Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23 - 2024/25
|
Institution
|
Københavns åbne Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Mikkel Oturai Christensen
|
Hold
|
e 2022 Idræt C (1e id, 3e id)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Boldbasis
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Rytmisk opvarmningsprogram
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
9,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Undervisningsbeskrivelser
Her er linket til oversigter over indhold og formål til de 6 eksamensforløb.
Rytmisk opvarmningsprogram, Hiphop, parkour, crossfit, basket, ultimate.
Det er skrevet i en form som eleverne forstår, således at de bedst kan få en forståelse af hvad der forventes i de forskellige discipliner.
Link: https://drive.google.com/drive/folders/1KX14kZWtkCBmrTiFmu3qGGI0Uakafw9H?usp=sharing
Teorien til de forskellige forløb er noteres herunder, men findes også i mapperne:
Teori:
Opvarmning: C-det er idræt - s.22-29
Hiphop: BESS konceptet
Basket: Aerob og Anaerob energiomsætning (s.168-173)
Ultimate: Idrætspsykologi - Gyldendal 143-148
Parkour: Aerob og Anaerob træning (s.174-182)
Artikel:https://videnskab.dk/krop-sundhed/fri-leg-er-vigtigere-end-organiseret-idraet
Crossfit: C - det er idræt: Styrketræning s.48-54.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
30,00 moduler
Dækker over:
29 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51531500784",
"T": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51531500784",
"H": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d51531500784"
}