i modulet
Analyse af non-fiction
The-grounded-backpackers_V01.pdf
Written work, continued! Se sidste modul
Toolboxes
Volunteering-the-beneficial-side-effects_V01.pdf
Arbejde med aflevering. I skulle meget gerne være så langt at det er de sidste afklarende spørgsmål I har.
work on Discussion, skriftlig aflevering
discussion
Vi begynder at læse 'The Sin Bin'. Den er i OneNote!
The Sin Bin. Work and discussion
Grammatikdelen
Vi arbejder især med opgave 1 og 2
Assignment 4, from yesterday's work
Tich Miller, we'll work on this in class. The document is in OneNote
I skal have bestemt hvilken aflevering I vil lave. 6 a eller b eller c.
I skal have lavet summary og analyse (i store træk) og være ok klar på, hvad I skal med discussion
Vi arbejder med grammatik, medbring 'Stifinderen'
grammatikdelen 1-5
Eventuelt begynde på 'To This Day'
Arbejde med written assignment (grammatikken)
To This Day, work on the poem/Ted-talk
Grammatik, medbring Stifinderen
og om årsprøve
No Homework😊
Vi læser i Stone Cold til og med Daily Routine Orders 4.
• Dictionary work: Look up the meaning of each of the following words: perished, tatty, suspicious, hostile, preparation, sodden, misery, clutter. Put each one into a sentence of your own to show their meanings. (Use OneNote)
Crossword: Stone Cold Daily Routine Orders 6Have you answered the questions on OneNote?Reading and summaries in groups (- or individually)
Læs til side 50 i "Stone Cold"
Vi arbejder videre med comprehension questions til "Stone Cold. (Individuelt eller på klassen eller i grupper)
We'll continue with "Stone Cold": Chapter 10.Activity • Research: Find out about groups that help homeless people. List three interesting facts about the work they do.
We'll continue with "Stone Cold": Chapter 10.Activity for those who have already read the book and answered all the questions on "OneNote: Find out about groups that help homeless people. List three interesting facts about the work they do. (Research
We'll continue reading chapter 11Those who have already read Chapter 11 must create a pp presentation called "portrait of a serial killer with reference to Shelter".
Words:
Vi arbejder m. Aflevering 2: læser bl.a “The Castle” og repeterer reglerne for Summary.
I får afleveringer tilbage.Vi ser PP om assignment 1 (Kongruens osv)I arbejder med interaktive øvelser om kongruens.Hvis der er tid læser vi "Stone Cold"
Læs side 96-99
Vi afslutter "Stone Cold " med et summary af slutningen.
Grupper i 2.p..docx
Vi arbejder videre med True Crime præsentationerne.
Præsentationer af "True Crime"
Fokus på Fairy tales.
Guide til HF Engelsk B skriftlig eksamen (opgave 6) 2023
The Well of the Worl's End.pdf
Vi læser et eventyr og laver et summary
Analyse af The Well .......
Vi læser Kate Crackernuts.
Vi ser på fif til eksamen assignment 1.
2.1 Nick Hornby: Faith | From Where You Are . Engelsk grundbog.
Vi laver opgaverne til "Faith" færdig.
Shrek.
Berettermodellen Engelsk.docx
Essay
Essay skrivning.
Vi arbejder med essay genren (fiction)
2.3 Simon Moon: Beckham the Worldwide Brand | From Where You Are . Engelsk grundbog
Vi arbejder med mundtlighed. Hvordan vil I forberede en præsentation af teksten: "Beckham The Worldwide Brand" Focus on How Simon Moon Characterizes Davis Beckham. ..................................................................
2.5 Franklin Foer: How Football Explains the Sentimental Hooligan (extract) | From Where You Are . Engelsk grundbog
2.8 Uzor Maxim Uzoatu: Football Made in Nigeria | From Where You Are . Engelsk grundbog
Adjektiv/adverbium - Football made in NigeriaQuestions on OneNote.
Vi arbejder ca. 1/2 time med Football temaet.(samler op på sidste uges tekst.)
Write a short analytical essay (at least 300 words) about “The Truth About Being An Influencer”. You must focus on what it means to be an influencer. Include the following analytical terms in your essay:topic, sender, modes of appeal, intention Your
I dag øver vi essayskrivning af Non-fiction.
I dag ser vi på hvordan "discussion" skal laves.(Vi arbejder stadig med vores Øve opgavesæt)
I laver aflevering - de der allerede har afleveret får grammatikopgaver.
After having done the pre-reading tasks, we'll read a short story Away in Airdrie written by by James Kelman.
NASA: The Effects of Climate Change | Climate Action. Challenges of Change
deos.
Titel
- Kongruens repetition
- Grammar:
Afsnit
Vi fortsætter med Kongruensarket og Climate change.
Mother Nature (video + questions)We'll read the article "Climate change – causes, effects and actions " - Read up to, and including,"The reasons for climate change" - Don't forget to answer the while reading questions on OneNote.Grammar (kongruens)
We'll read the rest of: Climate change – causes, effects and actionsGennemgang af kongruensregler.
Leonardo DiCaprio: Speech at the UN, 2014 | Climate Action. Challenges of Change
Post-reading: Leonardo DiCaprio speech: Grammatik.
Verber (Assignment 1)LytteøvelseBegynd læsning af Emilie Collyer: From the Dark (2017)
Find alle verberne OCR.pdf
Forbered 8 min. presentation.Prøv!
Eksempler på Assignment 5 - opgaver.docx
Skriv løs!
Helen Simpson's In-Flight Entetainment. Analysis and interpretation: Group workHelen Simpson: In-Flight Entertainment | Climate Action. Challenges of Change I One Note kan hver gruppe vælge at arbejde med et af de farvede/markerede "spørgsmål" Hver g
Today we'll work on Assignment 5 tasks using dictogloss and discuss relevant grammatical constructions. (Not in groups - individually in the class.)
Vi lægger ud med forløbet "Growing Up"
PM's wife crusades against bullies.pdf
Repetition af Fokuspunkter for Forløbet "Growing Up"Repetition af Værket "Stone Cold" Repetition af fokuspunkter for forløbet "True Crime"
Repetition Growing Up - 2p.docx
Forbered en ca. 8 min. præsentation af: The Sin Bin (You must focus on Characters, the relationship between Lucy and Bethan and theme.Vi laver grammatikøvelser
Johnny - Optimeret.pdf
Folk Tales Repitition Folk-and Fairy Tales.docx
- We'll read the last text in our "Football topic" and answer som questions.
I Was a football Hooligan.pdf
Football
Climate change
Begreber, forkortelser og navne | Climate Action. Challenges of Change
- Vi gennemgår begreber, tekster vi har læst - og I laver individuelt et præsentation af en tale (brug det retoriske pentagram)cop21cmp11_leaders_event_usa.pdf
Fokus på den skriftlige prøve,
grammatik-engelsk en oversigt.pdf
The Denver Homeless Killings | Unidentified Serial Killer Documentary
Vi skal i dette modul se det sidste "punkt" i undervisningsbeskrivelsen om "True Crime" - nemlig en documentaren:The Denver Homeless Killings | Unidentified Serial Killer Documentary. Da vi repeterede "Stone Cold" havde vi fokus på, hvad der skete i
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 119
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Food
Fokus på mad, dens betydning og hvad det vi indtager gør ved kroppen.
Giada D Laurentis: Penne with Sun-dried tomatoes
Elaine McCarthy: The Naked Chef Goes to School
Jeremy Clarkson: Binge Drinking is Good for You.
Jamie Oliver: Teach Every Child about Food (Ted-talk)
Hannah Glasse: Yorkshire Christmas Pie (1747)
35 ns
Indhold
Kernestof:
Work on 'discussion', your next written work. Check 'opgaver' what you are supposed to do.
Discussion
1.1 Giada De Laurentiis: Penne with Sun-dried Tomato Pesto
1.2 Elaine McCarthy: The Naked Chef Goes to School
Teach every child about food
continued work on Jamie Oliver's Ted-Talk
Vi skal prøve kræfter med et eksamenssæt, men kun grammatikdelen.
Grammar
grammar
Vi fortsætter med grammatik
We'll start work on your next written assignment.
6 A, the short story
Summary
Analyse af fiction
work on 'Getting Somewhere'
Summary and analytical essay
3.5 Jeremy Clarkson: Binge Drinking is Good for You
we'll finish work on 'Binge Drinking'
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Growing Up, Idendity. (EKSAMEN)
I forløbet har der været fokus på barndommen, især på mobning
Marc Mitchell: The New Girl
Lucy Cross: The Sin Bin or Lucy's Heart
Wendy Cope: Tich Miller
Shane Koyczan: To This Day (Ted-Talk and poem)
https://www.youtube.com/watch?v=sa1iS1MqUy4
To This Day, video.
https://www.youtube.com/watch?v=ltun92DfnPY
Kamal Ahmed: PM's Wife Crusades Against Bullies"
40 ns
Indhold
Kernestof:
Work on the discussion to 'Getting Somewhere', your next written assignment. Due to be handed in tonight! So come prepared!
Discussion
New theme, the first text is 'The New Girl'. It is in OneNote
The New Girl, og grammatik, medbring Stifinderen
Medbring Stifinderen
næste skriftlige aflevering, vi begynder på den i modulet
Analyse af non-fiction
The-grounded-backpackers_V01.pdf
Written work, continued! Se sidste modul
Toolboxes
Volunteering-the-beneficial-side-effects_V01.pdf
Arbejde med aflevering. I skulle meget gerne være så langt at det er de sidste afklarende spørgsmål I har.
work on Discussion, skriftlig aflevering
discussion
Vi begynder at læse 'The Sin Bin'. Den er i OneNote!
The Sin Bin. Work and discussion
Grammatikdelen
Vi arbejder især med opgave 1 og 2
Assignment 4, from yesterday's work
Tich Miller, we'll work on this in class. The document is in OneNote
I skal have bestemt hvilken aflevering I vil lave. 6 a eller b eller c.
I skal have lavet summary og analyse (i store træk) og være ok klar på, hvad I skal med discussion
Vi arbejder med grammatik, medbring 'Stifinderen'
grammatikdelen 1-5
Eventuelt begynde på 'To This Day'
Arbejde med written assignment (grammatikken)
To This Day, work on the poem/Ted-talk
Grammatik, medbring Stifinderen
og om årsprøve
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
True Crime (EKSAMEN)
I denne undervisningsperiode har vi fokuseret på værklæsning af Robert Swindells' roman "Stone Cold". Romanen skildrer hjemløshed i London, et problem der også er meget aktuelt i virkelighedens verden. Vi har undersøgt, hvordan hjemløse er i fare og hvilke udfordringer de står overfor. True Crime er blevet et populært emne, som mange interesserer sig for. Vi har derfor også haft fokus på, om en roman som "Stone Cold" kunne ske i virkeligheden, og hvordan virkelige kriminalsager relaterer til de temaer, der præsenteres i romanen.
Læringsmål:
• Forstå og analysere temaer som hjemløshed og social udsathed.
• Diskutere og reflektere over virkelighedens kriminalsager og deres relation til litteraturen.
• Udvikle kritisk tænkning ved at sammenligne fiktive og virkelige scenarier.
Materiale:
- Robert Swindel: Stone Cold, Puffin Books,1993 (Værklæsning)
- Ted Talk:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ted+talk+true+crime#fpstate=ive&vld=cid:aea30b56
,vid:RIpz9GiEAyc,st:0
- In Groups:
Find a True Crime podcast yourselves - listen, make notes - present your episode(s)
- The Denver Homeless Killings | Unidentified Serial Killer Documentary:
https://www.youtube.com/watch?v=LQrBIku-QgY
Indhold
Kernestof:
No Homework😊
Vi læser i Stone Cold til og med Daily Routine Orders 4.
• Dictionary work: Look up the meaning of each of the following words: perished, tatty, suspicious, hostile, preparation, sodden, misery, clutter. Put each one into a sentence of your own to show their meanings. (Use OneNote)
Crossword: Stone Cold Daily Routine Orders 6Have you answered the questions on OneNote?Reading and summaries in groups (- or individually)
Læs til side 50 i "Stone Cold"
Vi arbejder videre med comprehension questions til "Stone Cold. (Individuelt eller på klassen eller i grupper)
We'll continue with "Stone Cold": Chapter 10.Activity • Research: Find out about groups that help homeless people. List three interesting facts about the work they do.
We'll continue with "Stone Cold": Chapter 10.Activity for those who have already read the book and answered all the questions on "OneNote: Find out about groups that help homeless people. List three interesting facts about the work they do. (Research
We'll continue reading chapter 11Those who have already read Chapter 11 must create a pp presentation called "portrait of a serial killer with reference to Shelter".
Words:
Vi arbejder m. Aflevering 2: læser bl.a “The Castle” og repeterer reglerne for Summary.
I får afleveringer tilbage.Vi ser PP om assignment 1 (Kongruens osv)I arbejder med interaktive øvelser om kongruens.Hvis der er tid læser vi "Stone Cold"
Læs side 96-99
Vi afslutter "Stone Cold " med et summary af slutningen.
Grupper i 2.p..docx
Vi arbejder videre med True Crime præsentationerne.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Folk and Fairy Tales (EKSAMEN)
I denne undervisningsperiode har vi fokuseret på læsning og analyse af klassiske folkeeventyr. Formålet har været at forstå de grundlæggende elementer i folkeeventyrgenren. Filmen "Shrek er inkluderet for at give et moderne perspektiv på de klassiske fortællinger.
Materiale: The English Handbook , kap. 6.6 (Fairy Tale:
https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=149
Introduction
Reading and Analysing Fairy Tales:
An overview
Kate Crackernuts
The Well of the World's End
Lazy Jack
Film: Shrek, Directed by Andrew Adamson and Vicky Jenson, 2001
Johnny-Cake:https://www.authorama.com/english-fairy-tales-31.html
Indhold
Kernestof:
Præsentationer af "True Crime"
Fokus på Fairy tales.
Guide til HF Engelsk B skriftlig eksamen (opgave 6) 2023
The Well of the Worl's End.pdf
Vi læser et eventyr og laver et summary
Analyse af The Well .......
Vi læser Kate Crackernuts.
Vi ser på fif til eksamen assignment 1.
2.1 Nick Hornby: Faith | From Where You Are . Engelsk grundbog.
Vi laver opgaverne til "Faith" færdig.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Football (EKSAMEN)
I denne undervisningsperiode har vi via ibogen "From Where you are", læst og analyseret tekster om fodboldens betydning i samfundet. Vi har set på, hvordan fodbold påvirker og viser kulturelle, sociale og økonomiske forhold. Vi har undersøgt både personlige historier og bredere analyser af fodboldens rolle.
Følgende titler er fra ibog:
https://fromwhereyouare.systime.dk/?id=94:
Nick Hornby: Faith (1993)
Franklin Foer: How Football Explains the Sentimental Hooligan (extract)
Steve Wilson: Bert Trautmann - A Life Less Ordinary (From Prisoner of War to Folklore)
Simon Moon: Beckham the Worldwide Brand
Uzor Maxim Uzoatu: Football Made in Nigeria
James Kelman: Away in Airdrie
I Was a Football Hooligan for 30 Years, and I Loved Every
Second of It. article by Andrew Nicholls, Jun 3, 2018:
https://bleacherreport.com/articles/2375447-i-was-a-football-hooligan-for-30-years-and-i-loved-every-second-of-it
Indhold
Kernestof:
2.1 Nick Hornby: Faith | From Where You Are . Engelsk grundbog.
Vi laver opgaverne til "Faith" færdig.
Shrek.
Berettermodellen Engelsk.docx
Essay
Essay skrivning.
Vi arbejder med essay genren (fiction)
2.3 Simon Moon: Beckham the Worldwide Brand | From Where You Are . Engelsk grundbog
Vi arbejder med mundtlighed. Hvordan vil I forberede en præsentation af teksten: "Beckham The Worldwide Brand" Focus on How Simon Moon Characterizes Davis Beckham. ..................................................................
2.5 Franklin Foer: How Football Explains the Sentimental Hooligan (extract) | From Where You Are . Engelsk grundbog
2.8 Uzor Maxim Uzoatu: Football Made in Nigeria | From Where You Are . Engelsk grundbog
Adjektiv/adverbium - Football made in NigeriaQuestions on OneNote.
Vi arbejder ca. 1/2 time med Football temaet.(samler op på sidste uges tekst.)
Write a short analytical essay (at least 300 words) about “The Truth About Being An Influencer”. You must focus on what it means to be an influencer. Include the following analytical terms in your essay:topic, sender, modes of appeal, intention Your
I dag øver vi essayskrivning af Non-fiction.
I dag ser vi på hvordan "discussion" skal laves.(Vi arbejder stadig med vores Øve opgavesæt)
I laver aflevering - de der allerede har afleveret får grammatikopgaver.
After having done the pre-reading tasks, we'll read a short story Away in Airdrie written by by James Kelman.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Climate Action and Cli - Fi (EKSAMEN)
I denne undervisningsperiode har vi fokuseret på læsning og analyse af tekster, der belyser klimaændringer og bæredygtig udvikling. Formålet har været at forstå årsagerne til og virkningerne af klimaændringer samt de handlinger, der kan tages for at bekæmpe dem. Vi har også undersøgt, hvordan litteratur og taler kan inspirere til handling og bevidsthed om klimakrisen:
Vi har anvendt ibogen fra Systime: Climate Action. Challenges of Change af Susann Albeck og Inge Jakobsen, December 2020:
- Definition: Cli-Fi and The 17 Sustainable Development Goals.
- 1. Climate change – causes, effects and actions
- NASA: The Effects of Climate Change
- Naomi Klein: The Radicalizing Power of Climate Change (2019)
- Emilie Collyer: From the Dark (2017)
- Helen Simpson: In-Flight Entertainmen
- Leonardo DiCaprio: Speech at the UN, 2014
Endelig har vi arbejdet med Transcript af Greta Thunberg's Speech At The U.N. Climate Action Summit
og
https://www.youtube.com/watch?v=TMrtLsQbaok
Indhold
Kernestof:
NASA: The Effects of Climate Change | Climate Action. Challenges of Change
deos.
Titel
- Kongruens repetition
- Grammar:
Afsnit
Vi fortsætter med Kongruensarket og Climate change.
Mother Nature (video + questions)We'll read the article "Climate change – causes, effects and actions " - Read up to, and including,"The reasons for climate change" - Don't forget to answer the while reading questions on OneNote.Grammar (kongruens)
We'll read the rest of: Climate change – causes, effects and actionsGennemgang af kongruensregler.
Leonardo DiCaprio: Speech at the UN, 2014 | Climate Action. Challenges of Change
Post-reading: Leonardo DiCaprio speech: Grammatik.
Verber (Assignment 1)LytteøvelseBegynd læsning af Emilie Collyer: From the Dark (2017)
Find alle verberne OCR.pdf
Forbered 8 min. presentation.Prøv!
Eksempler på Assignment 5 - opgaver.docx
Skriv løs!
Helen Simpson's In-Flight Entetainment. Analysis and interpretation: Group workHelen Simpson: In-Flight Entertainment | Climate Action. Challenges of Change I One Note kan hver gruppe vælge at arbejde med et af de farvede/markerede "spørgsmål" Hver g
Today we'll work on Assignment 5 tasks using dictogloss and discuss relevant grammatical constructions. (Not in groups - individually in the class.)
Vi lægger ud med forløbet "Growing Up"
PM's wife crusades against bullies.pdf
Repetition af Fokuspunkter for Forløbet "Growing Up"Repetition af Værket "Stone Cold" Repetition af fokuspunkter for forløbet "True Crime"
Repetition Growing Up - 2p.docx
Forbered en ca. 8 min. præsentation af: The Sin Bin (You must focus on Characters, the relationship between Lucy and Bethan and theme.Vi laver grammatikøvelser
Johnny - Optimeret.pdf
Folk Tales Repitition Folk-and Fairy Tales.docx
- We'll read the last text in our "Football topic" and answer som questions.
I Was a football Hooligan.pdf
Football
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/291/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58531681919", "T": "/lectio/291/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58531681919", "H": "/lectio/291/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d58531681919" }