Dronninglund Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Dronninglund Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 FR - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Dronninglund Gymnasium
Fag og niveau
Fransk A
Lærer(e)
Karen Kronborg Nielsen
Hold
2022 FR (
1g FR
,
2g FR
,
3g FR
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Begyndersystem 1
Titel 2
Begyndersystem 2
Titel 3
Noël en France 1
Titel 4
Begyndersystem 3
Titel 5
La culture française
Titel 6
Begyndersystem 4
Titel 7
Autour des Ados 1
Titel 8
Begyndersystem 5
Titel 9
EKS Pas comme les autres 1
Titel 10
Begyndersystem 6
Titel 11
EKS Les jeunes et les réseaux sociaux
Titel 12
Les jeux olympiques
Titel 13
EKS Pas comme les autres 2
Titel 14
EKS La francophonie
Titel 15
EKS Les Contes
Titel 16
Divers + répétition
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Begyndersystem 1
Med udgangspunkt i begyndersystemet "Carte Blanche" opbygges elevernes sproglige og grammatiske færdigheder i fransk. Tekstlæsning, introduktion til basisgammatik, samt fokus på glosetræning.
Grammatik:
Talord
subjektspronominer
subjekt og køn
singularis-pluralis
bøjning af être og avoir.
OMFANG: 5,0
Indhold
Kernestof:
Salut
Lær tallene (de franske :)) fra 1 - 20 (se glosehæftet), og subjektspronominerne (de personlige stedord) i det blå felt i Carte Blanche s. 18.
Lektien er oplæsning og oversættelse af de første 4 linjer i Carte Blanche Kapitel 2 s. 17Carte Blanche 2.mp4
Lektien er resten af kapitel 2 i Carte Blanche s. 17 (oversættelse og oplæsning) - og MP4 til oplæsning er lagt ind i lectio til sidste gang- se sidste onsdag :)
Lær bøjningen af être og avoir - helt og aldeles udenad:)
Første del af Kap. 3 i Carte Blanche s. 22 l. 1-12. (oplæsning og oversættelse - Lydfil vedlagt :))3. Deux sacs.mp4
Lektien er at lære bøjningen at 'regarder' - den lilla firkant i Carte Blanche s. 27 + oversættelsen af følgende verber: aimer, acheter, penser, chercher, montrer, demander, og discuter :)
De første 4 linjer af Kap. 4 i Carte Blanche s. 25 :)
Resten af kapitel 4 "Marché aux puces" s. 25-26 :)
Lær grammatikken i det blå skema i Carte Blanche s. 31 :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Begyndersystem 2
Der arbejdes videre med elevernes sproglige og grammatiske færdigheder. Mundtligt arbejde så ofte so muligt, således at eleverne vænnes til at opfatte spørgsmål og svare enkelt på disse.
Grammatik:
spørgsmål
1.bøjning af verber i præsens
artikler
nægtelsen
årstider, datoer og flere talord
Sange som støtter grammatikindlæringen:
Alain Le Lait - les chiffres, parapluie
N. Dour
Film: 8, rue de l'humanité
OMFANG: 5,0
Indhold
Kernestof:
Oplæsning og oversættelse af l. 1-14 s. 30 i Carte Blanche. MP4 vedlagt :)
Lær talordene 1-100 :) (Se i Carte Blanche s. 37 - øverste blå firkant)
Oplæsning og oversættelse af l. 1-9 i Carte Blanche s. 35
Den skriftlige opgave :)
I Carte Blanche s. 42 - Lær bøjningen af faire, ugedagene og vejrudtryk:)
Læs + oversæt de første 17 linjer i Carte Blanche s. 41 (Kaptitel 7)
Læs og oversæt resten af kap 7 s. 41 l. 17-30 :)
Husk julehæftet :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Noël en France 1
Gennem småtekster og sange fokuserer vi på ,hvorledes den franske juletradition foregår, og vi ser på kulturforskelle mellem Frankrig, Danmark og andre lande. Vi øver temagloser
Kernestof:
ppt: Noël en France
Bonhomme Noël
Que du bonheur
Jacques Prévert: Chanson pour les enfants l'hiver (digt)
Noël ensemble
Il fait froid
OMFANG:5,0
Indhold
Kernestof:
Vi spiller tallotteri - husk lige en pakke til ca. 20 kr. :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Begyndersystem 3
Vi arbejder med ordforråd fra grundbog, og vi fokuserer på mundtlighed og små skriftlige øvelser.
Grammatik:
temagloser: ugedage, vejret, farver
Adjektiver,
artsartikel
ubundne pronominer
possessive pronominer
Sange som støtter grammatikindlæringen:
Salut c'est cool - des fleurs
Vive les bananes
Odelaf - je mange
fra Apéritif - Bosc ma femme'
OMFANG: 5,0
Indhold
Kernestof:
Læs + oversæt første halvdel af kap. 8 i Carte Blanche s. 46 linjer 1-15. (MP4 vedlagt)
Læs og oversæt del to af Kap. 8 s. 46. MP4 ligger stadig i sidste modul :)
Repetitionstest :) 1.bøjningsverber, 2. nægtelsen 3. Adjektiver/tillægsord, 4. Bøjning être, avoir, faire, aller.
Se temagloser i Carte Blanche s. 53 og oversæt følgende : Klokken er 8 min. over 9, klokken er 6 min. i 4 og klokken er halv otte.
Læs + oversæt de første 13 linjer s. 51 af kap. 9 i Carte Blanche :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
La culture française
Vi sætter fokus på udvalgte områder af Frankrig og fransk kultur. Eleverne laver gruppearbejde omkring udvalgte områder med efterfølgende elevoplæg.
Valgte områder:
Les traditions, la nourriture française, la musique, L'art, Le Sport
Film : Asterix et Obelix
Film: Ratatouille
8, rue de l'humanité
L'Eurovision 2019 - Bilal Hassani et la chanson du Danemark
OMFANG: 5,0
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Begyndersystem 4
Vi arbejder videre med grundbogen Carte Blanche og fokuserer på:
ubestemt utællelig artikel
OMFANG: 5,0
Indhold
Kernestof:
Læs (oplæsning + oversættelse) de første 6 linjer af kapitel 11 i Carte Blanche (s. 62- l. 1-6) og vær opmærksom på de possessive pronominer (ejestedord) i den blå firkant s. 63
Oplæsning og oversættelse af l. 23-31 s. 62 i Carte Blanche. Og en repeitionstest i forhold til artikler, adjektiver (tillægsord), possessive pronominer (ejestedord), spørgeord og bøjning af de 4 uregelmæssige verber: être, avoir, aller og faire :)
Gør kopiarket med de forskellige sportsgrene færdig :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Autour des Ados 1
Vi arbejder med fransk kultur og unges hverdag og problemer. Vi fokuserer på at læse og forstå, og eleverne tilegner sig et større ordforråd. Gennem diverse sange fokuserer vi grammatisk især på verberne.
Kernestof:
Giovanna Tempesta " C'est Chouette la vie", 2006 Sejer
Sange:
Lara Fabien: Je suis malade
Pink Martin : Sympathique
Céline Dion: Ne partez pas sans moi
La Chanson des squelettes
Je m'appelle "Isabelle fait de la musique"
Lytteøvelse: Adomania TV5 Monde - Les jeunes et la musique
OMFANG: 10,0
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Begyndersystem 5
Et repetitionsforløb samt videre med begyndersystemet.
Omfang: 5,0
Indhold
Kernestof:
lektien til idag er at kunne bøje être (Carte Blanche s. 18), avoir (s. 23) og et almindeligt førstebøjningsverbum :regarder (s. 27) :)
Til idag skal I lige lave den sidste opgave (på den sidste side) i repetitionshæftet. (at indsætte det korrekte tillægsord:))
Læs og oversæt de 6 linjer af kapitel 12 s. 66 i Carte Blanche:)
Igen :) Læs og oversæt de 6 linjer af kapitel 12 s. 66 i Carte Blanche:)
Læs + oversæt resten af del I af Kap. 2 s. 67 :)
Oplæsning og oversættelse af de første 6 linjer af kap.13 s. 71 :)
Læs + oversæt dialogerne i Carte Blanche s. 71 :)
Lav opgaven deux til uge 37 - ligger i lectio i opgaver.
Forberede en 'indkøbsdialog' ud fra billedet, som I tog af indkøbsmulighederne :)
https://www.youtube.com/watch?v=LfflFy57FqA
Lær (endnu en gang ) betydningen af de refleksive verber i skemaet s. 78 i Carte Blanche :)
Læs og oversæt de første 11 linjer af kap. 14 i Carte Blanche s. 76 :)
Vi går videre med kap. 14, og lektien til idag er oversættelse og oplæsning fra l . 12 - l. 29 s. 76 i Carte Blanche :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 13,8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
EKS Pas comme les autres 1
Vi arbejder med drejebogen til filmen "Les Intouchables", og det tilhørende opgavehæfte. Desuden ser vi på nogle af de marginaliserede grupper i det franske samfund.
Filmmanuskript "Les Intouchables", Splendido/Gaumont, 2011
Film: Les Intouchables
Dans le métro A+B
Bilal Hassini
Goldman: "Les restos du cœur"
Noah: Donne-moi une vie
Soprano: Ils ne nous connaissent pas
La famille Bellier
Michel Sardou "Je vol"
OMFANG: 50,0
Indhold
Kernestof:
Vi kommer til at arbejde med Adrian i timen (ikke lektier :))
Lav introduktionsopgave A + B til "Les Intouchables" (De urørlige) - udleveret kopi :)
Læs og forstå kapitel 2 i Les Intouchables:)Intouchables .pdf
Vi tager lige en lille repetitionsøvelse:)
Lav s. 10 i øvebogen til "Les Intouchables"
Oversæt den franske tekst i øvehæftet s. 15 til dansk - og lav opgave B på samme side :)
Læs scene 16 s. 30 :)
Lav lige 1-2 sætninger til de første 4 billeder i øvebogen s. 23-24 :)
Lav første del af opgaven til scene 21i øvebogen s. 27:) og Husk at tage Carte Blanche - grundbog og øvehæfte med denne gang.
Læs og oversæt sidste del af del I l. 1 - 12 i Carte Blanche s. 88-og obs - 2. bøjnings. 89. Tag både Carte Blanche og øvehæfte med (ikke les intouchables :))
Vi ser "les Intouchables" :)
Tag Carte Blanche med , - den må I bruge til prøven uden hjælpemidler:)
Besvar spørgsmålene til del A. "Dans le metro" :)
Dans le métro.pdf
besvar spørgsmålene til stk A fra "Dans le metro" fra sidst, og prøv på egen hånd at læse stykke B og besvare følgende spørgsmål "Qui vivent dans le metro?" - (Hvem bor i metroen)
Vi øver tallene og går igang med julehæftet :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14,8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Begyndersystem 6
Vi fortsætter i Carte Blanche og begynder på les réseaux sochaux
OMFANG 5,0
Indhold
Kernestof:
Bonne année :) I går bare ind på google meet: 2gfr
Qu'est-ce que tu portes.pdf og opgaverne s. 61 nr. 3+4 og s. 62 opgave 6
Læs + oversæt l. 1-10 i Carte Blanche s. 93, og læg mærke til personlige stedord som genstandsled - det blå skema s. 92.
2878153.html
Lav opgave 1+2 i øvehæftet s. 60 + 61 - og 'genopfrisk' gloserne til "la famille" - Det blå skema s. 101 i Carte Blanche.
Oplæsning og oversættelse af de første 7 linjer af Kapitel 18 - s. 98.
Lav øvelserne i øvehæftet til kap. 18 s. 63 -dvs. opgaverne 1,2,3,4,5 og 7 :)
Læs + oversæt interviewet med Fatima til Kap 18 i Carte Blanche s. 9-26 :)
Lektien er kun de første 3 linjer s. 103, som vi tager udgangspunkt i. :)
Opgave 1+2+3 i øvehæftet til Carte Blanche s. 66-67
Lav lige opgaven "Les activiés sur le net" på den sidste side af de udleverede ark omkring les réseaux sociaux. :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12,35
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
EKS Les jeunes et les réseaux sociaux
Vi arbejder med fransk kultur og unges hverdag og problemer. Et specielt fokus lægges på de unges brug af sociale medier. Samtidig arbejder vi med de næste kapitler af Carte Blanche.
Adrian nous raconte une journée au collège et son temps : fra 'Je m'appelle'
Isabelle fait de la musique fra 'Je m'appelle'
Les jeunes Français et internet (kompendium)
Pourquoi les jeunes adorent-ils les réseaux sociaux? http://www.childfocus.be/fr/prevention/securite-en-ligne/parents/reseaux-sociaux/pourquoi-les-jeunes-adorent-ils-les-reseaux-sociaux.
Soprano mon précieux
Stromae Carmen
Maelle: Toutes les Machines ont un cœur
Instagram - vivez vous dans le mensonge?, jan-feu 2018
Boogie nouveau parfum
Des frimousses
Comment lui dire de lâcher son portable, Le monde des ados (Magazine pour les jeunes)
Opgave six: Sans Connexion.
OMFANG: 20,0
Indhold
Kernestof:
Læs + oversæt del 1 af kapitel 20 i Carte Blanche s. 109 - l.1-15.
Øv jer i tillægsordene, som I skrev ned i hæftet :)
Øv jer i de følelsesudtryk, I har skrevet ned i jeres hæfte. Il a l'air.....elle a l'air etc.
Læs og oversæt del 1. af kapitel 21 s. 115 :) og se lige igen på det blå skema s. 117 (dativobjekt)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6,35
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Les jeux olympiques
https://www.youtube.com/watch?v=kVuHt2GloKU
Histoire des jeux Olympiques
https://www.youtube.com/watch?v=cwDTpxKHkqg
Les affiches officielles
Institut Français: Dossier-JO-Paris 2024
TV5Monde 7 jours Paris 2024 : les mascottes dévoilées
Suzane : "La Flemme"
Paris 2024 Le sport peut tout changer.
Film: Les dents de la Seine
OMFANG: 10,0
Indhold
Kernestof:
læs + oversæt del II af kap. 21
Lær hvad verberne vouloir, savoir, pouvoir og voir betyder, og bøj dem alle i 1. person. (Carte Blanche s. 121)
7jours-221125-Mascotte_BR4.mkv
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4,9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
EKS Pas comme les autres 2
Vi arbejder videre med forløbet 'Pas comme les autres' , og her fokuserer vi især ser på fattigdommen i Frankrig
Fra: En français dans le monde. Journée d'un clochard pp. 19-21
Skriftlig opgave omkring les SDF
Jounal des enfants : C'est quoi les SDF
videoklip "J'ai mangé un croissant"
Gamal "Le petit prince n'était pas noir"
Les préjugés
Journal intime de Hadama
"Intouchables": Abdel Sellou, le "vrai" Omar Sy, se raconte,
https://nouvelobs.com
Interview Stromae "Stromai se confie sur son burn-out",
youtube.com
Stromai: Formidable
l'Enfer
Jan Roder: Sous les ponts de Paris
SDF TAngo
C'est quoi être SDF fra '1 jour 1 actualité'
Skriftlig Opgave les SDF
France info . Reportage 30/9 2024 "Il n'y a rien dans le frigo"
Grand Est 30/9 2024 - La pauvreté s'aggrave en France.
Sprogdag med besøg på Abbé Pierres Klunsere i Hjallerup.
Film: Mellem to verdener.
Samtidig arbejder vi videre med begyndersystemet Carte Blanche.
OMFANG: 50,0
Indhold
Kernestof:
être, avoir, aller, venir skal kunnes til fuldendthed:)
Se først ppt om adjektiver (tillægsord) og sæt derefter 5 navneord i højre side sammen med 3 tillægsord i venstre side - på det udlevere opgaveark:)Adjektiver.pptx
Vi laver delprøve 1 på klassen til årets første stil (JUHUU)
Vi skal i gang med en ny tid. Tag lige Carte Blanche - grundbog med :)
Læs og oversæt resten af "Journée d'un clochard" (udleveret kopi) og Journée d'un clochard.pdf
Sæt korrekt form af passé composé i digtet "Déjeuner du matin" i øvehæftet s. 10 + 11 :)
Lav øvelsen s. 15 "Au Secours" i grammatikhæftet.
Oversæt de 4 sætninger, som blev skrevet op på tavlen:)
Øv jer i samtale omkring vedlagte billede. :)10A.jpg
Tag lige Carte Blanche (grundbogen) med denne gang :)
Læs de første 10 linjer af "Stromae se confie sur son burn-out".(udleveret kopi) Hvordan forklarer Stromae sin 'burn-out' (på dansk eller fransk:))
Lektien er billedbeskrivelsen af de udleverede billede:)un SDF.pdf
Til de som fik en akut sygdom fredag morgen. Vi gennemgik først en dansk artikel om fattigdom i Frankrig. Fattigdom i Frankrig.pdf Og dernæst et par sider fra den private organisation Secours Populaire, som hjælper de nødlidende. la pauvreté s'aggrav
Læs s. 2 af "Il n'y a rien dans le frigo...", og besvar spørgsmålet bagerst i gloselisten. Og repeter tallene (se Alain le Lait - les chiffres :)).Rien dans le frigo.pdf Rien dans le frigo.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18,15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
EKS La francophonie
Vi beskæftiger os med La Francophonie med hovedvægt på Eduardo Di Muros "Noir et Blanc en couleurs". Vi arbejder med opgavehæftet til "Noir et Blanc" og lægger vægt på billedbeskrivelse.
Kernestof:
Intro fra Franskportalen
Sange: HYmne à la Francophonie, Mama Africa, On écrit sur les murs
"Que-ce que la Francophonie?" fra l'organisation internationale de la Francophonie
Edoardo Di Muro : "Noir et Blanc en couleurs" (BD) fra Roymodus, 2009
Edoardo Di Muro om "Noir et blanc en couleurs"-
Interview: Un migrant raconte son voyage- 1 jour 1 actualité, 2016
supplerende:
Bernadette Sanou Dao : "Enfant sans frontières", (digt)
Merci par Madame Monsieur:
https://www.youtube.com/watch?v=c-5UnMdKg70
Yannik Noa : "Donne - moi une vie"
"Je suis métis"
Les migrant, un jour un actualité
Un migrant raconte son voyage,Lampedusa, un jour un actualité 2016
Les clandestins, Journal des enfants, juin 2002
Tout comprendre: Italie: que se passet-il à lampedusa, qui fait face à un afflux massif de Migrants, BFMTV, Hugues Garnier 15/09/23.
Chanson : Cristophe Mae "Lampedusa"
Je m'appelle : Sam vient du Sénégal
Opgave: Ce que nous supportons est presque impossible à imaginer
Black M "Je suis chez moi"
OMFANG: 50,0
Indhold
Kernestof:
Program 3g..docx
Læs interview (udleveret kopi) til s. 2 l. 5 og besvar de første 8 spørgsmål på sidste side :)
Lampedusa.pdf
Vi starter i lokale 320. Læs s. 2 af artiklen om Lampedusa og genfortæl med 5-7 sætninger, (på fransk) hvad der skete med Seydou, da han kom til Frankrig. Og - skriv et stikord til hver sætning i dit hæfte. :)
Læs sangen "Lampedusa" , og forklar på fransk med 5 sætninger, hvad der sker i sangen.:)Lampedusa Christophe Mae.docx
Læs til og med l.19 på side 2 i "ICi et Ailleurs" - svar på spørgsmålene i nutid. :)
Øv jer på billedbeskrivelse af vedlagte billede (også udleveret i kopi) :)boat-1348214_1280.jpg Sam
Arbejd selv :) Læs i Noir et Blanc en couleur s. 7-10 (de sidste ligger i stillerum 313) og besvar udleverede arbejdsmark:)
Lav en billedbeskrivelse af billedet i 'Noir et Blanc en couleurs' s. 17 (Italiens kyst)
Læs/se på s. 18-21 i Noir et Blanc og besvar vedlagte spørgsmål:)P18-21.docx
Indsæt det rigtige ord i vedlagte opgave (også udleveret i kopi)- og derefter tager vi en delprøve 1 :) opgave.pdf
Lav spørgsmålene fra.s. 74-77 færdige (hvis ikke I nåede det) :)
Afsnit
Vi mødes på meet "3gfr" :) Skriv med stikord forskellen mellem vestens (l'occident) og Beliyanernes kultur - og send :)
Lær ordene til Pour parler d'une photo. Der kommer en test :)ark til billedsamtale.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 31,4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
EKS Les Contes
Vi arbejder med eventyrgenren og ser på genretypiske træk. Desuden har vi fokus på skriftlighed og digitale kompetencer. Vi arbejder med ordbogsopslag (gyldendals den røde),
ordbogen.com
, og verbix. Vi arbejder med verbets tider og især passé simple.
Kernestof:
"Bouledeneige", fra B.Dahlgreen m.v. , Gyldendal 1988
Maria Hassing: "Definition du genre" (Les Charactéristiques du conte) fra systime.
Fra: "Entrées" , Mette Bering og Mimi Sørensen. Gyldendal 2009-
Georffroy de Pennart : "Chapeau rond rouge" (2004)
Téléphone: Cendrillon
Charles Perrault "Moralité" fra "Le petit Chaperon Rouge"
Charles Perrault : "La Fée" fra 'Les Fées', 1997
SUPPLERENDE:
Luc Bessons reklamefilm for Chanel no. 5
Youtube: qui craint le grand méchant loup.
OMFANG: 20,0
Indhold
Kernestof:
Først prøv at rette de fejl, der er sat tal på i delprøve 2. Dernæst brug tid på at se ???? i opgaven, og prøv at finde et andet ord eller omformulere det. :) Aflever rettelserne i feedback eller beskeder. (og Asger og Alexander - jeg prøver at find
Tag lige jeres terminsprøve - del 1 og del 2 med :)
Læs eventyret "Bouledeneige" (udleveret kopi) og giv et resumé (i første omgang på dansk) - og tag jeres grammatikhæfte med :) Bouledeneige.pdf
Husk betaling til eksklusion:)
Læs Chapeau Rond Rouge til s. 12 l. 3 og besvar de tilhørende første 8 spørgsmål :) -og tag jeres grammatikhæfte (repetitionshæftet) med.
Lav opgaven til Billede 1 til Dokumentet "Daglig træning med billeder"- lagt i Dokumenter til 3g fr.
Send besvarelse til opgave 2 (nogle 1+2) fra billedtræning i dokumenter ind i elevfeedback, og læs "Cendrillon" udleveret kopi. Fortæl på dansk, hvad historien handler om.
Læg svarene til billede 3 i elevfeedback og lav opgaven "Geografiske navne" i grammatikhæftet s. 6.
Lav de 5 første si-sætninger med conditionnel på udleveret kopi:) og feedback til billede 4
Husk lige jeres grammatikhæfte :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11,8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 16
Divers + répétition
Indhold
Kernestof:
Billede 5+6 i elevfeedback til modulet :)
Rejseplan og program.docx
Husk lige jeres opgavesvar fra turen :):)
Mangler lige opgavebog fra gruppe 1 og 2. :) Vær lige opmærksom på, at I skal være på DG i frokostpausen, hvor der er den sidste Count Down !
Hos KN - Solparken 34 (Dronninglund) :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8,9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51303720060", "T": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51303720060", "H": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51303720060" }