Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Z - Rosborg Gymnasium og HF 1
|
Fag og niveau
|
Matematik B
|
Lærer(e)
|
Steffen Nielsen
|
Hold
|
2024 Ma/3a2HF Ma (3a2HF Ma)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Opstart repetition
Vi har arbejdet med årets første aflevering, hvor vi har repeteret opgaver fra 1.g/1.HF.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
2 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Funktioner
Vi har arbejdet med funktioner generelt, herunder:
- Definitions- og værdimængde (overfladisk)
- Sammensatte funktioner
- Gaffelfunktioner
- Parallelforskydning af grafer
- Naturlig logaritme og eksponentialfunktion
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
To ligninger med to ubekendte
Vi har arbejdet med løsning af to ligninger med to ubekendte.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
1 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Differentialregning
Vi har arbejdet med følgende emner
- Bestemmelse af differentialkvotient for simple og komplicerede funktioner (produkt og sammensat funktion)
- Væksthastighed
- Tangentligning
- Monotoniforhold
- Optimering
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
14 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
7
|
Binomialfordeling
Vi har arbejdet med følgende emner:
- Opsamling på sandsynlighed fra 1.g og 1.HF
- Stokastisk variabel
- Middelværdi, varians og spredning
- Formlen til bestemmelse af binomialsandsynligheder (udledt ud fra eksempel med 5 slag med en terning)
- Bestemmelse af binomialsandsynligheder
- Binomialtest
- Konfidensintervaller
Noter: Binomialfordeling 3a2HF Ma
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
8
|
Forberedelsesmaterialet
Vi har arbejdet med forberedelsesmaterialet om harmoniske svingninger.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
5 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
10
|
Repetition
Vi har repeteret frem mod eksamen.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/3205/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74399251732",
"T": "/lectio/3205/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74399251732",
"H": "/lectio/3205/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74399251732"
}