Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Århus Akademi
|
Fag og niveau
|
Erhvervsøkonomi C
|
Lærer(e)
|
Thomas Westh Hansen
|
Hold
|
2024 eø/2k (2k eø)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
2
|
Strategi
Med afsæt i "luk virk. op" kapitel 2 har forløbet analyseret forskellige strategiske aspekter for en virksomhed. Herunder styker/svagheder, omgivelser, vækst muligheder, produktportefølje mm.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Regnskab og nøgletalsanalyse
Forløbet arbejder med at opnå forståelse for virksomhedens finansielle situation med afsæt i årsrapporten, herunder særligt resultatopgørelse og balance. Endvidere arbejdes med centrale nøgletal for at kunne relativisere, sammenligne og perspektivere virksomhedens økonomi og finansielle situation.
Luk virksomheden op, kap. 4 + div. empiriske og teoretiske materialer.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
5,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Markedsføring
Forløbet introducerer til virksomhedens markedsføring. Der arbejdes med markedsføringsstrategier fra et teoretisk afsæt (Luk virksomheden op, kap.3) men også med afsæt i empiriske eksempler og øvelser.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Jeg kommer lidt senere. Har min søn med. Start med at læse artiklerne på næste model.
-
Opstart på markedsføringsforløb
-
Forbes om marketing trends
-
“Lad os se hvad det kan”: Casper Drømme udråber Aarhus’ bedste durum
-
Viral Dubai-chokolade koster dyrt for både pengepung og klimakonto
-
Vi fik læst og arbejdet med afsnittene 3-3.3 på klassen sidst. Til idag skal I læse 3.4 & 3.5. Vi starter med en øvelse i segmentering som repetition på hvor vi slap sidst.
-
Starbucks | Nyd en kop kaffe i verdensklasse | Salling
-
Titel
-
https://www.youtube.com/watch?v=_FmCR0Hiu3c
-
Tjek-på-lektien - 3.4: Er branding vigtigt for en virksomhed?
-
markedsforing.dk
-
www.planetnusa.com
-
L5 viral marketing influencer marketing og community marketing (1).pptx
-
Arketyper. Læs om arketyper og hvordan de bruges i marketing
-
Vi læste afsnit 3.6 på klassen sidst. Læs afsnit 3.7 om prissætning til dette modul.
-
EØ Intro til projektforløbet.docx
-
Projekt Opgaven.docx
-
Egen Projektarbejde - Planet Nusa.docx
-
Vi arbejder med projektopgaven
-
Jeg er til fysioterapi i begyndelsen af modulet, så I skal starte med at arbejde selv med projektopgaven.
-
I læste afsnit 3.6 på klassen sidst. Læs afsnit 3.7 & 3.8 til dette modul. Vi starter med at arbejde med (PP) Planet Nusa fra sidst -hvor vi afsluttede arbejdet med søstrene Grene (slide 8)
-
Øvelse 3.14 Prisstrategi hos Nespresso
-
Vi læser afsnit 3.9 & 3.10 på klassen.
-
Tjek på lektien 3.10.docx
-
Læs afsnit 3.11 til modulet. Vi samler op på marketing og begynder på nyt forløb om organisation og ledelse.
-
Orientering om eksamen: 1 , 2, 3, Magasin Strategic Human Ressources.docx 13, 14, 15 iværksætteri Cofoco.docx 16, 17, 18 Naked iværksætteri og marketing.docx 19,20,21 Pandora regnskab.docx 10, 11, 12 Peter Larsen Kaffe innovation og iværksætter og st
-
2025 Marketing trends.docx
-
Opstart på organisation. Vi læser 5.0 - 5.3 på klassen.
-
Forklar formålet med mekanistiske organisationsstrukturerForklar hvad der kendetegner mekanistiske organisationsstrukturerForklar formålet med organiske organisationsstrukturerForklar hvad der kendetegner organiske organisationsstrukturerForklar hvad
|
Omfang
|
Estimeret:
6,00 moduler
Dækker over:
17 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Organisation og ledelse
Forløbet arbejder med "luk virksomheden op" kapitel 5 & 6 om organisation og ledelse.
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Læs afsnit 3.11 til modulet. Vi samler op på marketing og begynder på nyt forløb om organisation og ledelse.
-
Orientering om eksamen: 1 , 2, 3, Magasin Strategic Human Ressources.docx 13, 14, 15 iværksætteri Cofoco.docx 16, 17, 18 Naked iværksætteri og marketing.docx 19,20,21 Pandora regnskab.docx 10, 11, 12 Peter Larsen Kaffe innovation og iværksætter og st
-
2025 Marketing trends.docx
-
Opstart på organisation. Vi læser 5.0 - 5.3 på klassen.
-
Forklar formålet med mekanistiske organisationsstrukturerForklar hvad der kendetegner mekanistiske organisationsstrukturerForklar formålet med organiske organisationsstrukturerForklar hvad der kendetegner organiske organisationsstrukturerForklar hvad
-
læs afsnit 5.4-5.5
-
Virtuelle moduler: I skal arbejde selv med jeres projektopgave. Sørg for at have lavet den færdig til eksamen!
-
Læs afsnit 5.6 & 5.7 (resten af organisationskapitlet færdig til modulet. Så taler vi om valg af organisationsstruktur jf. forrige modul og bevæger os videre til ledelse.
-
Tag en personlighedstest på nettet, eksempelvis herLæs mere om typerne, når du har taget testen.Hvilken type er du?Gratis Personlighedstest | 16Personalities
-
Vi læser kapitel 6.2 om ledelsesstil på klassen.
-
Læs afsnit 6.3
-
Kig på pensum, sådan at I kan stille spørgsmål til de emner vi har været igennem.
-
Gratis Personlighedstest | 16Personalities
-
1 , 2, 3, Magasin Strategic Human Ressources-kopi.docx
-
4,5,6 Dagligvarebranchen Konkurrence vækst og regnskab-kopi.docx
-
9 Bryg coffee regnskab og strategi-kopi.docx
-
Bryg Coffee Bilag-kopi.pdf
-
16, 17, 18 Naked iværksætteri og marketing-kopi.docx
-
Spørgsmål til pensum og til eksamen.
-
Join conversation
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/311/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67415351496",
"T": "/lectio/311/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67415351496",
"H": "/lectio/311/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d67415351496"
}