Holdet 2024 Me - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2024/25
Institution Nærum Gymnasium
Fag og niveau Mediefag B
Lærer(e) Charlotte Fjordvald Bertelsen
Hold 2024 Me (3g Me)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Recap - teori og praksis
Titel 2 Filmhistorie
Titel 3 Auteur (fiktion): Greta Gerwig
Titel 4 Praktisk produktion 1: Greta Gerwig pastiche
Titel 5 Dokumentar - med ungdom som tema
Titel 6 Praktisk produktion 2: dokumentar
Titel 7 The End of the World - dystopi
Titel 8 Praktisk produktion 3: Anvendelsesorienteret m.v.
Titel 9 Praktisk produktion 4: Eksamensproduktion
Titel 10 Repetition og eksamensforberedelse

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Recap - teori og praksis

Intro til mediefag B; bl.a. hvad forskellen på c og b-niveau er.
Repetition af virkemidler i form af produktion af metafilm om, hvad I lærte om de filmiske virkemidler på c-niveau. Om at "læse mellem billederne", dvs. afkode dem.
På skift medbringer eleverne et selvvalgt klip fra en film, en tv-serie, en dokumentar el. lign., og forklarer (med brug af mediefaglige begreber) hvorfor det er et fedt klip.
Lav korte produktionsøvelser med forskellige redigeringsprincipper, samt manus/storyboard til en bunden præmis - genopfriskning af dramaturgi og fortælleforhold i praksis.
Se b-niveau eksamensfilm.

Klip:
"Fried Green Tomatoes" (1992) (train scene) https://www.youtube.com/watch?v=8ySEwBf1Q8o (se de første 1:35 min.).

Tekster:
"Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); sider 12-51 (om filmiske virkemidler, dramaturgi og fortælleforhold).
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Diskutere
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Personlige
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 2 Filmhistorie

Stumfilm, samt strømninger fra 1927-nu. Teori, facts og produktion.
Par-arbejde; oplæg m. klip om stumfilm-periode/strømning/instruktør.
Gruppe-arbejde; lav videoessay om udvalgt strømning fra perioden 1927 frem til nu. Videoessayet skal indeholde oplæg om periodens vigtigste facts, samt copycat scene (á 1-3 minutter fra en af strømningens centrale film). Valgte strømninger; gyser (psykologisk), gyser (teen-kill), comedy.
Diskussion af artikel om filmhistorie.

Kontekster vi har arbejdet med:
- Genrebegrebet
- Hollywoods system (kontinuitets-system, stjerne-system, genre-system)
- Produktionsforhold (teknisk udvikling m.v.)
- Filmhistorie - som definitionsspørgsmål.

Klip:
Den tidlige film (stumfilm):
- "Toget ankommer" (1895), Brdr. Lumiére. Filmens fødsel (oplæg v. Aryan og Sebastian)
- "Rejsen til månen" (1902) (oplæg v. Bea, Emma, Kasper)
- "The Life of an American Fireman" (1902). Fantastiske realisme (oplæg v. AC, Olivia)
- Den fortællende film (oplæg v. Magnus, Hedi)
- Komedier og Hollywood (oplæg v. Edgar, Oscar)

Perioden 1927 frem til nu:
- Diverse klip fra hhv. psykologisk gys og teen-kill gys (i elevernes videoessays)
- Diverse klip fra comedy (i elevernes videoessay)

Klip fra øvrige strømninger:
- ...


Tekster:
- "Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); side 107-131 og 138-140 (om ...).
- Artikel om og links til videoessays, af Tina Bødker (2019) https://cutmagazine.dk/elevproduceret-videoessays/
- "Der findes ingen filmhistorie"_16-9_september2012_side10_dvdanmeldelse (1).pdf, af Andreas Halskov
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 4 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
  • IT
  • Præsentationsgrafik
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Projektarbejde
Titel 3 Auteur (fiktion): Greta Gerwig

Faglige mål >>>
Teori og analyse: Definition af hvad en auteur er, og hvad auteur-analyse går ud på.
Kendskab til Greta Gerwigs film-univers, dvs. gennemgang og undersøgelse af generelle centrale træk - bl.a. hendes skriveproces og skrivestil og hvilke genrer hun bevæger sig i (bl.a. 'mumblecore', drama og komedie).
I analysearbejdet mest fokus på auteur-analyse, nær-analyse og genre-analyse.
Lave copy-cat øvelse af et klip fra "Nights and Weekends", og skrive dialog-scene inspireret af "Lady Bird".
Og endelig kaster vi et blik på det produktionsmiljøet i filmbranchen - særligt med relation til Gerwig.
Elev-input til et fælles skema om de tre film vi har set med fokus på at få udpeget det særligt 'Gerwigske' (auteur), samt elevoplæg om filmene og om analysemetoder (herunder intertextualitet og feministisk filmkritik).

Kontekster vi har arbejdet med:
- Auteur-begrebet
- Genre-begrebet
- Stilistik og målgrupper
- Produktionsforhold (hvad og hvem bestemmer hvilke film der produceres? fokus på kvindelige film-magere)
- Analysemetoder (hvad de forskellige metoder kan vise)

Film:
- 'Nights and Weekends' (2008)
- 'Lady Bird' (2017)
- 'Barbie' (2023)

Klip med Greta Gerwig om hendes skriveproces- og stil:
- lyt til dine karakterer: https://www.youtube.com/shorts/oZnJkX-w1h0 (0:51 min.)
- ingen impro, men det lyder sådan (som Mike Leigh): https://www.youtube.com/shorts/eFq-YnCNm7w (0:58 min.)

Tekster:
- "Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); side 60-69 (om analysemetoder).
- "Genreanalyse", dfi, s. 52-54
- "The Cinematic Toolkit of Greta Gerwig: A Closer Look at Her Distinctive Style in Screenwriting", af Shannon Corbeil, i WeScreenPlay, 2024-25 https://www.wescreenplay.com/blog/the-cinematic-toolkit-of-greta-gerwig-a-closer-look-at-her-distinctive-style-in-screenwriting /
- "The Directing and Writing Style of Director Greta Gerwig", i FILMD, Jan 03, 2022 https://www.filmd.co.uk/articles/the-directing-and-writing-style-of-director-greta-gerwig /
- "What can we learn from Greta Gerwig?", af W.H. Bourne, i Videomaker, https://www.videomaker.com/how-to/directing/storytelling/what-can-we-learn-from-greta-gerwig  /
- "What Are Mumblecore Movies? 10 Films That Define the Movement", af Ken Miyamoto , in thescriptlab, May 1, 2024 https://thescriptlab.com/blogs/41271-what-are-mumblecore-movies-10-films-that-define-the-movement/
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 9,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 4 Praktisk produktion 1: Greta Gerwig pastiche

I grupper lav en Greta Gerwig pastiche - en kortfilm med inspiration fra Gerwigs æstetik og temaer (f.eks. 'mumblecore', mor-datter forhold, realistisk/naturlig filming, vælge sit sande 'jeg')

En pastiche er et værk, enten i form af visuel kunst, litteratur, teater eller musik, der bevidst efterligner kunstværker eller en kendt kunstners arbejde eller en tidsperiode eller genres udtryk. Men i modsætning til en parodi, som har til formål at latterliggøre værket eller genren den er baseret på, søger en pastiche i stedet at fungere som en hyldest til værket eller genren.

Flg. film blev produceret:
- ”Sandt venskab varer evigt”
- ”Religio et Scientia”
- ”Stå ved dig selv”

Tekster:
- "Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); sider 37, 209-216, 220-228 (om praktisk produktion, inkl. idé, research, pitch, synopsis, manuskript og præmis).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Synopsis med præmis + manus råskitse 24-10-2024
Greta Gerwig pastiche - færdig film 13-11-2024
Omfang Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Skrive
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Projektarbejde
Titel 5 Dokumentar - med ungdom som tema

Faglige mål  >>>
Teori og analyse: Se hele dokumentar-film og tv-udsendelser, samt klip fra forskellige danske og udenlandske produktioner. Repetition og definition af hvad en dokumentar er, inkl. karakterisering af grundlæggende træk ved fakta, fiktion og blandingsformer, autenticitetsmarkører, samt etik og manipulation. Desuden repetition af de klassiske dokumentarformer, samt introduktion til nyere dokumentarformer (jf. opdelingen i "DOX" af Granild og Wolfhagen).
Interviewtyper og interviewopgaver (se s. 39, kap. 3 i "DOX").

Særligt fokus på dokumentarer med ungdom som tema.
Definition af ungdomsfilm og kategorier af ungdomsfilm, herunder forskellen på 'opvækstfilm' og 'ungdomsfilm', tre faser i en udviklingshistorie, to forhold som skaber sympati for filmens karakterer ('alignment' og ' allegiance'), og ungdomsfilmens 'dobbeltsyn'.
Temaet 'Ungdom' er således gennemgående, men samtidig gives forståelse for forskellen på dokumentarfilm, tv-dokumentar og web-dokumentar (og det korte format). Ud over den almindelig analyse, der fokuserer på form og indhold, giver arbejdet med disse dokumentarer desuden anledning til at komme omkring en række centrale begreber og kontekster (ungdomstemaet, distribution og platform, målgrupper, webserien vs. dokumentarfilmen vs. tv-dokumentaren).

Kort om medieproduktioner som kommunikationsprodukt - målgrupper / forskellige modeller (bl.a. Gallups segmenter og Conzoom).

Forløbet afsluttes med nedslag i dokumentarfilmens historie - for at give et indblik i/overblik over hvordan virkeligheden er fremstillet gennem tiderne - med elevoplæg om:
Fase 1: Fra registrering af virkeligheden til dokumentarer med holdning (1895-1930’erne)
Fase 2: Fra autenticitet og umiddelbarhed til instruktøren i billedet (1950’erne-00’erne)
Fase 3: Genrehybrider og dokumentarisk aktivisme (2010’erne-…)

Kontekster vi har arbejdet med:
- Etiske aspekter i forbindelse med produktion af dokumentarer
- Ungdomsdokumentarer (forskellige karakteristika)
- Dokumentartyper og formater, herunder mediemæssige forhold og målgrupper (og hvordan disse er med til at sætte rammer for form og indhold)
- Fakta, fiktion og blandingsformer (bl.a. hvordan et virkemiddel ændrer karakter alt efter konteksten og hensigten).

Hele dokumentarudsendelser/film;
- "Vesterbro" (2009, Instruktør: Michael Noer) (dokumentar-film)
- "Mordet på Jannick" (2017, instruktør Kåre Bjerglund) (tv-dokumentar)
- "Limbo - når sabbatår er fucked" (2019, DR3) (seriel web-dokumentar + Instagram)
- Afsnit 1 (S1:E1) af Max kapacitet – Krypto, oprør og frihed ”Business, business, business” på DR https://www.dr.dk/drtv/serie/max-kapacitet-_-krypto-oproer-og-frihed_347002  (22 min.). (Placér denne dokumentar i en af de 6 dokumentargenrer, du har læst om (den observerende, den autoritative, den deltagende + den poetiske, den refleksive, den performative) – og begrund/argumentér for denne placering).
- "Se mig når du sover" - 'De lyse nætters tid' (1:7), af Mads Salbæk & Tessa Hoder (SEIN, 2019) (kan ses på Filmcentralen).

Klip fra dokumentarer:

OBSERVERENDE DOKUMENTAR:
- "Dømt til behandling", af Lars Engel (1997, DR) (se s. 35-36 i "DOX") https://www.youtube.com/watch?v=vKvSnHfnYC4    
- "På ubestemt tid", af Maria Lyhne Høj (2016, DR) (se s. 37 i "DOX"). På MitCfu.dk.

AUTORITATIVE DOKUMENTAR:
- "Advokaternes tag-selv-bord", af Mads Nilsson og Troels Kingo (2015, DR) (se s. 39 i "DOX"). På MitCfu.dk.
- "Gerningsstedet - Amagermanden", af Jesper Mauritzen (2014, TV2) (se s. 40 i "DOX"). På MitCfu.dk.

DELTAGENDE DOKUMENTAR:
- "Sicko", af Michael Moore (2007) (se s. 43 i "DOX")
https://www.youtube.com/watch?v=vCCRoNcIvrE&list=PLWBTg42GjTEiuA1BmklVoftnh5qn_wFfC&index=2

REFLEKSIVE DOKUMENTAR:    
- "De 5 benspænd", af Lars von Trier og Jørgen Leth (2003) (se s. 58 i "DOX"). På MitCfu.dk.

PERFORMATIVE DOKUMENTAR:
- "Mig og min næse", af Ziska Szemes (2009) (se s. 62 i "DOX"). På MitCfu.dk.

Tekster:
- "DOX - forløb i medier", af Dorte Granild og Mette Wolfhagen, Lindhardt og Ringhof (2016), side 8-26, 32-44, 50, 52-63, 67
- "Ungdom - forløb i medier", af Anders Lysne og Neel Schucany, Lindhardt og Ringhof (2017), side 8-18
- 'Kommunikation - målgrupper og sociale medier i mediefag', af Claus Scheuer-Larsen og Per Størup Lauridsen, side 66-69 i "Det nye mediefag", red. MetteWolfhagen Linnebjerg og Michael Højer (2017).   

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Nær-analyse 1, dokumentar (omlagt skriv) 09-12-2024
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
Væsentligste arbejdsformer
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 6 Praktisk produktion 2: dokumentar

Produktion af dokumentarfilm efter eget valg.
Fokus på produktionens tre faser, inkl. dramaturgi, interviewtyper m.v.
Ophavsret (brug links til Medieansvarslov/god presseskik, ophavsret og kreditering)
Medieplatforme (se ’Mediefaglige nøglebegreber – en pixiversion)
Showtime og refleksion.

Gæstelærer på besøg: dokumentarfilm-instruktør William Wivel - om processen med at lave en dokumentar.

Flg. film blev produceret:
- "Mysteriet om Madeleine: en sag uden svar" (Truecrime - autoritativ dokumentar)
- "Hvordan påvirker sociale medier de unge?" (Deltagende og autoritativ dokumentar)
- "Gambling: udviklingen af ludomani" (Deltagende dokumentar)

Tekster:
- Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); side 208 (om kilder til faktaproduktion og generelle råd til interviewteknik).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
PP2, præ-produktion, del 1 (omlagt skriv) 16-12-2024
PP2, præ-produktion, del 2 06-01-2025
PP2 - færdig film 26-01-2025
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Kreativitet
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
Titel 7 The End of the World - dystopi

Teori-forløb om dystopiske skildringer af verden - set fra forskellige genrer (bl.a. gyser-genren, action, sci-fi og drama), vist i forskellige formater og til forskellige målgrupper.

Introduktion til forløbet inkl. begrebsafklaring (postapokalyptisk og dystopisk, genrefilm og filmgenrer, forskellige formater og målgrupper).
Vi ser eksempler på og analyserer spillefilm for voksne, spillefilm for børn og et afsnit af en tv-serie for unge - med fokus på hvordan postapokalyptiske og dystopiske træk vises i de forskellige formater og til de forskellige målgrupper.
Endvidere analyserer vi dystopiske træk i reklamer (fakta- og -fiktionsblandingsform, AIDA-model, appelformer og fortællemåder, fremstillingsformer og formater, populære formler - se i "TV-reklamer – moderne mini-myter").

Kontekster vi har arbejdet med:
- Dystopi og apokalypse specifikt
- Genrer: genrebegreb og genreanalyse
- Overvejelser over, hvordan formatet og/eller målgruppen er med til at sætte rammer for form og indhold
- Reklame-analyse (herunder hvordan dystopiske træk kan sælge produkter)

Vi har set flg.:
- "Nope", instruktør Jordan Peele (2022) (gysertræk, klimaforandringer, dystopi / voksne-film)
- "Wall-E", instruktør Andrew Stanton (2008) (scifi, postapokalyptisk / børne-film)
- "The 100", afsnit 1, creator Jason Rothenburg (2014) (scifi, postapokalyptisk, action, drama / ungdoms-serie)

Et kort klip fra: ”Metropia” (2009), instruktør Tarik Saleh

Reklamer (blanding (ml. fakta og fiktion):
- ”1984 Apple’s Macintosh Commercial” https://www.youtube.com/watch?v=ErwS24cBZPc (1:00 min.)
- ”Power to Patients” https://www.youtube.com/watch?v=eyUx06Bfzfc (1:00 min.)
- ” Crush! | iPad Pro | Apple” https://www.youtube.com/watch?v=ntjkwIXWtrc (1:08 min.) kritik af Apple IPAD (smadre instrumenter m.v.) https://www.youtube.com/watch?v=6-82T46QJ3M
- “Believe in chicken” KFC https://www.youtube.com/watch?v=UrfQaMAH0Ss (1:49 min.)
- "Floor 9.5", Skittles https://www.youtube.com/watch?v=Sfd-kk-86OE (2:00 min.) (skriftlig aflevering / næranalyse).

Tekster:
- 'Postapokalypsen og dystopien', science fiction-filmens undergenrer, af Erling Sørensen i "Genrefilm og filmgenrer", iBog, Systime (2016)
- 'Genrefilm' (definition, genrer cyklus, undergenrer og genresammenblanding, genrens kendetegn / ikonografi, struktur, tema, genrefilmene), af Erling Sørensen i "Genrefilm og filmgenrer", iBog, Systime (2016)
- "TV-reklamer - moderne minimyter", af Per Helmer Hansen (Frydenlund 2004) s. 26-27, 29-33, 95-115
- "The Climate Message of Jordan Peele’s ‘Nope'", af Ko Bragg i The Frontline (07.22.2022) https://atmos.earth/nope-jordan-peele-climate-change/
- "Robotter har også følelser", filmanmeldelse af Mathias Bonde Korsgaard 16:9, (Sept. 2008) https://www.16-9.dk/2008-09/side08_filmanmeldelse.htm


Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
VIRTUELT MODUL: Analyse af "Nope" 19-02-2025
Omfang Estimeret: 6,00 moduler
Dækker over: 7 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Søge information
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • IT
  • Internet
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
  • Pararbejde
Titel 8 Praktisk produktion 3: Anvendelsesorienteret m.v.

I forløbet har eleverne skulle vælge mellem at lave en anvendelsesorienteret eller en mediefagligt formidlende produktion. Eleverne har herved fået mulighed for at snuse lidt til fagets potentielle karrieremuligheder, som er en del af læreplanens sigte.
Som i praktisk produktion 1 og 2 er der også her fokus på de tre produktionsfaser (1: præ-produktion inkl. synopsis med præmis m.v. / 2: produktion - filme / 3: post-produktion - redigering), samt konstruktiv evaluering.

Flg. produktioner er blevet lavet:

Mediefagligt formidlende produktioner:
- 2 stk. videoessays om postapokalyptiske og dystopiske medie-produkter (som forløbsafrunding/opslagsværk)
- videoessay: A24 – Det banebrydende filmselskab (som selvvalgt emne)

Anvendelsesorienteret mediefaglige produktioner:
- 2 stk. om kamerabetjening og/eller redigeringsprogrammers funktioner (instruktionsvideo)

Tekster:
- "Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); sider 37, 209-216, 220-228 (om praktisk produktion, inkl. idé, research, pitch, synopsis, manuskript og præmis).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Nær-analyse 2 09-03-2025
PP3, præ-produktion 11-03-2025
PP3, færdig film 19-03-2025
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Søge information
  • Projektarbejde
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Initiativ
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Projektarbejde
Titel 9 Praktisk produktion 4: Eksamensproduktion

Gennemarbejdet elevproduceret eksamensproduktion i grupper; præproduktion (synopsis m. præmis, storyboard m.v.), filme, redigere. Fakta eller fiktion – eller en blanding! Screening, konstruktiv respons og reflekterende selvevaluering.
Eksamensproduktionen må være på maksimalt 10 minutter.

Eleverne har produceret film med følgende titler:
- ”Paranoia”
- ”Deadline”
- ”Bølgerne vender”

Klip:
- Ultimate Guide to the Dolly Zoom — Camera Movement & When to Use It Explained, fra StudioBinder https://www.youtube.com/watch?v=9uwp-xksCAc (14:24 min.)

Tekster:
- "Levende billeder", 2. udgave, redigeret af Mimi Olsen og Hans Oluf Schou, Systime (2012); sider 37, 209-217, 220-228 (om praktisk produktion, inkl. idé, research, pitch, synopsis, manuskript og præmis, Raskins parametermodel), 242-253 (om klipning og efterkritik)
- "Fokus. En grundbog i film, tv og video", af Per Katz og Henrik Poulsen, Gyldendal (2004) s. 80 (Den konstruktiv efterkritik).
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
PP4, præ-produktion 27-03-2025
PP4, færdig film 09-05-2025
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Selvrefleksion
  • Almene (tværfaglige)
  • Kommunikative færdigheder
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvstændighed
  • Ansvarlighed
  • Kreativitet
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Projektarbejde
Titel 10 Repetition og eksamensforberedelse

Gennemgang af eksamenskrav, eksempel på hvordan et eksamens-spørgsmål kan se ud, samt afprøvning af dette (incl. repetition).
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 2,00 moduler
Dækker over: 2 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Diskutere
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning