Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 BI/d - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - Espergærde Gymnasium og HF 1
Fag og niveau
Biologi A
Lærer(e)
Mie Marving
Hold
2022 BI/d (
1d BI
,
1d BI øv
,
2d BI
,
2d BI øv
,
3d BI
,
3d BI øv
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Cellebiologi
Titel 2
Krop, motion og sundhed
Titel 3
På opdagelse i generne
Titel 4
Blodet i kroppen
Titel 5
Hormoner
Titel 6
Nervesystemet
Titel 7
Øresunds økologi og hydrografi
Titel 8
Enzymer i teori og praksis
Titel 9
Nikotin, hjerne og afhængighed
Titel 10
Økotoksikologi
Titel 11
Immunologi
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Cellebiologi
Indhold
Kernestof:
Naturvidenskab | Videnskab.dk
Krop & Sundhed | Videnskab.dk
Der er ikke en obligatorisk lektie til i dag, men kig gerne på videnskab.dk efter en artikel om noget med biologi, hvis du gerne vil være forberedt. Vi skal bruge artiklen til at fortælle om noget biologi, som er interessant og relevant for dig og f
Velkommen til 1d BIO.pptx
Medbring tegningen fra modulet. Du skal bruge den som udgangspunkt for fremlæggelse af artiklen fra videnskab.dk. Øv dig på at fremlægge om den artikel, som du valgte.
Biologi i udvikling; sider: 9-27
2. udgave. M. Frøsig m.fl., 2020.
Anskaf dig et kladdehæfte til at skrive fagord ned i og tegne. Tag kladdehæftet og skriveredskaber med til modulet.
Cellemembran opbygning
Osmose forklaret af biologilærer. Diffusion. Demo-forsøg med kartoffel.
1d Bio A Modulplan 11 nov 2022.pptx
1d Bio Osmoseforsøg med agurk.docx
Medbring den forsøgsorganisme, som jeres gruppe skal bruge. Fx en agurk eller en kartoffel.
Medbring bogen: Biologi i udvikling
Brug bogen til at skrive forklaring på disse fagbegreber i dit biologi-kladdehæfte: membran-transport. Diffusion. Faciliteteret diffusion. Aktiv transport. Phospholipider. Aquaporin. Semipermeabel membran. Koncentrationsgradient. (Jeg ved godt at det
Forbered jer på at fremlægge om osmoseforsøget
De sidste grupper holder sig klar til at fremlægge om osmoseforsøget.
Optimum temperatur forsøg med forklaring
Medbring bogen: Biologi i udvikling.
Brintoverilte - Wikipedia, den frie encyklopædi
1D Bio Vejledning til enzymforsøg med katalase.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Krop, motion og sundhed
Vi skal lære om sundhed og livstilssygdomme.
Vi får en oversigt over kroppens organsystemer og gennemgår hjerte, kredsløb og muskelfysiologi. Desuden lærer vi om kost og sundhed.
Vi laver forsøg med kroppen: Måling af puls og blodtryk i hvile og arbejde.
Indhold
Kernestof:
Biologi i udvikling; sider: 19-21, 85-131
2. udgave. M. Frøsig m.fl., 2020.
Vær klar til at fremlægge din rapport om Katalase-enzym-øvelsen. Alle i gruppen skal kunne sig noget om alle siderne i fremlæggelsen.
FF1 kort intro til 1d januar 2023.pptx
Afsnit
Måling af puls og blodtryk 1d januar 2023.pptx
FF1 optakt 1d januar 2023.pptx
Medbring “Biologi i udvikling”, kladdehæfte, blyanter og farveblyanter
Medbring bogen: Biologi i udvikling, blyant og kladdehæfte
1D bio fysisk aktivitet 10 feb 2023.pptx
Noter på papir fx i dit biologikladdehæfte, hvor mange minutter du laver hvilke aktiviteter på et døgn. Se vedhæftede pptx.
1D Bio 24 feb 2023.pptx
Repeter hele kapitel 4 "Motion og sundhed" i "Biologi i udvikling", da I skal bruge det til quizzen, desuden vil der i modulet være nogle skriftlige spørgsmål, som I skal besvare i modulet til netop dette kapitel. Så: Læs, læs :-)
Rygning er stadig den største dræber i Danmark
Mental sundhed og idræt | DIF
1D matrixarbejde om menneskekroppen.pptx
Medbring bogen "Biologi i udvikling", blyant/kuglepen, biologi-notesbog.
1D matrixarbejde menneskekroppen med navne.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
På opdagelse i generne
Indhold
Kernestof:
Biologi i udvikling; sider: 117-139
2. udgave. M. Frøsig m.fl., 2020.
Gå ind på animationer og vælg Replikation af DNA og Proteinsyntesen
Biostriben - Gymnasie - Det Centrale Dogme
1D Bio Blodtypernes genetik.pptx
1D øvelsesvejledning blodtypebestemmelse ved eldonkort.pdf
Find hvor i bogen, der står noget om blod-typer og læs det. Find hvor i bogen, der står noget om Mendels love og læs også det! (I skal selv finde siderne, for at vænne jer til at slå op i bogen, så det er med vilje, at jeg ikke har skrevet siderne ti
1D Biologi Mendels love og klassisk genetik centralt dogme.pptx
Masseeksperiment - Masseeksperiment
1d bio 24 april 2023.pptx
I skal kunne fremlægge om biologiens centrale dogme udfra de figurer, som I fik sidste modul.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Blodet i kroppen
Vi har et tema om blodet i kroppen. Det handler om både blodtypernes genetik, som vi repeterer og laver en genaflevering af. Her lærer vi at dokumentere viden og finde evidens. Informationssøgning elektronisk og at lave kildeangivelser og litteraturliste. Vi repeterer den klassiske genetik med Mendels love og vi dykker dybere ned i den biokemiske opbygning af proteiner. Forløbet lægger op til samarbejde med kemi om blodets kemi, og der læses om andre slags blod, som fx blåt blod i dolkhaler.
Indhold
Kernestof:
Blod er essentielt for transport af en lang række stoffer i den flercellede organisme. Undersøg hjemmefra - gerne ved at kigge i bøger og på nettet og snakke med andre - hvad blodet er og kan og hvilken betydning det har. Brug ca. 20 minutter og find
Medbring relevante bøger af de 3 nye bøger (kig i dem og vurder selv om du finder noget relevant ved at bruge indholdsfortegnelse og stikordsregister.). Gerne også "Biologi i Udvikling", da den også er god til rapporten om blodtypernes genetik.
131101 typeord i biologi 2013.pdf
Blodets kemi side 50 til 62 (1).pdf
Blodets kemi side 63 til 75 (1).pdf
Blodets kemi side 76 til 83.pdf
Blodets kemi side 84 til 93 (1).pdf
Medbring biologigrundbøger, der er relevante for jeres blodprojekt. Fx Fysiologibogen.
2d Blodprojekt 17 august 2023.pptx
2d blodprojekt 22 august 2023.pptx
Medbring de relevante bøger fx Fysiologibogen og hav læst de sider, som I har aftalt i gruppen.
Fremlæg i modulet en kort status på jeres projekt og hvad jeres problemformulering er (den kan stadig finpudses)
Kig endnu en gang på din aflevering om blodtypernes genetik. I aften før kl. 21 skal du aflevere din forbedrede rapport.
2d blodprojekt 25 august 2023.pptx
Medbring bøgerne til jeres blodprojekt.
Et bankende donorhjerte i en kasse: Hvordan holder man et hjerte i gang udenfor kroppen?
Medbring lærebøger og noter til jeres blodprojekt. I skal præsentere for 3.g 30 minutter d. 5.9. så I har tid i dag til at forberede det.
2d blodprojekt 5 september 2023.pptx
Medbring de ting, som I skal bruge til at fremlægge for 3.g om jeres blodprojekt.
Se på jeres personlige feedback på rapporten: "Blodtypernes genetik" i Opgaver.
Link til baggrundsviden: https://www.endocrine.org/patient-engagement/endocrine-library/hormones-and-endocrine-function
Grupper til hormonarbejde.PNG
Krav til præsentation:
Hormonsystemet start 7.9.2023.pptx
Fysiologibogen 2. udgave; sider: 177-181
Bodil Blem Bidstrup m.fl. 2. udgave, Nucleus
Til modulet bedes I læse de angivne sider i Fysiologibogen 2. udgave (s. 177-181), da vi skal arbejde med hormonel signalering. På side 181 skal I læse til 'Hormoners opbygning'. Fokuser på at kunne forklare fagbegreberne markeret med blå i teksten o
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Hormoner
Indhold
Kernestof:
Slides fra dagens modul: Hormonsystemet fortsat 14.9.2023.pptx
Fysiologibogen 2. udgave; sider: 177-197
Bodil Blem Bidstrup m.fl. 2. udgave, Nucleus
I modulet arbejder vi videre med gruppearbejdet, der ender med fremlæggelser fredag. Læs til modulet de angivne sider om hormoners opbygning og hormonreceptorer, der indeholder mange store figurer. Stop øverst på side 186 ved 'Hormoner og forplantnin
I bedes tænke over om to af jer kort vil komne med Mie i 1g9 i 3.modul (kun 5-10 min) og fortælle kort om at gå i studieretning biologi-kemi. Mie præsenterer med en Powerpoint og I skal som elever sige en lille smule om at være elev i SR-biologi-kemi
Vær klar til at fremlægge vores lille projekt om hormoner. Vi mødes i N106.
Der er ikke en egentlig lektie, men I må meget gerne hjemmefra læse i Opgaver den opgave, som I snart skal aflevere om hormoner - det er kun en enkelt delopgave af sættet.
Medbring bogen: "Biologi i Udvikling" og "Fysiologibogen" . Gerne begge bøger, ellers mindst 1 af dem.
2d bio hormoner 19 sept 2023.ppt
Biologi i udvikling; sider: 161-163
2. udgave. M. Frøsig m.fl., 2020.
Menstruationscyklus. P-piller og graviditetstest
2d Bio 21 september 2021 hormoner.pptx
2d biologi 22 september 2023 hormonkryds og feedback.pptx
Øv jer i fagbegreberne om hormoner og menstruationscyklus og det, som vi arbejder med i øjeblikket, da der kommer en lille skriftlig test med det. Medbring blyant til det.
2d feedback på skriftlig biologiopgave 28 sept 2023.pptx
Lav en liste med de ord, som indgik i testen fra i fredags og kig i jeres bøger efter svar på opgaverne med præventionsformer og graviditetstest og ægløsningstest. Dem, som var fraværende skal skrive listen til Mie i Teams-chat-besked.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Nervesystemet
Indhold
Kernestof:
Rusmidlernes biologi af Henrik Rindom
Biostriben - Gymnasie - Neurologi
2d Biologi Nervesystemet 29 sept 2023.pptx
Fysiologibogen 2. udgave; sider: 11-12, 26-29, 31-57, 62-65
Bodil Blem Bidstrup m.fl. 2. udgave, Nucleus
Medbring Fysiologibogen til modulet og en blyant og din biologinotesbog
Bogen Rusmidlernes Biologi af Henrik Rindom som PDF
Bogen Rusmidlernes Biologi af Henrik Rindom
Læs siderne 7 -23 i Rusmidlernes Biologi af Henrik Rindom. Du kan læse det hjemme eller i modulet.
2d Arbejdsark om nervesystemet 5 okt 2023.docx
2d Bio neuroner 12 okt 2023.pptx
Begynd hjemme på at lave Databehandling til rapporten om Bestemmelse af nerveledningshastighed for en sensorisk nerve. Teoriafsnittet kan du også begynde at skrive på hjemme.
Begynd gerne at høre den podcast om smerte, som er lektie til i morgen.
Av! Forstå, hvad der sker i hjernen, når du føler smerte
Selv 5 minutters smerte ændrer dine gener – måske for altid
Har du smerter? Giv din hjerne skylden
epigenetik | lex.dk – Den Store Danske
2d Bio smerte og nervesystem 13 okt 2023.pptx
Øvelser med sansecelletæthed og strækrefleks.docx
Læs de angivne sider, da vi arbejder med sanserne. Derudover kan I med fordel skimme de foregående sider, da vi quizzer og arbejder lidt med dem (I har set dem før, så det skulle være hurtigt klaret). Tag også jeres biologinotesbog med og en blyant.
Opgave om Na_K.pdf
Læs om receptorer samt agonister og antagonister i de angivne sider i Fysiologibogen 2. udgave. Læs ligeledes de tolv sætninger om agonister og antagonister på side 22 i Rusmidlernes biologi.pdf samt kig på figur 1.13 på siden.
Til brug i modulet: https://learn.genetics.utah.edu/content/addiction/mouse/
Krav til Louisiana ferniserings projekt:
Lektien er at have færdiggjort opgaven om Na+/K+ (ionbalancen i cellerne), som findes på sidste modul og i følgende dokument Opgave om Na_K.pdf . I modulet går vi i gang med et projekt om rusmidler. De interesserede kan allerede kigge lidt på rusmidl
Krav til Louisiana ferniserings projekt
Øvelsesvejledning_stroop effekt.docx
Til modulet skal I læse de angivne sider (stop på s. 48 ved 'Aktionspotentialets dannelse') og sørge for at have jeres kunstværk og skriftlige produkt færdigt. Det skriftlige produkt skal underbygge jeres kunstværk og givetvis være printet ud. I modu
Opgave_nervecellesignalering A.docx
Læs de angivne sider om aktionspotentialet (start ved 'Aktionpotentialets dannelse' på side 48). Prøv om I kan gennemgå figur 45 efter læsning. Og om I kan se koblingen mellem figur 43 og 45.
2d selvevaluering nov 2023.docx
2d Drughunters start 14 nov 2023.pptx
I kan læse om Drughunters af nedenstående links
Spil får børn til at sætte ord på, hvordan de har det
Læs mere på Drughunters og tænk over hvilken sygdom, du interesserer dig for.
Udfyld skema med selvevaluering fra sidste modul. Den danner grundlag for elevsamtale.
2d 16 nov 2023.pptx
Hjemme skal I have læst de sider om den sygdom inden for nervesystemet, som du og din gruppe har valgt.
Drughunters 2024 Biologi.pdf
2d Bio 27 nov 2023 Drughunter og feedback.pptx
Husk at have læst de relevante sider, som I har givet hinanden for i gruppearbejdet Drughunters.
2d Bio 28 november 2023.pptx
2Drughunters 30 nov 2023 grupper og responsgrupper.pptx
Google Scholar
Pubmed søgning
Se hjemme på den aflevering, som ligger til jer i Opgaver. I skal aflevere det indholdsmæssige af Drughunters-projeket, så I kan få feedback på det inden I laver poster med fokus på formidling og layout.
Klassisk genetik repetition.docx
https://educationalgames.nobelprize.org/educational/medicine/bloodtypinggame/
Tag Genetikbogen B+A med. I modulet laver vi noget repetition af genetik fra 1.g og gør klar til at bygge ovenpå jeres viden.
Til brug i modulet:
Ukendt figur
Genetikbogen B+A; sider: 33-37
Lone Als Egebo. 1. udgave, Nucleus, udgivet 2014
Læs om to geners nedarvning i de angivne sider. Siderne er med store figurer og billeder, så det er mindre omfattende, end det kunne se ud.
2d SRO introduktion 14 dec 2023.pptx
Epistasi og koblede gener
Martin lå i koma efter sin sidste bytur | Alkohol & Samfund
Medbring Fysiologibogen til modulet
SRO elevvejledning 2024.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 23
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Øresunds økologi og hydrografi
Indhold
Kernestof:
Orienter jer i det materiale, som vi brugte til sidste modul inden sommerferien. (Jeg har også vedlagt dem dagens modul igen :) Det er materialet om Øresunds biologi, som vi fortsætter med.
wwfopdaghavetundervisning.pdf
Havet - det globale miljø.pdf
Hav- og fiskeribiologi.pdf
Øresunds unikke dyreliv er truet_2011.pdf
DRTV - Explainer: Hvad kvæler livet i havet?
Du skal kunne forklare hvordan og hvorfor et iltsvind opstår. Se explainer-videoen fra forrige modul igen og skriv hjemmefra en forklaring på, hvordan iltsvind opstår i elevfeedback. Lektien er altså, at I udfylder elevfeedback på modulet hjemmefra.
Oplæg om iltsvind.pptx
iltsvind - Opståen, udvikling og overvågning - lex.dk
Sundt vandmiljø versus usundt eutroft (for meget næringsstof) vandmiljø.
Øresundsakvariet – Københavns Universitet
Marine Ecology - 2024 - Olesen - Multi-year monitoring shows higher species richness and diversity of fish assemblages in a (1).pdf
Espergærde_2024-08-21-10-38-59.png Espergærde_2024-08-21-13-32-20.png
kursus_270922 ned jl øakv3.bmp
Rapport om CTD-profil og fisk på sandbund vs ålegræs.pptx
EG Naturvidenskabsuge 37 2024 .pptx
Regn med at læse 15-20 minutter på de nævnte figurer i Økologibogen og Biokemibogen. Vi skal bruge det til Naturvidenskabsugen
Økologibogen; sider: 1-30
Michael Arvedlund, Nucleus.
Biokemibogen; sider: 1-10
Nucleus, Kresten Cæsar Torp. Nucleus.
image.png
Læs om jeres ansvarsområde og lav flotte plancher m.m. Send inden modulet jeres udkast på Teams-chat til MI! Så giver jeg respons på det.
Medbring lærebøger til det relevante område inden for dit ansvarsområde. Det kan være fx Biologi i Udvikling, Biokemibogen m.fl.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Enzymer i teori og praksis
Indhold
Kernestof:
3D surkål og torsk eksamensopgave eksempel.pptx
Til 3D Eleveksempel Eksamensopgaver - surkål og torsk.docx
Medbring Økologibogen og Biokemibogen. Du skal bruge dem!
3D biologi 26 sept 2024.pptx
Medbring Biokemibogen og Økologibogen
Tænk meget gerne over dine ideer til SRP med biologi. Vi tager en runde med jeres individuelle ideer til inspiration og videre udvikling af ideer til SRP
Tag Biokemibogen med og find ved hjælp af stikordsregister, indholdsfortegnelse ud af så meget du kan om carbohydraternes intermediære stofskifte - respirationen i detaljer! Du skal forstå hvilket enzymer, der gør arbejdet for dig konstant for at du
Biokemibogen; sider: 79-84, 121-129
Nucleus, Kresten Cæsar Torp. Nucleus.
3D opgaver om enzymer delehold 2 okt 2024.docx
Kapitel3 b1 oevelse eksperiment bromelin fra ananas.pdf
3D Enzymforsøg med ananas 2 okt 2024.pptx
3D ananas bromelin enzymforsøg 10 okt 2024.pptx
Sammen med den gruppe, som du har udført enzym-forsøget med bromelin fra ananas i, skal du udarbejde en mundtlig præsentation støttet af Powerpoint. I Powerpointen skal der være fotos fra forsøget, relevant teori om enzymet, samt perspektivering til
NB: Første modul efter efterårsferien er det jeres opgave at fremstille en fromage med enten ananas eller kiwi, eller begge frugter sammen i fromagen. Der skal anvendes gelatine til at give den god konsistens. Overvej alle faktorer vedrørende fremsti
3D Gastrolab Fromage med ananas el kiwi og gelatine.pptx
3D Gastrolab Fromageerfaringer okt 2024.pptx
Det er jeres opgave at udvikle en opskrift, så det lykkes at lave en god og lækker fromage med enten kiwi eller ananas. Den skal være færdig og spiseklar i slutningen af modulet, så overvej hvor stor portion I planlægger at lave. I skal tage udgangsp
Enzymer - Det er godt at vide
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Nikotin, hjerne og afhængighed
Indhold
Kernestof:
Rusmidlernes Biologi
Læs om nikotinprodukters skadelige effekter på børn og unge
Fysiologibogen 2. udgave; sider: 1-15
Bodil Blem Bidstrup m.fl. 2. udgave, Nucleus
Læs Rusmidlernes Biologi af Henrik Rindom
Som lektie til modulet er at lave en liste med 15 - 20 relevante fagbegreber til emnet om nikotin og afhængighed. Disse fagbegreber skal HJEMMEFRA skrives ind i elevfeedback.
MEDBRING BLYANTER - gerne farve
Nikotin kan give varige skader på den unge hjerne
3D nikotinforsøg med variabelkontrol.pptx
Bliv klog på hjernen
synapsens nervesignal
Hjerne opbygning og dissektion. Lær hvordan central nervesystemet virker
3D bio projekt Hjerne og afhængighed.pptx
Fasen i projektarbejdet om at lave sin problemformulering er en lang fase, hvor man kigger på den flere gange og pudser den til. Kig på jeres problemformulering igen og de andres. De findes på elevfeedback på modulet den 15. november. I skal begynde
Skriv i elevfeedback i dag, hvilke sider i Rusmidlernes Biologi af Henrik Rindom I vil bruge til at besvare jeres opgave. Begynd at besvare den redegørende del. Brug cirka 15-20 minutter på dette hjemme. Der kommer både en skriftlig aflevering og en
Selvevaluering Biologi.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Økotoksikologi
Indhold
Kernestof:
Læs i kompendiet med Matematik i Biologi A, hvordan man laver et x-y-plot. Det er vist som eksempel. (Meget ofte skal man lave det til den skriftlige prøve.)
3D MAT i BIO A 5 og 6 feb 2025.pptx
økotoksikologi – Lex
LD50
3D Giftige stoffer i økosystemer.pptx
polyklorerede bifenyler – Lex
SRP og 3D Giftige stoffer i økosystemer.pptx
3D ØKOTOX planlægge forsøg med lemna minor og hormonforstyrrende stoffer.pptx
Fysiologibogen 2. udgave; sider: 147-175, 201-202
Bodil Blem Bidstrup m.fl. 2. udgave, Nucleus
MEDBRING FYSIOLOGIBOGEN, 2. udgave til modulet!
3D Immunologi 1 februar 2025.pptx
Forbered hjemme, hvad disse begreber, handler om. I skal parvis skal holde små oplæg om dem, så det er godt, at kigge lidt på det hjemmefra. •Børnedødelighed, vaccination, WHO, virus, børnevaccinationsprogram, mæslinger, Patogener, Ydre barrierer, ov
MEDBRING FYSIOLOGIBOGEN, 2.udgave, TIL MODULET
Forbered dig på dit oplæg om din delopgave i immunsystemet. I er sammensat i par. Du må ikke læse op, men det skal være øvet, så du kan udtale ordene og tale relativt flydende om det. Lav nogle stikord, som du kan bruge, hvis du går i stå. Der skal v
Orienter dig i kapitlet om immunsystemet i bogen: FYSIOLOGIBOGEN, 2.udgave, læs deloverskrifter og kig på figurerne og læs figurteksterne. Du skal også medbringe bogen til modulet.
Figurer
Medbring bogen: Fysiologibogen, 2.udgave.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Immunologi
Indhold
Kernestof:
Biokemibogen; sider: 100-107
Nucleus, Kresten Cæsar Torp. Nucleus.
Aminosyre oversigt biotechAcademy.pdf
Minireview PNE.pdf
Elevvejledning_ DEL2_Protein Engineering.pdf
Elevvejledning_PNE.pdf
Medbring Biokemibogen fra Nucleus og repeter kapitlet "Proteiner" (fra s. 70 og frem) om proteiners opbygning, struktur, enzymer - cellens værktøj, coenzymer, reaktionshastighed med mere
3d Bio DTU bearbejde protein 24 marts 2025.pptx
3D peer feedback og feedforward økotoks og immun april 2025.pptx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 10
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984808", "T": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984808", "H": "/lectio/3058/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74278984808" }