Holdet hj22hh1e VØ - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
Institution Z - UNORD
Fag og niveau Virksomhedsøkonomi A
Lærer(e) Terje K.
Hold hj22hh1e VØ ()

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1

Forløb#1

Lærebog: SYSTIME

Første år
Virksomhedsøkonomi, niv. A, HHX
Kernestof: Virksomhedsøkonomi, kap. 1 – 12 og 17, Læreplan 2017, ISBN: 9788761686855
Modul = 60 min.
Underviser: Tek

PBL-forløb:
Omkostninger - systime pbl-opgave 4.1
SO1 - Bæredygtighed

Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• IT-baseret arbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL

2. år

Virksomhedsøkonomi, niv. A, HHX
Kernestof: Virksomhedsøkonomi, kap. 13 -16, 18 - 23 og 32, Bog: Virksomhedsøkonomi, Læreplan 2017, ISBN: 9788761686855
Modul = 60 min.
Underviser: Tek

PBL-forløb:
SO4 - Opstart af egen virksomhed
PBL-Opgave i rapportering og regnskabsanalyse

Studieområdet derudover:
SO5 - Matematiske modeller og økonomisk analyse

Flerfagligt forløb med matematik - Optimering af knappe ressourcer herunder lineærprogrammering

Virksomhedsbesøg i forbindelse med studietur i Spanien: Central Cervejas e Bedidas (bryggeri) - produktion

Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• IT-baseret arbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL


3. år
Hovedemner:
- Optimering
- Logistik
- Investering
- Finansiering

SO- og PBL-forløb:
- Iværksætteri (selvvalgt Start-up)
- CSR/Bæredygtighed
- BMC-analyse af webbutik
- Økonomisk modellering
- Opstart af egen virksomhed
- Ekst. strat. analyse (Porters Five Forces)
- Int. strat. analyse (Porters Værdikæde)
- Øk. og logistisk analyse af børsnot. Virks.
-Finansiering
-Investering


Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression

Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftligt produkt
• Casearbejde
• Gruppearbejde, Pararbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
Indhold
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer