Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Nærum Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Musik C
|
Lærer(e)
|
Sebastian Strabo Svendsen
|
Hold
|
2024 mul (3g mul)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Grundlæggende begreber
Forløb om grundlæggende begreber, lydindspilnings- og musikproduktionshistorie samt begyndende brug af DAW.
Forløbets indhold:
Lydindspilnings- og musikproduktionshistorie fra slutningen af 1800-tallet til i dag.
Remixøvelser
Optageøvelser
DAW: mix og effekter.
Antal sider: 40
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Remix og Mash Up
Videre arbejde med DAW
Målet er at skabe ny musik ved at kombinere eksisterende musik.
Definition fra Musikipedia: "Musiknummer sammensat af to eller flere eksisterende musiknumre, for eksempel ved at vokalsporet fra et musiknummer blandes med hele eller dele af instrumentalsporet fra et andet musiknummer. Et eksempel er nummeret Numb/Encore (2004) som kombinerer Linkin Parks nummer Numb (2003) med Jay-Z's Encore (2003)".
Det kunstneriske udtryk styres/varieres med brug af EQ, effekter, og automation/envelopes.
Antal sider: 10 (supplerende stof)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Almene (tværfaglige)
- Overskue og strukturere
- IT
- Tekstbehandling
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Podcast
Forløb med teoretisk introduktion til podcast, analyse af podcast og skabelse af egne podcast.
Antal sider: 10
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Filmlyd
Forløb med skabelse af lydside til eksisterende billedside.
En kortere filmsekvens tilsættes lydside, som fremhæver det, gruppen vil sige med filmsekvensen.
Filmsekvensen er præindspillet.
Antal sider: 10
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Studieindspilning
Optagelse af instrumenter med passende mikrofonopstilling. Forløbet holdes som en ekskursion til Rude Studios, som er et studie til unge i et lokalt kulturcenter.
Optagelse af enten rap eller band.
Efterfølgende bearbejdning ved brug af mixing, EQ, effekter og automation/envelopes.
Antal sider: 5
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
6
|
Eksamensprojekt
Forløb med fokus på valg af emne og fremstilling af eksamensprojekter samt dokumentation herfor.
Antal sider: 2
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
- Personlige
- Selvstændighed
- Ansvarlighed
|
Væsentligste arbejdsformer
|
-
Gruppearbejde
-
Individuelt arbejde
|
{
"S": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65581593690",
"T": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65581593690",
"H": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65581593690"
}