Dronninglund Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Dronninglund Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 Af-3ce Afs - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Dronninglund Gymnasium
Fag og niveau
Afsætning B
Lærer(e)
Martin E. Graves Kristensen
Hold
2022 Af-3ce Afs (
3ce Afs
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Den interne situation
Titel 2
Den eksterne situation
Titel 3
Strategi
Titel 4
Segmentering, målgruppevalg og positionering
Titel 5
Metode og markedsanalyse
Titel 6
Marketingmix
Titel 7
Lovlige digitale hjælpemidler til eksamen 3cAfs
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Den interne situation
Der fokuseres på værdikæden og andre forretningsmodeller. Desuden fokuseres der på konkurrencedygtighed, disruption og SW-opstillingen.
Kernefagligt stof: 29 sider. Supplerende stof: Diverse artikler og filmklip
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 43-71
Supplerende stof:
Starbucks® Ristretto Shot
Moonboon
Baby Hammock|Moonboon
Moonboon stifter vil "eje alt om børns søvn" - DI
Hendes nye investorer har givet hende millioner og deres stemmeret
Har omsat for 7 mio. på et år: Nu vil Marie Grew indtage Europa med sin vuggemotor
Husker du "Moonboon" i "Løvens Hule"? Millionerne vælter ind
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A/S´ interne situation:
Fårup Sommerland vil bygge Danmarks største rutsjebane.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Den eksterne situation
Der fokuseres på omverdensforhold nationalt og globalt, makroforhold, branche- og konkurrenceforhold samt på købsadfærd på business-to-business-markedet og business-to-consumer-markedet.
Kernefagligt stof: 111 sider. Supplerende stof: Diverse artikler og filmklip
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 73-183
Supplerende stof:
Fremtidens kunder søger fællesskab.pdf
iPhone 16 og iPhone 16 Plus
Øko-landmænd advarer mod store konsekvenser af ny CO2-afgift - TV 2.pdf
Tilskuere tilbage på stadion - Det bliver fantastisk TV2 Nord.pdf
Superligaklubber undgår tilskuerrestriktioner trods nye stramninger.pdf
CO2-afgift vil føre til konkurser blandt landbrug - Mediearkiv - Infomedia.pdf
One Concept In Three Countries - Coca-Cola Supermarket Ads
Opløftende udvikling hos landets største CO2-udleder.pdf
Presset fra kunderne steg - og så tog direktøren en uddannelse i bæredygtighed.pdf
Leverandører vender Hanegal ryggen.pdf
Potentiel rival skaber bekymring om Bavarians vaccinesalg_ Analytiker maner til ro.pdf
TDC mister kunder og taber fart.pdf
ECCO har fortsat forretning i Rusland Dansk eksport af sko firdoblet RADIO IIII.pdf
Jysk trækker sig helt ud af Rusland - TV 2.pdf
russisk-hackergruppe-angriber-igen-koebenhavns-lufthavn-hvis-danske-myndigheder-tror.pdf
Stryhns Gruppen sætter omsætningsrekord (1).pdf
Pandora tager salg fra konkurrenter.pdf
Huse hitter blandt singler | Nybolig
Rema 1000, Coop og Meny-ejer får milliardbøder i Norge for prisdeling
Dansk inflation falder igen
Miljo-og-klimahensyn-i-danskernes-indkob.pdf
Der er skærpet kamp om Danmarks økologiske førertrøje _ Økologisk - nyt om udviklingen.pdf
Discount vinder markedsandele - supermarkeder taber - Mediearkiv - Infomedia.pdf
Forbruget af private label-varer stiger (ea698a2e).pdf
Handler du her_ Disse dagligvarekæder vinder og taber kunder _ Nordjyske.dk.pdf
Medie_ Coop lukker en lang række butikker - Mediearkiv - Infomedia.pdf
Salling Group slår igen mod konkurrenter - TV 2.pdf
Beats_by_dre_x_colin_kaepernick_hear_what_you_want_commercial_.mp4
Boykot Jensens Bøfhus - Indslag i TV2 Nyhederne.mp4
Hvem bestemmer hjemme hos jer.mp4
The Zero Moment of Truth.mp4
Danskerne slår rekord i genbrug
Særlig markedsføring til kvinder? Hvad bliver det næste… damecykler?!?
Børneindflydelse
Liste over danske influencers | Find den rette influencer
VELA - ergonomiske stole til alle. Dansk kvalitet siden 1935
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A/S´ eksterne situation:
Kan ikke undvære nedlagt busrute.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16,95
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Strategi
Der fokuseres på mission, vision og værdier samt på forskellige konkurrence- og vækststrategier.
Kernefagligt stof: 26 sider. Supplerende stof: Diverse artikler
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 185-210
Supplerende stof:
Arla lancerer ny hidtil ukendt kategori
Bekræftet: Rugbrød på el klar i 2022
Ny prisundersøgelse: FDM har den billigste bilforsikring
Nye billige busruter udfordrer DSB på monopolstrækninger
Butikker med parallelimport i kraftig vækst
Dansker vil skabe bageriimperium i Sydøstasien.pdf
Democratic Design gjorde Ikea til årets annoncør.pdf
McDonalds sælger for milliarder ved at levere lige til døren.pdf
Normal indtager nyt marked.pdf
Salling Group med nyt priskrigs-koncept op til jul Skruer priserne fem år tilbage - Mediearkiv - Infomedia.pdf
Samsung Foldbar telefon.pdf
Guide: Her er de 10 Bedste Måltidskasser i Test i 2025!
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A//S´ strategi:
Fårup Sommerland satte omsætningsrekord.pdf
Rekordår for Fårup Sommerland.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3,95
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Segmentering, målgruppevalg og positionering
Der fokuseres på segmentering, målgruppevalg og positionering på det nationale plan.
Kernefagligt stof: 29 sider, Supplerende: Diverse artikler og filmklip
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 211-239
Supplerende stof:
Bedsteforældredag.mp4
Brug Scan .mp4
Call me reklame_ Hvilken stemme giver du videre til dit barn_ Tal ordentligt! _ Call me.mp4
Sporten - Fodbold.mp4
Test Dig Selv på Gallup
Conzoom
Conzoom segmenter
Danskernes motions- og sportsvaner.pdf
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A/S´ segmentering, målgruppevalg og positionering:
Fårup Sommerland - Sjov for hele familien! DanCenter.pdf
Fårup Sommerland er grønne.pdf
Fårup Sommerland vinder Økopris 2024.pdf
Konkurrenterne slår fast. Fårup Sommerland er bedst.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3,45
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Metode og markedsanalyse
Der fokuseres på hele markedsanalyseprocessen. Der fokuseres på kvantitative og kvalitative analysemetoder, på primære, sekundære, interne og eksterne datakilder, på stikprøveplanen og på BIG DATA.
Kernefagligt stof: 33 sider, Supplerende stof: Diverse links
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 9-41
Supplerende stof:
Stabilt data-fundament gør nemlig.com gearet til fremtiden
Coop Analyse
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A/S´ metode og markedsanalyse:
50 år med sjov i skoven.pdf
Turistovernatninger i Danmark.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5,95
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Marketingmix
Der fokuseres på marketingmix på det nationale plan.
Kernefagligt stof: 143 sider, Supplerende: Diverse artikler og filmklip
Indhold
Kernestof:
Bregendahl et al: Marketing B; sider: 241-383
Supplerende stof:
Lego: Børn skal hjælpe os med at tænke i bæredygtighed
Se listen: Her er bankerne med det bedste image
Henrik Burkal, Rema 1000: Her er formlen på vores succes | Topchefernes strategi med Niels Lunde
Novo haler ind på Lego_ Her er de mest værdifulde danske brands.docx
Salling Group - Kæder & butikker
Startside | Officiel LEGO® Shop DK
Raser over energikoncern: 'Helt ubegribelig dårlig kundeservice'
Bag om Skagenfood A_S.mp4
Carlsberg The Danish Way - Commuting Content Film by Advertising Agency Fold7.mp4
Sælgeren har fået en ny rolle.pdf
Advance - Who are we?
4 gode grunde til, at traditionelle reklamer taber terræn
Airtox Fear Nothing med Mads P
Smukfest - Ingen reklamer til salg
Anlæg en havesti | jem & fix
--------------------
Det sammenhængende forløb: Fårup Sommerland A/S´ marketingmix
Fårup Sommerland - Billetsystem og webshop til forlystelser.pdf
Højt besøgstal sikrer et tilfredsstillende 2023-resultat i Fårup Sommerland.pdf
Konkurrenterne slår fast - Fårup Sommerland er bedst.pdf
Ny bus skal køre medarbejdere og gæster i Fårup Sommerland - Nordjyllands Trafikselskab.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Lovlige digitale hjælpemidler til eksamen 3cAfs
Indhold
Kernestof:
Links der må bruges til eksamen for 3ceAfs.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64065108812", "T": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64065108812", "H": "/lectio/292/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64065108812" }