Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Tårnby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Matematik A
|
Lærer(e)
|
Gitte Ellegaard
|
Hold
|
2024 MA_A1 (3g MA)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
integralregning
integralregning https://plusstxba.systime.dk/?id=2700
herunder:
stamfunktion og integral:
stamfunktion og ubestemt integral
regneregler for ubestemt integral
integration ved substitution
Areal og bestemt integral:
arealfunktion
arealfunktion og stamfunktion
bestemt integral
arealbestemmelse
kurvelængde
rumfang.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
16 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Selvrefleksion
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
differentialligninger
differentialligninger: https://plusstxba.systime.dk/?id=2701
vækstmodeller
differentialligninger
førsteordens differentialligninger
differentialligningen y'=ky
differentialligningen y'=b-ay
logistisk vækst
separation af de variable
opstilling af differentialligningsmodeller
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
18 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Selvrefleksion
- Personlige
- Selvstændighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
vektorfunktioner
https://plusstxba.systime.dk/?id=2702
Vektorfunktioner herunder:
Banekurver
elimination af parameteren
differentiabilitet og tangent
hastighed og acceleration
kurveundersøgelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Personlige
- Selvstændighed
- Sociale
- Samarbejdsevne
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
funktioner af to variable
https://plusstxba.systime.dk/?id=2703
funktioner af to variable herunder:
forskrift
graf
niveaukurver
snitkurver og snitfunktioner
partielt afledede
gradient
tangentplan.
stationære punkter
dobbelt og blandede afledede
lokale maksimum og minimumssteder
globale maksimum og minimumssteder
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Lytte
- Læse
- Skrive
- Personlige
- Selvstændighed
- IT
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
7
|
forberedelsesmaterialet
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
repetition
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64952165409",
"T": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64952165409",
"H": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d64952165409"
}