Københavns åbne Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Københavns åbne Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet x 2024 Samfundsfag C - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Københavns åbne Gymnasium
Fag og niveau
Samfundsfag C
Lærer(e)
Sanne Loft
Hold
x 2024 Samfundsfag C (
1x sa
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Økonomi og velfærd
Titel 2
Socialisering og identitetsdannelse
Titel 3
Integration
Titel 4
Demokrati politik og ideologier
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Økonomi og velfærd
Indhold
Kernestof:
Globalisering, arbejdsmarked og velfærd (5) (4).pdf
Globalisering, arbejdsmarked og velfærd (5) (4) (4).pdf
Frihandel og protektionisme.docx
Hvad er en velfærdsstat og spørgsmål.docx
Derfor er næstekærlighed i frit fald (2).docx
Derfor er næstekærlighed i frit fald .docx
Udfordringer for den universelle velfærdsstat.docx
Opgave i modul - også torsdagens modul.:
Hvad er en velfærdsstat Samf C (4).docx
Opgave i modul - i grupper a max. 4 elever.Opstil 3 forslag til velfærdsreformer med udgangspunkt i de tre ideologier: liberalisme konservatisme socialisme. Diskuter fordele og ulemper ved jeres reformforslag.
USA vs. Danmark velfærdsmodeller (2).docx
Velfærdsstatens udfordringer (3).docx
Opgave 1 - Danmarks økonomiske situation.docx
13, 14, 15 Økonomi og velfærd i Danmark.docx
INDIVIDUEL OPGAVE. Vælg 2 ud af nedenstående opgavesæt og besvar de tre stillede problemstillinger for begge sæt. Jeres besvarelser skal være fyldestgørende og fylde ca. 5-8 min (ved oplæsning) eller ca. 1 - 2 s. pr. opgavesæt.
Tider:
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Socialisering og identitetsdannelse
Indhold
Kernestof:
Hvad er socialisering - gyldendal c (6).docx
identitet og samfundsformer (6).pdf
Anthony Giddens - refleksivitet i det senmoderne samfund (4).docx
Ziehe - senmoderne samfund (6).docx
De pressede unge (1) (2).pdf
Livsformer - samfundsformer.docx
Social karakter og samfundsformer (4).pdf
De pressede unge (1) (2) (1).pdf
19-årig træt af nedladende kommentarer - Vi knokler også
4, 5, 6 Det senmoderne samfund.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 5
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Integration
Indhold
Kernestof:
Integration, assimilation segregation(1) (3) (1).pdf
Integration identitetsdannelse(7) Ærkedansker Perkerdansker M H Thorndal (1).pdf
Integration identitetsdannelse(7) Ærkedansker Perkerdansker M H Thorndal (1).pd
Hvad er en modborger.docx
fordomme og kontaktteori.docx
integration - opgaver analyse og diskussion.docx
Afsnit
Ny aftale om elevfordeling bremser polarisering og parallelsamfund og hjælper gymnasier i yderområder [opdateret 17.09.21 kl. 10:00]
Parallelsamfund og social kontrol.docx
Hvad er en æresrelateret konflikt?
Kontaktteori - K Iversen (4).pdf
Kammeratskabseffekt - Samfundsfag
klasseparti til catch-all partier (6) (3) (1).docx
De klassiske ideologier - samf C (2) (1).docx
Inddeling af partier i Danmark (3).docx
Politisk koordinatsystem (4).docx
Fællesskabsøgende strategier.docx
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 6
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Demokrati politik og ideologier
Indhold
Kernestof:
Ny aftale om elevfordeling bremser polarisering og parallelsamfund og hjælper gymnasier i yderområder [opdateret 17.09.21 kl. 10:00]
Parallelsamfund og social kontrol.docx
Hvad er en æresrelateret konflikt?
Kontaktteori - K Iversen (4).pdf
Kammeratskabseffekt - Samfundsfag
klasseparti til catch-all partier (6) (3) (1).docx
De klassiske ideologier - samf C (2) (1).docx
Inddeling af partier i Danmark (3).docx
Politisk koordinatsystem (4).docx
Fællesskabsøgende strategier.docx
Emne: Partiadfærd og demokratiopfattelser
Hvad er et demokrati - konkurrence og deltagelses demokrati.docx
Molins model og Downs model.docx
Ondt i demokratiet
Demokrati i praksis og magtens 3-deling (8).docx
På vej mod markedsdemokratiet.docx
Øvelser styreformer og demokrati (3) (7).docx
Demokrati i praksis og magtens 3-deling (8) (1).docx
Den parlamentariske styringskæde og magtdeling i det danske system (6).docx
Metode samfundsfag c.docx
Test samf metode.docx
fns verdenserklaering om menneskerettighederne 1948.pdf
Tekst 32 - Cairo-erklæringen om menneskerettigheder
Menneskerettigheder - et ønske om retfærdighed.docx
Samfundsfag Jeopardy Template
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 9
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65468034779", "T": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65468034779", "H": "/lectio/32/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65468034779" }