Bagsværd Kostskole og Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Bagsværd Kostskole og Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 RU/RU - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Bagsværd Kostskole og Gymnasium
Fag og niveau
Russisk A
Lærer(e)
Lars Ove Lassen
Hold
2022 RU/RU (
1.g RU
,
2.g RU
,
3.g RU
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Grundbog: Свидание в Петербурге
Titel 2
Советские Мультики
Titel 3
Billede1 - Одежда
Titel 4
Россия в начале 19ого века и русский романтизм
Titel 5
Billede2 - природа
Titel 6
Террор сталинского времени
Titel 7
Billede 3 - Транспорт
Titel 8
billede 4 - тело и здоровье
Titel 9
billede 5 - отдых
Titel 10
Трэш: identitet og selvforståelse i Putins Rusland
Titel 11
Billede 6 - дом
Titel 12
billede 7 - Город
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Grundbog: Свидание в Петербурге
Vi arbejder i grundbogen Свидание в Петербурге
35 sider
Indhold
Kernestof:
Hjemme: Kig hurtigt på det vi læste i timen - altså side 13. Kan du huske de 7 ord: Кто, Он, она, оно, дома, собака, окно
Ord man gerne skal kunne (fra både 1. og 2. bogstavslektion) - øv dem (både at sige dem og at huske dem):
HJEMME: Læs teksten til Bogstavsdel 4 (side 20-21) højt for jer selv (udtaler og ordgentagelse). Tjek med jer selv, at I kan bøje verberne i 1. og 3. person ental og 3 person flertal (я,она,они). Verberne er: живу, работаю og så verbet, som vi ikke h
Læs bogstavsdel 7 hjemme. Gennemgå desuden bogstavsdel 6 og vælg 5 ord, som du gerne vil kunne huske. Kan du for øvrigt huske de verber, vi har lært? nemlig: Живу, Знаю, Работаю, Завтракаю, Стою, Лежу, Говорю, Сижу (сид-) - husk også, at der er en or
Læs side 32 i grundbogen (første side i bogstavsdel 8 - hvor der ingen nye bogstaver er) - find alle ADJEKTIVER på siden. Lav desuden 4 sætninger med 4 forskellige verber - helst i en anden bøjning end i skemaet nedenfor - lav 3 sætninger med 3 forsk
Læs hele den sidste bogstavsdel hjemme (side 34-37). Der er en ny ordtype, men ellers er lektion kun gentagelse af det, I har lært. Derfor håber jeg ikke, at det bliver alt for hårdt for jer. Den nye ordtype er possessive pronominer - altså min, din,
Tjek listen med ord - listen indeholder alle de ord, I har mødt, undtagen dem, man kan gætte (киоск). Jeres lektie er at se om I kan ordene (slå dem op, I ikke kan). Hvis man gerne vil kunne huske dem, skal man prøve at lave en sætning med ordene ind
Ingen egentlige lektier, men genlæs gerne hvad vi læste i timen sidst, og tjek ordlisten med nye ord (vedhæftet)
Hjemmearbejde:
Undervisningsministeriets trivselsværktøj
Læs side 44 i grundbogen, og lav 3 sætninger med nogen, der har noget. Det nye på side 44 er: hvordan man siger, at man har noget, og hvordan man siger hvad man hedder. Begge disse konstruktioner kræver, at man kan sige pronominerne i en anden kasus.
Hjemme: læs teksten til kapitel 2 frem til Шампанское på linje 17 side 46 - prøv at udtale det for jer selv (ligesom i timen), og øv jer på oversættelse.
kapitel2_opgave.pptx
Færdiggør oversættelsen af den tekst, I arbejdede med i timen (sidste slide i vedhæftede powerpoint-fil). Oversæt desuden resten af teksten i kapitlet (side 46-47).
Læs introduktionssiderne til урок 3 på side 48-49. Det nye er adjektiver i lokativ (lokativ er den kasus, man bruger efter "В" og "На") Læs desuden ned til linje 11 på side 49. Når I har læst disse linjer skal I lave svar til disse tre spørgsmål:
Ingen ny lektie til i dag, men kig meget gerne listen over de verber, I har lært, igennem! (vedhæftet ordliste).
Læs урок 3 færdig (linje 26 til slut på side 50 - men I har måske lige brug for at genlæse det andet? Man skal gerne kunne huske de fleste ord).
Jeg er blevet syg, I får timen til at uploade et skriftligt svar på lektien (altså PDF-filen) - det er så blevet til en skriftlig opgave med elevtimer (I må meget gerne tage et billede og uploade det som svar - jeg er glad for at se sirlig håndskrift
Halvdelen af holdet er åbenbart på udflugt, så vi laver noget alternativt i denne time ingen lektier.
Læs resten af teksten til kapitel 4 på side 51 - 52 (vi nåede til linje 16 i timen). Forbered en russisk forklaring af det ord, du fik udleveret mandag d. 20/2 (husk: du må ikke bruge selve ordet, det skal de andre gætte). Ordlisten, som vi kiggede p
I skal øve jeg på at tælle til ti. Læs indledningsteksten til kapitel 5 (under billedet af bilen på side 56). Læs også de første 9 linjer tekst på side 57. Der er kun 2 nye ord: встаёт (står op 3.ps.sg.) og рано (adverbium "tidligt")
Læs side 57 ned (linje 16 - 25)
Samme lektie som til i mandags - husk at tage de skoleskemaer, I lavede med til timen
kapitel5.docx
Læs introduktionseksemplerne på side 59-60 (altså ikke teksten, men kun eksemplerne på datid). Lav desuden side 3 i arbejdsarket til kapitel 5 - I behøver ikke skrive svarene ned, men I skal gerne kunne indsætte de rigtige ord mundtligt.
Læs resten af teksten til kapitel 6 hjemme - dvs. fra linje 33 på side 61 og til 63.
kapitel6_datid.docx
Vi mødes i gymstuen! Læs hele kapitel 8 hjemme - vi kan ikke gå på ferie uden at have afsluttet det kapitel (vel?)
Læs tekst på side 75 ned til linje 5 женщина. Øv jer desuden i ugedagenes navne (øverst på side 75) og tæl for jer selv til 20.
kapitel9_ordliste_tillinje24.docx
Ikke lektie:
kig ordlisten til kapitel 9 igennem. Hvor mange ord kan du? Udvælg 10 ord, som du har svært ved og som du synes er vigtige at kunne. Skriv dem ned og forbered dig på at dele dem med klassen.
Læs linje 1-7 af tekst 10 i grundbogen (side 78). Der er nogle lange sætninger med ledsætninger så hold godt øje med strukturen.
Læs hele teksten til kapitel 10 (fra linje 15 - 53). Det er en del tekst, men bemærk, at der er meget få nye ord. Vedhæftet finder I en liste med ord, der er nye eller som der fokuseres på i lektionen.
Vi lukker kapitel 10 i bogen. Det vil være rigtig klogt at læse det igen - det er sådan man husker ordene, og det burde ikke tage lang tid, da I nu har været igennem det en gang. Men I bliver ikke hørt i det, og derudover er der ingen lektier.
Øv jer på at bøje de personlige pronominer я,ты,он,она,они i dativ. Sig hvor gamle I og andre er. Læs til linje 11 i teksten til kapitel 11 (side 82). Der er meget få nye ord i kapitel 11, så der er god mulighed for repetition!
teksten til kapitel 11 skal være læst færdig. Hvis I nåede det i fredags, så skim teksten igen. Spørg jer selv: Hvilke ord skal jeg prøve at huske (= ord, I mener er særligt vigtige)
kapitel11.docx
Lav resten af udfyldningsøvelse 2. Overvej løsning til opgave 4 (omsæt til datid)
Læs teksten på side 88 (fortsat fra det sted, vi nåede til i timen). Forbered en beskrivelse af billedet på side 88 (det, hvor Boris sidder i et "skab").
Læs kapitel 12 færdig (brug de gloser, vi nåede at tale om i sidste time)
Læs resten af kapitel 14. Lav en liste over ord, som du vil have særligt fokus på fra kapitlet (fokus = som du gerne vil kunne huske/bruge), 10 ord mindst.
Læs resten af kapitel 15 hjemme - det kan også være en rigtig god ide at genlæse det, vi allerede har læst af kapitlet.
Huskeverber, som vi repeterede sidste gang.
https://supplerendematerialer.systime.dk/?id=245#c653
OBS, OBS. dette bliver en almindelig time og ikke en Asynkron virtuel time (mit kursus er blevet aflyst)
Læs resten af kapitel 17 hjemme. Jeg har vedhæftet ordlisten vi designede - hvis I vil bruge den til at lære ord, så vær særligt opmærksomme på verberne.
Hjemme skal I læse resten af kapitel 18.
Hjemme: Læs begyndelsen på kapitel 19 - linje 15: Но он слишком импульсивный и темпераментный. Der er ikke som sådan noget nyt i kapitel 19, der er fokus på konstruktionen med efterklistret -то i betydningen "et eller andet/noget" kontra efterklistre
Læs de første 17 linjer af teksten til kapitel 20 - altså ned til Документы på side 119
Hej russiskhold. Jeg er på kursus i dag og timen er derfor asynkron virtuel. Der er rigtig meget tekst i resten af kapitel 20 og i kapitel 21 (som I har for til næste uge), så I skal prøve at bruge tiden primært på læsning, derudover skal I via elevf
I skal have læst kapitel 20 i grundbogen færdig
Vi skal have læst hele kapitel 21 til i dag! Bogen slut!
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 192,1
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Советские Мультики
Dette forløb omhandler tegnefilm i sovjettiden. Tegnefilm var et kulturprodukt, der – selvom det var målrettet et yngre publikum – havde bred appel i sovjettiden. Tegnefilm er derfor interessante både som eksempler på russisk kultur (et kulturbærende medie), og som eksempler på hvordan forholdet mellem sovjetstaten og kulturudøvere var – det vil sige, hvordan staten anvendte censur og hvilke emner kunstnere valgte at behandle. For at belyse dette skal vi se en række klassiske tegnefilm og læse russisksproget og dansksproget tekst, der behandler emnet. Forløbet fokuserer særligt på tegnefilm fra midt 60erne og frem.
Nøgleord:
Агитпроп
Оттепель
Застой
Censur i sovjetunion
Genretræk i sovjetisk tegnefilm (post tøbrud)
Tekster:
Tegnefilm:
Ёжик в Тумане
Жил был пёс
Жил был Казявин
Бременские музыканты
трое из Простоквашино
Серенада трубадура (По следам бременских музыкантов)
Кот Котофеевич
Sange:
Зелёная карета
Голубой Вагон
Baggrundstekster:
Георгий Бородин: ” Анимация подневольная” (bog, uddrag)
Blokdannelse og Atomalder, fra Munksgaards Russisk antologi, Hee og Jacobsen 1986 6 sider
Mette Dalsgaard, Fra ”Den tunge lyre”, 3 sider
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier - vi starter første forløb.
Forbered et mundtligt referat af Бременские Музыканты som vi så sidste gang (se eventuelt den time, hvis I har brug for at skimme filmen igen) - Der skal helst skrives nogle stikord ned!
Lektie: Vælg 5 ord fra gloselisten til sangen, som vi arbejdede med i timen, som I synes er vigtige at kunne.
Vi gennemgår hjemmeopgaven til kapitel 21 samt opgaven til бременские музыканты, kig dem lige igennem og se om I har spørgsmål.
privtornaja_pesnya.mp4
Hjemme: Placer alle tekstbidderne i rigtig rækkefølge til Жил был пёс (se timen i torsdags)
kot_kotafeevich.docx
Kig på den del af Кот Котофеевичь som vi læste i timen sidste gang (altså frem til ах, одному), I skal altså ikke læse noget nyt, men bare være sikker på at I har styr på den del, vi har læst.
Forsøg hjemme - som vi aftalte - at få læst Кот Котофеевичь frem til slutsangen.
kot_kotofeevich_part3.mp4
Afsnit
Ingen lektier, men lav lidt research på jeres historiske emne, så I er klar til timen (Olivia og Kaisa, kontakt Sine :) )
vigtige_ord.docx
Vi læser den sidste tekst i tegnefilmsforløbet, hver har ansvar for en del af teksten (læs hjemme) Prøv at finde de to præsensparticipier ;) :
kozyavin.docx
Læs de to PDF'er hjemme, vi taler om mulige "kulturspørgsmål", der kan optræde til eksamen efter tegnefilmsforløbet.
ordliste_multiki
baggrund_toebrudstid_sprgsml.docx
novosti.mp4
Omfang
Estimeret: 50,00 moduler
Dækker over: 50
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Billede1 - Одежда
Billedemne 1: Одежда и мода
Indhold
Kernestof:
Vi læser den sidste tekst i tegnefilmsforløbet, hver har ansvar for en del af teksten (læs hjemme) Prøv at finde de to præsensparticipier ;) :
kozyavin.docx
Læs de to PDF'er hjemme, vi taler om mulige "kulturspørgsmål", der kan optræde til eksamen efter tegnefilmsforløbet.
ordliste_multiki
baggrund_toebrudstid_sprgsml.docx
novosti.mp4
Genlæs digtet Внимая ужасам войны og hav særlig opmærksomhed på de sidste 4 vers:
Hjemme: Forbered et svar på spørgsmålet, der blev stillet i timen sidst (på russisk): Hvad tror du, der kommer til at ske i historien?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Россия в начале 19ого века и русский романтизм
I dette forløb fokuseres på Rusland i begyndelsen af det 19.årh. Forløbet forankres i læsning af tekster af Pushkin og Lermontov samt enkelte moderne tekster. Teksterne forbindes til centrale samfundsmæssige og historiske forhold i Rusland. Centrale nøgleord i forløbet er: Den overflødige helt (Лишний человек), Napoleonskrigene, dekabristopstanden, russisk romantik, Rusland og Kaukasus. De klassiske tekster perspektiveres til nutidens Rusland via en artikel fra Аргументы и Факты
Tekster:
Pushkin:
Станционный смотритель 9,5 sider
Дар Напрасный, дар случайный 0,5 side
Lermontov:
Кинжал 0,5
Сон 0,2
Послушай, быть может, когда мы покинем 0,3 side
Baggrund:
Fra Politikens Ruslandshistorie
I alt:
Russisk tekst: 16,5 sider
Perspektiverende tekst 6 sider
Indhold
Kernestof:
Genlæs digtet Внимая ужасам войны og hav særlig opmærksomhed på de sidste 4 vers:
Hjemme: Forbered et svar på spørgsmålet, der blev stillet i timen sidst (på russisk): Hvad tror du, der kommer til at ske i historien?
Undersøg og forbered en genfortælling af historien om den fortabte søn (på russisk, selvfølgelig :) )
Læs resten af kapitel 2 i Станционный Смотритель og kig også gerne tilbage for at opsamle ord.
Læs videre i kapitel 3, frem til side 7 linje 5 "...голоден".
Hjemme: Læs kapitel 3, side 7 fra linje 6 "проезжий смотрел..." til side 8 linje 4 "...послал за доктором."
Hjemme: Læs resten af kapitel 3 i Станционный Смотритель
I skal arbejde selv i dag, fordi jeg har sprogdag. Begynd med den opgave, der ligger på præsentationen, jeg kigger ind senere med yderligere en lille opgave.
Kapitel 5 af Станционный смотритель skal være læst færdig hjemme.
Læs kap. 6 i станционный смотритель
Hjemme: Tjek de to gloselister (verber og adjektiver) igennem (90% er need-to-know ord).
Ingen lektier (men jeg kan måske finde på at spørge, hvad man har lavet i sin ferie)
Der var ikke så mange til timerne i går :(
Læs baggrundsteksten (på dansk), der ligger på mandagens time. I får noget tid til at lave præsentationer idag, grupperne er:
Vi hører de tre præsentationer first thing (ikke flere næbdyr, tak).
Vi satser på, at sidste gruppe er klar med deres oplæg :)
Omfang
Estimeret: 50,00 moduler
Dækker over: 43
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Billede2 - природа
Indhold
Kernestof:
Vi hører de tre præsentationer first thing (ikke flere næbdyr, tak).
Vi satser på, at sidste gruppe er klar med deres oplæg :)
Hjemme: Læs digtet Мы не умеем прощаться… af Анна Ахматова (det første i det nye kompendium).
Hjemme læs om perioden i vedhæftede.
Hjemme: Genlæs dokumentet om den historiske baggrund (se time i sidste uge) og læs indledningen til Анна Ахматова's digt Requiem:
Hjemme: Læs næste bid af "Requiem" - vær opmærksom på kasus og syntaks:
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Террор сталинского времени
Forløbet har hovedfokus på "Den store Terror" under Stalin i perioden fra midten af 1930'erne og frem til anden verdenskrig. Men eleverne præsenteres også for et oprids af perioden omkring revolutionen og overgangen fra Tsar-tid til Sovjetperiode, desuden taler vi om den store fædrelandskrigs betydning for terrorens ophør (eller måske rettere pausen i undertrykkelsen). Der læses statarisk og udelukkende original tekst, idet der fokuseres på syntaks og morfologi - til gengæld er tekstmængden overskuelig.
hovedtemaer:
Stalin og den store terror
Revolution
Første bølge af emigration.
Lyrik:
Анна Ахматова - Мы не умеем прощаться (1917)
Анна Ахматова - Не бывать тебе в живых (1921)
Владимир Набоков - Расстрел (1927)
Анна Ахматова - Requiem (1935-1961 - uddrag)
Осип Мандельштам - Лишив меня морей (1935)
Осип Мандельштам - Еще не умер ты, еще ты не один…(1937)
Анна Ахматова - Мужество (1941)
Prosa:
Варлам Шаламов - Утка
Вади́м Миха́йлович Коже́вников- Девушка, которая шла впереди
11 sider russisk tekst
Baggrundsstof:
Niels Erik Rosenfeldt: Om den store terror i Politikens Ruslandshistorie (6 sider dansk tekst)
Indhold
Kernestof:
Hjemme: Læs digtet Мы не умеем прощаться… af Анна Ахматова (det første i det nye kompendium).
Hjemme læs om perioden i vedhæftede.
Hjemme: Genlæs dokumentet om den historiske baggrund (se time i sidste uge) og læs indledningen til Анна Ахматова's digt Requiem:
Hjemme: Læs næste bid af "Requiem" - vær opmærksom på kasus og syntaks:
Hvad var resultatet af udrensningerne og den store terror hen mod slutningen af 1930’erne?
pigen_der_gik_foran.pdf
Virtuel time. I har dagens time til at lave en hjemmeopgave, Opgaven tager nok lidt længere end timen, den er normeret til 1 time, så i alt regner jeg med, at I kan klare den på 2,5 time, hvis I ikke kan nå at aflevere, så send mig en besked. I må ge
krop_og_sundhed1.docx
Vi blev færdige med утка side 18. Hjemme: læs den næste (lidt lange tekstbid) på side 20: fra Челове́к подкра́дывался к ней til у́тка ны́рнула и появи́лась в пе́рвой полынье́ - altså hele siden
Hjemme: Læs side 24, hele siden fra "Но у́тка оста́лась в полынье́." til "Может быть, всё к лу́чшему – у́тка умира́ет в полынье́, челове́к в бара́ке" Den er ikke så lang.
anden_sidste_side_opdelt.docx
modernisme.pptx
Hjemme: forsøg at læse det digt, der står neders på side 9 i kompendiet (bemærk at syntaksen er vanvittig! - så syntaktisk analyse er påkrævet):
Рим
Omfang
Estimeret: 50,00 moduler
Dækker over: 69
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Billede 3 - Транспорт
Indhold
Kernestof:
Hvad var resultatet af udrensningerne og den store terror hen mod slutningen af 1930’erne?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
billede 4 - тело и здоровье
тело и здоровье
Indhold
Kernestof:
Virtuel time. I har dagens time til at lave en hjemmeopgave, Opgaven tager nok lidt længere end timen, den er normeret til 1 time, så i alt regner jeg med, at I kan klare den på 2,5 time, hvis I ikke kan nå at aflevere, så send mig en besked. I må ge
krop_og_sundhed1.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
billede 5 - отдых
Indhold
Kernestof:
Hjemme: forsøg at læse det digt, der står neders på side 9 i kompendiet (bemærk at syntaksen er vanvittig! - så syntaktisk analyse er påkrævet):
Рим
https://docs.google.com/document/d/1_noNzBRnSSFViR2_Ty3C8hkMqL4ZHSQTJdB_u0ow43I/edit?usp=sharing
Titel
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Трэш: identitet og selvforståelse i Putins Rusland
Трэш – trash - er et låneord med forskellige betydninger: Til dels bare "trash" - at noget er noget "skidt", men også som navn på tendensen til at bruge frastødende og ”grimme” ting i kunst for at provokere og tiltrække sig et publikum. Dette forløb tager sit navn fra denne tendens, der er tydelig i russisk pop-kultur siden årtusindeskiftet. I forløbet læser og ser vi eksempler på ”Трэш”, men forløbet handler egentlig om vejen fra halvfemsernes krise til Putins moderne Rusland set fra en populærkulturel synsvinkel. Vi læser og taler om russisk nationalidentitet og selvforståelse, og ser hvorledes трэш-kulturen kan ses som reaktion på omstillingen til det nye Rusland og hvordan den samme sprogbrug optræder i politiske budskaber og трэш-tekster, og hvordan elementer af russisk selvforståelse reflekteres i popkulturen. Forløbet behandler altså noget af det, der er allersværest at forstå: et folks selvforståelse (set i en historisk kontekst)
Centrale begreber/emner
Мат og normativt sprogbrug – kriminel jargon og Politiker-udtalelser
Arven fra det gennemmilitariserede sovjetiske samfund
Russisk exceptionalisme (det tredje Rom, Rusland som et særligt folk)
Vejen til liberalt marked og den økonomiske krise i 90’erne
Sovjet-nostalgi
Øst-vest-fjendskab
Tekster:
Perspektiverende
Andrei Kolesnikov: Thirty years after the Soviet Union collapsed, Putin exploits nostalgia for the old regime
F. Ermarth: Russian Strategic Culture: Past, Present, and… in Transition?
Erik Kulavig: Rusland – fra Tsar til Putin
Primær:
Sange:
Мы — Не отпускай 0,5 s
Мы — Возможно 0,5 s
Елизаве́та Гырды́мова (Моне́точка) - Русский Ковчег 2 s
Пелевин - ГКЧП как тетраграмматон 4 s
Кровосток – Биография 3 s
video:
Klip med Putin (О террористах, об обрезании, терпи моя красавица) 1 s
andet:
Елизаве́та Гырды́мова (Моне́точка) - Про Трэш 2 s
Царьград: ЛИЗА МОНЕТОЧКА ЗАЯВИЛА, ЧТО ЕЙ СТЫДНО БЫТЬ ГЕТЕРОСЕКСУАЛЬНОЙ. ГОЛОВАНОВ ОТВЕТИЛ РЕЗКО 1,5 s
Indhold
Kernestof:
https://docs.google.com/document/d/1_noNzBRnSSFViR2_Ty3C8hkMqL4ZHSQTJdB_u0ow43I/edit?usp=sharing
Titel
en_lejlighed.docx
Vi er i gang med "Ты можешь" som er en eksamenstekst. I må hjemme gerne læse frem til linje 14 på side 2 (новую машину) Vi har læst til linje 38 på side 1 (i følge mine noter - men man kan jo have brug for lige at skimme det igen).
Hjemme: læs fra side 2 linje 38 "С Алёшкой мы расстались...." frem til side 3, linje 46 "Спасибо, - сказал я"
Hjemme: Læs videre i ты можешь, frem til nederst side 4 øverst side 5 "Николай Семёнович"
Læs hjemme: Fra toppen af side 5 "что они тебе сказали"... til linje 22 på side 6 "он почти вытолкнул меня из машины." Det er korte linjer, så det er ikke så meget. Bemærk, at der er en baggrundstekst, der skal læses til i tirsdag.
Baggrundstekst: Læs introduktionen med guide til læsning af teksten og læs teksten frem til side 6 (markeret i teksten).
Læs resten af "Ty Mozhesh", Forbered en symbolsk fortolkning af din person fra "Brat": Tyskeren: Andreas, Vilfred, Gangsterchefen: Olivia, Danila: Sine, Sveta: Mads G.:
ekskursie_po_gorudu_clean.pptx
Omfang
Estimeret: 36,00 moduler
Dækker over: 28
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Billede 6 - дом
Indhold
Kernestof:
en_lejlighed.docx
Vi er i gang med "Ты можешь" som er en eksamenstekst. I må hjemme gerne læse frem til linje 14 på side 2 (новую машину) Vi har læst til linje 38 på side 1 (i følge mine noter - men man kan jo have brug for lige at skimme det igen).
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
billede 7 - Город
Indhold
Kernestof:
Hjemme: læs fra side 2 linje 38 "С Алёшкой мы расстались...." frem til side 3, linje 46 "Спасибо, - сказал я"
Hjemme: Læs videre i ты можешь, frem til nederst side 4 øverst side 5 "Николай Семёнович"
Læs hjemme: Fra toppen af side 5 "что они тебе сказали"... til linje 22 på side 6 "он почти вытолкнул меня из машины." Det er korte linjer, så det er ikke så meget. Bemærk, at der er en baggrundstekst, der skal læses til i tirsdag.
Baggrundstekst: Læs introduktionen med guide til læsning af teksten og læs teksten frem til side 6 (markeret i teksten).
Læs resten af "Ty Mozhesh", Forbered en symbolsk fortolkning af din person fra "Brat": Tyskeren: Andreas, Vilfred, Gangsterchefen: Olivia, Danila: Sine, Sveta: Mads G.:
ekskursie_po_gorudu_clean.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56438679036", "T": "/lectio/3/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56438679036", "H": "/lectio/3/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56438679036" }