UNORD Lyngby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Lyngby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet hj24hh3vf1 IØ - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Z - UNORD
Fag og niveau
International økonomi A
Lærer(e)
Bjarne Erup Larsen
Hold
hj24hh3vf1 IØ (
hjhh3vf1 IØ
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Udviklingsteorier
Titel 2
Udviklingsbistand og -økonomisk landeanalyse
Titel 3
Træning i opgaveløsning
Titel 4
IØ Eksamensprojekt
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Udviklingsteorier
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
Indhold
Kernestof:
Vi fortsætter vores IØ-rejse til spændende lande. Nu skal I læse om Indien. Vedhæftet som både pdf og word-format.
04 Indien vil med på industritoget og udnytte Kinas d (ea4070ef).pdf
04 Indien vil med på industritoget og udnytte Kinas dalende popularitet.docx
Opgave
Fortsat arbejde om Indien - med henblik på færdiggørelse, så der kan præsenteres/ diskuteres i 6. modul
Læs venligst denne artikel
Læs venligst kap. 30 Udviklingsteorier til og med afs. 30.3
Genlæs afs. 30.2 og 30.3 om moderniserings- vs. afhængighedsteorien.
I arbejder videre med opgaven omkring udviklingsteorier med henblik på aflevering i 2. modul. I bedes svare på samtlige spørgsmål og gennemarbejde jeres aflevering: PowerPoint plus et Word dokument med jeres supplerende noter/svar, punkt for punkt.
Læs venligst afs. 30.4
Læs venligst resten af kap. 30, dvs. afs. 30.5, 30.6
Arbejde på projekt om udviklingsøkonomi
Fortsat arbejde med projektet.
Omfang
Estimeret: 31,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Udviklingsbistand og -økonomisk landeanalyse
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
Indhold
Kernestof:
Opgave i Udviklingsbistand (kap. 31)
Læs venligst afs. 31.3, 31.4, 31.5. Derudover præsenterer Philips gruppe deres PowerPoint for os.
Artikel - læs den nederste halvdel
Læsespørgsmål
Læs venligst kap. 32 til og med afs. 32.2
Individuel minieksamen i jeres projekt. Det er ikke en fordel at blive væk.
Vi fortsætter miniprøven med de, som ikke nåede det mandag. Alle møder naturligvis ind, så I kan få noget at arbejde med i mens.
Læse venligst kap. 33
Opgavebeskrivelse
Frit valg af en af disse artikler
Omfang
Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 14
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Træning i opgaveløsning
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Casearbejde
• Gruppearbejde
• Klasseundervisning
• Diskussion
• PBL
Indhold
Kernestof:
Læs...
PBL opgave om penge- og valutapolitik.pdf
Arbejde videre med PBL-opgaven fra mandag (2. modul)
Gennemgang af terminsprøve
Læs venligst kap. 31 udviklingsbistand. Jeg mangler at tale med et par stykker om deres terminsprøve - det når vi også 🙂
Opgave om figurer
I de to timer skal I arbejde på jeres genaflevering af terminsprøven. Det er opgave 1+2, der skal forbedres. Ikke opgave 3 (notatet) - den tager vi fælles.
Præsentation af virtuel opgave fra 5. marts
Omfang
Estimeret: 23,00 moduler
Dækker over: 20
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
IØ Eksamensprojekt
Faglige mål og almene mål:
• Argumentation
• Faglig diskussion
• Modeller
• Teori/metode
• Progression
Væsentlige arbejdsformer:
• Mundtlig fremlæggelse
• Skriftlige øvelser
• Gruppearbejde
• Selvstudium
Indhold
Kernestof:
1) Dan grupper til at skrive eksamensprojekt sammen. Gør det evt. via onlinemøde i Teams.Der skal være 3-5 personer pr. gruppe (optimalt er I blot fire, men så går det ikke helt op)2) Send grupperne til mig i Lectio, når alle er fordelt3) Orienter je
Hver gruppe skal have en problemstilling klar, samt minimum en problemformulering - og meget gerne et til to alternativer. Det skal opstilles jf. denne taksonomi; redegør/analyser/diskuter.
Følgende grupper skal arbejde med problemformuleringen, så den er klar til godkendelse: Alexander m.fl., Anna m.fl., Mathias m.fl. Husk nu, den skal afgrænses i forhold til geografi (f.eks. USA/Kina) og tid (f.eks. 2015-2024). Hvert af de taksonomisk
Evaluering
Omfang
Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 19
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331145", "T": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331145", "H": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331145" }