Z - Espergærde Gymnasium og HF 2
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Z - Espergærde Gymnasium og HF 2
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 EN/u - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - Espergærde Gymnasium og HF 2
Fag og niveau
Engelsk A
Lærer(e)
Henriette Madsen
Hold
2022 EN/u (
1u EN
,
1u EN vejl
,
2u EN
,
3u EN
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Grammatik
Titel 2
Social Media
Titel 3
Dystopic Fiction
Titel 4
Guns and Crime
Titel 5
Formal vs. Informal language
Titel 6
The Divided UK
Titel 7
West Indies
Titel 8
Lingua Franca
Titel 9
Minimalism
Titel 10
Literary Love 1: Normal People
Titel 11
Literary Love II: Romeo and Juliet
Titel 12
Materialer til skriftlige eksamen i engelsk 2025
Titel 13
Identities (Grundforløb)
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Grammatik
Kernestof:
Screening
Mette Herman og Poul Tornøe: Getting Started, Gyldendal 2019:
-Hvad er verber? s 8- 28
-Kongruens s 11
-Substantiver 40-51
Indhold
Kernestof:
Velkomme til engelsk! Jeg glæder mig til at møde jer
I skal have en screening i engelsk (helt ufarligt og har ikke noget med karakterer at gøre).
Lektie er næsten den samme som sidst: At læse dokumentet med regler om verber og kongruens. Hvad er verber1.docx
Kongeuens regler
Social media 1, the English Handbook.docx
1. I skal have lavet opgave 7 i det vedhæftede dokument. Hvad er verber1.docx
Omfang
Estimeret: 4,00 moduler
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Social Media
Social media
The theme explores the nature and effect of social media on the individual and societies in Uk and USA. We will analyse a variety of texts and genres in order to get a nuanced picture of social media's influence on modern life.
Kernestof:
5.7 Social Media: “The English Handbook” af Trine Østergaard – 2021 – Sy-stime:
“From Where You Are 2” af Tony Søndergaard Andersen og Morten Petersen – 2021, Systime:
- 2.10 Rachel Simmons: Selfies are good for girls
- 2.3 Charlotte Philby: Cyberbullying
Amanda Todd’s Story:
https://www.youtube.com/watch?v=M5kVwW92bqQ
Gary Turk: Look Up (2014):
https://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY
TV- Series: Black Mirror: Nosedrive (season 3, episode 1) (2016)
Ariel Shulman´s documentary Catfish (2010)
Supplerende stof:
The poem: txt commndmnts by Norman Silver:
https://kimberlyfarrier.wordpress.com/2011/09/14/is-texting-language-hurting-our-childrens-literacy/
Indhold
Kernestof:
Questions for social media.docx
Læs s 15 om verbets tider i Getting Started og lav opgave 1 øverst s16 (bøjning af verber i de forskellige tider)
1. Læs afsnittet "Language and social media networks" s 3-4 I følgende dokument. Social media 1, the English Handbook.docx Svar på følgende spørgsmål (du finder svaret i teksten og IKKE på google).
Afsnit
Quiz-let
Lektier: svar på alle spørgsmål (se Wider Context p 329-330) til artiklen Cyperbullying:
www.merrychristmas.nu
6384de64f04e3d1adfa48223_eng-print.pdf
Vi skal se "Nosedive", Black Mirror. Læs venligst vedlagte spørgsmål til episoden af Tv-serien. Nquestions for Nosedive.docx
·eugenics programme
Vi ser resten af Nosedive og arbejde med de tilhørende analytiske spørgsmål bagefter.
Nquestions for Nosedive.docx
Vocabulary
Kære alle
Medbring Getting started.
Look Up | Gary Turk (Official Video)Look Up Poem.
Analysis of Look up.docx
Look Up Lyrics
Analysis of Look up
Look Down (Look Up Parody)
Selfies are good for Girls.docx
Wider Contexts - Tool Box.pdf
Selfies are good for Girls m op.docx
Quizlet vocabulary for: Selfies are good fi
summing up 1u.docx
We opsummerer Social mediet-forløbet
Omskrivning med do.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Dystopic Fiction
This theme explores dystopic fiction with Hunger Games (2008) by Suzanne Collins as the main focus.
Kernestof
Suzanne Collins "The Hunger Games”, 2008. (Værklæsning)
Gary Ross: The Hunger Games (2012) ( feature film)
Jim Mickle & Beth Schwartz: “Sweet Tooth” episode 1, 2021. (Streaming series)
George Orwell: excerpt from “1984”, 1949. (Novel)
Supplerende
Typical conventions of utopian and dystopian literature.pdf
Dystopia checklist worksheet.docx
Dystopian Fiction and symbolism.pdf
Indhold
Kernestof:
Læs venligst kapitel 1 og 2 i the Hunger Games.
Book 1 - The Hunger Games.pdf
Chapter II
I skal have læst: Hunger Games kap 2&3. en del af tiden skal I arbejde alene i dette modul. Derfor er der nogle opgaver, som skal afleveres ved modulets slutning.
Chapter II_III (1) Arbejd selv.docx
Læs kapitel 4
The Hunger Games: Chapters 4-6 Quiz: Quick Quiz | SparkNotes
panem tv interview modul III.docx
HG Chap 4 Quilt
Husk at aflevere bøger, som I skylder og gå ned til Morten og få et eksemplar af Hunger Games.
I skal læse kapitel 5 i The Hunger Games.
I skal læse kapitel 6 i Hunger Games
Læs Kapitel 7 iThe Hunger Games
Vocabulary Chap7
Analytical questions for HG chapter 7
Lektie: I skal have læse kapitel 9, 10 og 11 i Hunger Games. Hvis I endnu ikke har fået bogen kan I læse kapitlerne i det vedhæftede link.
THG, Chapter 9 and 10..docx
Quizlet Vocabulary chap 9 and 10
1. I skal have svaret på alle spørgsmål til kap 9 og 10 ( mange nåede det i timen i sidste uge - se vedhæftede dokument) og være parate til kunne svare/fremlægge.
THG Chap 11. p. 148-160 (1).docx
Læs sætningerne nedenfor. Afgør, om der er anvendt ligefrem eller omvendt ordstilling.
Læs kapitel 12.
Quizlet chap 12
Grammar (1).docx
Læs venligst kap13 og 14 i HG
THG chap 14 p. 216-227.docx
Læs kapitel 15
Tasks chapter 15.docx
I skal læse kapitel 16 og 17.
THG p. 195-221.docx
Læs kapitel 18 og 20, men læs også s 306 dvs sidste side af kapitel 19.
Medbring Getting started.
Reading aloud.docx
THG chap 18, 19 & 20.docx
I skal læse kapitel 21 og 22
I for hjælp til den skriftlig opgave om HG.
Lektie: de af jer, som ikke var tilstede i modulet, hvor vi så en del af filmen: lektien er, at se den første time af filmen Hunger Games 1. Så ser vi anden time af filmen sammen i klassen.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Ny opgave
15-03-2023
Debating essay
28-03-2023
Opgave: Hunger Games
10-05-2023
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Guns and Crime
In this theme we will explore the role weapons have in the American society and legislation by analyzing a variation of texts with pro-gun and pro gun control views.
In Liselotte Tang og Liv Fernly Schoppe: "Columbine & Beyond", Gyldendal, 2026:
-“The Second Amendment”, p 82
-Tiffany Hyatt: “Why I picked up a Gun”, p 99
-J.C: Watts: “A Call to Arms, Renewing America”, p 107
-Barry Glasner: "The Culture of Fear", p 120
Emma Gonzalez: "March for our Lives":
https://www.youtube.com/watch?v=u46HzTGVQhg
Robinson Meyer: “The Righteous Anger of the Parkland Shooting’s Teen Survivors”, The Atlantic, 2018:
https://vucthymors.dk/ahfeng2018-vopg/files/181213_nonfiction_2.pdf
Michael Moore’s documentary “Bowling for Columbine” (2002)
Supplerende
"The Declaration of Independence" (excerpt), p 85
Will McCormack’s shortfilm ”If Anything Happens, I Love You” (2020). Netflix.
Quiz 1: Name the place
Quiz 2: Know the US. Name the place
Indhold
Kernestof:
Welcome back and welcome to 2.g! I am looking forward to see you again!
Titel
I skal have lavet øvelse 1 og 2 s 84-85, som I fik tid til at lave i klassen).Og så skal I læse "The Declaration of Independence" s 85. Husk at tjekke ordlisten, når I læser.Forklar desuden med dine egne ord på engelsk, hvad "The Declaration of Indep
quizlet.com
Synonym-ordbog
1. Lav og medbring svar til spg 5-6 s 86 (The Declaration of Independence) I bogen Columbine and Beyond.
1.Læs the Second Amendment s 82-84 I jeres bog Columbine and Beyond
Second Amendment.pdf
Læs Tiffany Hyattt's article: Why I Picked up a Gun, s 99-100 i "Bowling for Columbine".
Læs Tiffany Hyattt's article: Why I Picked up a Gun, s 99-100 i "Columbine and Beyond".
Lektier
1. I skal have lavet følgende lektier på minlæring.dk: Genre, afsender og modtager (I fik tid til at lave disse i timen) samt Appelformer/retoriske virkemidler= ny lektie).
Non-fiction genres and samples.docx
Rhetorical Devices.docx
We are going watch Michael Moore's documentarWider Contexts - Tool Box.pdf y Bowling for Columbine.
Analysis of Bowling.docx
Afsnit
Please read the model for analysing documentaries.
Documentaries.docx
Vi se resten af Bowling for Columbine og arbejder med analysen.
You will get 30 minutes to work on your presentations and then you will present.
1. Grammatik: Genetiv: Læs reglerne 51 og lav opgave 2 og 3 s 53.
Survivor Stories – Sandy Hook Promise
1. Læs analysemodellen om, hvordan man analyserer en plakat:Analysis of a Poster.docx
Læs analysemodellen om, hvordan man analyserer en plakat:Analysis of a Poster.docx
•Presentations of NRA posters
The Power of the Parkland Town Hall.docx
Læs venligst artiklen.
Minlæring: Konklusion/afslutning
Læs venligst artiklenThe Power of the Parkland Town Hall.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Formal vs. Informal language
In this short theme we will work in detail with the differences between informal and formal, spoken and written English.
Kernestof
4.2 Language and Style | Trine Østergaard. The English Handbook - Systime, 2017:
https://theenglishhandbook.systime.dk/?id=156&L=0
Rihanna’s speech at Harvard University
https://www.youtube.com/watch?v=JzOm6le-0jM&t=11s
English with Emma, EngVid:
https://www.engvid.com/english-resource/formal-informal-english/
English with Emma, EngVid: Writing Letters: Formal and Informal English:
https://www.youtube.com/watch?v=PgwmAUJx248
Supplerende
Cambrige English, Writing Class: Formal and Informal Language
https://www.flo-joe.co.uk/cae/students/writing/register/index.htm
Quizlet: How to translate informal expressions to formal expressions:
https://quizlet.com/de/474911155/formal-versus-informal-english-flash-cards/
Indhold
Kernestof:
I skal lave en delprøve 1 i grammatik. I laver den i klassen og derefter gennemgår vi resulteterne.
Delprøve
I skal have lavet assignment 3 i eksamenssættet. I fik tid til at lave opgaven i timen.
formel and informel language.docx
Learn English with Rihanna INCREDIBLE Speech at Harvard University - English Subtitles
Quizlet
Writing Letters: formal & informal English
1.I par: Læs model teksten
Afsnit
Se talen: Emma Gonzalez's powerful March for Our Lives speech in full
The UK, Britain, Great Britain, The British Isles, England - what's the difference?Medbring jeres analyser af Rihannas tale. Se nedenstående opgaveformulering.
Formal & Informal English
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
The Divided UK
In his theme we will explore class issues and education in UK as well as the interaction between these.
Kernestof:
Ben Johnsen: “The UK & Great Britain – What’s the Difference?”
https://www.historic-uk.com/HistoryUK/HistoryofBritain/The-UK-Great-Britain-Whats-the-Difference
Interview with Sir Benjamin: This Morning”, 2017.
https://www.youtube.com/watch?v=mzS90Q0GW6M
“Huge survey reveals seven social classes in UK”,
http://www.bbc.com/news/uk-
22007058, 2013
“The Happiest Day of My Life”, Penelope Lively, 1978, Worlds of English, Systime,
https://woe.systime.dk/?id=p110&L=0
Film: Lone Scherfig: “The Riot Club”, 2014
TV-Serie: Posh Kids Go To State School | School Swap: The Class Divide E1 | Our Stories:
https://www.youtube.com/watch?v=qXvaGrZINl4
Supplerende stof:
“Worlds of English” af Anne Mette Finderup og Agnete Fog, Systime
• Watch! Cassen on his research on the social gap in education
• Watch! Cassen on dealing with the social gap
Interview med Lone Scherfig:
https://www.youtube.com/watch?v=LC_bz_HzyIY&t=1s
Indhold
Kernestof:
1. Genlæs reglerne om adjektiver og adverbier s 62-63 i Getting Started og svar på følgende: Hvilke ord kan adverbier beskrive?
The British Empire 1.docx
Lav opgave 5 s 65 i Getting Started.
What is the British class system? - Great British Mag (ikke lektie)
The British Class test
1.
Read the article and based on the text answer the question: What are the five classes in UK?
The Riot Club analysis 2U.docx
Task 1
Skærmbillede 2023-12-13 kl. 12.32.14.png
Vi ser resten af filmen The Riot Club. Se din gruppe på billedet. Se hvad du og din gruppe skal arbejde med i det vedhæftede dokument.
I skal arbejde på jeres analyse af filmen: The Riot Club.
Medbring Getting Started
Questions for the video-interview with Sir Benjamin ”This Morning”, 2017
nursery schoolprimary schoolsecondary schoolhigh schoolcollegevocational schoolpublic schoolpreparatory school(prep school)boarding schoolstate schoolheadmaster/principalpupilstudentform/gradelessonteachertermmarks/gradeslevelsgraduatecurriculumsubje
Analysis of The Happiest Days of Your Life.docx
Kære alle
Medbring Getting Started.
Rettenøgle grammatikaflevering 2U final.docx
Task
Non-fiction analysis-template_ Zayn Malik_s letter to Rishi Sunak.docx
I skal lave opgave 3 (om gradbøjning af adjektiver) øverst s 72 i Getting Started.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
West Indies
This theme explores the history and culture of the West Indies.
Kernestof
- Lonely Planet: Caribbean Islands: History,
www.lonelyplanet.com
(2017)
- Early B (Song lyrics): History of Jamaica (1984)
- Velma Pollard: Berbice (2010)
- Kei Miller "These Islands of Love and Hate"
- Roger Mais: Blackout (1950)
- Podcast ”Usain Bolt! The Fastest Man on Earth!!
In: Jacob Bækgaard: West Indies: The Rhythm & Struggle of Life, Lindhardt og Ringhof, 2017:
Indhold
Kernestof:
Vi starter på et nyt emne: The West Indies.
Website m. øvelser
1. Please read the communication model.
I skal medbringe jeres opgave med indsættelsen at "The Caribbean History" i kommunikationsmodellen. Vi mangler at gennemgå de to sidste kategorier. Medbring selvfølgelig også bogen.
•Assignment about the Caribbean and Denmark p 16:
Vi skal arbejde med Jamaica
kapitel 2.html
kap2Gallery_of_Persons_in_History_of_Jamaica.docx
kap2Jamaica_Questions.docx
kap2Characteristics_of_Spoken_Language.docx
I skal læse Novellen Blackout s 27-31 i bogen West Indies.
Kære alle
Vi arbejder med Historien Berbice samt med Getting Started.
BERBICE.pdf
kap2Berbice_True_or_False.docx
kap2Basic_Rhetorical_Devices.docx
Health Tips Episode 31: Usain Bolt! The Fastest Man on Earth!!!
kap2Usain_Bolt_Questions.docx
1. Medbring også Getting Started, da vi arbejder videre med pronominer. Læs om relative pronomener s 92 og svar på spørgsmålet: Hvad er de mest almindelige relative pronomen og hvad bruges se til?
kap2The_Communication_Model.pdf
Vi afslutter arbejde med Bolt podcasten, så hav jeres noter om podcastens struktur samt kommunikationmodellen klar.
Medbring Getting started.
Afsnit
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 16
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Lingua Franca
In this short theme the students will work with the concept of English as Lingua Franca. Further we will explore the variations of standard English and English as a global Language.
Kernestof
Peter Trudgill Dialects chapters 2 and 3
Robin Lustig: Can English remain the'world's favourite' language?
Lecture: English as Lingua Franca
CommaGetsACure
Supplerende stof:
Received Pronunciation (RP) | Accent, Audio Examples, IPA, & Definition
Received Pronunciation | IDEA: International Dialects of English Archive
Test Your Ear | IDEA: International Dialects of English Archive
Indhold
Kernestof:
David Crystal Standard English spg..docx
Welcome back - now as 3.g. students! I am looking forward to see you.
Titel
1. Listen to the RP reading of "Comma gets a cure"
1. Answer the following question: What is English as Lingua Franca ?
Lektie:
Analysis of the article: RobinLustig: Can English remain the'world's favourite' language?
1. I skal medbringe jeres analyse af (som vi ikke nåede, at gennemgå i sidste modul): RobinLustig: Can English remain the'world's favourite' language?
Peter Trudgill- Dialects chapters 2 and 3.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Minimalism
The theme explores American literary minimalism and minimalist style through the writings of among other Jayne Anne Phillips, Raymond Carver and Richard Brautigan. As a starting point and in order to identify important traits we will explore minimalism in the visual arts.
Kernestof
Mette Hermann og Stine Karlsen: When less is more - American Minimalist Fiction, Gyldendal, 2014:
Jayne Anne Phillips: Solodance (1979)
Raymond Carver: One More Thing (1981)
Raymond Carver: Chef’s House (1983)
Raymond Carver (Poem): Photograph of My Father in His Twenty-Second Year (1983)
Earnest Hemingway: The Cat in the Rain (1925)
Richard Brautigan: Greyhound Tragedy (1976)
Supplerende stof:
Minimalism:
https://www.masterclass.com/articles/literary-minimalism-explained
Indhold
Indhold
Kernestof:
1. a, Grammatik: lav opgave 4 119 i Getting Started A
Lektier
Key Characteristics of Minimalistic Fiction
Look up the concept "Dirty Realism"
Vi arbejder videre med Carver novellen. "One more thing"
Nye lektier NB! Lektierne er til begge moduler.
Lektie Læs Raymond Carver Chef's House s 16-19
Lektie Læs Raymond Carver Chef's House s 16-19 i "Less is More"
Kære alle
Hvis I ikke blev helt færdige med de opgaver I fik i onsdags, skal I lave dem helt færdige og medbringe dem.
1. Genlæs digtet s 23. Svar på spørgsmål 1-5 s 23. I fik tid til at lave dette i modulet. Blev I ikke færdige skal I lave det færdigt hjemme. Medbring Less is More.
Læs the Cat in the Rain by Ernest Hemmingway s 30- 32 in Less is More
Opgave 1
1. Gammel lektie: Læs the Cat in the Rain by Ernest Hemmingway s 30- 32 in Less is More.
Vi afslutter analysen af Hemingsways: The Cat in the Rain.
Opgave 1: Forklar aktiv og passiv
Alle som var på NG-udflugt skal lave følgende opgaver i Less is More: øvelsen. Composition og Digging into the text: s 41 (Richard Brautigan's Greyhound Tragedy) samt øvelsen Digging into the text II: Imagery p 42.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Literary Love 1: Normal People
This course focuses on the theme of love. We will look into the theme of modern love as it is expressed in Sally Rooney's novel Normal People (2018).
Kernestof
Sally Rooney's Normal People (2018) (værklæsning)
"Normal people”, TV-series 2020, episodes 1 and 2.
Supplerende
Aisling Twomey: How a TV Adaptation of NORMAL PEOPLE Took Over Ireland’s Airwaves, 2020::
https://bookriot.com/how-a-tv-adaptation-of-normal-people-took-over-irelands-airwaves/
Indhold
Kernestof:
Medbring Sally Rooney: Normal People og læs første kapitel.
What is this thing called love.docx
Chapter 1 (pp. 1-8)
I skal have læst både 1 og 2 kapitel af Normal People.
Lektier
Læs kapitlet 4 i Sally Rooneys Normal People
Arbejd med modelteksten
Chapter 2 (pp. 9-19)
I læser kapitel 5 i Normal People.
I skal have læst kapitel 6 i Normal People.
Today's task 1. Matrix about chapter 3 Chapter 3_matrix.docx
Normal people 1-2 worksheet.docx
Ny lektie:
I skal have læst kapitel 10 i Normal People.
Questions for Chapter 5 (pp. 45-57)
Translate/explain the following words from the chapter and write English sentences with each of them (about classic love stories for instance). Supercilious (adj.)
Normal People themes.docx
Alle genlæser kapitel 8 og 9.
Extra tasks
Alle genlæser kapitel 10 og 11Chapter 10: Nikolaj, Dudley - Chapter 11: Marvin, Asger F
Student presentations
Everyone must have read chapter 12, 13, 14, 15 and 16.
Chapter 16: Gustav, Simon Chapter 17: Anna, Elena,
Lektier: Everyone will read the last chapter in the book: Chapter 18. You will be tested in this chapter, so read it well
We will work with the article about Irish culture and relate it to Normal People. So please read:
Julekalender minlæring
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Literary Love II: Romeo and Juliet
This course focuses on the theme of love. We will look into the theme of love as it is expressed in William Shakespeare's "Romeo and Juliet". We will analyze selected parts of "Romeo and Juliet", paying particular attention to the portrayal of love. Additionally, we will explore the Elizabethan literary period to better understand the time in which these texts were written. Finally the play is put into into perspective by reading a modern text about star crossed lovers.
Kernestof
Romeo and Juliet: Udgave: Bo Høpfner Clausen & Jesper Kaalund, Gyldendal, 2017: (Romeo and Juliet: The proloque, Act 1 scene 5, Act 2, scene 2, Act 3, scene 5 from line 65 to the end)
Supplerende
Film: Baz Luhman' s Romeo and Juliet (1996)
Dire Strait: "Romeo and Juliet"
Indhold
Kernestof:
Kære alle
I jeres nye bog: "Romeo and Juilet". Læs s 7-10 til midt på siden (dvs læs ikke Discoveries and Inventions). Læs også s 16-17
TERMINSPRØVE ENG A ENDELIG.pdf
Template EN A 24.docx
Lektier: I skal lave den delprøve 1 færdig, som I fik modulet i fredags til at lave.
I jeres nye bog: "Romeo and Juilet". Læs s 7-10 til midt på siden (dvs læs ikke Discoveries and Inventions). Læs også s 16-17.
Dear all
Questions for the film.docx
In the Pink Edition: Read p 56 and 57 and answer the question. What is a sonnet?
Minlæring stilistik formuleringer
Minlæring argumentationsanalyse
Lektier:
¡Video about the sonnet: What is the history of the sonnet? What is a Sonnetand whai is an Shakespearean? (what does it consist of?), Why is the prologuewritten as a sonnet?
Review of homework: Question 8 p 70 in The Pink Edition.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Materialer til skriftlige eksamen i engelsk 2025
Materialer der må anvendes til den skriftlige eksamen i engelsk:
Minlæring.dk: Følgende bøger: Enggram grundforløb, Engram basis, Engram, Do it Write:
https://app.minlaering.dk
Ordbogen.com
:
https://www.ordbogen.com/da/
Mette Hermann og Poul Tornøe: Getting Started A, Gyldendal, København 2020-21.: NB! Denne bog må kun tilgås i papirform.
Ellers: Alt materiale fra lektio, som er downloaded.
I øvrigt: alle fysiske bøger, som I har fået udleveret i engelsk
Indhold
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Identities (Grundforløb)
Vi samler op fra jeres undervisning i grundskolen og undersøger forskellige kilder med det overordnede tema "Identities". Arbejdet med kilder kombineres med grammatik- og sprogundervisning i øvrigt, og vi taler om kultur, historie, politik - hvad vi nu har tid til i dette indledende kursus, der er springbræt til jeres studieretning.
Indledende. Short short stories
Young identity:
Short story: Michael Richards: Just Like That (1987)
Short movie: Stephen Daldry: Eight (1998) (12.35)
https://www.youtube.com/watch?v=zlYzsIYP6GE&ab_channel=FilmmanCineMix
Digital identity:
Article: Ashley Crossman: The Presentation of Self in Everyday Life (2015): on Goffman
Ethnic identity:
LeAlan Jones: Our America
Identity – before and after:
Ray Bradbury: The Highest Branch on the Tree (1998)
Gender Identity:
National Geographic, The Gender Issue, children on gender (2016):
https://www.youtube.com/watch?v=2B3ea7IGwLA
Article: Alexa Keefe: Gender Revolution Carries a Message of Hope (2016)
Indhold
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3059/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74275860469", "T": "/lectio/3059/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74275860469", "H": "/lectio/3059/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74275860469" }