Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
|
Termin(er)
|
2025/26
|
|
Institution
|
Nærum Gymnasium
|
|
Fag og niveau
|
Musik C
|
|
Lærer(e)
|
Erik Berg Olsen
|
|
Hold
|
2025 mu/1 GF (GF mu/1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
|
Titel
1
|
Sammenspil ("All that she wants)
Eleverne spiller i 4 grupper a 5-6 "All that she wants" (b, dr, g, key, voc)
Afslutningsvist opfører de deres udgave for resten af klassen.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
4 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
2
|
Nodeteori1 (rytme)
Eleverne stifter bekendtskab med
Nodeværdier
Pauser
Taktarter
Puls
Tempo
Holdet opfører "Rytmerondo" og klapper rytmer fra Den Blå Sangbog
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
2,00 moduler
Dækker over:
5 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
3
|
Form i rytmisk musik
Holdet arbejder med auditiv formanalyse af poprock-numre, bl.a.
-Life is a Highway (Rascal Flatts)
-Flowers (Miley Cyrus)
-Love Song (Sara Barailles)
Eleverne har arbejdet med formleddene:
Intro
Vers
Bro
Omkvæd
Mellemspil
Kontrasstykke
Solo
Outro
og har afleveret analyser, hvor de udover at skulle bestemme formled, også har skullet tælle takter og aflytte, hvilke instrumenter, der indgik i de enkelte formled.
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
4
|
Øve til Forældreaften1
Holdet skal sammen med GF mu/2 optræde til Forældreaften1 d. 23. september med nummeret "Flowers" (Miley Cyrus). Der vil være vægt på kor-delen af nummeret pga. antallet af elever, der skal optræde.
4 solister, kor (SAT), b, dr, key
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
|
Titel
5
|
Nodeteori2
Holdet arbejder med
Nodenavne
Skalaer
Akkorder
|
|
Indhold
|
Kernestof:
|
|
Omfang
|
Estimeret:
4,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
|
Særlige fokuspunkter
|
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71478483057",
"T": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71478483057",
"H": "/lectio/31/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d71478483057"
}