Learnmark Horsens Handelsgymnasium HHX
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Learnmark Horsens Handelsgymnasium HHX
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2022 hh122ia4 AF - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Learnmark Horsens
Fag og niveau
Afsætning A
Lærer(e)
Tilde Mose
Hold
2022 hh122ia4 AF (
hh122ia4 AF
,
hh223ia4 AF
,
3ia4 AF
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Efterspørgselsforhold - Købsdadfærd på B2C
Titel 2
Efterspørgselsforhold - Segmentering B2C
Titel 3
Efterspørgselsforhold - B2B købsadfærd
Titel 4
Stategisk planlægning
Titel 5
Marketingmix
Titel 6
Konkurrenceforhold
Titel 7
Markedsanalyse
Titel 8
Brancheforhold
Titel 9
Strategiske analyser
Titel 10
Marketingmix
Titel 11
Internationaliseirng
Titel 12
Efterspørgselsforhold - Segmentering International
Titel 13
Marketingmix
Titel 14
Efterspørgselsforhold - B2B segmentering
Titel 15
Marketingplan
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Efterspørgselsforhold - Købsdadfærd på B2C
Vigtigste begreber:
Indhold
Kernestof:
Kapitel 6 forbruger adfærd på B2C
Power point til hele kapitlet
Opgave: laves på klassen
Læs videre i kapitel 6
Vi forsætter med kapitel 6
Vi starter med fremlæggelse af opgave 6.9: ferierejser'
Læs i kapitel 6:
Influencer marketing opgave
Vi starter med at fremlægge Influencer opgaven
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Ferierejse opgave 6.9
15-11-2022
Influencer marketing
15-11-2022
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Efterspørgselsforhold - Segmentering B2C
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 11 og 11.1 om markedssegmentering
Power point til hele kapitlet
Aarstidernes målgruppe: opgave 11.1
Nye pladser & Bowling ????
Læs 11. 2 om segmenteringsprocessen
Læs kap 11.2 om livsstilmodeller
Opgave på klassen:
Læs kap 11.2 Personaer og 11.3 målgruppevalg
Opfølgning på opgaven om ferierejse - hvis i ikke er blevet færdige er det også lektie. Afleveres i Lectio
Kap 11 Zalando segmentering og smok.docx
Kap 11 Segmentering.pptx
Vi skal bowle i dag fra 14-15 og både Nicolaj og jeg tager med :o) Arranger selv noget socialt med klasse til bagefter
Læs kap. 11.4: Positionering samt opsamling på kapitel 11
Vi starter på jeres makkerskabs aflevering om JYSK
I skal arbejde videre på jeres makkerskabspar's aflevering om segmentering og B2C købsadfærd. Det skal være selvstændige aflevering som kan gå gennem plagiatkontrol.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Efterspørgselsforhold - B2B købsadfærd
Indhold
Kernestof:
Læs 7.1 købstyper på producentmarkedet, 7.2 købsbeslutningsprocessen på B2B og købscentret under 7.4
Opgave på klassen:
Kap 7 Købsadfærd på B2B.pptx
Møbelopgave med købsroller
Læs kap. 7.3 Valgkriterier på B2B og resten af 7.4 Faktorer der påvirker B2B
Salling Group CSR opgave - laves på klassen - fremlæggelser næste gang
Opgave: laves på klassen:
På klassen:
image.png
Link til opgaven:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Stategisk planlægning
Indhold
Kernestof:
Læs kaptitel 2 og 2.1 virksomhedskarakteristik.
JYSK opgave: laves på klassen
Power point til hele kapitlet:
Afsnit
Læs kap. 2.2 konkurrencedygtighed, 2.3 forretningsmodeller og 2.4 Business Model Canvas
BMC modellen: Business model canvas – forretningsmodellærredet - Analyse af virksomhedens interne forhold
Læs afsnit 2.5 om værdikæden
JYSK opgave: laves på klassen:
Læs afsnit: 2.6 SW-opstillingen
Opgave: 6 forskellige virksomheder
Fremlæggelser - 6 forskellige virksomheder
Læs: kap 3 den eksterne situation og 3.1 omverdensmodellen
Elevopgaver til forældreaften.docx Forældreaftensgrupper:
Udfylde spørgeskema
Opgave: laves på klassen
Vi ser et afsnit af Løvens hule på klassen og udarbejder en SWOT analyse.
Afleveringsopgave nr. 3: Interne og eksterne forhold
Løvens hule/afleveringsopgave pp
Læs resten af kapitel 3: dvs. 3.2, 3.3 og 3.4
Vi starter med at gennemgå opgave 3.3 på tavlen.
NYT: Vi har test i kapitel 2 & 3 - tjekopgaverne
Power point til hele kapitlet
Word doc til opgave 8.1 & 8.2
Opgave laves på klassen:
Laves på klassen: Søstrene Grene - film og SWOT opgave
Laves på klassen: Rema 1000 opgave 8.8
HUSK at have set og valgt en virksomhed fra Løvens hule inden - så i kan stille spørgsmål.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 14
Marketingmixet = De 4 P'er
Opgave på klassen:
Opgave laves på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Læs i kap. 15 til og med kap. 15.4 mærkevarestrategi
image.png
Opgave - laves på klassen:
Power point til hele kapitlet
Læs kap. 15.5 om branding.
Skim kapitlet - vi har en makkerskabspar-test :o)
Læs kap. 16: Serviceydelser
Opgave som laves på klassen:
Arbejde videre med Forlystelsesopgaven ca. 30 min.
Vi starter med 2 fremlæggelser: Tivoli og Legoland
Opgave: laves på klassen
Opsamling på opgaven: Den danske finanssektor/case 16.1
Opsamling på undervisningsevaluering
Rettevejledning og Gruppe opgaver
Læs: Kap. 18.1, 18.2 og 18.3
Start med fremlæggelse af Hästens opgaven
Starte med fremlæggelser af opgave 18.8: Hästens. Hvis i ikke er færdige er resten hjemmeopgave.
Læs kap. 18.4 og 18.5
Quiz på klassen
Læs kap. 20.1 og 20.2
Opgaver som laves på klassen:
Læs kap 20.3, 20.4 og 20.5
Rains opgave - laves på klassen i dag og næste gang
Husk underskrevet rejsekontrakt til KBH
På klassen skal vi snakke om Virksomheden Dinero - Martin Thorborg.
I skal færdiggøre Rains opgaven - som vi gennemgår på klassen
Læs afsnit: 22, 22.1 og 22.2
Laves på klassen:
Lektie: Lave power point færdig til opgave 22.3 om Samvirke
Læs afsnit: 22.3 Promotionsformer
Læs afsnit:
Opgave vi laver på klassen:
Opgave på klassen: Reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen
Afsnit
Det er meget vigtigt at i er her og er klar kl. 11.50
Opgaven har 4 spørgsmål, et til hvert P og jeg har sat ca. tider på, til hvor lang tid i har til hvert spørgsmål. Opgaven skal oploades i Lectio senest kl. 13.20. Brug al tiden og brug den fornuftigt.
INGEN LEKTIER
Rettevejledning til Bilka opgaven om de 4 P'er
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 21
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Konkurrenceforhold
Indhold
Kernestof:
Læs afsnit 4.1, 4. 2 og 4.3
Opgave laves på klassen:
Vi starter på følgende opgave:
Power point til hele kapitlet:
Læs afsnit: 4.4, 4.5 og 4.6
Lave Stelton opgaven færdig. Skal deles med / sendes til det andet makkerskabspar senest 09:30 i dag
I skal have læst det andet makkerskabspars Stelton opgave.
På klassen: Give feedback på Stelton opgaven
Opsamling af 1. G kapitler
Hvem vil være elevråds repræsentant i 2. G?
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 3
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Markedsanalyse
Indhold
Kernestof:
Ingen lektier til i dag - vi starter blødt op :o)
Læs: Kap 1. Markedsanalyse - til og med afsnit 1.6 spørgeskema udformning
image.png
Opgave: laves på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Læs: 1.7 stikprøveplan til og med 1.12 BIG data (resten af kapitlet)
Markedsanalyseprocessen:
Vi starter med stikprøve opgave fremlæggelser - 1.7 Coop analyser
OPGAVE PÅ KLASSEN: CASE 1.3 Unges gæld, forbrug og opsparing
I skal have læst rapporten færdig til case 1.3, så i kan gå i gang med opgaven:
Jeres opgave på klassen:
Opgave på klassen:
Processen:
I jeres power points kunne det fx være fint at inkludere:
HUSK at få tjek på om "nok" respondenter har svaret på jeres undersøgelse.
Gruppe feedback på CASE 1.3 om unges gæld, forbrug og feedback.
Afsnit
Hvis I ikke er blevet færdige med jeres power points fremlæggelser er det hjemmeopgave. Power points skal uploades i Lectio senest kl. 08.00 i dag.
Alle 7 grupper skal fremlægge. dvs. hver gruppe har i alt: ca. 12 min. inkl. skift, fremlægge ca. 6 min. og spørgsmål 5 min.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Brancheforhold
Indhold
Kernestof:
Læs hele kap. 5
Porters 5 forces:
Opgave på klassen:
Power point til hele kapitlet:
Læs Case 8.1 om Dan Cake
Opgave på klassen: 5.2 MAX - start med at læse case 4.4.
Power point
Case 5.2 Opgaven forklaret:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Strategiske analyser
Indhold
Kernestof:
Læs kap. 10.1 - Vækststrategier
Strategiske modeller:
Opgave på klassen:
Power point:
Tilde er syg - I skal derfor arbejde selv på klassen med nedenstående case og bruge elevtid på den.
Opgaven på klassen:
Sammenligning med 3. g skr. eksamensopgave:
Tilde er desværre stadig syg, så I skal selvstændigt arbejde videre med case #4 om Normal. Brug denne lektion fornuftigt som elevtid - så er er der mindre elevtid derhjemme.
Læs 10.2 Blue ocean strategi
I må gerne starte morgenen inden timen med at printe en kopi af jeres NORMAL afleveringsopgave - UDEN navn men istedet med: tal mellem 0 og 99 + dyrenavn (så I kan kende jeres egen kopi igen)
Læs kap. 10.6 Bæredygtighed
Fremlæggelser af opgave 10.8 strategisk lærred
Fremlæggelser af opgave: Viking køber producent af brandudstyr
Julepyntning af klassen næste fredag d. 1/12 - forslag til pynt, hygge mm.
Opsamling på Erhvervscase Fusion
Elevtrivselsundersøgelse:
Intro til ChatGPT samt jeres egen erfaringer
Links til at prøve ChatGPT:
Arbejde med opgaven fra sidste gang
Læs nedenstående Berlingske artikel (pdf) samt klip fra McKinsey rapport. I må også gerne kigge på opgaven vi skal lave på klassen og evt. søge inspiration fra jeres forældre eller andre :o)
McKinsey report 2023- udsnit fra rapporten:
Afleveringsfrist på Case 6.5 & AI opgaven Tirsdag d. 16/1 kl. 22:00
LINK TIL ONLINE TEAMS UNDERVISNING IDAG
Vi starter med fremlæggelse af Branche og AI opgaven
Meninger vs Indsigt:
Links til troværdige kilder:
I skal lave nedenstående opgave færdig, have sendt den til jeres makker samt givet feedback til makkeren - 3 positive konstruktive kritikpunkter.
Makkerpar:
Resten af timen får I til at læse op på næste EC case: Fårup Sommerland
Gennemgang af AI og case 6.5 opgaven inkl. karakterer
Opgave på klassen
I skal lave jeres fremlæggelser færdige fra uge 5 om AI
Opgaven:ai opgaver.pptx
Læs denne korte artikel:
Fremlæggelser af AI opgaverne - alle 7 grupper fremlægger - HUSK AT BARD HAR SKIFTET NAVN TIL GEMINI
VIGTIG BOG: TOOLBOX MODELLER TIL AFSÆTNING
Business Model Canvas
Værdikæder
Resten af timen: læse/se video om Dit ur under eksamensforløb om følgende afsnit: (I skal ikke lave opgaverne). I skal bruge jeres viden herfra til at lave en aflevering som minder om en skriftlig 5 timers eksamensopgave - a'la Normal opgaven. Mere i
Læs resten af Ditur casen:
Afleveringsopgave:
Genlæs kap. 4 & 5
image.png
Arbejde på klassen med Ditur opgaven
Søg evt. hjælp til litteraturlisten her i APA-format (identisk med Harvard)
Links til kildesøgning - virker kun på skolen
Genlæs kap. 16
Arbejde videre på jeres afleveringsopgave:
Referencer og litteraturlister
Læs i Erhvervscase bogen: 3. Gruppearbejde
Samarbejdskontrakt:
Power point: Kap 8 Gruppearbejde_erhvervscase.pptx
Vi skal gennemgå Ditur afleveringsopgaven. I skal have læst jeres egen opgave igennem igen og have den printet til times start.
Opgaven:
Bedømmelsesark & vigtige elementer at have med i den skr. besvarelse
Afsnit
Som kickoff til at arbejde med bæredygtighed (igen) skal vi se filmen "The true cost" om fast fashion, filmen varer 1½ time så vi starter sharp kl. 11.50.
Læs i Bæredygtighedsbogen:
Opstart på case arbejde fra Bæredygtighedsbogen:
Laves i power point:
Grupper:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 25
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Læs følgende afsnit kap. 17:
image.png
Opgave på klassen:
Grupper:
Power point :
Arbejde videre med opgaven fra i går om BOLD drinks - HUSK at definere/afgrænse - dvs. det er vigtigt, at der opstilles relevante kriterier for beslutningen - svarets udfald afhænger heraf.
Links til kilder - dur kun på skolen:
Vi starter med fremlæggelser af BOLD opgaven
Alice kommer forbi
Gennemgå SO6.
Læs flg. afsnit:
Opgave:
Power point:
Arbejde videre med opgaven fra i går + fremlæggelser i grupper og så slutter vi af med en lille refleksionsopgave.
Vi gør resten af kapitel 17 færdig og slutter af med quiz og en skr. opsamlingsopgave
HUSK studievalgs-arrangement kl. 11.50
Har alle meldt sig til studiepraktik
LÆS: kap. 19 til og med 19.4 Prisfastsættelse for serviceprodukter:
Generel model for prisfastsættelse:
Vi starter med fremlæggelse af opgave 19.5
Læs følgende afsnit:
Opgave: Gruppe 1&2 - 3&4 - 5&6 - 7&8 fremlægger for hinanden kl. 13.10
Power point til hele kapitlet:
Cecilie B har kage med & Fiona har slikkepinde med
Læs kap. 19.6 og 19.7 og lav denne hjemmeopgave:
Gennemgang af kollaborativ skriveproces
Læs om rapportskrivning og formalia:
Skr. afleveringsopgave:
Arbejde videre på Normal opgaven
Arbejde videre i makkerskabspar med Normal opgaven.
Praktisk gennemgang af 2 kildetyper med Words reference system: i-bog og webside
Læs følgende afsnit i Marketingbogen: 21, 21.1, 21.2 & 21.3 om indirekte og direkte eksport
Arbejde videre med Normal opgaven - Forside ? Hvad skal inkluderes:
Læs resten af kap. 21
Læs afsnit: 23. International promotion (A)og 23.1 Den udvidede kommunikationsmodel
Den udvidede kommunikationsmodel:
Opfølgning på Normal opgaven
I starter med at lave opgave 23.2. færdig og så skal alle grupper fremlægge
Læs afsnit: 23.2 Virksomhedens nationale og internationale medievalg | Marketing – en grundbog i afsætning
HUSK det er virtuel i dag. Dvs. at I skal lave denne opgave hjemme og aflevere i Lectio, enten alene, som makkerskabspar eller i grupper.
Opgaven:
Brug gerne AI funktionen i Statista, da I her vil få en del skrift / data som kunne bruges.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 11
Internationaliseirng
Indhold
Kernestof:
Læs om internationalisering i afsnit: 9 og 9.1
Skriftlig hjemmeopgave:
Gennemgang af opsamling på opgave 23.6
Læs om internationalisering i afsnit. 9.2: Virksomhedens eksportberedskab og 9.3: Internationaliseringsmodeller.
Opgave på klassen:
HUSK: Statistik info: StatisticsTimes.com | Collection of Statistics and charts
Power point til hele kapitlet:
Læs kap. 9.4 Markedsudvælgelse, 9.5 Info om internationale markeder & 9.6 Kulturelle forhold
Lav følgende opgave som forberedelse til næste gang:
Husk I kan arbejde hjemme denne time:
SMP-processen i internationalt perspektiv
Opgave til aflevering:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 4
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 12
Efterspørgselsforhold - Segmentering International
Indhold
Kernestof:
LEKTIE: Lav case 9.2 skriftligt:
Vi samle op på opgave 9.2 i klassen. Vi fremlægger opgave 12.4 og 12.7 for hinanden i grupper
Kollaborativ skrivning fortsat
Opgave på klassen:
Grupper:
Se evt. pp fra kap. 20:
Arbejde med kollaborativ skrivning i makkerskabspar fra i går. Del 2 af marketingplanen: Markeds- og målgruppe valg.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 13
Marketingmix
Indhold
Kernestof:
Arbejde videre med marked- og målgruppevalg i Normals marketingplan.
Power point om distribution:
Reference: Harvard Reference System
Opfølgning og up-date på "terminsprøve" og eksamen.
Læs hele kapitel 24 og forstå forskellen mellem standardiseret eller tilpasset marketingmix herunder:
Overblik over marketingmix i internationalt perspektiv
Power point til hele kapitlet:
Start på denne opgave:
Arbejde videre med Race Hall opgaven.
Opgaver i grupper:
Læs hele kapitel 25
Feedback: 2. del af marketingplanen.
Marketingplanen:
Læsetest
Opgave på klassen:
På klassen idag - læsetest:
Opgave på klassen: "At læse - før - under & efter" (Resten er lektie til næste gang)
Grupper til Marketing opgaven om Normal - del 3:
Skabelon til markedsføringsplan:
Link til Dinero's marketingplan
Følgende opgave er lektie:
Normal marketingplan - del 3:
Operationelt niveau:
Skabelon til handlingsplan/markedsføringsplan: HUSK det er kun til inspiration
Arbejde videre med Marketingplan - del 3: Normal
Arbejdsspørgsmål: Hvad er et godt kollaborativt skriv?
I skal have lavet del 3 færdig hjemme.
På klassen i dag er opgaven følgende:
Kilde til beliggenhed:
Marktingplan grupper i 2025 ? 3 - 4 personers grupper - tænk over hvem og hvorfor?
Læs om Ditur og internationalisering inkl. alle video:
Feedback på Normal opgaven - del 3
Tænk over grupper til Ditur marketingplan opgaven i januar og februar.
Marketingplan:
Power point til kollaborativ skriveproces:
Power point til kap. 25 Marketingplan:
Arbejde i grupper med Ditur marketingplanen
Kilde ideer:
Ditur info fra eksamensforløb 2:
I dag skal alle grupper have 1/3's samtaler om deres proces og tidsplanlægning.
Alle skal på Plandisc i dag og afprøve det inden online intro i næste uge
Vælg kanaler og kampagner:
Blive "superbruger" af Plandisc i praksis:
Plandisc intro online i dag.
Arbejde videre med Plandisc og Ditur opgaven
Tænk over følgende: Hvem skal vores eksamensvirksomhed?
Info om terminsprøver hh3 forår 2025.pptx
image.png
Fremlæggelsesplan:
Hvad skal I have med:
Opsamling op Ditur opgaven
Lave trivselsundersøgelse
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 14
Efterspørgselsforhold - B2B segmentering
Vigtigste begreber:
Indhold
Kernestof:
Fremlægge opgaven om Flexi Bath
Opsamlings test i makkerskabspar - i retter hinandens opgaver
Grupper:
Power point med opgaver - skal afleveres i Lectio kl. 11:20
Skriftligt arbejde:
Titel
Afleveringsdato
Vigtige ekstra emner
18-03-2025
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 2
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 15
Marketingplan
Indhold
Kernestof:
Gruppe fremlæggelser af ekstra emner
Grupper:
Power point med opgaver - skal afleveres i Lectio kl. 11:20
Eksamenscase
Lektie: I skal have lavet grupperne klar til jeres afsluttende afsætningsprojekt. Læs også nedenstående og tjek links.
Case til afsluttende afsætningsprojekt:
Kap 9.4: Kriterier for en virksomheds markedsudvælgelse
9.1 Virksomhedens eksportmotiver
9.2 Virksomhedens eksportberedskab - de andre 4 P'er:
De 4 P'er internationalt
Power point til de 4 internationale P'er:
Links til artikler fra Sustainreport:
Link til Sustainreport - artikler om Social Foodies
NY opdateret case opgave:
Social Foodies email svar fra 10. April 2025 - mange gode oplysninger:
Vi skal lige svare på dette spørgeskema
På klassen: 10 min. til studenterkørsel
Vi skal tale om mundtlig eksamen
E-mail svar fra Social Foodies om: emballage og Franchise
Sidste lektion i afsætning i år: Jeopardy og is
Social Foodies opgave med alle 3 e-mails og links:
Marketingplan:
Hofstedes kultursammenligning af 2 lande:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 11
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360489441", "T": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360489441", "H": "/lectio/306/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d56360489441" }