UNORD Lyngby
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
UNORD Lyngby
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet hj24hh3vf1 ps - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2024/25
Institution
Z - UNORD
Fag og niveau
Psykologi C
Lærer(e)
Andrea Nymann Dalsgaard, Lars Holst Madsen
Hold
hj24hh3vf1 ps (
hjhh3vf1 ps
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Forløb#1
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Forløb#1
Indhold
Kernestof:
Lektie til dagens moduler:
Til brug i modulerne:
Lektie til modulet:
Til brug i modulet:
Lektie
Bruges på modulet:Grupper arbejdsspørgsmål.docx
Gruppepolarisering
Bruges på modulet
Gruppepres
Læs afsnittet om Robbers Cave og Tajfels minimalgruppeforsøg: https://psykveje.systime.dk/?id=5665
Case: Case - Herlufsholm.docx
Grupper
Lektie: Roller
Bruges i modulet:
Lektie: Zimbardo og virkelighedens fængsel: https://psykveje.systime.dk/?id=5629
Arbejdsspørgsmål: Arbejdsspørgsmål til ond, ondere, ondest HHX.docx
Lektie:
Afsnit 6: Afsnit 6 arbejdsspørgsmål.docx
CFU-login: https://mitcfu.dk/mm/
Læs "Det onde som frihed": https://psykveje.systime.dk/?id=5627 med din makker.
I modulet:
Vi samler op på forløbet ondskab. Der er ingen lektie til modulet.
Skema: Skema til socialpsykologiske eksperimenter.docx
Case: Case - Ondskab og farlige fællesskaber.docx
Prøve i psykologi for de af jer, der har været fraværende siden 7.10. Se skemaet (7.10.) for information om prøven.
Gruppearbejde, metode: Gruppearbejde, metode.docx
Bruges på modulet:
I skal læse de sidste fire afsnit under hukommelse i Psykologiens veje: https://psykveje.systime.dk/?id=5236
Spørgsmål: Fuckr med din hjerne - spørgsmål.docx
Undersøgelse: Forskningsnyt - Falske erindringer.docx
Læs om Den kognitive terapi i Psykologiens veje: https://psykveje.systime.dk/?id=5235
Ingen lektie til moduletTil brug i modulet:
Artikel: Der er en krig i gang om opmærksomheden og den taber gymnasierne og skolerne.pdf
PP: Opmærksomhed.pptx
Læs om Vidensformer i Psykologiens veje: https://psykveje.systime.dk/?id=5293
Jeg er syg og Lars er ude som censor. I skal lave følgende og lægge det op under opgaver "Psykologi onsdag": Plan for dagen.docx MvhAndrea
I dagens tre asynkrone virtuelle moduler skal du genlæse relevante psykologiske teorier om kognition og læring og tage notater. Du skal definere relevante begreber og give konkrete eksempler, hvor det er muligt. I dokumentet er der en liste over genn
Vi samler op på de virtuelle moduler, som I havde om motivation.
Artikel: Snapchat vinder kampen om gymnasieelevers opmærksomhed.pdf
Case: Case - Motivation og læring.docx
Læs om perception: Perception | Psykologiens veje. I skal læse kapitlet om top-down- og bottom-up-processer.
Case - Perception - Hvem tog det sidste stykke kage.docx
Introduktion til Erikson: Introduktion til Erikson.docx
Læs om Erikson og de to første faser i fasetoerien: Erik H. Erikson | Psykologiens veje
Summeøvelse: Summeøvelse til Eriksons faser.docx
Arbejdsark: Den gode omsorg m. spørgsmål.docx
Vi starter modulet med at samle op på det I læste sidst om "Den gode omsorg": 2.6: Den gode omsorg | PSYKOLOGI - FRA CELLE TIL SELFIE
Case: Chieko case + spørgsmål.docx
Læs først om separationsreaktioner: https://psykveje.systime.dk/?id=5133
Læs om Kari Killén – Børns reaktioner på omsorgssvigt: https://psykveje.systime.dk/?id=5128 Skriv små noter, til hver af reaktionerne, så I vil kunne forklare dem med egne ord.
Se Harlows abeforsøg: https://www.youtube.com/watch?v=-Qi7txH1KzY
Vi laver kreative øvelser, der repeterer den teori, vi har arbejdet med i Barndommens Betydning. Der er tilsyn, så husk at komme og husk at komme til tiden. :-)
Kapitler:
Vi samler op på jeres arbejde fra i onsdags og ser dokumentar.I skal have pen og papir med til at tage noter på.
Analysespørgsmål: Analyse af dokumentarfilmen.docx
Artikel: En pige af stål - artikel.docx
Case: Barndommens betydning - case.docx
Opsamling på case-arbejde fra sidst: Inddrag og vurdér undersøgelsen i bilag 2 (metode) og sammenlign med bilag 1: Barndommens betydning - case.docx
Spørgsmål:
Den forsigtige og risikovillige type
Information om ekskursion fredag den 21.3.: Faderen, Sønnerne og Helligånden.docx
Læs og svar - stress.docx
Artikel: Helena på 17 år gik ned med stress.docx
Information om ekskursion:
Læs om Coping | Psykologiens veje
Spørgsmål:Med udgangspunkt i lektien om coping:
Læs om Sociale arenaer, roller og identitet https://psykveje.systime.dk/?id=5419
Link til lektie: Sociale arenaer, roller og identitet
Case: Tema 4 - En presset ungdom.docx
PensumKære psykologihold
Genlæs hele kapitel 9. Fra behavioristisk til social-kognitiv læringsteori | Psykologiens veje
I modulet: Læs kapitel 18 om personlighedspsykologi.
I dette modul: Læs kapitlet 1. Metode og kritiske overvejelser | Undersøgelser i psykologi inkl. underafsnittene 1.1. - 1.4.
Omfang
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over: 71
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331169", "T": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331169", "H": "/lectio/3234/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d74414331169" }