Learnmark Horsens Handelsgymnasium HHX
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Learnmark Horsens Handelsgymnasium HHX
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 hh122ia1 AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Learnmark Horsens
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Tilde Mose
Hold
2022 hh122ia1 AF (
hh122ia1 AF
,
hh223ia1 AF
,
3ia1 AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Efterspørgselsforhold - Købsdadfærd på B2C
Titel 2
Efterspørgselsforhold - Segmentering B2C
Titel 3
Efterspørgselsforhold - B2B købsadfærd
Titel 4
Stategisk planlægning
Titel 5
Marketingmix
Titel 6
Konkurrenceforhold
Titel 7
Markedsanalyse
Titel 8
Brancheforhold
Titel 9
Strategiske analyser
Titel 10
Marketingmix
Titel 11
Internationalisering
Titel 12
Efterspørgselsforhold - Segmentering International
Titel 13
Marketingmix
Titel 14
Efterspørgselsforhold - B2B segmentering
Titel 15
Marketingplan
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Efterspørgselsforhold - Købsdadfærd på B2C
Vigtigste begreber:
Indhold
Kernestof:
Kapitel 6 forbruger adfærd på B2C
Power point til hele kapitlet
Opgave: laves på klassen
Læs videre i kapitel 6
Vi starter med fremlæggelser af opgave 6.8
Vi forsætter med kapitel 6
Læs i kapitel 6:
Influencer marketing opgave
Vi starter med at fremlægge Influencer opgaven
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Ferierejse opgave 6.9
11-11-2022
Influencer opgave
15-11-2022
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Efterspørgselsforhold - Segmentering B2C
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 11 og 11.1 om markedssegmentering
Power point til hele kapitlet
Aarstidernes målgruppe: opgave 11.1
Læs 11. 2 om segmenteringsprocessen
Har i printet fra sidste gang ? :o)
Læs kap 11.2 om livsstilmodeller
Læs kap 11.2 Personaer og 11.3 målgruppevalg
Opfølgning på opgaven fra i går om ferierejse
Læs kap. 11.4: Positionering samt opsamling på kapitel 11
JYSK afleveringsopgave til 5/12
I skal arbejde videre med JYSK opgaven -
Læs 7.1 købstyper på producentmarkedet og 7.2 købsbeslutningsprocessen på B2B
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Efterspørgselsforhold - B2B købsadfærd
Indhold
Kernestof:
Læs 7.1 købstyper på producentmarkedet og 7.2 købsbeslutningsprocessen på B2B
Opgave på klassen:
Power point til hele kapitlet
Læs kapitel 7.2 købsbeslutningsprocessen, 7.3 valgkriterier og 7.4 faktorer der påvirker B2B
Vi laver opgave 7.3: Thorsen Møbler på klassen
Læs kap. 7.3 Valgkriterier på B2B og resten af 7.4 Faktorer der påvirker B2B
I har fået karaktere for Jysk segmenteringsopgave. Vi starter lige med at gennemgå de vigtigste pointer i dag.
Salling group CSR opgave - laves på klassen - fremlæggelser næste gang.
Opgave: laves på klassen
Vi starter med at samle op på opgaven: B2B vs B2C
image.png
På klassen:
Link til opgaven:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Stategisk planlægning
Indhold
Kernestof:
Læs kaptitel 2 og 2.1 virksomhedskarakteristik.
Power point til hele kapitlet:
Jysk opgave : virksomhedskarakteristik - laves på klassen
Læs kap. 2.2 konkurrencedygtighed, 2.3 forretningsmodeller og 2.4 Business Model Canvas
BMC modellen: Business model canvas – forretningsmodellærredet - Analyse af virksomhedens interne forhold
Læs afsnit 2.5 om værdikæden
JYSK opgave: laves på klassen:
Læs afsnit: 2.6 SW-opstillingen
Opgave: 6 forskellige virksomheder
Afsnit
Læs: kap 3 den eksterne situation og 3.1 omverdensmodellen
Opgave: laves på klassen
Vi ser et afsnit af Løvens hule på klassen og udarbejder en SWOT analyse.
Løvens hule/afleveringsopgave pp
Afleveringsopgave nr. 3: Interne og eksterne forhold
Læs resten af kapitel 3: dvs. 3.2, 3.3 og 3.4
Vi starter med at gennemgå opgave 3.3 på tavlen
NYT: Vi har test i kapitel 2 & 3 - tjekopgaverne
Word doc til opgave 8.1 & 8.2
Læs kap: 8.3, 8.4, 8,5 & 8.6
Opgave laves på klassen:
Laves på klassen: Søstrene Grene - film og SWOT opgave
Laves på klassen: Rema 1000 opgave 8.8
HUSK at have set og valgt en virksomhed fra Løvens hule inden - så i kan stille spørgsmål
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 14
Marketingmixet = De 4 P'er
Opgave på klassen:
Opgave laves på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Læs i kap. 15 til og med kap. 15.4 mærkevarestrategi
image.png
Opgave - laves på klassen:
Power point til hele kapitlet
Læs kap. 15.5 om branding.
Læs kap. 16: Serviceydelser
Opgave som laves på klassen:
Arbejde videre med Forlystelsesopgaven ca. 30 min.
Alle grupper fremlægger
Opgave: laves på klassen
Opsamling på opgaven: Den danske finanssektor/case 16.1
Den danske finanssektor flg. opgaver skal der gives skr. peer feedback på
Læs: Kap. 18.1, 18.2 og 18.3
Opgave: laves på klassen som power point -ca. 60 min.
Opsamling på undervisningsevaluering
Starte med fremlæggelser af opgave 18.8: Hästens. Hvis i ikke er færdige er resten hjemmeopgave.
Læs kap. 18.4 og 18.5
Quiz på klassen
Vi starter med at rette kap. 18 forståelsesopgaven
Læs kap. 20.1 og 20.2
Opgaver som laves på klassen:
Vi starter med at gennemgå opgave 20.2 om Skagen Food
Læs kap 20.3, 20.4 og 20.5
Rains opgave - laves på klassen i dag og næste gang
I har 30 min. til at gøre Rains opgaven færdig - så gennemgår vi den på klassen.
Læs afsnit: 22, 22.1 og 22.2
Laves på klassen:
power point til hele kapitlet:
Vi starter med gennemgå opgave 22.3 om Samvirke
Læs afsnit: 22.3 Promotionsformer
Vi starter med at snakke om Babysam opgaven
Læs afsnit:
Opgave vi laver på klassen:
Vi starter med at gennemgå Spies opgaven
Læs afsnit 22.6 om loyalitetsklubber
Opgave på klassen: Reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen
Afsnit
Det er meget vigtigt at i er her og er klar kl. 08.00.
Opgaven har 4 spørgsmål, et til hvert P og jeg har sat ca. tider på, til hvor lang tid i har til hvert spørgsmål. Opgaven skal oploades i Lectio senest kl. 09.30. Brug al tiden og brug den fornuftigt.
Ingen lektier
Rettevejledning til Bilka opgaven om de 4 P'er:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Konkurrenceforhold
Indhold
Kernestof:
Læs afsnit 4.1, 4. 2 og 4.3
Opgave laves på klassen:
Vi starter på følgende opgave:
Power point til hele kapitlet:
Læs afsnit: 4.4, 4.5 og 4.6
Lave Stelton opgaven færdig. Skal deles med / sendes til det andet makkerskabspar senest 13.20 i dag
I skal have læst det andet makkerskabspars Stelton opgave
På klassen: Give feedback på Stelton opgaven
Opsamling af 1. G kapitler
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Markedsanalyse
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier til i dag - vi starter blødt op :o)
Læs: Kap 1. Markedsanalyse - til og med afsnit 1.6 spørgeskema udformning
image.png
Opgave: laves på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Læs: 1.7 stikprøveplan til og med 1.12 BIG data (resten af kapitlet)
Markedsanalyseprocessen:
Opgave på klassen:
Pdf dok.
Til oplæsning
I skal have læst rapporten færdig til case 1.3, så i kan gå i gang med opgaven:
Jeres opgave på klassen:
Processen:
I jeres power points kunne det fx være fint at inkludere:
Udsendelse af spørgeskema:
HUSK at få tjek på om "nok" respondenter har svaret på jeres undersøgelse.
Gruppe feedback på CASE 1.3 om unges gæld, forbrug og feedback.
Hvis I ikke er blevet færdige med jeres power points fremlæggelser er det hjemmeopgave. Power points skal uploades i Lectio senest kl. 08.00 i dag.
Alle 7 grupper skal fremlægge. dvs. hver gruppe har i alt: ca. 12 min. inkl. skift, fremlægge ca. 6 min. og spørgsmål 5 min.
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Case 1.3 Unges gæld, forbrug og opsparing
04-09-2023
Case 1.4 Markedsanalyse
22-09-2023
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Brancheforhold
Indhold
Kernestof:
Læs hele kap. 5
Porters 5 forces:
Opgave på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Vi gennemgår resten af opgave 5.1: Sneakers
Opgave på klassen: 5.2 MAX - start med at læse case 4.4.
Power point
Case 5.2 Opgaven forklaret:
Læs Case 8.1 om Dan Cake
30 min til af lave Case 5.2 færdig inkl. power point
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Strategiske analyser
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 10.1 - Vækststrategier
Strategiske modeller:
Opgave på klassen:
Power point:
Tilde er syg - I skal derfor arbejde selv på klassen med nedenstående case og bruge elevtid på den.
Opgaven på klassen:
Sammenligning med 3. g skr. eksamensopgave:
I skal arbejde videre med case #4 om Normal
Læs 10.2 Blue ocean strategi
Næste gang: Feedback til case # 4 Normal
I skal have printet en kopi af jeres NORMAL afleveringsopgave - UDEN navn men istedet med: tal mellem 0 og 99 + dyrenavn (så I kan kende jeres egen kopi igen). I skal også have læst jeres egen opgavebesvarelse igennem igen inden timen.
Elevtrivselsundersøgelse:
Læs kap. 10.6 Bæredygtighed
Opsamling på Erhvervscase 2 Fusion
Link til at prøve ChatGPT:
Vi fortsætter med Prompt engineering og intro til opgaven. Tænk gerne over hvordan du allerede har gjort brug af AI - hvad tænke du var positivt og hvad var negativt?
Intro til afleveringsopgave:
Kildelink:
McKinsey report 2023:
I skal arbejde videre med AI opgaven fra sidste gang.
Systime case 6.5 Den bæredygtige genbrugsforbruger
Hele opgaven:
Opgave aflevering: Tirsdag d. 16/1 kl. 22:00
LINK TIL TEAMS ONLINE IDAG:
McKinsey report 2023- udsnit fra rapporten:
Afleveringsfrist på Case 6.5 opgaven: 16/1 kl. 22:00
Læs afsnittet om Samfundsvidenskabelige metode i Marketingbogen (mellem Introduktion til GF og de rigtige kapitler)
Meninger vs Indsigt:
Links til kilder:
Vi starter med en par eksempler på jeres skr. opgaver med indsigt. Dvs. hjemmearbejde er: skrevet jeres begrundelse igen med indsigt. Delt den med jeres makker og skriftlig have givet feedback.
Resten af timen får I til at læse op på næste EC case: Fårup Sommerland
Gennemgang af AI og case 6.5 opgaven inkl. karakterer
Opgave på klassen
I skal lave jeres fremlæggelser fra uge 5 om AI færdige
Opgaven:ai opgaver.pptx HUSK AT BARD HAR SKIFTET NAVN TIL GEMINI
Afsnit
Fremlæggelser af AI opgaven - alle 7 grupper fremlægger
Læs denne korte artikel:
Læs Eksamensforløb 2 - Ditur (B)
VIGTIG BOG: TOOLBOX MODELLER TIL AFSÆTNING
Toolbox – modeller til afsætning
Læs resten af Ditur casen:
Genlæs kap. 4 & 5
image.png
Arbejde på klassen med Ditur opgaven
Søg evt. hjælp til litteraturlisten her i APA-format (identisk med Harvard)
Lins til kilder - virker kun på skolen:
Genlæs kap. 16
Arbejde videre på jeres afleveringsopgave:
Power point: Idegenerering.pptx
Referencer og litteraturlister
Vi skal gennemgå Ditur afleveringsopgaven. I skal have læst jeres egen opgave igennem igen og have den printet til times start.
Opgaven:
Bedømmelsesark & vigtige elementer at have med i den skr. besvarelse
Læs i Bæredygtighedsbogen:
Som kickoff til at arbejde med bæredygtighed (igen) skal vi se filmen "The true cost" om fast fashion, filmen varer 1½ time så vi starter sharp kl. 08:00.
Læs i Bæredygtighedsbogen:
Opstart på case arbejde fra Bæredygtighedsbogen:
Laves i PowerPoint:
Grupper:
Arbejde videre med Bæredygtighedscases i grupperne
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 24
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Læs følgende afsnit kap. 17:
image.png
Opgave på klassen:
Grupper:
Arbejde videre med opgaven fra i går om BOLD drinks - HUSK at definere/afgrænse - dvs. det er vigtigt, at der opstilles relevante kriterier for beslutningen - svarets udfald afhænger heraf.
Links til kilder - dur kun på skolen:
Vi starter med fremlæggelser af BOLD opgaven.
Læs flg. afsnit:
Opgave:
Power point:
Vi starter med gruppefremlæggelser af opgaven om strategier og slutter af med en lille refleksionsopgave.
Vi gør resten af kapitel 17 færdig og slutter af med quiz og en skr. opsamlingsopgave
LÆS: kap. 19 til og med 19.4 Prisfastsættelse for serviceprodukter:
Generel model for prisfastsættelse:
Vi starter med fremlæggelse af opgave 19.5
Læs følgende afsnit:
Opgave 19.6 og 19.7: Gruppe 1&2 - 3&4 - 5&6 - 7&8 fremlægger for hinanden. I har 20 min til opgaven og 10 min til fremlæggelse
Læs kap. 19.6 og 19.7 og lav denne hjemmeopgave:
Se filmen: The best movie ever sold
Gennemgang af kollaborativ skriveproces
Læs om rapportskrivning og formalia:
Skr. afleveringsopgave:
Opgaven:
Arbejde videre med Normal opgaven. I må gerne arbejde hjemme men husk at det er en makkerskabs kollaborativ opgave.
Arbejde videre i makkerskabspar med Normal opgaven.
Praktisk gennemgang af 2 kildetyper med Words reference system: i-bog og webside
Læs følgende afsnit i Marketingbogen: 21, 21.1, 21.2 & 21.3 om indirekte og direkte eksport
Arbejde videre med Normal opgaven - Forside ? Hvad skal inkluderes ?
Power point til hele kapitlet:
Læs resten af kap. 21
Læs afsnit: 23. International promotion (A)og 23.1 Den udvidede kommunikationsmodel
Den udvidede kommunikationsmodel:
Opfølgning på Normal opgaven
Vi starter med at gøre pp af reklame analyse opgaven: 23.2 færdig og så skal alle grupper fremlægge
Læs afsnit: 23.2 Virksomhedens nationale og internationale medievalg | Marketing – en grundbog i afsætning
Opgave på klassen: Brug gerne AI til at hjælpe med brainstorming om andre kilder eller hvordan markedsføringen med fordel kunne være på disse medier
I skal grupperne uddybe hvad i skrev i går og få det uploadet ind i dette skema som skal afleveres senest i aften:
Brug gerne AI funktionen i Statista, da der ikke er adgang til mange grafter/modeller. I vil få en del skrift/data som kan bruges.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Internationalisering
Indhold
Kernestof:
HUSK: virtuel undervisning i dag:
Skriftlig hjemmeopgave:
Gennemgang af opgave 23.6
Læs om internationalisering i afsnit. 9.2: Virksomhedens eksportberedskab og 9.3: Internationaliseringsmodeller.
Gennemgang af skriftlig hjemmeopgave:
Power point til hele kapitlet:
HUSK:
Opgave på klassen:
Læs kap. 9.4 Markedsudvælgelse, 9.5 Info om internationale markeder & 9.6 Kulturelle forhold
"Make your bed"
Opgave på klasse - i laver selv grupper:
Husk I kan arbejde hjemme denne time:
SMP-processen i internationalt perspektiv
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Efterspørgselsforhold - Segmentering International
Indhold
Kernestof:
Fremlæggelse af 9.2 power point på klassen. Vi fremlægger opgave 12.4 og 12.7 for hinanden i grupper
Kollaborativ skrivning fortsat
Opgave på klassen:
Arbejde med kollaborativ skrivning. Del 2 af marketingplanen: Markeds- og målgruppe valg. I skal arbejde videre i makkerskabspar fra onsdag.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Arbejde videre med marked- og målgruppevalg i Normals marketingplan.
Reference: Harvard Reference System
Power point om beliggenhed:
Opfølgning og up-date på "terminsprøve" og eksamen
Hvis I vil bruge dette slide fra min pp om distribution/valg af beliggenhed kan I lave det med reference til et bilag:
Læs hele kapitel 24 og forstå forskellen mellem standardiseret eller tilpasset marketingmix herunder:
Overblik over marketingmix i internationalt perspektiv
Power point til hele kapitlet:
Start på denne opgave:
Arbejde videre med Race Hall opgaven.
Opgaver i grupper:
Læs hele kapitel 25: Marketingplanen
Feedback: 2. del af marketingplanen.
Makkerskabspar opgave på klassen: Kilder
Følgende opgave er lektie:
Grupper til Marketingplan del 3:
Skabelon til markedsføringsplan:
Normal marketingplan - del 3:
Opdateret power point til hele kapitel 25:
Operationelt niveau:
Arbejde videre med Marketingplan - del 3: Normal
Arbejdsspørgsmål: Hvad er et godt kollaborativt skriv?
På klassen i dag er opgaven følgende:
Kilde til beliggenhed:
Marktingplan grupper i 2025 ? 3 - 4 personers grupper - tænk over hvem og hvorfor?
Læs om Ditur og internationalisering inkl. alle video:
Feedback på Normal opgaven - del 3
Tænk over grupper til Ditur marketingplan opgaven i januar og februar.
Marketingplan:
Power point kollaborativ skriveprocess:
Power point til kap. 25 Marketingplan:
Arbejde i grupper med Ditur marketingplanen
Kilde ideer:
Ditur info fra eksamensforløb 2:
I dag skal alle grupper have 1/3's samtaler om deres proces og tidsplanlægning.
Afsnit
Alle skal på Plandisc i dag og afprøve det inden online intro i næste uge
image.png
Blive "superbruger" af Plandisc i praksis:
Plandisc intro online i dag.
Arbejde videre med Plandisc og Ditur opgaven
Husk at overveje hvor mange ringe giver mening i Årshjulet.
Power point:
Tænk over følgende: Hvem skal vores eksamensvirksomhed?
Info om terminsprøver hh3 forår 2025.pptx
Fremlæggelsesplan:
Hvad skal I have med:
Opsamling op Ditur opgaven
Lave trivselsundersøgelse
Læs kap. 13 i afsætningsbogen:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Efterspørgselsforhold - B2B segmentering
Vigtigste begreber:
Indhold
Kernestof:
Fremlægge opgaven om Flexi Bath
Opsamlings test i makkerskabspar - i retter hinandens opgaver
Grupper:
Power point med opgaver - skal afleveres i Lectio kl. 09:30
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Vigtige ekstra emner
18-03-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Marketingplan
Fokus på tilrettelæggelse og udførelse af markedsanalyse
Indhold
Kernestof:
Gruppe fremlæggelser af ekstra emner
Grupper:
Power point med opgaver - skal afleveres i Lectio kl. 09:30
Eksamenscase
Lektie: I skal have lavet grupperne klar til jeres afsluttende afsætningsprojekt. Læs også nedenstående og tjek links.
Case til afsluttende afsætningsprojekt:
Kap 9.4: Kriterier for en virksomheds markedsudvælgelse
9.1 Virksomhedens eksportmotiver
9.2 Virksomhedens eksportberedskab - de andre 4 P'er:
Link til Sustainreport - artikler om Social Foodies
De 4 P'er internationalt
Power point til de 4 internationale P'er:
Arbejde videre på Social Foodies opgaven.
Kilde henvisning til e-mail fra Social Foodies eller som bilag - se vedlagte
Vi skal tale om mundtlig eksamen
E-mail svar fra Social Foodies om: emballage og Franchise
Kilde eller bilag til email fra Social Foodies:
Vi starter med lave Social Foodies og slutter af med Jeopardy & is
Social Foodies opgave med alle 3 e-mails og links:
Marketingplan:
Hofstedes kultursammenligning af 2 lande:
Kildehenvisninger mht. emails:
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Social Foodies eksamens rapport
11-05-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360454548", "T": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360454548", "H": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360454548" }