Nærum Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Nærum Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/6 - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Nærum Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Karen Bangsgaard-Mogensen
Hold
2023 TyF/6 (
1g TyF/6
,
2g TyF/6
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Beziehungen - Familie und jung sein (Eksamen)
Titel 2
Integration (Eksamensemne)
Titel 3
Lübeck
Titel 4
Urbanes Leben (Eksamen)
Titel 5
Kindheit und Jugend im Dritten Reich (Eksamen)
Titel 6
Anders sein / verschieden sein
Titel 7
Repetition og eksamenstræning
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Beziehungen - Familie und jung sein (Eksamen)
Emnet ”Beziehungen - Familie und jung sein” skal træne eleverne i på tysk at tale og skrive om forskellige familieformer og familieproblematikker, samt det at være ung. Vi vil særligt have fokus på forholdet mellem unge og forældre. Vi læser forskellige tekster inden for emnet, løser mundtlige og skriftlige opgaver og ser film, som bearbejdes.
Efter endt forløb skal I gerne være i stand til:
- At beskrive egne familieforhold
- At gøre rede for og diskutere forskellige familieformer og familieproblematikker
- At diskutere positive og negative aspekter ved det at være ung
- At diskutere fordele og ulemper ved at blive forældre tidligt
- At fortælle om egne fremtidsplaner - familie/karriere
Materiale (kernestof):
• "In welcher familie lebst du? - Norman" (tekst), in: Grethe N. Møller, Wie man lebt - Menschen untereinander, Systime, 2005.
• Max Bolliger: "Sonntag" (novelle), in: Erik Wikkelsø Pedersen, Margit Graves Sørensen, Ansichten. Systime, 1983.
• Alin Coen, Andere Hände (sang), 2011
• Die Ärzte, Junge (sang), 2007
• Kinderspiel (kortfilm), Lars Kornhoff, 2010
https://filmcentralen.dk/gymnasiet/film/kinderspiel
Supplerende:
• Diverse øvelser – fx Quizlet:
https://quizlet.com/636986814/flashcards
• Reklame: EDEKA-Werbespot Heimkommen:
https://www.youtube.com/watch?v=wOHHRa29otA
Grammatisk fokus: bestemte og ubestemte artikler, sein/haben/werden, svage verber, substantivernes køn
(Häcker & Lohse: "Alles in allem" s. 18-20, 26-29, 32-35, 96-97 + øveark + Minlæring.dk)
Ordbøger og e-platforme:
Ordbogen.com
,
abc.ordbogen.com
, Minlæring.dk,
quizlet.com
.
Forløbets skønnede omfang inkl. grammatik: 45 sider.
Indhold
Kernestof:
Ordbogen.com
Wortschatz, Beziehungen.docx
DieÄrzte_Junge.doc
Junge - Fragen zum Text.docx
Quizlet - Beziehungen
Schreibübung - Junge.docx
HUSK, at der er 'NAG læser' i dette modul. Dvs. medbring en bog til modulet, som du gerne vil læse i. (Det må ikke være en skolebog).
Substantivernes køn - beziehungen.docx
In welcher Familie - Norman-1.pdf
Norman - Aufgaben.docx
Video - Eine Regenbogenfamilie.docx
Lone Häckert og Birgit Lohse: Alles in allem (2. udgave), Gyldendal; sider: 22-23, 59-62, 96-97
OBS: Tag bogen "Alles in allem" med til undervisningen.
Minlæring
Norman - Schreibübung.docx
Kinderspiel - Fragen .docx
Kinderspiel - Die Personen (Matrix).docx
Kinderspiel + Verben.docx
Nacherzählung des Films.docx
Andere Hände - Text.docx
Andere Hände - Textverständnis.docx
Andere Hände - Einstieg.docx
Schreibübung - Andere Hände.docx
Quizlet - Sonntag
Sonntag - Text.pdf
Sonntag - Fragen zum Text.docx
Beskrivelse af virtuelt modul TyF6.docx
Minlæring: Ordstilling
Husk at læse op til screeningen (Se opgaven "Forberedelse til screening"). Medbring "Alles in allem" til modulet.
Vorhersage - dein Jahr 2024.docx
Gute Vorsätze für das neue Jahr - Ordstillling - Modalverber.pdf
Quizlet - gloser til Sonntag
Medbring "Alles in allem" til modulet.
Beskrivelse af virtuelt modul - tysk 6.docx
tagesschau
Modalverber - flere øvelser.docx
Sonntag - forberedelse til mundtlig gennemgang .tyf6.docx
Bildbeschreibung - mit Genitiv.docx
Billede - genitiv.pdf
Medbring "Alles in allem".
Baggrundslæsning og ordforrådsøvelse.docx
Wie Deutschland ein Einwanderungsland wurde.pdf
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Integration (Eksamensemne)
Integration – Deutschland als Einwanderungsland
I dette forløb arbejder vi med tekst - og filmmateriale om integration i Tyskland.
Begreberne integration, segregation (Parallelgesellschaft) og assimilation (Anpassung) er i fokus. Udgangspunktet er das deutsche Wirtschaftswunder og 1950ernes Tyskland og dermed er Tysklands indvandringshistorie bearbejdet - især indvandring fra tyrkisk side.
Efter endt forløb vil I fx være i stand til:
- At kunne redegøre for Wirtschaftswunder og gæstearbejderne
- At kunne forklare forskellige integrationsformer (pluralistische Integration, Assimilation, Segregation)
- At kunne diskutere hvornår man er integreret
- At kunne forklare fordele og ulemper ved at leve med to kulturer
- At kunne tale om tekster/film til emnet Integration.
Materiale:
• "Wie Deutschland ein Einwanderungsland wurde" (tekst), Goethe Instituttet: (https://www.goethe.de/resources/files/pdf54/28_Almanya_Teaching_Resources1.pdf)
• K. Krehan og K. Stammerjohann: Was ist Integration?" (tekst), in: Wer bin ich, 2020, Gyldendal
• Erdal Sezer: "Es wird immer etwas Fremdes bleiben" (tekst), in: Hier ist meine Heimat, 2010, Tyskforlaget.
• Özlem Topcu: "Eine Familie - zwei Welten" (artikel), Hamburger Abendblatt, in: Hier ist meine Heimat, 2010, Tyskforlaget.
• Jana Frey: "Ich, die andere", 2007 (Loewe, 2007, fiktion, uddrag af roman, 2 sider).
• Almanya - willkommen in Deutschland (Film), Yasemin Şamdereli, 2012 (http://mitcfu.dk/mm)
Supplerende:
• Diverse øvelser – fx Quizlet:
https://quizlet.com/786041491/flashcards
• Podcast: Muslime in Deutschland:
https://slowgerman.com/2020/11/16/muslime-in-deutschland-sg-219/
Forløbets skønnede omfang: 55 sider.
Indhold
Kernestof:
Billede - genitiv.pdf
Bildbeschreibung - mit Genitiv.docx
Baggrundslæsning og ordforrådsøvelse.docx
Wie Deutschland ein Einwanderungsland wurde.pdf
Quizlet - Integration
Tekst - Was ist Integration.pdf
Opgaver - Was ist Integration.docx
Text - Was ist Integration.pdf
Opgaver til Integration 1.docx
Jeres eneste lektie er at forberede jer på skriveøvelsen, som vi laver i modulet (se beskrivelse under "opgaver: Skriveøvelse i modulet").
HUSK "Alles in allem" - du skal bruge den til skriveøvelsen.
Præpositioner - ekstra øvelse
Opgaver til Integration 2.pdf
Lone Häckert og Birgit Lohse: Alles in allem (2. udgave), Gyldendal; sider: 44-48, 52-53
Når du er færdig med din genaflevering:
Minlæring
Medbring "Alles in allem" og noget at skrive med - vi laver genafleveringen i modulet (dvs. retter jeres skriveøvelse).
De få, der var fraværende i sidste tyskmodul har som lektie at se de første 65 minutter af filmen "Almanya" - den er booket til jer på CFU, hvor I bare logger ind med unilogin: https://mitcfu.dk (Vi ser resten af filmen i modulet).
Aufgabe zum Film - Steckbrief.docx
Almanya - schriftliche Übung.docx
Minlæring - verber - repetition.
Aufgaben zum Film Almanya.docx
Alles in allem:
Karaktersamtaler – rækkefølge:
Quizlet
Medbring "Alles in allem" til modulet.
Lytteøvelse - Kinder türkischer Gastarbeiter.docx
Minlæring - præpositioner der styrer akk eller dat.
Quizlet - præpositionernes betydning.
Når man er "udenfor døren":
Quizlet - præpositioner.
Podcast Muslime in Deutschland.docx
Erdal Sezer - Es wird immer etwas Fremdes bleiben.pdf
Lübeck 2024 info-brev tors. 25.4.docx
Præpositioner - akkusativ eller dativ.docx
Minlæring - flere præp-opgaver (til de hurtige).
foto-opgave.docx
Betalingslink til Lübeck 1gTyF6- KMO.pdf
Fragen zum Text - Es wird immer....docx
Minlæring - præpositioner, der styrer enten akk eller dat.
Tekst - Eine Familie - zwei Welten.pdf
Minlæring - Personlige Pronominer
Quizlet - Pronominer (personlige og possessive).
Pronomen - mehrere Aufgaben.docx
Einstiegübungen - Integration.docx
Eine Familie - zwei Welten - PersonenCharakteristik.docx
Tekst - Eine Familie zwei Welten.pdf
Eine Familie - zwei Welten - Schreibübung.docx
Husk at tjekke, at du har et gyldigt pas til Lübeck-turen.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 17
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Lübeck
Vi har et mini-forløb om Lübeck i forbindelse med vores studietur til Lübeck. Vi forbereder os til turen ved at arbejde med byens historie som Hansestadt og ved at undersøge (læse om og se klip om) forskellige seværdigheder i byen.
Formålet med turen er at anvende det tyske sprog i praksis i Tyskland. Et andet væsentlig formål er at opleve tysk kultur og hverdag på egen hånd (Landeskunde).
Eleverne skal
- på Stadtwanderung (indre by og de vigtigste seværdigheder).
- på 'skattejagt' i butikker og lign. og her søge informationer, som kræver samtale.
- finde, undersøge og præsentere tildelte seværdigheder
Efterfølgende skal eleverne lave små doku-film, hvor de på tysk giver et indblik i deres dag i Lübeck.
Forløbets skønnede omfang: ca. 5 sider.
Indhold
Kernestof:
Vorbereitung eurer Sehenswürdigkeiten
Lübeck, links.docx
Huskeliste til Lübeck-turen.docx
Husk at tjekke, at du har et gyldigt pas :)
Afsnit
Lübeck 2024 - program torsdag.docx
HUSK PAS.
Lübeck-produkt - tyf6.docx
Medbring jeres forskellige filmklip fra Lübeck - I får tid til at arbejde på filmene i dagens modul.
HUSK en god bog til NAG-læser, som har lyst til at læse i de 45 minutter :)
Tysk6 - verber mm.docx
Deutsche Tipps - wie lernt ihr Deutsch in den Ferien.docx
Medbring "Alles in allem" - vi laver årets sidste skriveøvelse i modulet - hvor I må bruge grammatikbogen som hjælpemiddel. Modulet bliver lavet om til et skrivemodul (dvs. fravær for modulet giver skriftligt fravær).
Jeres lektie til dagens modul er at øve jer på bøjningen af sein, haben og werden (se skema s. 28) og bøjningen af de svage verber (se s. 32-33).
Gustav, Axel, Cornelius og Tobias har deres Lübeck-film klar til visning i dag :)
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Urbanes Leben (Eksamen)
Under emnet ”Urbanes Leben” arbejder vi med livet i storbyen.
Efter endt forløb vil du være i stand til:
- At beskrive fordele og ulemper ved storbylivet
- At sammenligne byliv med livet udenfor storbyen
- At kunne diskutere om en tekst/en film/et billede fremstiller storbylivet positivt eller negativt
- At fortælle om din yndlingsby (en by, du særligt godt kan lide)
- At fortælle om en tysksproget storby
Materiale/kernestof:
• Anna Lang: ”Stadt, Land, Flucht” (artikel - 2011), in: Auf uns, 2016, Gyldendal
• Endlich August: ”Das ist Berlin” (sang - 2016).
• Kurt Tucholsky: ”Augen in der Großstadt” (digt - 1930), in: Auf uns, 2016, Gyldendal
• Jens Eisel: ”Frei” (novelle - 2014), in: Auf uns, 2016, Gyldendal
Supplerende:
- Diverse ordforrådsøvelser: - Quizlet:
https://quizlet.com/560772778/urbanes-leben-flash-cards/
- Mündliche Übungen – z.B. Bildbeschreibungen (mit Wörter zum Thema) – om byliv og land- versus byliv.
- Oplæg: Alle holder oplæg om tysktalende storbyer.
- Skriftlig aflevering: Urbanes Leben (fokus: fx på egen mening om storbyliv/landliv, at kunne fortælle om en yndlingsby mm.).
- Podcast: episode 16 fra Easy German: ”Umzug nach Deutschland":
https://www.easygerman.org/podcast/episodes/16
Grammatisk fokus: særligt fokus på personlige og possessive pronominer (Alles in allem s. 52-57 + MinLæring).
Ordbøger og e-platforme:
Ordbogen.com
, Minlæring.dk,
quizlet.com
.
Forløbets skønnede omfang inkl. grammatik: 50 sider
Indhold
Kernestof:
Die Ferien - schriftliche Übung.docx
Opgaver til Stadt, Land, Flucht.docx
Text - Stadt, Land, Flucht.pdf
Quizlet - Urbanes Leben
Minigrammatik.pdf
Personlige pronominer - repetition tyF62.docx
Das ist Berlin - sangtekst.docx
Aufgaben zum Lied - Das ist Berlin.docx
Kage-/Snack-ordning: Alexander og Rasmus :)
Wichtige Kleinwörter.pdf
Augen in der Großstadt - Aufgaben.docx
Digt - Augen in der Großstadt.pdf
Minlæring - pronominer
Quizlet - pronominer
Kage-/Snack-ordning: Cecilia og Cecilie :)
OBS: Medbring "Alles in allem" + blyant til modulet.
Kurt Tucholsky „Augen in der Großstadt“ (1930)
Frei - Einstiegübung.docx
Frei - Tekst.pdf
Frei - Arbeitsblatt 1.docx
Arbeitsblatt 2 - Frei - Gesprächsrunden.docx
Kage-/Snack-ordning: Andreas og Otto G :)
HUSK at medbringe ALLES IN ALLEM :)
Kage-/Snack-ordning: Sebastian og William S :)
Medbring "Alles in allem".
Når du ikke taler med KMO... tysk6.docx
Terning - online
OBS: HUSK en skønlitterær bog til NAG Læser :)
Medbring Alles in allem.
Präsentationen tyf6 deutschsprachige Großstädte.docx
Redemittel - einen Vortrag halten.pdf
Kage-/Snack-ordning: Anne og Felicia.
Lone Häckert og Birgit Lohse: Alles in allem (2. udgave), Gyldendal; sider: 55-57
Beskrivelse af virtuelt modul - 2.gTyF6.docx
Materiale, når man IKKE fremlægger onsdag - tysk 6.docx
Gruppe 1, 2, 3 og 4 er klar til at fremlægge i dag.
OBS: Medbring hørebøffer til modulet :)
Materiale, når man IKKE fremlægger onsdag og torsdag - tysk 6.docx
Gr. 5, 6, 7 og 8 holder oplæg i dag.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Kindheit und Jugend im Dritten Reich (Eksamen)
I forløbet ”Kindheit und Jugend im Dritten Reich” arbejder vi med livet under nazismen - særligt fra børn og unges perspektiv. På baggrund af tekstmateriale, film og billeder får vi forståelse for de metoder, der anvendtes til at udbrede den nazistiske tankegang og for hverdagslivet i Tyskland.
Efter endt forløb vil I være i stand til:
- i korte træk at kunne redegøre for nazismens hovedpunkter (Hitler og NSDAP - de nationalsocialistiske idealer)
- at kunne fortælle om livet under 2. verdenskrig særligt med fokus på børn og unge (herunder at kunne fortælle om Hitlerjugend og Napolas)
- at kunne forklare, hvordan nazismen har påvirket børn og unge
- at kunne argumentere for egne synspunkter i forhold til nazismen
Materiale:
• Tekster med baggrundsviden (om Hitler, nationalsocialisterne og børn og unge under det tredje rige) fra www.frieden-fragen.de:
- "Wer war Hitler?"
- "Was glaubten die Nationalsozialisten?"
- "Wie lebten Kinder und Jugendliche im Nationalsozialismus?"
- "Kinder im Krieg"
• Tilde Michels "Freundschaftsringe" (novelle), in: Kurzgeschichten –einmal anders, systime, 1998.
• Bertolt Brecht "Wer belehrt den Lehrer" (digt), 1934, in: Tysk antologi, Munksgaard, 1982
• Napola (film), Dennis Gansel, 2005
Supplerende:
Und morgen die ganze Welt (film), Julie von Heinz, 2020
YouTube-Video: "Die Jugend im Nationalsozialismus"
https://www.youtube.com/watch?v=iraKtSfVgFk&list=RDCMUCsVWpmoRsNAWZb59b6Pt9Kg&index=3
YouTube-Video: "Judenverfolgung - einfach erklärt"
https://www.youtube.com/watch?v=fADszC1TpvA
Diverse billeder, der viser, hvilket ideal der blev formidlet af nazisterne.
Diverse øvelser - fx Quizlet:
https://quizlet.com/533732117/das-dritte-reich-flash-cards/
Grammatik: særligt fokus på adjektiver og adjektiverne bøjning (Alles in allem s. 99-105 + MinLæring)
Ordbøger og e-platforme:
Ordbogen.com
, Minlæring.dk,
quizlet.com
.
Forløbets skønnede omfang inkl. grammatik: 55 sider
Indhold
Kernestof:
Präsentationen tyf6 deutschsprachige Großstädte.docx
Kage-/snack-ordning: Nelli og Muntas :)
Gruppe 3, 5 og 9 fremlægger i dag:
Podcast.docx
Svage verber og modalverber
Præpositioner
Personlige og possessive pronominer
OBS: Medbring "Alles in allem" til modulet.
Quizlet - Das Dritte Reich
Das Dritte Reich - eine Einführung.docx
Husk: øv rigtig godt til screeningen (Se beskrivelsen under opgaven "Screening" - der kan I se præcis, hvad I skal øve på). Og HUSK at medbringe "Alles in allem".
Lied - Großstadt.docx
Wichtige Kleinwörter.pdf
Kage- Snackordning: Alfred og Jonathan :)
Adjektiver - øvelse 2.docx
Einführung2 - Kinder und Jugendliche im dritten Reich.docx
Gloser til Quizlet.docx
Husk at medbring "Alles in allem" til modulet.
Minlæring - om adjektiver
HUSK en skønlitterær bog til NAG-læser :)
NAG-Airport - opgavekatalog.docx
Forslag til en tipskupon.docx
Napolas - Internetaufgabe.docx
Rammer for gruppearbejdet/produkt:
Minlæring - adjektiver
Kage-/snack-ordning: Laura T og Clara H.
OBS: Jeres eneste lektie er at overveje om I har pynt til vores Østrigs-tema til NAG-Airport. Medbring alt, hvad du har af "Østrig-sager" :)
Husk at medbringe huer og/eller skibriller, som I aftalte i sidste modul...
Afsnit
Minlæring: Adjektiver
Aufgaben zum Film Napola - tysk6.doc
Napola - Szene 37-39.pdf
Din lektie er at gå ind under opgaven til d. 13/12 - læs både opgavebeskrivelsen og den tilhørende scene (scene 99) godt igennem, så du er helt klar på, om du har spørgsmål til opgaven :)
Lone Häckert og Birgit Lohse: Alles in allem (2. udgave), Gyldendal; sider: 55-57, 99-101
Aufgaben zum Film Napola - NY udgave.doc
Adjektiv-bøjningerne.pdf
Quizlet-klasse - link til at joine
Schreibübung - Honneth.docx
Honneths Theorie - Text.pdf
Minlæring: Stærke verber - gruppe 3.
Freundschaftsringe - Text.pdf
Honneth - Aufgaben zum Text.docx
Textfragen - Freundschaftsringe - tysk6.docx
Minlæring - Stærke verber gruppe 3.
Udtaleregler.docx
Minlæring - stærke verber gruppe 4 og 5
Schreibübung - Und Morgen die ganze Welt.docx
Samtaler:
Wenn man nicht mit KMO spricht:
Wer belehrt den Lehrer.docx
Minlæring - Stærke verber - præs/præt/perf
Aufgaben zum Film.docx
Gespräche:
De par stykker, der ikke var der i sidste modul har som lektie at se de første 52 minutter af filmen "Und morgen die ganze Welt" - den ligger på Filmstriben.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 22
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Anders sein / verschieden sein
Vi læser tekster og ser film om personer, som går egne veje eller falder uden for majoriteten.
Efter endt forløb vil I være i stand til:
- At forklare hvad en "Außenseiter" og "Einzelgänger" er.
- At give eksempler på mennesker, der falder uden for majoriteten.
- At beskrive fordele og ulemper ved at være Außenseiten/Einzelgänger....
Materiale:
Artikel: "Obdachlose nicht erwünscht" (Kilde: Deutsche Welle).
Artikel: "Deutsche Helden im Wandel der Zeit - Sophie Scholl und "die weiße Rose"". (Kilde: Brennpunkt Deutsch).
"Was ist Gender?" (Kilde: Kirsten Krehan, Kirsten Stammerjohann: "Wer bin ich", 2020).
"Honneths soziologische Theorie" (Kilde: Kirsten Krehan, Kirsten Stammerjohann: "Wer bin ich", 2020).
Dokumentar: "Wer bin ich? - Trans*-Jugendliche zwischen Identitätsfragen und Tabus" (WRD, 2021)
https://www.youtube.com/watch?v=V-ySdvYnuwY
OBS: Desuden passer teksterne fra Integrations-emnet også ind i dette forløb.
Supplerende:
Videoen ”LGBTIQ einfach erklärt":
https://www.youtube.com/watch?v=QCKH_dcvXHM
Billedbeskrivelser af forskellige typer af "Einzelgänger"
Diverse ordforrådsøvelser (se dokumentet "Gloser til Anderssein")
Produktion af lommefilm til gymnasiets filmfestival under emnet "Anders sein / verschieden sein".
Forløbets skønnede omfang: Ca. 40 sider.
Indhold
Kernestof:
Modalverbernes bøjning
Text - Obdachlose nicht erwünscht.docx
Gloser til teksten.docx
Fragen zum Text - Obdachlose.docx
Medbring Alles in allem til modulet.
tagesschau 20:00 Uhr, 01.01.2025 - hier anschauen
Adjektivers gradbøjning.pdf
Minlæring - adjektivers gradbøjning
Sophie Scholl und die weiße Rose.pdf
Sophie Scholl - Aufgaben zum Text.docx
Kage-/snack-ordning: Clara Jenny og Cornelius.
Intro til filmprojekt elever 2025 tysk KMO .pptx
Gloser til anders sein.docx
Storyboard breakdown 2025.doc
Filmgrupper:
Arbejd videre på jeres film-ideer. Tænk på, om I har en god præmis, der indrammer filmen. Skriv jeres tilføjelser/nye ideer ned. I skal være klar til at skrive manus i dette modul.
Sørg for at have lavet det meste af jeres manus klar til i dag - så I kan få hjælp/respons fra KMO - og så I kan øve replikker og komme i gang med at filme.
Artikel - die Kanzlerkandidaten
Obs: mødetid 9.30 pga. forkortede moduler - vi ses i auditoriet :)
Schriftliche Übung - Geschlecht und Gender.docx
Das_grosse_Ratespiel.pdf
Geschlechtsidentitäten - Text.pdf
Gender.pdf
Minlæring - stærke verber
Video: LGBTIQ einfach erklärt (explainity® Erklärvideo)
Aufgabe zum LGBT-Video.pdf
Kage-/snack-ordning: Max og Andreas :)
Lone Häckert og Birgit Lohse: Alles in allem (2. udgave), Gyldendal; sider: 65-69
Medbring "Alles in allem" til modulet.
Minlæring: Stærke verber - gruppe 2
Honneths Theorie - Text.pdf
Honneth - Aufgaben zum Text.docx
Minlæring - Stærke verber gr. 2
Doku - Wer bin ich.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Repetition og eksamenstræning
Vi laver repetition og eksamenstræning.
Husk, at du kan finde alle vores dokumenter om/til mundtlig eksamen i vores mappe "Mundtlig eksamen" under vores holds dokumenter her i lectio.
Desuden finder du under vores holds dokumenter en mappe til hvert emne - her genfinder du alle vores tekster til, når du læser op til eksamen.
Indhold
Kernestof:
Aufgaben zum Film.docx
Minlæring - possessive pronominer
Husk at forberede dig til skriveøvelsen i dagens modul. (Se under opgaven her i lectio). Husk at medbringe "Alles in allem".
Beskrivelse af virtuelt modul 10. april - tysk6.docx
MinLæring: repetition af modalverber
Rettenøgle.doc
Video - nach dem zweiten Weltkrieg.docx
Om Mundtlig tysk eksamen.pdf
Eksamensøvelse - Textpräsentation.docx
Text - Ich die andere.docx
Analysemodel.doc
Dagens program når man ikke fremlægger .docx
Opsamlingsark.docx
In welcher Familie - Norman-1.pdf
DieÄrzte_Junge.doc
Eksamensøvelse - Textpräsentation - tysk6.docx
Medbring "Alles in allem" til modulet.
Forberedelse til sidste screening.docx
Følgende to grupper fremlægger i dag:
Tekst til eksamensfilm.pdf
HUSK at medbringe jeres stikord og tekst på papir (til fremlæggelserne).
Eksamensemner og tekster - 2025.docx
Quizlet - småord
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59021005828", "T": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59021005828", "H": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d59021005828" }