Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Tårnby Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Mediefag C
|
Lærer(e)
|
Anders Vestermark Køber
|
Hold
|
2024 me/g4 (1g me/4)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Praktisk øvelse
Vi starter med en praktisk øvelse, hvor I skal filme en scene, hvor I fanger en bestemt stemning. Undervejs vil I blive udsat for nogle benspænd.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Projektarbejde
- Formidling
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
2
|
Dokumentar Netflix - Buy Now
Analytisk og teoretisk dokumentarforkøb.
Vi får styr på dokumentartyper og dokumentarisk kendetegn.
Der introduceres også kort til Netflix som brancheaktør og platform.
I denne del arbejder vi med citater fra filmene:
"Bowling for Colombine", 2002 af Michael Moore
"Supersize Me", 2004 af Morgan Spurlock
"Blodets Bånd", 2014 af Christian Sønderby Jepsen
"Afrer Nature", 2022 af Esther Elmholt
"Så meget godt i vente", af 2014 af Phie Amboe
Derefter arbejder vi med dokumentarfilmen Buy Now - The shopping conspiracy fra 2024, som vi laver en dramturgisk analyse af og en næranalyse af.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
-
Pararbejde
|
Titel
3
|
Dokumentarøvelse
Grupperne skal lave små dokumentariske produktioner, hvor de arbejder med forskellige dokumentartyper.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
3,00 moduler
Dækker over:
3 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Projektarbejde
- Formidling
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Åbenhed og omgængelighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
4
|
Eksamensproduktion præproduktion
I skal have planlagt jeres optagelser for jeres eksamensproduktion.
I skal undervejs igennem en ideudviklingsfase, så skal I udvikle en synopsis og en step out-line.
Til sidst skal I have lavet en skudliste og en produktionsplan.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Synopsis
|
27-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Skrive
- Projektarbejde
- Formidling
- Selvrefleksion
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Selvtillid
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
Titel
5
|
Netflix -
Vi arbejder med serier fra Netflix.
Vi kigger på Netflix som firma og får styr på begreber som:
Verticals
Taste Clusters
Binge watching
High production value.
Derudover arbejdes der med næranalysen som analyseform.
Undervejs i forløbet arbejdes der med:
Episode 1 af "Wednesday" lavet Alfred Gough og Miles Miller, 2022
Episode 1 af "Adolescence" lavet af Jack Thorne og Stephen Graham, 2025
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Næranalyse om Wednesday
|
31-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Almene (tværfaglige)
- Analytiske evner
- Overskue og strukturere
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Individuelt arbejde
-
Lærerstyret undervisning
-
Pararbejde
|
Titel
6
|
Eksamensproduktion: Postproduktion
I skal redigere jeres eksamensproduktion.
|
Indhold
|
Kernestof:
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Eksamensproduktion
|
28-04-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Faglige
- Diskutere
- Projektarbejde
- Formidling
- Almene (tværfaglige)
- Kommunikative færdigheder
- Personlige
- Selvstændighed
- Initiativ
- Ansvarlighed
- Kreativitet
- Sociale
- Samarbejdsevne
- Åbenhed og omgængelighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Projektarbejde
|
{
"S": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d68223943257",
"T": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d68223943257",
"H": "/lectio/30/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d68223943257"
}