Holdet 2023 En/b - Undervisningsbeskrivelse

Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2023/24 - 2024/25
Institution Virum Gymnasium
Fag og niveau Engelsk B
Lærer(e) Anne Katrine Fischer, Anne Louise Estrup
Hold 2023 En/b (1b En, 2b En)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 Crossing the Line
Titel 2 Dystopia
Titel 3 Shaping American Identity - OPGIVES TIL EKSAMEN
Titel 4 Imperialism in India - OPGIVES TIL EKSAMEN
Titel 5 Inequality in Britain - OPGIVES TIL EKSAMEN
Titel 6 American Suburbia - OPGIVES TIL EKSAMEN
Titel 7 Godkendte/tilladte links

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1 Crossing the Line

Introducerende forløb til analyse af fiktion (short stories). Eleverne stifter bekendtskab med analytiske begreber, der kan anvendes til analyse af short stories og spillefilm. Kernestoffet relaterer sig til temaet 'crossing the line' og fokuserer dermed på, hvordan grænser overskrides på forskelligvis herunder i en moralsk og udviklingsmæssig henseende. Endvidere introduceres eleverne til PEEL-modellen (essayskrivning).

Klassen er blevet introduceret til følgende ordbøger:
-  Ordbogen.com
- Cambridge Dictionary
- Oxford Leaner's Dictionaries


Faglige mål:

Sprogfærdighed
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler


Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive tekster
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive tekster


Materiale (kernestof):
- Lion Goodman, "A Shot in the Light" i "Texting – 1st Year Fiction", ed. Egebjerg, Kirsten et al., 1st edition (Viborg: Systime, 2011) (8 sider)
- Peter Carey, "Joe" i "Texting – 1st Year Fiction", ed. Egebjerg, Kirsten et al., 1st edition (Viborg: Systime, 2011) (6 sider)
- Peter Orner, "The Raft" i "Texting – 1st Year Fiction", ed. Egebjerg, Kirsten et al., 1st edition (Viborg: Systime, 2011) (3 sider)
- Amanda Davis, "Faith’ or ’Tips for the Successful Young Lady’" i "Texting – 1st Year Fiction", ed. Egebjerg, Kirsten et al., 1st edition (Viborg: Systime, 2011) (13 sider)
- Peter Weir, "Dead Poets Society" (1989) (2 timer)


Supplerende stof:
- "Tools for texting" i "Texting – 1st Year Fiction", ed. Egebjerg, Kirsten et al., 1st edition (Viborg: Systime, 2011)
- Thomas Boesen & Sarah Barding, "ENGRAM Basis" (www.minlæring.dk)
- Sarah Barding et al, "Do it, write!" (www.minlæring.dk)


Omfang: 30 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 12,5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2 Dystopia

Forløbet introducerer klassen for forskellen på utopisk samt dystopisk litteratur fra den engelsktalende verden samt fremvæksten af denne. Dog sættes der særligt fokus på dystopisk fiktion. Klassen analyserer og fortolker således romanuddrag, noveller, digte, film og tv-serier, og disses portrættering af dystopiske samfund. Endvidere har klassen arbejdet med, hvordan man skriver et fiction summary. Grammatikopgaver er desuden blevet løst løbende.

Klassen er under forløbet blevet introduceret til følgende ordbog:
- Thesaurus: https://www.thesaurus.com/


Materiale (kernestof):
• Aldous Huxley, Brave New World (1932), chapter 1 - 2 (extract) (7 sider)
• W.H. Auden, “The Unknown Citizen” (1939) (1 side)
• Ray Bradbury, “The Veldt” (1950) (11 sider)
• George Orwell, Nineteen Eighty-Four (UK: Penguin, Random House, 2021), s. 2 – 23 (21 sider)
• Bruce Miller, The Handmaid’s Tale (2017), season 1, episode 1 (55 minutter)
• Margaret Atwood, The Handmaid’s Tale (London: Vintage, 2017), s. 159 – 168 (9,5 sider)
• Gary Ross, The Hunger Games (2012) (2 timer, 22 minutter)

Supplerende stof:
• TED-ed, How to recognize a dystopia - Alex Gendler (2017); tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=6a6kbU88wu0 (5:55 minutter)
• Kate Lohnes, Brave New World – Historical context (Dec 1, 2023); tilgængelig fra https://www.britannica.com/topic/Brave-New-World (1 side)
• Engram Basis, Minlæring.dk
• Trine Østergaard, ”2.2.2 Dystopian fiction”, “2.2.3 Utopian fiction” in The English Handbook (Denmark: Systime, 2017) (3 sider)
• PowerPoints
• Poul Tornøe & Bjørn Christensen, Skriftlig eksamen i engelsk STX og HF; tilgængelig fra https://skriftligeksameniengelskstxoghf.ibog.gyldendal.dk/?id=156 (2 sider)


Omfang: 55,5 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 20 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3 Shaping American Identity - OPGIVES TIL EKSAMEN

Forløb om USA med fokus på udviklingen af den amerikanske identitet. Eleverne introduceres først og fremmest til begrebet ’the American dream’, og hvilken betydning dette har for moderne amerikanere. Efterfølgende arbejdes der med begrebets historiske baggrund, udvikling samt brug i nutidens USA (bl.a. i forbindelse med præsidentvalget i 2024). Dette gøres bl.a. gennem analyse, fortolkning og diskussion af fiktion samt ikke-fiktion. Eleverne introduceres således til analyse af ikke-fiktion, og hvordan man skriver et non-fiction essay.

Klassen læser desuden F. Scott Fitzgeralds værk/roman, "The Great Gatsby" (1925) med særligt fokus på, hvordan den amerikanske drøm kommer til udtryk. Sideløbende er der fokus på oral proficiency, hvor eleverne holder små oplæg om aktuelle emner i den engelsktalende verden med efterfølgende klassediskussioner.

Under forløbet har klassen endvidere arbejdet med FF2 (samarbejde mellem fysik og engelsk). Fokus har ligget på rumkapløbet mellem USA og USSR under den kolde krig. I denne sammenhæng har eleverne beskæftiget sig med John F. Kennedys tale, "We Choose To Go to the Moon" (1962).


Faglige mål:

Sprogfærdighed
• forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
• udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
• læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
• skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med
en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
• gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
• analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
• perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
• analysere og perspektivere aktuelle forhold i USA med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
• anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler
• behandle problemstillinger i samspil med andre fag
• demonstrere viden om fagets identitet og metoder.


Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- faglig læsning af engelske tekster i samspil med andre fag
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i USA


Materiale (kernestof):
• F. Scott Fitzgerald, “The Great Gatsby” (1925) (UK: Wordsworth Editions Ltd, 2019) (144 sider) (værklæsning)
• Richard Powers, “Identity: American Dreaming” i Being American, 2. udgave (Danmark: Systime, 2016) (1,5 side)
• John Winthrop, “As a City upon a Hill” (1630) (1,5 sider)
• The Declaration of Independence (1776) (extract) (2 sider)
• Emma Lazarus, ”The New Colossus” (1883) (0,5 side)
• Edward N. Kearny, “The Frontier Heritage” (1984) (3 sider)
• Abraham Lincoln, “Gettysburg Address” (1863) (1 side)
• Martin Luther King, ”I Have a Dream” (1963) (4,5 sider)
• Barack Obama, “The American Promise” (2008) (2,5 sider)
• Kamala Harris' DNC Speech (August 23, 2024) (abbreviated) (5 sider)
• John F. Kennedy, "We Choose To Go to the Moon" (1962) (6 sider)


Supplerende stof:
• CrashCourse, The Roaring 20's: Crash Course US History #32; access from https://www.youtube.com/watch?v=VfOR1XCMf7A (13:11 minutter)
• Sparknotes, Gatsby and the Jazz Age; access from https://www.sparknotes.com/lit/gatsby/context/historical/gatsby-and-the-jazz-age/ (2 sider)
• CrashCourse, Tea, Taxes, and The American Revolution: Crash Course World History #28 (2012); access from https://www.youtube.com/watch?v=HlUiSBXQHCw
• Pyke, The American Civil War explained (2020); access from https://www.youtube.com/watch?v=k6N2P5yM0oU (12m)
• Maps of the 13 American colonies (0,5 side)
• Mette Holm, “Immigration Diversity” i Being American, 2. udgave (Danmark: Systime, 2016) (2 sider)
• Mette Holm, “Immigration Waves” i Being American, 2. udgave (Danmark: Systime, 2016) (2 sider)
• Thomas Boesen & Sarah Barding, "Engram Basis", Minlæring.dk
• Sarah Barding, et al., "Do it, write!", Minlæring.dk
• Compendium about analytical tools for non-fiction
• Non-fiction essay guide
• PowerPoints
• Virum Gymnasium, Metode og videnskabsteori i de flerfaglige forløb
• Peter Brøndum et al., "USA Now" (DK: Columbus, 2014), s. 84 - 85, 88 - 90 (4 sider)
• Bitten Arildsen & Chris Plougheld, "The Sky's the Limit - American Themes" (DK: Systime, 1986), s. 84 - 85 (2 sider)
• Tom Geoghegan, "What would Harris and Trump do in power?" (November 2nd, 2024); https://www.bbc.com/news/articles/cwy343z53l1o (3 sider)
• Ed Fields & Daniel Hall, "America: The Story of Us" (2010),  episode 1 (44 minutter)



Omfang: 187 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 20,00 moduler
Dækker over: 28 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4 Imperialism in India - OPGIVES TIL EKSAMEN

Forløb om Indien som engelsksproget region. Forløbets hovedvægt ligger på Indiens koloniale historie under Det Britiske Imperium. Følgelig læses og analyseres fiktive og ikke-fiktive tekster omhandlende britisk kolonialisme samt imperialisme i Indien. Herudover arbejder klassen med nutidige forhold i Indien (kastesystemet, korruption, demokrati, etc.) ved at se spillefilmen, "The White Tiger". Afslutningsvis bliver engelsk som globalt lingua franca behandlet.

Faglige mål:
Sprogfærdighed
• forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
• udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
• læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
• skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
• analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
• gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
• analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
• perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
• orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
• anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler

Kernestof:
• det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
• udtale, ordforråd og idiomer
• kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
• det engelske sprog anvendt som globalt lingua franca
• et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
• tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
• historiske og aktuelle forhold i andre engelsksprogede regioner

Materiale (kernestof):
• Rudyard Kipling, “The White Man’s Burden” (1899) (3 sider)
• Benjamin Kidd, The Control of the Tropics (1898) (excerpt) (1,5 side)
• E.M. Forster, ´The Undeveloped Heart´ in A Passage to India (1924) from Dahlmann et al., Facts & Fiction: Empire, Commonwealth, Little England? (Gad, 1979) (3 sider)
• George Orwell, “Shooting an Elephant” (1936) (4,5 sider)
• Ramin Bahrani, The White Tiger (2021) (spillefilm) (2 timer)
• Don Harris, Villy Søvndal på engelsk - nu med danske undertekster.mp4; tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=F0HWlWKMIck&t=1s (4:33 min.)
• Anpu, How To Speak: INDIAN Accent; tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=z7MIyQS9p5E&t=91s (4:50 min.)

Supplerende stof:
• BBC, The Story of India (2007) (dokumentar) (55 min.)
• James O’Driscoll, Britain (UK: Oxford University Press, 1997), s. 26 – 28 (3 sider)
• Map of the British Empire (1886); tilgængelig fra https://www.libertypuzzles.com/userfiles/media/images/10991/map-of-british-empire-watermark.jpg (0,5 side)
• "'Shooting an Elephant' - Context/Pre-reading" (0,1 side)
• Ed. Katrine Brøndsted, Narrating India (DK: Alt i Ord, 2016), s. 66 – 69, s. 71, s. 109 (5,5 sider)
• BBC, What is India's caste system?, 19 June 2019; tilgængelig fra https://www.bbc.com/news/world-asia-india-35650616 (1,5 side)
• Trine Østergaard, “English as lingua franca” in The English Handbook; tilgængelig fra https://theenglishhandbook.systime.dk/index.php?id=166&L=0 (4 sider)
• Poul Tornøe & Bjørn Christensen, "Summary" i "Skriftlig eksamen i engelsk STX og HF"; tilgængelig fra https://skriftligeksameniengelskstxoghf.ibog.gyldendal.dk/?id=156 (2 sider)
• Non-fiction essay - Guide
• Thomas Boesen & Sarah Barding, "Engram Basis", Minlæring.dk
• Sarah Barding et al., "Do it, write!", Minlæring.dk
•  PowerPoints



Omfang: 28,6 sider
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:
Omfang Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Inequality in Britain - OPGIVES TIL EKSAMEN

FORLØBET OPGIVES TIL EKSAMEN

Forløb om social ulighed i Storbritannien. Eleverne introduceres til den britiske velfærdstats historie og de forskellige sociale klassers karakteristika. Dermed får de indblik i britisk historie, samfund og kultur. Fiktion og ikke-fiktion er blevet læst, analyseret, fortolket og diskuteret for at opnå en forståelse for briternes forskellige syn på klasserne og velfærdsstaten. Endvidere har klassen arbejdet med, hvordan ulighed portrætteres i dokumentarer, spillefilm og serier. Herudover er britiske accenter og deres relation til klassesamfundet blevet berørt.


Faglige mål:

Sprogfærdighed
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- analysere og perspektivere aktuelle forhold i Storbritannien med anvendelse af grundlæggende engelskfaglig viden om historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler

Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i Storbritannien

Materiale (kernestof):

- Tom Heyden, "Class Calculator" (2013) (4 sider)

- The "Class System" sketch from 1966 with Ronnie Barker & Ronnie Corbett. #johncleese #class; tilgængelig fra https://www.facebook.com/watch/?v=1870718759725920 (1:36 minutter)

- Channel 5, “Benefits Britain: Life on the dole (Channel 5)”; tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=ZVlNv9fVPmE (45 minutter)

- Giles Sheldrick, "Britain’s Most Shameless Dad", Daily Express (October 2nd, 2014) (2,5 sider)

- Jason Kennedy, "The Sandwich Factory" (2007)  (3,5 sider)

- Lone Scherfig, "The Riot Club" (2014) (film) (1 time, 47 minutter)

- Laura Wade, "Posh" (2010) (2,5 sider)

- Damon Beesley & Iain Morris, "The Inbetweeners", season 1, episode 1 (TV-serie); tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=2hcYmP8YrXQ&t=931s (21:52 minutter)

- Миша Ротов, “Received Pronunciation (RP)”; tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=Z8uW15pmF68 (1:14 min.)

Supplerende stof:

- James O’Driscoll, "Britain: The country and its people" (UK: Oxford University Press, 1997), s. 48, s. 50 (2 sider)

- Thomas Boesen & Sarah Barding, "ENGRAM Basis" (www.minlæring.dk)

- PowerPoints
Indhold
Kernestof:

Supplerende stof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 4: Neutral Buoyancy 26-01-2025
2b En skr. prøve 05-03-2025
2b En skr. syge TP 12-03-2025
Omfang Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6 American Suburbia - OPGIVES TIL EKSAMEN

FORLØBET OPGIVES TIL EKSAMEN

Forløb omhandlende amerikansk forstadskultur. Gennem arbejde med fiktion og ikke-fiktion får eleverne indblik i, hvordan forstæderne i USA er opstået, hvilken status de har, samt hvilke normer og værdier der dominerer. Endvidere får eleverne en forståelse for, hvordan litteratur, film og Tv-serier formår at kritisere disse idealer.

Faglige mål:

Sprogfærdighed
- forstå mundtlige engelske tekster og samtaler af en vis længde om almene og faglige emner
- udtrykke sig sammenhængende og forholdsvis flydende, herunder formulere egne synspunkter, i præsentation, samtale og
diskussion på engelsk om almene og faglige emner med en relativ høj grad af grammatisk korrekthed
- læse og forstå skrevne tekster på engelsk i forskellige genrer af en vis længde om almene og faglige emner
- skrive klare, detaljerede og sammenhængende tekster på engelsk med forskellige formål om almene og faglige emner med
en relativ høj grad af grammatisk korrekthed

Sprog, tekst og kultur
- analysere og beskrive engelsk sprog med anvendelse af relevant faglig terminologi
- gøre rede for indhold, synspunkter og sproglige særtræk i engelsksprogede tekster
- analysere og fortolke tekster med anvendelse af faglig terminologi og metode
- perspektivere tekster kulturelt, samfundsmæssigt og historisk
- orientere sig i et engelsksproget stof, herunder udøve kildekritik og dokumentere brugen af forskellige informationskilder
- anvende faglige opslagsværker og øvrige hjælpemidler


Kernestof:
- det engelske sprogs grammatik, ortografi og tegnsætning
- udtale, ordforråd og idiomer
- principper for tekstopbygning
- kommunikationsstrategier, standardsprog og variation
- et genremæssigt varieret udvalg af primært nyere fiktive og ikke-fiktive tekster, herunder et skrevet værk
- tekstanalytiske begreber og metoder til analyse af fiktive og ikke-fiktive tekster
- væsentlige historiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold i USA


Materiale (kernestof):
• CitiesX, “The Rise of Suburbs”; tilgængelig fra https://www.youtube.com/watch?v=WpO3qRYn52A (video) (6:32 minutter)

• Todd Leopold, “Paradise Mislaid: In Pop Culture, Suburbia Is All Over the Map”, CNN (2011) (2 sider)

• Marc Cherry, “Desperate Housewives”, season 1, episode 1 (2004) (44 min.)

• Jeffery Eugenies, “The Virgin Suicides”, chapter 1 (Bloomsbury Publishing, 1993) (28,5 sider)

* Sofia Coppola, "The Virgin Suicides" (1999) (1 time 40 min.)

• Raymond Carver, ”Little Things” (1988) (1,5 sider)

• Raymond Carver, ”Neighbors” (1971) (5 sider)

• John Updike, ”Still of Some Use” (1980) (5 sider)

• Andrés Duany et al., “The Victims of Sprawl” (2000)- i Angles – grundbog til HF og andre gymnasiale uddannelser (KBH: Gyldendal, 2014), s. 85 – 92 (7 sider)



Supplerende stof:
• Thomas Boesen & Sarah Barding, “ENGRAM Basis”, minlæring.dk
• Sarah Barding et al., ”Do it, write!”, minlæring.dk


Omfang: 51,5 sider
Indhold
Kernestof:

Skriftligt arbejde:
Titel Afleveringsdato
Assignment 5 01-05-2025
Omfang Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 13 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 Godkendte/tilladte links

Disse online opslagsværker er blevet introduceret og anvendt i undervisningen. Det er derfor tilladt at tilgå følgende links under prøver i engelsk B:

- Minlæring: https://app.minlaering.dk/login

- Ordbogen: https://www.ordbogen.com/da/

- Cambridge Dictionary: https://dictionary.cambridge.org/

- Oxford Learner's Dictionaries: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/

- Thesaurus.com: https://www.thesaurus.com/
Indhold
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer