Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
|
Institution
|
Z - UNORD
|
Fag og niveau
|
Virksomhedsøkonomi A
|
Lærer(e)
|
Terje K.
|
Hold
|
hj22hh1b VØ ()
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Forløb#1
Forløb#1
Lærebog: SYSTIME
Første år
Virksomhedsøkonomi, niv. A, HHX
Kernestof: Virksomhedsøkonomi, kap. 1 – 12 og 17, Læreplan 2017, ISBN: 9788761686855
Modul = 60 min.
Underviser: Tek
PBL-forløb:
Omkostninger - systime pbl-opgave 4.1
SO1 - Bæredygtighed
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• IT-baseret arbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
2. år
Virksomhedsøkonomi, niv. A, HHX
Kernestof: Virksomhedsøkonomi, kap. 13 -16, 18 - 23 og 32, Bog: Virksomhedsøkonomi, Læreplan 2017, ISBN: 9788761686855
Modul = 60 min.
Underviser: Tek
PBL-forløb:
SO4 - Opstart af egen virksomhed
PBL-Opgave i rapportering og regnskabsanalyse
Studieområdet derudover:
SO5 - Matematiske modeller og økonomisk analyse
Flerfagligt forløb med matematik - Optimering af knappe ressourcer herunder lineærprogrammering
Virksomhedsbesøg i forbindelse med studietur i Spanien: Central Cervejas e Bedidas (bryggeri) - produktion
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• IT-baseret arbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
3. år
Hovedemner:
- Optimering
- Logistik
- Investering
- Finansiering
SO- og PBL-forløb:
- Iværksætteri (selvvalgt Start-up)
- CSR/Bæredygtighed
- BMC-analyse af webbutik
- Økonomisk modellering
- Opstart af egen virksomhed
- Ekst. strat. analyse (Porters Five Forces)
- Int. strat. analyse (Porters Værdikæde)
- Øk. og logistisk analyse af børsnot. Virks.
-Finansiering
-Investering
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde, Pararbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
Indhold
|
Indhold
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
0 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323255",
"T": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323255",
"H": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323255"
}