Titel
2
|
Les jeunes et la criminalité
* Eksamensemne:
Les jeunes et la criminalité: Nikita:
Formålet med forløbet om Nikita er at give eleverne et kendskab til emnet: Les jeunes et la criminalité og få dem indført i emnet ved hjælp af følgende materiale:
Nikita (scénario), fra Lars Damkjær m.fl., filmen: Nikita af Luc Besson, (1990), artikler om filmen fra bl.a. Lars Damkjærs bog: Nikita samt diverse billeder fra forskellige internetsider.
NO et moi, af Delphine de Vigan, chapitre 1 (p. 12-14), i Les SDF af Mette Bering og Mimi Sørensen, Systime, 2011.
Særligt fokus:
Der fokuseres på samtale om relevante samfundsmæssige problemstillinger, hvor eleverne skal stifte bekendtskab med begreber som: l’identité – le contrat social.
På det grammatiske plan skal de arbejde med adjektiver, adverbier og glosetræning. Derudover er elevaktiviteten, spørgeteknik og sprogproduktionen i højsædet i dette forløb.
Materialer:
Nikita: scénario: 1-3, 4-7, 8-11, 12-13+14 fra Lars Damkjær m.fl., Kaleidoscope, Gyldendal Undervisning, 2001,
En kvinde fødes, af Maren Pust, fra Lars Damkjær m.fl., Kaleidoscope, Gyldendal Undervisning, 2001, s. 66-67, Historien er også din og min, i Kosmorama nr.194, vinter 1990, fra Lars Damkjær m.fl., Kaleidoscope, Gyldendal Undervisning, 2001, s. 68,
filmen: Nikita af Luc Besson, 1990.
NO et moi, af Delphine de Vigan, chapitre 1 (p. 12-14), i Les SDF af Mette Bering og Mimi Sørensen, Systime, 2011.
|