Holdet 2022 SP/j - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2022/23 - 2024/25
Institution Virum Gymnasium
Fag og niveau Spansk A
Lærer(e) Lene Svanholm Rosenbeck
Hold 2022 SP/j (1j SP, 2j SP, 3j SP)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Forløb#1: Begynder-spansk
Titel 2 Forløb #2: Colombia
Titel 3 Forløb #3: SRO: Chicanos in the US
Titel 4 Forløb #4: Andalucía
Titel 5 Forløb#5: Vale un Perú
Titel 6 Forløb#6: El franquismo
Titel 7 Forløb#7: Mini-forløb: Coco
Titel 8 Forløb#8 Las Pandillas
Titel 9 Forløb#9: Argentina

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Forløb#1: Begynder-spansk

Begynderundervisningen i 1g består af en række elementer, som tilsammen danner fundamentet for det fortsatte arbejde med sprog og kultur i Spanien og Latinamerika i 2g og 3g:

Begynderbogssystemet Caminando (Kapitel 2, 3 og 4), Clausen, Waldenström, Westerman og Wik-Bretz, Gyldendal 2013

Filmen "Diarios de motocicleta" Walter Salles, 2004

Foredrag og koncert af Erik Méndez (Cuba)

Om den sociale revolution i Chile i 2019:
Optakt:
Artiklen "En genfødt venstrefløj lover forandring i Latinamerika", Kristeligt Dagblad 27.1.2022
dr.dk-nyheder:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-million-gik-pa-gaden-i-rekordstor-demonstration-i-chile
https://www.dr.dk/nyheder/udland/protester-i-chile-vi-har-brug-mad  
”Un violador en tu camino, el vialoador eres tú”
https://www.youtube.com/watch?v=aB7r6hdo3W4
Ekskursion til Aveny T:
Foredrag ved Carlos Salas Lind og dokumentarfilmen "Mi País Imaginario"

Besøg af spaniere fra Badalona, der deltager i VG´s udvekslingsprogram
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Prueba #1 07-11-2022
Prueba #2 08-12-2022
Prueba #3 30-01-2023
Tiempo individual con Lene #1 06-02-2023
Prueba #4 30-03-2023
Presentación de una persona 02-05-2023
Omfang Estimeret: 42,00 moduler
Dækker over: 42 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Forløb #2: Colombia

I dette forløb zoomer vi ind på Colombia:

1. Magia salvaje:
Dokumentaren "Magia salvaje"  https://www.youtube.com/watch?v=2oojLvuHAXo
Klip fra avis-artikler i El País og BBC om Operación Esperanza maj 2023.

2. Información básica
Introtekster om Colombia i Otras caras de Colombia, Krogh, Forlaget Turbine 2021
Marco, de Colombia i La identidad contrastada, Mikkelsen og Riismøller, Gyldendal 2019

3. Planea un viaje a Colombia
Columbianske hjemmesider konsulteres:
https://www.colombia.co/visita-colombia/experiencias-unicas/12-lugares-que-no-puedes-dejar-de-ver-en-colombia/
og https://www.amazonexperience.com.co/es/tours-de-selva-en-leticia-amazonas/
Netflix-serien Street Food Latinoamérica: Colombia-afsnittet
Overblik over columbianske sangere https://stradivariusmusiccenter.com/post/13-de-los-cantantes-colombianos-mas-grandes-y-famosos-de-todos-los-tiempos/

4. Mi cuerpo/Min krop
Organisationens grundlægger Salka Wollesen Breum besøger os på VG til oplæg om udfordringer i Columbia med særligt fokus på organisationens seksualoplysningsarbejde.
Organisationens hjemmeside:
https://www.micuerpo.co/quienes-somos
https://www.micuerpo.co/material
Intro til organisationens arbejde i deres egen publikation Unas miradas a las realidades en Colombia, 2021

5. María llena eres de gracia
Uddraget El narcotráfico fra La identidad contrastada, Mikkelsen og Riismøller, Gyldendal 2019
Filmen María llena eres de gracia, 2004. Vi ser filmen i forbindelse med en sprogdag, som også byder på workshop med salsalærer.

Undervejs i forløbet træner vi grammatikken fra 1g, træner nyt ordforråd og anvender elevtid på at træne delprøve 1, delprøve 2 (blogindlæg), mundtlige præsentationer i mindre grupper og en skriftlig præsentation af  filmen María llena eres de gracia.

Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Prueba 1: Magia salvaje 31-08-2023
Prueba#1: Colombia 31-08-2023
Prueba#2 Glosario para María llena eres de gracia 28-09-2023
Presentación 1: Planea un viaje a Colombia 06-10-2023
Entrega#1: María llena eres de gracia 24-10-2023
Rettearbejde Entrega#1: María llena eres de gracia 10-11-2023
Omfang Estimeret: 16,00 moduler
Dækker over: 16 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Forløb #3: SRO: Chicanos in the US

Forløbet er optakt til klassens SRO i engelsk og spansk: Chicanos in the US

Problemformulering:
Redegør kort for begrebet den Amerikanske Drøm med særligt fokus på USA som migrantsamfund. Redegør endvidere for begrebet chicano og dets udtryksformer.

Analyser og fortolk filmen Real Women Have Curves/Las Mujeres de Verdad Tienen Curvas (2002). Analysen skal indeholde en miljøkarakteristik samt en karakteristik af Anas udvikling med særligt fokus på de udfordringer, som hendes familiebaggrund i en chicanofamilie i USA rummer.

Diskuter med afsæt i ovenstående samt selvvalgt materiale i hvilket omfang Ana og hendes familie er typiske for chicanos i USA, og i hvilket omfang de udlever den Amerikanske Drøm.
Forløbet fokuserer på latinoernes amerikanske drøm: Årsager til migration fra Latinamerika til USA, hvordan illegale krydser grænsen samt på hvordan især chicanos lever i USA:

Del 1: Billedbeskrivelse

Del 2: ¿Quiénes son los chicanos?
”The worlds most traveled migration route on earth”, klip fra denne dokumentar, Endevr, 2022 https://www.youtube.com/watch?v=NGpVp_tDRcI

Danske tekster fra lærebogen "Latinos", Boel, Columbus 2023:
Push- og pull
Latinoer spreder sig over hele USA
Hvad er forskellen mellem latino, hispanic, chicano og latinx?

Info-ark: "Más de 50 millones de latinos viven en EUA"
Kilde: https://www.hoytamaulipas.net/infografias/923/Mas-de-50-millones-de-latinos-viven-en-EUA.html

“Somos chicanos”, klip fra denne dokumentar fra East Los Angeles
https://www.youtube.com/watch?v=l_zQEh77cpc
“Qué es ser chicano”
uddrag af avisartikel, BBC News Mundo 2.5.2022  https://www.bbc.com/mundo/noticias-internacional-61197364  

Del 3 ¿Qué quire Ana?
Sproglige øvelser

Del 4: Temas en la película

“Resumen de la película”
Bearbejdet udgave af resumé: https://www.buenastareas.com/ensayos/Las-Mujere-De-Verdad-Tienen-Curvas/2009834.html

Tema#1: Valores en la familia
“Billy”, Uddrag af Netflix-serien Streetfood USA's episode: "Los Angeles, California"
Traditionelle latino-værdier under pres, klip fra afsnit 5.1.2 i Latinos, Boel, Columbus 2023

Tema#2: Trabajo y estudios
“Et to-delt arbejdsmarked”, uddrag fra kap. 3 i Latinos, Boel, Columbus 2023“Distrito de la moda de Los Ángeles”, uddrag fra artikel om Los Ángeles https://www.viator.com/es-ES/Los-Angeles-attractions/Fashion-District/d645-a21043
“El trabajo de mujeres inmigrantes”
Bearbejdet uddrag af afsnittet 02. El trabajo de mujeres inmigrantes i udgivelsen “Guía didáctica: Las mujeres de verdad tienen curvas”, IPES 2004
“Dolores Huertas”, præsentationsvideo https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fxKnF-YzT4c
“Since 2000, the share of Americans with a bachelor´s degree has increased across all races and ethnicities”
Statistik fra Pew Research Institute, 12.4.2022

Tema#3: Chicana entre dos culturas
“Akkulturation”, figur og tekstuddrag fra afsnit 5.2.1 i Latinos, Boel, Columbus 2023
“La cultura chicana”
Bearbejdet uddrag af afsnittet 03. Cultura chicana i udgivelsen “Guía didáctica: Las mujeres de verdad tienen curvas”, IPES 2004
“Spanglish”,  tekstboks fra side 18 i Retratos latinos en California, Ringgaard og Kledal, Gyldendal 2012
“El “sueño americano” sigue vivo, aunque con desafíos”
Statistik fra Statista 30.3.2022 https://es.statista.com/grafico/27147/oportunidades-y-desafios-para-los-latinos-o-hispanos-en-estados-unidos/
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 12,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Forløb #4: Andalucía

Vi skal på studietur til Málaga og dette forløb er vores forberedelse til turen.

Vi rejser i fagene Spansk og Religion og i vores program i Málaga har vi fokus på byens kristne og muslimske historie og især de unge spaniere og deres relation til de traditionelle fællesskaber:  
Vi skal bl.a....
- besøge broderskabet "Hermandad de los estudiantes" og se og høre om deres forberedelser op til påskeprocesionerne
- besøge Córdoba og la Mezquita-Catedral
- til flamenco-workshop
- lave feltundersøgelser om unges favoritsteder i Málaga
- på foto-skattejagt

Vi indleder med foredrag af journalist, Kasper Kloch, der til daglig bor i Barcelona og besøger os med foredraget: "España actual".
Herefter forbereder os yderligere til turen med afsæt i nedenstående materiale:

Små tekster: "Sevilla y América", "Don Juan Tenorio", "Arquitectura árabe", "La Feria de Abril", "Flamenco", alle fra "Retratos Doce historias de la España actual", Loumann, Gyldendal

"Estrella de Sevilla", Tekst og video fra "La Buena Vida", Rosenkilde, Systime 2023

"Coge el aire con las manos", fra "Retratos Doce historias de la España actual", Loumann, Gyldendal

"El significa de gitano" https://www.quees.wiki/gitano.htm

Film: Carmen y Lola

Om Rosalía:
"Frygtløs fornyer", Kasper Kloch, Weekendavisen 6.9.2019
"Malamente", sang og video

Vi afslutter forløbet med en skriftlig opgave, der skal træne blog-genren og ikke mindst være afsæt for besøget hos et broderskab i Málaga. Opgaven hedder: "Los jóvenes en las cofradías" og som tekstmateriale læser vi blandt andet "La carne es débil", fra “Retratos: doce historias de la España actual”, Loumann.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Prueba#2: Andalucía 08-02-2024
Papir-Genindlevering Prueba: Andalucía 06-03-2024
Skriv et blogindlæg: Los jóvenes en las cofradías 13-03-2024
Omfang Estimeret: 24,00 moduler
Dækker over: 25 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Forløb#5: Vale un Perú

Quri Palomino Janns lærebog om Peru hedder "Vale un Perú" et gammelt ordsprog, som forfatteren selv fortæller, opstod efter spaniernes erobring af Inkariget og som blev brugt for at beskrive noget, der havde stor værdi.

Vi læser disse tekster fra "Vale un Perú" (Palomino Janns, Columbus 2023):
El Perú actual
La geografía
La identidad racial y étnica en el Perú
Alejandro, un mochilero en el Perú
El Camino del Inca 4 días y 2 días (del af kapitlet "Tonkiri: Un indígena amazónico")

Vi får besøg af lærebogsforfatteren til et oplæg om bogens mange perspektiver på Perú og vi får besøg af hans far, antropolog og herboende, Salvador Palomino Flores, som optræder i bogen og vil fortælle og synge om sin opvækst og tilhørsforhold til det oprindelige folk quechua.

Desuden ser vi små klip fra Netflix-dokumentaren "Perú, Tesoro Escondido".
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Prøve i sætningsopbygning: Perú 06-05-2024
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 10 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 Forløb#6: El franquismo

Parte 1: La Guerra Civil

a. Introduktion:
Tidslinje over Spaniens historie, Lex.dk
https://lex.dk/Spanien_-_historie_(Historisk_oversigt)?gad_source=1&gad_campaignid=17600838629&gbraid=0AAAAABeGnWpFDYY7SduVreqRWahd8ClW_&gclid=EAIaIQobChMIyYHa4fmjjQMVAJKDBx2PPTfiEAAYASAAEgLI-fD_BwE
Mapa régimenes políticos periode de entreguerras (1919-1939)
https://joseluistrujillorodriguez.blogspot.com/2013/03/mapa-regimenes-politicos-periodo-de.html
"¿Qué es el franquismo?", Enciclopedía Humanidades https://humanidades.com/franquismo/
“Franco. Den Brutale sandhed om Spaniens diktator”, 1. episode af Netflix-dokumentarserie
"Los dos grupos enfrentados en la Guerra Civil", frit bearbejdet tekst efter “Guerra Civil Española”, Enciclopedía Humanidades, 2019 https://humanidades.com/guerra-civil-espanola/
"Mapa: Etapas de la Guerra Civil Española" https://hablineses.blogspot.com/2016/05/etapas-de-la-guerra-civil-espanola.html

b. Eleverne researcher og præsenterer viden om Pablo Picassos maleri Guernica
c. Los carteles de propaganda:
"No pasarán", Foto + tekst fra National Geographic, Historia, marts 2009 https://www.nationalgeographic.es/historia/2019/03/no-pasaran-el-madrid-de-la-resistencia-a-franco
Eleverne udvælger og præsenterer en propagandaplakat fra Borgerkrigen:
"Carteles de propaganda republicana y nacionalista"
https://artsandculture.google.com/project/pablo-iglesias-foundation?hl=e

d. “Caminante no hay camino”, Antonio Machado, oplæst af Tes Nuhuen https://www.youtube.com/watch?v=I9hVmcvRCCI

Parte 2: El Laberinto del Fauno

a. “Franco. Den Brutale sandhed om Spaniens diktator”, (minuttal 27.20-33) 2. episode af Netflix-dokumentarserie

b. Filmen "El Laberinto del Fauno", Guillermo del Toro, 2006

Drejebogsklip
https://julianwhiting.wordpress.com/wpcontent/uploads/2014/04/panslabyrinthspanishscreenplay.pdf)
De små klip indledes med disse sætninger:
"Mi nombre es Ofelia, ¿Quién eres tú?..."
"Mercedes, ¿tú crees en las hadas?..."
"He visto un hada" "Pero mira como te has puesto los zapatos...”
"La inocencia tiene un poder que la maldad (=ondskab) no puede imaginar..."

"Interpretación de la película El Laberinto del Fauno"
Frit bearbejdet https://medium.com/@Tomasg182/interpretaci%C3%B3n-de-la-pel%C3%ADcula-el-laberinto-del-fauno-2006-2719c4b6b888

Parte 3: El Pacto del Olvido

"Francisco Franco: El dictador que sigue vivo medio siglo después de su muerte", I-bogen ”España en la calle”, Kasper Kloch, Gyldendal, 2019
Video: "La exhumación de Franco" https://www.youtube.com/watch?v=sSb2BUqA3Kk
"Massegrave: Entre cráneos y huesos: "Lloro cuando encuentro juguetes", Uddrag, I-bogen ”España en la calle”, Kasper Kloch, Gyldendal, 2019

Filmen Madres Paralelas, Pedro Almodóvar, 2021
"Den enlige mors byrde" Information, 4.3.2022
Videoklip om Pedro Almodóvar:
La idea de la película https://www.youtube.com/watch?v=eiu-yKD87Wg (Minuttal 0-4.23)
Los círculos https://enfilme.com/notas-del-dia/video-el-uso-de-los-circulos-en-el-cine-de-almodovar-un-supercut
El color rojo https://enfilme.com/notas-del-dia/video-el-uso-del-color-rojo-en-el-cine-de-pedro-almodovar-un-supercut
La relación con Penelope Cruzhttps://www.youtube.com/watch?v=MVJm81bKfkA (Minuttal 10.26-13.08)
Penelope Cruz y Antonio Banderas anuncia que Almodóvar ha ganado un Óscar
https://www.tiktok.com/@pasototaldevosotras/video/7376623454516301088?q
=entrevista%20con%20pedro%20almodovar%20madres%20paralelas&t=1730891857099

Forløbet afrundes med træning af skriftlighed, hvor eleverne skriver til ven i Valencia om deres nye viden om filmen "Madres Paralelas" og Francos diktatur i Spanien og argumenterer for en fælles researchtur til Madrid, for hvor stor er Francos betydning i Spanien i dag?  I tekstmaterialet indgår bl.a.:
a. "Matías quiere limpiar las calles de los símbolos franquistas"
I-bogen ”España en la calle”, Kasper Kloch, Gyldendal, 2019
b. "El mausoleo del Valle de los Caídos", uddrag fra premierminister Pedro Sanchez´ tale i forbindelse flytningen af Francos jordiske rester fra Valle de los Caídos
c. Video: "Las mujeres", Interview med Almodóvar
https://www.tiktok.com/@gqspain/video/7398547981529566497?q=entrevista%20con%20pedro%20almodovar%20madres%20paralelas&t=1730891857099
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Blog: Lamine Yamal 25-09-2024
Presentación: El franquismo y la guerra civil 30-09-2024
Prueba#1: La Guerra Civil 07-10-2024
Prueba#2: El Pacto del Olvido 28-11-2024
Escribe una carta: El franquismo 10-12-2024
Omfang Estimeret: 30,00 moduler
Dækker over: 29 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Forløb#7: Mini-forløb: Coco

Eleverne ser filmen "Coco" (Molina og Unkrich, 2017) sideløbende med individuelle faglig trivsel-samtaler med alle elever i klassen. Herefter gruppearbejde med fokus på disse 2 spørgsmål:
¿De qué se trata la película Coco?
¿Cómo refleja la cultura mexicana?

Quizlet-øvelser mm understøtter dét at præsentere et handlingsforløb og nedenstående materiale giver viden om mexicansk fejring af De Dødes Dag:
"¿Qué es el Día de Muertos?" + "La Catrina", fra lærebogen Vidas, Bugge m.fl., Alinea, 2008
"Ofrenda de Muertos" https://ar.pinterest.com/pin/86764730316480103/
Tekst om alebrijes-kunstneren Pedro Linares
https://www.serfadu.com/2022/09/14/el-alebrije-fue-creado-por-el-artista-mexicano-pedro-linares-en-1936/

Mini-forløbet afrundes med elevproducerede videoer, der på kreativ vis skal besvare de to spørgsmål.
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Coco-video 16-12-2024
Omfang Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 8 Forløb#8 Las Pandillas

Intro om fængsler i El Salvador:
o La cárcel San Fransisco Gotera, El Salvador 2018
Dokumentar: "De frelste massemordere" DR2 2018
https://www.dr.dk/drtv/se/fra-en-vild-verden_-de-frelste-massemordere-_1_2__139231
o La cárcel CECOT, El Salvador 2023
El Salvador åbner megafængsel med plads til 40.000, efter hård kurs har sendt titusinder bag tremmer
dr.dk februar 2023
https://www.dr.dk/nyheder/udland/el-salvador-aabner-megafaengsel-med-plads-til-40000-efter- haard-kurs-har-sendt
"Vean a estos terroristas", Instagram-opslag fra El Salvadors præsident Bukele 26.2.2023

Projekt-arbejde om bander i Mellemamerika ud fra I-bogen "En la Pandilla somos Familia", Desezar og Brenner, Systime 2016:
o a. Alle får fælles viden og træner lytte- og læseforståelse gennem disse transkriberede videoer:
7.7 Ahorita la pandilla es una necesidad
3.4 En la pandilla nos llamamos familia
4.2 Las pandillas es un proyecto de ...
o b. I grupper vælges yderligere 2 videoer, som alle bidrager med deres oplevelser og perspektiver:
Capítulo 2: Doña Carmen (Dueña de un pequeño negocio) Víctima de la violencia de las pandillas
Capítulo 3: Marvin (Vocero de MS13 y coordinador) Proyectos de la Tregua
Capítulo 6: Las jainas (Novias de los pandilleros) La situación de las novias de los pandilleros
Capítulo 7: Felipe Aldana (Filósofo, pedagogo y miembro de la orden de los Jesuitas)
Cómo crear paz en comunidades llenas de pandilleros
Capítulo 10: Mónica Zalaquett (Periodista, psicóloga y directora de la ONG CEPREW) Machismo, las diferencias entre Nicaragua y el Triángulo Norte
Capítulo 11: La Policía Nacional, Su participación en el trabajo social
o c. Oplæg om bandeproblematikken med følgende succeskriterier: Viden, abstraktionsniveau, relevante gloser og kommunikations-iver

Forløbet afrundes med træning af skriftlighed, hvor eleverne skriver brev hjem til forældrene efter første arbejdsdage som frivillig i organisationen Jóvenes Contra la Violencia Honduras. I tekstmaterialet indgår bl.a.:
o “Mi primer abrazo lo recibí de un pandillero”
Uddrag, El País, América Futura, Tegucigalpa, Honduras, 7.1.2024
https://elpais.com/america-futura/2024-01-07/las-maras-reclutan-ninos-con-un-disfraz-de-afecto- mi-primer-abrazo-lo-recibi-de-un-pandillero.html
o "Volvamos a la Mesa en el Valle de Comayagua", video fra organisationen Jóvenes Contra la Violencia Honduras
August 2024, https://www.youtube.com/watch?v=b16_-WYLPLw
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Las Pandillas-oplæg 27-01-2025
Escribe una carta: Las pandillas 02-03-2025
Omfang Estimeret: 11,00 moduler
Dækker over: 11 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 9 Forløb#9: Argentina

Argentina-forløbet har fokus på argentinernes "pasión", når det gælder fodbold og tango.
Og når vi mister kontrollen i hverdagen, som det sker i kortfilmene fra Relatos Salvajes.
Vi laver mundtlig eksamenstræning gennem eksamensoplæg med afsæt i teksten "Mariángeles" og billedpræsentationer hos Iberkys fra Cuba
Endelig får vi besøg af organisationen Vamos Argentina, som fortæller om mulighederne for rejse- og praktikophold i Argentina


Videoklip fra Buenos Aires om fodboldens betydning i Argentina:
o "Conmovedor adiós a Diego Maradona durante el masivo velatorio en Casa Rosada" https://www.youtube.com/watch?v=e_6AEvWqm3U, 26.11.2020
o "Buenos Aires: 5 millones de aficionados celebran con los jugadores la Copa del Mundo", https://www.youtube.com/watch?v=6bY1D88Ueyo, 20.12.2022

La religion maradoniana
o Dansk intro: Maradona-kirken i Argentina
o "La religion maradoniana"
o "Los 10 mandamientos de la Iglesia Maradoniana"
i I-bogen Por Dios, Krogsgaard Tolstrup og Trab, Systime 2024

Dokumentar: "El fútbol es Dios", DR2, 2010

Pasión en la milonga
o Dansk intro
o "Entrevista con Martín Viqueira, 23 años, maestro de tango"
Retratos argentinos, Fredsgaard Svendsen, Gyldendal 2012

Mariángeles: Una chica diferente
Retratos argentinos, Fredsgaard Svendsen, Gyldendal 2012

Kortfilm: "El más fuerte" + "Bombita"
Fra filmen Relatos salvajes, Damián Szifron, 2014

Besøg fra Vamos Argentina
Oplæg om Argentina og organisationens tilbud om praktikophold i Buenos Aires
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: 13,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer