UNORD Lyngby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Lyngby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet hj22st1u HI - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2022/23 - 2024/25
Institution
Z - UNORD
Fag og niveau
Historie A
Lærer(e)
Sune Nielsen
Hold
hj22st1u HI (
hjst1u HI
,
hjst2u HI
,
hjst3u HI
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1 Antikkens Grækenland
Titel 2
DHO
Titel 3
Forløb#2 Vikingetiden
Titel 4
Forløb#3 De store opdagelser - og aztekerriget
Titel 5
Forløb#4 De store opdagelser - og Dansk Vestindien
Titel 6
Forløb#5 Danmark 1870-1900
Titel 7
Forløb#6 Første Verdenskrig
Titel 8
Forløb#7 Tyskland 1919-1945
Titel 9
Forløb#8 Den kolde krig
Titel 10
Forløb#9 Danmark i krig
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1 Antikkens Grækenland
Indhold
Kernestof:
Velkommen til jeres første historiemodul i studieretningsklassen. Ingen lektier - glæder mig til at møde jer.
Introduktion til faget (STX 2022).pptx
Læs følgende sider i i-bogen 'Verden før 1914'. I behøver ikke at læse dem, hvis I kom til vores 1. modul - der læste vi lektien i fællesskab.
1. Det gamle Grækenland
Hellenernes land
Tidlig græsk civilisation - Kreta og Mykene
Hammurabis lov.pdf
Tidslinje - Antikken (lange linjer).pptx
Læs følgende side i i-bogen. Den er meget kort dobbeltmodulet taget i betragtning. Fortsæt med at markere i teksten, så I vænner jeg til at lave lektier på den måde. Det bliver nemmere at arbejde med teksten i undervisningen, og det bliver meget nemm
Den græske polis fra ÷750 til ÷300
Græske bystater.pptx
Havnebyen Piræus.pdf
Folkeforsamlingen (Pnyx).pdf
Dionysos-teatret.pdf
Akropolis.pdf
Agoráen.pdf
Oplæg om Antikkens Athen.docx
Fremlæggelser ifm. vores 'Tour' i Assassin's Creed's Athen. Husk blyant eller kuglepen til at tage noter (i hånden!)
Lektien laves i modulet
Samfundet i Athen
Samfundet i Sparta
Den athenske bystat (virtuel tour).pptx
Ingen lektier - vi læste dem sidste gang i fællesskab
Opgaver til Athen og Sparta.docx
Som lektie skal I løse resten af den opgave, som I fik sidste modul til (’Opgaver til Athen og Sparta’), hvis I ikke blev færdige.
MAGTT-modellen.pdf
Om opdragelse i Sparta
Læs følgende to sider i i-bogen:
Tyranni, aristokrati, demokrati
Athens demokrati – Spartas aristokrati
Opgaver til det antikke Grækenlands styreformer.docx
Kort lektie (ikke mindst dobbeltmodulet taget i betragtning). Læs nedenstående side i i-bogen:
De sagnomspundne perserkrige ÷490 til ÷449
Opgaver til den antikke krigsførelse.docx
De tidlige imperier.pptx
Læs side 1-3 i det vedhæftede dokument 'Med kroppen ind i kulturen - idrætshistoriske strejflys (kapitel 2), Hans Bonde 2020'. Hent dokumentet ned og gem det i jeres mappe. Husk at markere de vigtigste pointer, mens I læser.
Med kroppen ind i kulturen - idrætshistoriske strejflys (kapitel 2), Hans Bonde 2020.pdf
Opgaver til sportens rolle i det antikke Grækenland.docx
Læs side 4-7 i dokumentet 'Med kroppen ind i kulturen - idrætshistoriske strejflys (kapitel 2), Hans Bonde 2020' (PDF'en ligger under forrige modul, hvis I ikke var der sidst). Marker de vigtigste pointer, mens I læser.
Læs følgende side i i-bogen:
Religion, livssyn og rationalitet
Skema til dokumentaren 'Hvordan grækerne ændrede verden'.docx
Vi tager en prøve i emnet 'Antikkens Grækenland'
Omfang
Estimeret: 19,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
DHO
Indhold
Kernestof:
Vi går i gang med DHO'en. Ingen lektier.
DHO (en kort introduktion) 2023.pptx
Det patriarkalske samfund
Ægteskab og seksualitet
Opgaver til _Kærlighed i Middelalderen_.docx
Ingen lektier denne gang. Enjoy.
*Lov om ægteskabsbrud, ca. 1200
Oplysningstiden (overordnede kendetegn).pptx
Ægteskab, lejermål og uægte børn
Opgaver til _kærlighedens vilkår i 1700-tallet_.docx
Opgaver til Danmark i 1800-tallet.docx
DRTV - Ludere, lommetyve og lirekassemænd: Der skal ydes før der kan nydes, 1849-1880
DHO (tekster til 1800-tallet) del 2.pdf
PowerPoint (formalia til DHO'en).pptx
DHO-STX
Videnskabsteori i Historie (DHO).pptx
Som lektie bedes I udfylde linket mht. evt. gruppedannelser. Hvis I allerede nu ved, hvordan jeres problemformulering skal se ud, kan I også udfylde det - men husk at det ikke kan laves om, når det først er udfyldt. Så vent med at udfylde det til I e
DHO-grupper (1.u)
DHO-problemformuleringer (1.u)
Forberedelse til de historiefaglige afsnit i DHO_en.docx
Omfang
Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Forløb#2 Vikingetiden
Indhold
Kernestof:
Vi går i gang med vores sidste forløb her i 1.g, som kommer til at omhandle Vikingetiden. Vi er nødt til at gå i gang her dagen inden jeres DHO-skrivedage, da vi ellers ikke kan nå at blive færdige. Ingen lektier - vi læser teksten sammen i timen.
1. Vikingetid 800-1050
Landskab og bebyggelse
Handel og byer
Opgaver til vikingetiden (byer og handel).docx
Lidt lang lektie denne gang. Læs følgende 2 sider i i-bogen, samt kapitel 8 i 'Vinkler på Vikingetiden'. Husk fortsat at markere i teksten.
Høvding, bonde, træl
Kvinderne i vikingetiden
Vinkler på vikingetiden (uddrag fra kapitel 8 og 9 - Offer og kultplads i vikingetiden + Nordisk religion og overgangen til kristendommen).pdf
Opgaver til vikingetiden (klassesamfundet).docx
Opgaver til vikingernes religionsbillede.docx
Læs det vedhæftede om vikingerne og deres togter. Lektien ser voldsommere ud, end den er.
Vinkler på vikingetiden (uddrag fra kapitel 3 - Vikingerne og deres togter).pdf
Vikingetiden (togter).pptx
Læs følgende PDF som lektie. Vi lægger ud med at samle op på jeres besvarelser af den film, vi så sidst.
Vinkler på vikingetiden (uddrag fra kapitel 1 - Vikingen bliver til).pdf
Spørgsmål til _Historien om Danmark – Vikingetiden_.docx
Opgaver til _Vinkler på Vikingetiden (kapitel 1)_.docx
Ingen lektier. Vi arbejder videre med historiebrugsbegrebet, og så bruger vi det sidste modul på at arbejde hen mod DHO-årsprøven.
Opgaver til historiebrug (vikingetiden).docx
Historiebrug og historiebevidsthed.pptx
DHO - mundtlig årsprøve.pptx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Forløb#3 De store opdagelser - og aztekerriget
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra ferien. Vi starter stille op uden lektier. I første modul kigger vi tilbage på det gennemgåede stof fra 1.g, og i det andet går vi i gang med det næste emne. Vel mødt.
Studietur 2.z / 2.u 2024
En lille opsamlingsøvelse (1.g pensum).docx
1.G's pensum (2022-23).pptx
Kompendium (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).pdf
Læs side 4-8 i kompendiet 'De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien'. Fortsæt med at markere de centrale dele af lektien - det lønner sig på den lange bane. Fokus er fortsat på forskellige årsager til, at europæerne omkring 1500 begyndt
Opgaver til side 4-8 (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).docx
Årsager til de store opdagelser.pptx
Læs side 9-11 i kompendiet 'De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien'
Kilde (Las Casas om behandlingen af indianerne, 1542).pdf
Læs side 12-18 (indtil ’De religiøse fester og menneskeofringerne’) i kompendiet. Lektien lyder væsentligt længere end den er.
Et par kilder fra Aztekerriget.pptx
Aztekerriget - en kort introduktion.pptx
Levn eller beretning.pdf
Kilde (Varsler om spaniernes komme).pdf
Opgaver til side 14-18 (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).docx
Læs side 18-20 i kompendiet
Læs side 21-24 i kompendiet
Opgaver til side 21-24 (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).docx
Omfang
Estimeret: 8,00 moduler
Dækker over: 8
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Forløb#4 De store opdagelser - og Dansk Vestindien
Indhold
Kernestof:
Læs side 21-24 i kompendiet
Opgaver til side 21-24 (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).docx
Læs side 25-30 (indtil ’Slaver, afstraffelse og slaveoprør) i kompendiet
Opgaver til side 25-27 (De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien).docx
Oplysningstiden (overordnede kendetegn).pptx
Spørgsmål til 'Slavenation Danmark (del 1)'.docx
Læs side 30-32 i kompendiet. Og husk en kuglepen - vi ser del 2 af filmen og Dansk Vestindien.
Spørgsmål til 'Slavenation Danmark (del 2)'.docx
Hierarkiet på Dansk Vestindien.pptx
Vi opsummerer emnet 'De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien' og forbereder os på en eksamensøvelse mandag. Ingen lektier - men hvis der er dele af kompendiet, som I ikke har fået læst, er det her en god mulighed for at indhente lidt a
Opsamlingsøvelse i emnet _De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien_.docx
Vi øver eksamensformen i historiefaget med udgangspunkt i emnet 'De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien'.
Eksamensøvelse i emnet _De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien_.pdf
Eksamen i Historie A (historiske problemstillinger).pptx
Omfang
Estimeret: 7,00 moduler
Dækker over: 7
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Forløb#5 Danmark 1870-1900
Indhold
Kernestof:
Vi tager en prøve i emnet 'De store opdagelser - Aztekerriget og Dansk Vestindien'. Prøven foregår som multiple choice UDEN hjælpemidler.
Feudalsamfund.pptx
I skal læse side 3-4 (indtil 'Krise og omlægning) i kompendiet 'Danmark 1870-1900' der er vedhæftet nedenfor. Det er en meget kort lektie, så sørg for at komme godt fra start. Lav en ny mappe, download kompendiet og marker det centrale i teksten.
Kompendium DK med fokus på perioden 1870-1900.pdf
Opgaver til side 3-4 (Danmark 1870-1900).docx
Læs side 4-6 og 9-12 (indtil 'Karakteristiske træk ved industrialiseringen') i kompendiet 'Danmark 1870-1900'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
15. Historisk forklaring
Opgaver til side 4-6 (Danmark 1870-1900).docx
Opgave til side 9-12 (Danmark 1870-1900).docx
Læs side 7-9 (indtil ’Det industrielle gennembrud’) i kompendiet. Fokus er på kendetegn ved de fire sociale lag på landet.
Opgaver til side 7-9 (_de sociale lag på landet_).docx
Pierre Bourdieu.pptx
Læs side 31-33 i kompendiet. Fokus er på kendetegn ved de sociale lag i byen – især underklassen.
Kildeøvelse (Lauritz Jessen, Min barndom, 1940).pdf
Læs side 14-18 i kompendiet. Marker de vigtigste pointer. Vi kommer til at have et særligt fokus på ideologierne ’liberalisme’ og ’konservatisme’.
Opgaver til side 14-15 (Danmark 1870-1900).docx
Læs side 19-22 i kompendiet. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Forfatningskampen (tidslinje).pptx
Læs side 23-25 i kompendiet. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Opgaver til side 23-25 (Danmark 1870-1900).docx
Vi spiller mit hjemmebryggede rollespil
Læs det vedhæftede uddrag fra ’Det kommunistiske manifest’. Det er en meget kort lektie. I sidste modul opsummerer vi emnet.
Uddrag af _Det kommunistiske manifest_.pdf
Opgaver til marxismen.docx
Vi fortsætter med at samle op på emnet og forbereder os til prøven på fredag.
Economix - How Our Economy Works - Karl Marx.pdf
Opsamlingsøvelse (Danmark 1870-1900).docx
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7
Forløb#6 Første Verdenskrig
Indhold
Kernestof:
Vi går i gang med et nyt emne om 1. Verdenskrig. Som lektie skal I læse side 3-4 i det vedhæftede kompendium. Sørg for at komme godt fra start ved at downloade kompendiet og lægge det i en ny mappe med navnet '1. Verdenskrig'. Sørg for at markere de
1. Verdenskrig (kompendium 2023).pdf
Europe 1914 - Map Quiz Game - Seterra
Begrebsafklaring (stater, nationer og nationalstater).pptx
Læs side 5-13 (indtil ’Patriotismen sejrede’) i kompendiet om 1. Verdenskrig. Det lyder af mere end det er, da I ikke behøver at læse tekstboksene - alt i alt svarer det til 5 fulde sider. Husk at fortsætte med at markere i teksten.
Den overordnede udvikling 1870-1919 (1. Verdenskrig).pptx
Opgaver til Første Verdenskrig (side 5-8).docx
Opgave til side 9-13 (1. Verdenskrig).pptx
Læs side 13-15 (indtil ’Skyttegravskrigens taktik’) i kompendiet 'Første Verdenskrig'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Opgaver til Første Verdenskrig (side 13-15).docx
Læs side 15-16 i kompendiet 'Første Verdenskrig'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
2 kilder om Første Verdenskrigs krigsførelse.pdf
Læs side 18-19 og side 23-25 (indtil ”Der var i de lande…) i kompendiet 'Første Verdenskrig'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Spørgsmål til _Den tåbelige krig_.docx
Danmark under 1. Verdenskrig.pptx
Idealisme og realisme (1. VK).pptx
Opgaver til Første Verdenskrig (side 23-25).docx
Læs side 25-26 (indtil Niels Arne Sørensens tekst) i kompendiet 'Første Verdenskrig'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Uddrag fra Hitlers tale om Versailles-traktaten (April 17, 1923).pdf
Læs side 27-29 i kompendiet 'Første Verdenskrig'. Fortsæt med at markere de vigtigste pointer.
Opgaver til Første Verdenskrig (side 27-29).docx
Louise Kjeldsen kommer forbi og orienterer lidt om studietursregler. Derefter samler vi op på emnet, og hvis der er tid, laver vi en lille eksamensøvelse som optakt til prøven på fredag. Ingen lektier denne gang.
Eksamensøvelse i _Første Verdenskrig_ (stx 2024).pdf
Omfang
Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 13
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8
Forløb#7 Tyskland 1919-1945
Indhold
Kernestof:
Velkommen tilbage fra sommerferien
Kompendium (Tyskland 1919-1945).pdf
Weimar-republikken (de første år).pptx
Kilde (Tysk tegneserie fra 1924).pdf
Læs side 4-9 (indtil ”Tysklands nazificering”) i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Opgaver til side 4-5 (Tyskland 1919-45).docx
Opgaver til side 5-9 (Tyskland 1919-45).docx
Læs side 9-12 i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Tidslinje (Hitlers vej til magten).pptx
Læs side 13-15 i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
HistorieStream
Opgaver til side 13-15 (Tyskland 1919-45).docx
Læs side 16-22 (indtil ”Anschluss og yderligere radikalisering”). Marker de vigtigste pointer undervejs.
Opgaver til side 16-19 (Tyskland 1919-45).docx
Noter til _Hitler_s Circle of Evil (The Rise of Antisemitism)_.docx
Læs side 22-23 i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Opgaver til side 22-23 (Tyskland 1919-45).docx
Vi mødes i klassen efter oplægget
Læs side 24-29 (indtil ”Sonderkommando - gaskamrenes jødiske arbejdsmænd”) i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
AfsnitKilde (Uddrag af Rudolf Höss_ erindringer om _Den endelige løsning_).pdf
Læs side 29-31 (indtil ”Lejrens hierarki”) i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Opgaver til side 29-31 (Tyskland 1919-45).docx
I skal INDIVIDUELT løse den vedhæftede opgave og uploade i afleveringsmappen, der er oprettet i Lectio senest 11.35.
Virtuel undervisning 3.u (Tyskland 1919-1945).docx
I første modul samler vi op på sidste uges virtuelle moduler. Til andet modul skal I læse side 31-33 i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Læs side 34-37 i kompendiet 'Tyskland 1919-45'. Marker de vigtigste pointer undervejs.
Spørgsmål til dokumentaren _Ordinary Men - The Forgotten Holocaust_.docx
Bauman om holocaust.pptx
Opgaver til side 34-37 (Tyskland 1919-45).docx
Vi mødes i klassen og går sammen over til Karrieretanken
Vi samler op på emnet 'Tyskland 1919-45'. Som lektie skal I læse de dele af kompendiet, som I ikke har fået læst. Hvis I har læst alt, er der ingen lektier denne gang.
Vi øver, hvordan man kan lave en 'introducerende præsentation' ifm. en eksamen i historiefaget. Ingen lektier.
Den introducerende præsentation (eksamensforberedende øvelse i Historie A).pdf
1. Aktør og struktur | På sporet af historien
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9
Forløb#8 Den kolde krig
Indhold
Kernestof:
Vi tager en prøve i emnet 'Tyskland 1919-45'. Alt foregår som det plejer.
Kompendium - Den kolde krig.pdf
Vigtige begreber og institutioner i _Den kolde krig_.docx
Læs side 4-10 (indtil ’Danmark i Vestblokken’) i kompendiet ’Den kolde krig’. Det lyder af væsentligt mere end det er, og I kan evt. skippe kildeteksterne, hvis det ellers bliver for meget. Vi skal se lidt film, så husk noget at skrive med (blyant el
Europa under den kolde krig.pptx
Spørgsmål til filmen _Love, Hate and Propaganda (3u og 3z).docx
Læs side 10-12 i kompendiet. Fokus er på Danmarks ageren i den tidlige kolde krig.
Opgaver til side 10-12 (Den kolde krig).docx
Læs side 13-14 i kompendiet, samt nedenstående 2 sider i i-bogen
4.3.3 Optakten. Kennedys Vietnampolitik | Det moderne USA. Forbillede eller skræmmebillede?
4.3.4 Optrapningen. Johnsons Vietnamkrig | Det moderne USA. Forbillede eller skræmmebillede?
Den kolde krig.aspx
Opgaver til side 13-14 (Den kolde krig).docx
Læs følgende 2 sider i i-bogen:
4.3.7 Modstanden mod Vietnamkrigen | Det moderne USA. Forbillede eller skræmmebillede?
4.3.5 Fred med ære? Nixons Vietnamkrig | Det moderne USA. Forbillede eller skræmmebillede?
Spørgsmål til dokumentaren _Vietnamkrigen 1964-69_.docx
Kilde (marineinfanterist Jack S. Swender).pdf
Vietnamkrigen.pptx
Læs side 15-17 (indtil ’EU og Europas heling’) i kompendiet
Læs side 17-18 i kompendiet ’Den kolde krig’
Kilde (Putins tale den 21. februar 2022).pdf
Opgaver til side 17-18 (Den kolde krig).docx
Europa efter den kolde krig.pptx
Opsummeringsopgave (Den kolde krig).docx
Vi tager en prøve i emnet 'Den kolde krig'. Alt foregår som det plejer.
Vi tager en eksamensøvelse i emnet 'Den kolde krig'. Sørg for at få læst eksamenssættet grundigt, så I får noget ud af øvelsen.
Eksamensøvelse i emnet _Den kolde krig_ (stx).pdf
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10
Forløb#9 Danmark i krig
Indhold
Kernestof:
Læs side 2-4 (indtil ’Danmark som allieret småstat 1949-1989’) i det nye kompendium (vedhæftet nedenfor).
Kompendium - Danmark i krig (2025-version).pdf
Danmark i krig.aspx
Opgaver til side 3-4 (Danmark i krig).docx
Læs side 4-6 (indtil ’Dansk udenrigspolitik i 1990’erne’) i kompendiet 'Danmark i krig'. Husk at markere de vigtigste pointer.
Opgaver til side 4-6 (Danmark i krig).docx
Læs side 6-8 i kompendiet 'Danmark i krig'
Opgaver til side 6-8 (Danmark i krig).docx
Læs side 9-10 i kompendiet ’Danmark i krig’
Francis Fukuyama og hans begreb _The End of History_.pdf
Samuel Huntington og hans begreb _Clash of Civilizations_.pdf
Marx, Fukuyama og Huntington.pptx
Krigsforbrydelser i Bosnien.pptx
Læs side 11-14 i kompendiet ’Danmark i krig’
Udviklingen i dansk udenrigspolitik (lange linjer).pptx
Operation Bøllebank.pptx
Tre kilder om Srebrenica-massakren.pdf
Opgaver til side 12-14 (Danmark i krig).docx
Læs side 15-17 (indtil ’Talebans tilbagekomst’) i kompendiet ’Danmark i krig’
Anders Fogh Rasmussen (nytårstale 2002).pdf
Opgaver til side 15-17 (Danmark i krig).docx
Læs side 17-19 (indtil ’Armadillo’) i kompendiet ’Danmark i krig’
Læs side 19-22 i kompendiet ’Danmark i krig’
Læs side 23-25 i kompendiet ’Danmark i krig’
Opgaver til side 23-25 (Danmark i krig).docx
Læs side 26-28 i kompendiet ’Danmark i krig’. Det er svært stof, så tag jer god tid.
Opgaver til side 26-28 (Danmark i krig).docx
Opsamlingsopgave til _Danmark i krig_.docx
Begrebsoversigt - indtil videre.pptx
Afghanistan (tidslinje).pptx
Terrorstatistik.pptx
Vi tager en eksamensøvelse i emnet 'Danmark i krig' (læs det vedhæftede eksamenssæt). Til modulet bør I have forberedt:
Eksamensøvelse i emnet _Danmark i krig_.pdf
Omfang
Estimeret: 18,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323264", "T": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323264", "H": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414323264" }