Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 HI/m - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
Fag og niveau
Historie A
Lærer(e)
Rolf Mortensen
Hold
2022 HI/m (
1m HI
,
2m HI
,
3m HI
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Antikken
Titel 2
Vikingetid og Middelalder
Titel 3
DHO
Titel 4
Nye Tankemønster - nye verdener
Titel 5
oplysningstid
Titel 6
Industrialisering og imperialisme
Titel 7
Nazismens Tyskland
Titel 8
Den Kolde Krig
Titel 9
Den Kolde Krig
Titel 10
Grønland
Titel 11
Grønland
Titel 12
Meneskerettigheder gennem tiden (kronologiforløb)
Titel 13
Forløb#3
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Antikken
Indhold
Kernestof:
Hej! Vi skal have bøger, en snak om faget og lære hinanden bedre at kende. Jeg glæder mig til at møde jer! Vi ses Rolf
Myten om Roms grundlæggelse.docx
Læs s. 39-41 i Fokus 1 Fra antikken til europæisk ekspansion
Læs s. 41-43 og 47-48 i Fokus 1
3 modul - Slaveri.pptx
4 modul - Kejserige og kejserkult.pptx
Augustus bedrifter.pdf
•Læs afsnittet: Fra oikos til bystat til kejserdømme på s.43-46/50-53 (grøn udg.) i Fokus 1.
Kejser Augustus.pptx
Læs Romaniseringen.pdf
6 modul - Romanisering.pptx
Læs Kristendommens sejr.pdf og find mindst tre årsager til at kristendommen bliver statsreligion
Eusebius om Konstantins korsvision og sej-ren ved Den milviske bro, 312.pdf
Læs s. 59-62 i PDF Arven fra Rom
kilde 18, 19, 20, 21 - arbejdsspørgsmål.doc
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Vikingetid og Middelalder
Indhold
Kernestof:
Hej! Læs s. 77-81 i Fokus 1. I skal i modulet se en dokumentar om Vikingetiden, som i kan finde her http://mitcfu.dk/mm og I bruger jeres unilogin for at få adgang - I skulle også gerne have modtaget et link i jeres skolemail. Til afsnittet ligger de
Danmarkshistorie Vikingetiden arbejdsspørgsmål.docx
Vikingernes sejlruter.doc
Vikingeskibet.docx
vikinger indsigt og udsyn s. 25-31 (1).pdf
Læs PDF Vikinger indsigt og udsyn 25-31 som er vedhæftet lektien her.
begrebskort skabelon.docx
Læs artiklen Anglo-skandinavisk kultur og kilden John af Wallingfords Krønike. I skal ikke lave opgaverne hjemme - dem tager vi timen.
opgave vikingerne i england - kulturmoede eller kultursammenstoed (3).docx
Værktøjskasse til historie.doc
rollelaesning.pdf
Vikingerne ved Volga.docx
Vi skal gennemgå filerne i undervisningen.
Vi skal se på Vikingerne ved Volga fra sidste gang. Tag Fokus 1 med.
Læs s. 111-115 i Fokus 1 Fra Antikken til Europæisk Ekspansion
Middelalderen.pptx
Læs s. 120-125 i Fokus 1 Fra Antikken til Europæisk Ekspansion
Arbejdsspørgsmål til Middelalderen u. religion.docx
Læs s. 82 nederst - 89 i Fokus 1
DR Historien om Danmark - Tidlig Middelalder
Fokus 1 s. 111-116
Læs s. 145-152 i Fokus 1
Religion-Maps of War.wmv
Læs s. 150-155 i Fokus 1
Læs s. 116, 120, 125 nederst, 127-129 og kilde 3 s. 134-135 i Fokus 1
Vi mødes på Helsingør St. foran udgangen kl. 10.15. Medbring DKK 10,- (eller MobilePay) til rundvisning på Karmelitterklostret og til historisk-arkitektonisk analyse af Kronborg.
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
DHO
Indhold
Kernestof:
DHO intro historie 1.m 2023.pptx DHO intro historie 1.m 2023.pptx
Opstart DHO 1.m 2023.docx
Klasse og køn - Nationalisme, demokrati og klassesamfund 1814-1901.docx
Kig på Hjælp til de fattige.pptx og husk Fokus 2
Kilde - besøg på en fattiganstalt.pdf
Læs 3 Industrialisering i Danmark og arbejderbevægelsen.pptx
Læs Arbejderbevægelsens politiske historie.pptx Vi kigger på filmklippene i timen
Vi skal arbejde med begrebsparrene Diakron - Synkron og Kvalitativ - Kvantitativ i modulet. Læs Fra fattighjælp til velfærdsstat.pdf
Diakron og synkron.pdf
Kvantitativ og kvalitativ.pdf
Læs Kvinders vilkår 1850-1915.pdf
5 Kvinders vilkår skabelon.pptx
Vi kigger på kildesøgning i timen og arbejder med:
Vi skal arbejde med kildesøgning, og med hvordan man laver en god problemformulering.
Jeg har feber, så undervisningen er aflyst.
1M Samlede opgaveformuleringer og oversigt til DHO.docx
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Nye Tankemønster - nye verdener
Nye tankemønstre - nye verdener.
Samfundssyn - fra kollektiv til individ. Nye verdensdele udforskes med globale konsekvenser som følge.
Faglige mål - Analysere eksempler på samspil mellem materielle forhold og mentalitet i tid og rum. Faglige mål - Dokumentere viden om centrale udviklingslinjer og begivenheder i Danmarks historie, Europas historie og verdenshistorie, herunder sammenhænge mellem den nationale, regionale, europæiske og globale udvikling. Faglige mål - Bearbejde forskelligartet historisk materiale og forholde sig metodisk-kritisk dokumenterende til eksempler på brug af fortiden.
Indhold
Kernestof:
Læs s. 217-222 i Fokus 1
Læs s. 223-227 i Fokus 1
Læs s. 227-231 og 236-239 i Fokus 1
Læs s. 183-189 i Fokus 1
dante.jpg
Læs s. 189-195 i Fokus 1
Afsnit
skovgaard opdagelsesrejser.pdf
Læs s. 32-35 i Skovgaards Opdagelsesrejser (Det om EUROPÆERNES MENNESKEOPFATTELSE 15-17) i PDFen
Læs s. 255-263 i Fokus 1
Matrix m Columbus 2t.doc
Mel Gibson Apocalypto 2006
Vi ser Apocalypto færdig. Husk julehyggen og popcorn til læreren
Jesper Nielsen Opdaget Columbus 2018, s. 17-28 læses i modulet
Aztekerriget s. 17-28.docx
Tag Peter Frederiksen Vores Verdenshistorie Columbus 2021 med
Læs s. 55 og 195-199 i Peter Frederiksen Vores Verdens Historie 1 Columbus 2022
Læs s. 200-203 og 205-206 i Peter Frederiksen Vores Verdens Historie 1 Columbus 2022
Vi arbejder med kilden på s. 204 i modulet og dokumentet:Livet i Azterkerriget s. 200-206 Frederiksen.docx
Læs s. 28 (fra 3.4) - 35 i Finn Madsen Aztekerriget og den spanske erobring - Mesoamerikas indianere i 1500-tallet Forlaget Lee 7. oplag 1997. Tag også Bogen Opdaget? af Jesper Nielsen med, hvor I skal arbejde med kilde 5 s. 84-86: En spansk soldats
Læs s. 39 (fra 3.7) - 43 i Finn Madsen Aztekerriget og den spanske erobring - Mesoamerikas indianere i 1500-tallet Forlaget Lee 7. oplag 1997.
https://www.dr.dk/drtv/se/conquistadorernes-storhed-og-fald_-aztekerne_408902
Virtuel undervisning pga. SRP vejledning. I skal læse dokumentet og besvare opgaverne. I må gerne arbejde individuelt eller sammen i par eller grupper på max. 4 og besvarelserne sender I til mig (pb) på Teams senest ved modulets afslutning. Manglende
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
oplysningstid
Indhold
Kernestof:
Læs s. 41-45 i Fokus 2 Fra oplysningstid til europæisk ekspansion Gyldendal 2018
En kongelig affære
Afsnit
projektarbejde om oplysningstiden i danmark 2m 2024.docx
Læs vedhæftede Oplysningstiden OD 2007.pdf Vi ser En kongelig affære færdig og begynder på projektet i grupperne
Projektarbejde
Fremlæggelser af grupperne
De sidste grupper fremlægger
Afslutning 2.g årsprøve
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Industrialisering og imperialisme
Forløb om imperialisme med særligt fokus på Afrika, formel og informel dominans samt socialdarwinisme.
Indhold
Kernestof:
Læs s. 197-202 i Fokus 2
Det danske Congoæventyr DR2 2007 afsnit 1-3
I MODULET læser I s. 203-210 øv. i Fokus 2
4. _ Traktat med Kongen af Benin 26. marts, 1892.pdf
Spørgsmål til imperialismen i Afrika.docx
Det Danske Congoæventyr DR afsnit 2
Læs s. 131-135 i Verdenshistorie 2 Fra 1750-1945 Olesen&Sørensen Gjellerup og Gad 1989
Verdenshistorien 2 Fra 1750-1945 Olsen, T.O. m.fl. vi læser s.131- 138. i modulet
Opgave Tintin i Congo.ppt
Tekst I niggerland.docx
Vi læser s. 150-152 og 157-159 i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945 i modulet.
læs s. 185-190 øv. i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Omfang
Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Nazismens Tyskland
Vi afdækker dybe og nære forklaringsfaktorer samt udløsende årsager til 2. Verdenskrig. Vi starter med konsekvenser af 1. Verdenskrig og af Versaillestraktaten i 1919.
Fascisme/nazisme i tiden frem til og med 2.verdenskrig - med særligt fokus på den tyske nazisme. Vejen til magten, fastholdelsen af magten, ideologiens særpræg og holocaust.
Indhold
Kernestof:
læs s. 185-190 øv. i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
læs s. 201-203 og 205-209 øv. i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Læs s. 190-197 i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Læs s.236-237 og 228-229 i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Vi læser s.214-220 øv. i Verdenshistorien 2 fra 1750-1945 i modulet
Læs s.220-225 i Verdenshistorien 2 fra 1750-1945
Verdenshistorien 2 s. 220-225.docx
Læs s. 227 og 230-234 i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Vi skal arbejde med kronologi og årsagssammenhæng ved at lave tidslinjer over nazisterne sikring/overtagelse af magten fra 1933-1939 på tavlerne i klasselokalet.
Læs Tekst_8_Uddrag_fra_Mein_Kampf.doc
Afsnit
Læs s. 226-227 i Verdenshistorie 2 fra 1750-1945
Dennis Gansel Napola - Elite für den Führer 2004
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Den Kolde Krig
Genopbygning af Europa. Forskellige politiske systemer i øst og vest. Blokdelingen efter 2. verdenskrig. Fra Trumandoktrin til Reagandoktrin: inddæmningspolitikken og Marshallplanen. Tysklands deling. Berlinmuren. Cubakrisen, Afghanistan og årsager til Murens fald. Perspektivering til Ukrainekonflikten i dag.
Indhold
Kernestof:
Læs s. 15-18 i Verden i konflikt og forandring Hemmersam m.fl. Munksgaard 1995
Læs kold krig start.pdf færdig hjemme
Jerntæppetale1.docx
Læs s. 30-37 øverst i Verden i konflikt og forandring
Arbejdsspørgsmål s. 30-35.docx
Vores Århundrede afsn. 14 Det økonomiske mirakel DR2 1997
Læs s. 37-44 i i Verden i konflikt og forandring
Den kolde krig afsnit 6 Den røde fare DR2 2006
Læs s. 65-72 i Verden i konflikt og forandring
Den kolde krig afsnit 9 Berlinmuren DR2 2006
Læs s. 75-82 i i Verden i konflikt og forandring og besvar arbejdsspørgsmålene, mens du læser.
DR2 Den kolde krig afsnit 10 Cubakrisen
Læs s. 50-52 og s. 84 nederst - 87 i Verden i konflikt og forandring.
I modulet læser vi s. 251-254 om Kina i Verden i konflikt og forandring.
Læs s. 105-112 i Verden i konflikt og forandring. Kig på Pararbejde s. 105-112.docx mens I læser.
Den Kolde Krig DR2 2006 afsnit 20 Hellige krigere 1975-1988 - mitCFU.dk
Læs s. 113- 121 midt i Verden i konflikt og forandring.
Gruppearbejde s. 115-124 og 273-275.docx
Vi slutter forløbet af med et brag og ser Mike Nichols film fra 2007 Charlie Wilson's War, som er et bibliografisk komediedrama om, hvordan Congressman Charlie Wilson med hjælp fra andre fik Sovjetunionen i knæ. Husk popcorn til læreren!
Vi ser Charlie Wilson's War færdig.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Den Kolde Krig
Genopbygning af Europa. Forskellige politiske systemer i øst og vest. Blokdelingen efter 2. verdenskrig. Fra Trumandoktrin til Reagandoktrin: inddæmningspolitikken og Marshallplanen. Tysklands deling. Berlinmuren. Cubakrisen, Afghanistan og årsager til Murens fald. Perspektivering til Ukrainekonflikten i dag.
Indhold
Kernestof:
Læs s. 15-18 i Verden i konflikt og forandring Hemmersam m.fl. Munksgaard 1995
Læs kold krig start.pdf færdig hjemme
Jerntæppetale1.docx
Læs s. 30-37 øverst i Verden i konflikt og forandring
Arbejdsspørgsmål s. 30-35.docx
Vores Århundrede afsn. 14 Det økonomiske mirakel DR2 1997
Læs s. 37-44 i i Verden i konflikt og forandring
Den kolde krig afsnit 6 Den røde fare DR2 2006
Læs s. 65-72 i Verden i konflikt og forandring
Den kolde krig afsnit 9 Berlinmuren DR2 2006
Læs s. 75-82 i i Verden i konflikt og forandring og besvar arbejdsspørgsmålene, mens du læser.
DR2 Den kolde krig afsnit 10 Cubakrisen
Læs s. 50-52 og s. 84 nederst - 87 i Verden i konflikt og forandring.
I modulet læser vi s. 251-254 om Kina i Verden i konflikt og forandring.
Læs s. 105-112 i Verden i konflikt og forandring. Kig på Pararbejde s. 105-112.docx mens I læser.
Den Kolde Krig DR2 2006 afsnit 20 Hellige krigere 1975-1988 - mitCFU.dk
Læs s. 113- 121 midt i Verden i konflikt og forandring.
Gruppearbejde s. 115-124 og 273-275.docx
Vi slutter forløbet af med et brag og ser Mike Nichols film fra 2007 Charlie Wilson's War, som er et bibliografisk komediedrama om, hvordan Congressman Charlie Wilson med hjælp fra andre fik Sovjetunionen i knæ. Husk popcorn til læreren!
Vi ser Charlie Wilson's War færdig.
Vi arbejder med PDF om strukturel racisme
begrebskort skabelon.docx
Hvad er strukturel racisme_ Og findes strukturel racisme i Danmark_.pdf
Strukturel racisme begreber.docx
Læs Grønland tidlig historie.pdf eller tilsvarende sider i bogen
Værktøjskasse til historie.doc
Havets Moder.docx
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Grønland
Fokus på udviklingen af forholdet mellem Danmark og Grønland fra tiden omkring Hans Egedes ankomst 1721 til nutiden. Der undersøges hvad hhv. Grønland og DK får ud af Rigsfællesskabet. Vi beskæftiger os med strukturelle problematikker, overgreb på inuitterne, selvstændigheden fra DK og sikkerheds- og udenrigspolitikken.
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder med PDF om strukturel racisme
begrebskort skabelon.docx
Hvad er strukturel racisme_ Og findes strukturel racisme i Danmark_.pdf
Strukturel racisme begreber.docx
Læs Grønland tidlig historie.pdf eller tilsvarende sider i bogen
Værktøjskasse til historie.doc
Havets Moder.docx
Tag bogen om Grønland med. I MODULET laver vi nedenstående:
Arktis / Nordpolen Kort Plakat 109 x 92cm (interkart.de)
Læs s. 21-28 i Flere sider af KS - Grønland
Europæisk ekspansion.pdf
Merkantilisme.docx
rollelaesning.pdf
Læs s. 28-33 i Flere sider af KS Grønland
Læs s. 33-37 og s. 130-134 i Flere sider af KS - Grønland
Afsnit
Arbejdsspørgsmål 33-37 og 130-134.docx
I skal læse s. 85-91 i Flere sider af KS - Grønland i modulet
Arbejdsspørgsmål s. 38-45 og 85-91 Grønland.docx
Vi skal på Koldkrigsmuseum Stevnsfort | Underjordisk fort fra Den Kolde Krig (oesm.dk) I skal køre fra EG I GOD TID!!! (der er ca. 100 km kørsel) Vi skal mødes på Korsnæbsvej 60 4673 Rødvig kl. 11.15. I SKAL medbringe en madpakke, vand, VARMT og vind
Læs s. 45-51 og s. 83-84 i Flere sider af KS - Grønland
De to grupper fra sidst, som skal: Redegør kort for de økonomiske udfordringer Grønland står overfor. Diskuter hvilke fordele og ulemper selvstyrets ansvarsområder har for Grønland. Gør sig klar til det.
Læs s. 45- 48 i Flere sider af KS - Grønland samt dokumentet amerikanernes kolonisering Husk at læse linket om Trump sidst i dokumentet.
Forsvarsanalytiker.docx
Hammerichs Gamle Danmark Afsnit 7 DRTV
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Grønland
Fokus på udviklingen af forholdet mellem Danmark og Grønland fra tiden omkring Hans Egedes ankomst 1721 til nutiden. Der undersøges hvad hhv. Grønland og DK får ud af Rigsfællesskabet. Vi beskæftiger os med strukturelle problematikker, overgreb på inuitterne, selvstændigheden fra DK og sikkerheds- og udenrigspolitikken.
Indhold
Kernestof:
Vi arbejder med PDF om strukturel racisme
begrebskort skabelon.docx
Hvad er strukturel racisme_ Og findes strukturel racisme i Danmark_.pdf
Strukturel racisme begreber.docx
Læs Grønland tidlig historie.pdf eller tilsvarende sider i bogen
Værktøjskasse til historie.doc
Havets Moder.docx
Tag bogen om Grønland med. I MODULET laver vi nedenstående:
Arktis / Nordpolen Kort Plakat 109 x 92cm (interkart.de)
Læs s. 21-28 i Flere sider af KS - Grønland
Europæisk ekspansion.pdf
Merkantilisme.docx
rollelaesning.pdf
Læs s. 28-33 i Flere sider af KS Grønland
Læs s. 33-37 og s. 130-134 i Flere sider af KS - Grønland
Afsnit
Arbejdsspørgsmål 33-37 og 130-134.docx
I skal læse s. 85-91 i Flere sider af KS - Grønland i modulet
Arbejdsspørgsmål s. 38-45 og 85-91 Grønland.docx
Vi skal på Koldkrigsmuseum Stevnsfort | Underjordisk fort fra Den Kolde Krig (oesm.dk) I skal køre fra EG I GOD TID!!! (der er ca. 100 km kørsel) Vi skal mødes på Korsnæbsvej 60 4673 Rødvig kl. 11.15. I SKAL medbringe en madpakke, vand, VARMT og vind
Læs s. 45-51 og s. 83-84 i Flere sider af KS - Grønland
De to grupper fra sidst, som skal: Redegør kort for de økonomiske udfordringer Grønland står overfor. Diskuter hvilke fordele og ulemper selvstyrets ansvarsområder har for Grønland. Gør sig klar til det.
Læs s. 45- 48 i Flere sider af KS - Grønland samt dokumentet amerikanernes kolonisering Husk at læse linket om Trump sidst i dokumentet.
Forsvarsanalytiker.docx
Hammerichs Gamle Danmark Afsnit 7 DRTV
Læs National identitet - LEVENDE GRØNLAND (levendegronland.dk)
National identitet.docx
Læs det groenlandske eksperiment (1).pdf og s. 109-110 i Flere sider af KS - Grønland
Læs Det føltes som et overgreb': Naja og tusindvis af grønlandske piger og kvinder fik spiral af danske myndigheder (dr.dk)
Vælg et afsnit af podcasten Spiralkampagnen | DR LYD som du vil arbejde videre med i modulet.
Børnehjem og spiraler.docx
Omfang
Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Meneskerettigheder gennem tiden (kronologiforløb)
Kronoligiforløb med mennerettigheder som omdrejningspunkt. Bekendtgørelsesfastsat læsning. Grundbogsmateriale kombineret med udvalgte kilder og visuelle indslag som afsluttende kronologiforløb
Indhold
Kernestof:
Kig på Amnesty.ppt hjemme
Læs s. 107-114 i Fokus 3 i modulet
Læs s.114-121 i Fokus 3
Menneskerettighedspuslespil.doc
Gruppespoergsmaal s.109-115.doc
Medbring Fokus 1+2+3 Om retsbeskyttelse af slaver.docx Erik Klippings Håndfæstning.docx Leonardo da Vinci om menneskets anatomi.docx Boston_Massacre_ Paul Revere.jpg usas uafhaengighedserklaering.doc
De første 20 min af modulet laver I jeres opgaver/oplæg færdige. Dernæst er der oplæg for klassen. Medbring Fokus 1+2+3 Gruppespoergsmaal s.109-115.doc Om retsbeskyttelse af slaver.docx Erik Klippings Håndfæstning.docx Leonardo da Vinci om menneskets
Læs Det grønne bord Historie-A-2020-Bilag (1).pdf som forberedelse til eksamensvideo (i modulet)
a Historieeksamen - sådan gør du!.doc 220829-Vejledning-historie-A--stx---historie-B--hfe-2022.pdf
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Forløb#3
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984432", "T": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984432", "H": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984432" }