Virum Gymnasium
lan
Hovedmenu
history
Versionsinformation
Virum Gymnasium
Hovedmenu
Log ind
keyboard_arrow_down
login
Brugernavn
login
MitID
Kontakt
Hjælp
Hjælp
Holdet 2023 TyF/x - Undervisningsbeskrivelse
menu
document_scanner
Vis udskriftsvenlig udgave
print
Print med tilpasset bredde til A3
print
Print med tilpasset bredde til A4
Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
2023/24 - 2024/25
Institution
Virum Gymnasium
Fag og niveau
Tysk B
Lærer(e)
Signe Kjeldbjerg Hansen
Hold
2023 TyF/x (
1x Ty
,
2x Ty
)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1
Deutschland heute
Titel 2
Unterwegs
Titel 3
Tödliche Verbindungen
Titel 4
Digitales Leben
Titel 5
Individuum und Autorität
Titel 6
Buntes Deutschland
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 1
Deutschland heute
Dette forløb er ikke et sammenhængende forløb, men løbende nedslag om relevante emner, der rør sig i Tyskland.
WISSEN ÜBER DEUTSCHLAND
Fakten über Deutschland i Martin Graverholdt og Rikke Taber: "Dein Deutschland" Ebog - Systime.
DER SONG LAYLA
Ballerman-Hit 2022: DJ Robin & Schürze: Der Song "Layla" Text+Video YT:
https://www.youtube.com/watch?v=vQIIpesCiew
Reaktionen auf den Song:
1. Lukas von Hoyer: Wo wird der Ballerman-Hit "Layla" verboten? Augsburger Allgemeine: https://www.augsburger-allgemeine.de/panorama/layla-verbot-wird-layla-auf-dem-oktoberfest-2022-gespielt-102006924
2. Inge Bell u.a.: Das System "Layla" gehört verboten! i: https://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/prostitution-in-deutschland-das-system-layla-gehoert-verboten-meinung-a-a92e53b2-baf7-445d-ac46-bebbd7a00797
DIE GESELLSCHAFTLICH-POLITISCHE LAGE
Die Neujahrsansprache - Olaf Scholz - DIE REDE und DER TEXT zur REDE:
https://www.bundesregierung.de/breg-de/service/archiv/archiv-mediathek/neujahrsansprache-2025-kanzler-2328838
Indhold
Omfang
Estimeret: 5,00 moduler
Dækker over: 0 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 2
Unterwegs
Forløbet introducerer eleverne til arbejdet med tyske tekster - jf. det udvidede tekstbegreb. Forløbets hovedmål er at skabe tryghed ved det talte tysk - og opbygge et ordforråd og en forståelse for bøjning af verber, kasus og syntaks.
(Fakten über Deutschland i "Dein Deutschland" Ebog - Systime)
KitchKrieg: Unterwegs (Song, 2020)
Vincent will Meer (Film, 2010)
J.W.von Goethe: Erlkönig (Gedicht, 1782)
Rammstein: Dalai-Lama (Song, 2004)
Günter Bruno Fuchs: Eine Reise (Text, 1970)
Brüder Grimm: Rotkäppchen (Volksmärchen)
Forløbet svarer til ca. 45 ns.
Indhold
Kernestof:
Herzlich Willkommen zum Deutschlunterricht!
Hausaufgabe: Lernt SEIN und HABEN in Präsens, Präteritum und Perfektum AUSWENDIG! und bringt bitte deine 5 Sätze mit, die du in der letzten Stunde gemacht hast (5 sætninger med sein og haben, som fortæller noget om dig selv).
1) Lav øvelserne i "Minlæring" til hjælpeverberne sein, haben und werden. Minlæring SEIN HABEN WERDEN 2) Find ud af, hvad begrebet "transparente ord" betyder.
Endlich mal wieder Deutsch!
Bringt das Kompendium "Unterwegs" mit. Wir werden uns mit der deutschen AUSSPRACHE beschäftigen!
1) Lav opgaverne færdig fra sidste modul - her vedhæftet. Grammatik sætningsanalyse sein haben.docx Gør dit bedste:-) 2) Læs vedhæftede dokument om sætningsanalyse grundigt med det formål at vide, hvordan du finder de forskellige led. Sætningsled - h
I dag er det KUN gruppe 1-4, der skal komme til tyskundervisning. Det er MEGET vigtigt, at I medbringer jeres Unterwegs-Kompendium!
I dag er det KUN gruppe 5-8, der skal komme til tyskundervisningen!
Hvordan bøjer man et regelmæssigt verbum i præsens, perfektum og perfektum? Find ud af, hvordan du bøjer hören, machen, besuchen, spielen og kaufen.
I dag er det KUN gruppe 5-8, der skal komme til tyskundervisningen. Lektie: Skriv 5 sætninger, der handler om dig selv. Alle sætninger skal indeholde en form/tid af enten hören, spielen, machen, besuchen, kaufen. Variér mellem tiderne (præsens, præte
I dag er det KUN gruppe 1-4, der skal komme til tyskundervisningen: Asta, Ingrid, Asger, Carl P, Andrea, Filippa, August, Carl S, Alberte, Maja, Emil K, Emil S, Sidsel, Eske, Alexander og Håkon. Lektie: Skriv 5 sætninger, der handler om dig selv. All
Alle kommer til tysk. Lektie: Læs og oversæt strofe 5-8 i Erlkönig (side 10 i Unterwegskompendiet)
Øv bøjningen af sein, haben und werden samt af de regelmæssige verber i præsens, præteritum og perfektum + følgende verber: sehen, halten (uregelmæssigt) og können (modalverbum) i præsens, præteritum og perfektum.
Se på jeres analyser af H.K.H. Prins Christians tale, som I analyserede sidst. Understreg mindst tre passager i teksten, som I finder centrale for talens samlede budskab. Indledningsvis samler vil tråden op fra sidst og gennemgår analyserne. Hav dem
Læs over oversæt Dalai Lama af Rammstein, side 11 i Unterwegs-kompendiet. Find evt. videoen på YT og lyt til den!
Wir werden mit dem Song "Dalai Lama" weiterarbeiten.
Lav opgave 1 - billedbeskrivelsen - i vedhæftede dokument. Vincent will meer Arbeitsblatt.docx
Wir werden den Rest des Films sehen.
I bedes gå i gang med at forberede oplæg til filmen jf opgavebeskrivelsen OG gruppeindelingen, som I finder på 15. modul i ONENOTE Hausaufgabe: Mache Sätze zu den Personen im Film (Vincent will meer). Jf. arbejdsarket, som I har fået udleveret. Vince
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 18
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 3
Tödliche Verbindungen
Forløbet tager er en optakt til Sprogdagen for tyskeleverne i foråret 2024, hvor emnet er "Krimi". Vi arbejder med de helt svære forbindelser mellem mennesker, der præges af jalousi, hævntørst, skyldfølelse og afmægtighed.
Jan Flieger: Liebfrauenmorgen(2010) in Dein Deutschland. E-bog, Systime.
Tatort: Borowski und der brennende Mann (2013) (90 Minuten)
Netflixserie: Folge 1: "Liebes Kind" (45 Minuten)
Postkartenkrimi: Gebranntes Kind scheut das Feuer aus: https://crime-club.at/wp-content/uploads/how-to-postkartenkrimi-nach-sabine-hartmann.pdf
+
Theorie zur Postkartenkrimi-Gattung (2 ns)
Kurzgeschichten-Theorie (1ns)
Krimi-Theorie: "Merkmale des Krimis" i: Helle Egendal: Gattungen, Systime, 2017: side 79-82.
Nach den Sommerferien (se også under emnet "Deutschland heute"
Ballerman-Hit 2022: DJ Robin & Schürze: Der Song "Layla" Text+Video YT:
https://www.youtube.com/watch?v=vQIIpesCiew
Reaktionen auf den Song:
1. Lukas von Hoyer: Wo wird der Ballerman-Hit "Layla" verboten? Augsburger Allgemeine: https://www.augsburger-allgemeine.de/panorama/layla-verbot-wird-layla-auf-dem-oktoberfest-2022-gespielt-102006924
2. Inge Bell u.a.: Das System "Layla" gehört verboten! i: https://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/prostitution-in-deutschland-das-system-layla-gehoert-verboten-meinung-a-a92e53b2-baf7-445d-ac46-bebbd7a00797
Milena Moser: Letzte Pizza
REPETION: Sabine Hartmann:
Im Hotel Kutscherstuben - I: http://sabine-hartmann-sibbesse.de/?p=919
ANTAL NORMALSIDER I ALT: ca. 42
Indhold
Kernestof:
Læs om Krimigenren - slå som minimum følgende ord op: Verbrechen, Ermittler, Täter, Opfer, Ermittlung - OG besvar opgave 1 (Mind map) på side 4 i pdf'en. Krimimerkmale.pdf
Sidste 3 oplæg om "Vincent will meer" + opsamlingsøvelser til Tatort "Der brennende Mann".
I får en lille skriftlig prøve i sætningsanalyse (S, SP, DO, IO, A (præp. forbindelser) samt i bøjningen af regelmæssige verber og konstruktionen "jeg har været"!
Elevnumre 1 til og med 16 skal komme til undervisningen, resten har fri.
G B Fuchs EINE REISE Arbeitsblatt.docx
HUSK jeres kompendium!!
Elevnumre 17-32 skal komme til undervisningen. Resten har har fri.
Ingen lektier (alligevel:-))
PRØVE i sætningsanalyse og kasus 1.x.docx RETTENØGLE.doc
Microsoft Forms
Besvar spørgsmålene i spørgeskemaet: Rotkäppchen
1. Lav opgavearket fra sidste gang færdigt. 2. Wovon handelt das Märchen Rotkäppchen? Forsøg med egne ord - gerne med hjælp fra opgavearket, at genfortælle handlingen (brug korte, simple sætninger!). 3. Repetér: Hvor skal henholdsvist det finitte og
Wovon handelt das Märchen Rotkäppchen.docx
LEKTIE: I bedes genlæse Liebfrauenmorgen-teksten og referere den grundigt på dansk, idet du ikke mindst anvender de gloser, der er givet i tekstmaterialet. Teksten er (også) uploadet her.
I dag skal I gruppevis holde jeres oplæg om Jan Fliegers "Liebfrauenmorgen" - oplæggene skal kun holdes for mig (SH😊). Imens skal I andre arbejde med grammatik.
I skal bruge 20 minutter på at lave videre på opgaverne i Minlæring. Minlæring
Du skal lære den bestemte og ubestemte artikel udenad - du vil blive testet:-)
Afsnit
Herzlich Willkommen zum Deutschunterricht! Bringe bitte ein Ding (vielleicht ein Souvenier) oder ein Foto aus deinen Ferien mit.
Læs de to tekster og referer dem på tysk. Du må gerne indsætte dem i en oversættelsesmaskine. Augsburg Allgemeine Die Diskussion um Layla.docx Der Spiegel Das System Layla.docx
Lies den Text "Letzte Pizza" (PDF) und antworte die erste Aufgabe Seiten 84-85 im beigefügten Word-Dokument ("Finde die Antonyme"). Letzte Pizza TEXT.pdf Letzte Pizza Erster Teil S. 84-85..docx
Følgende elever skal komme til dette modul: Oskar, Peter, August, Sidsel, Willum, Villads, Oliver, Noah, Mathias, Magnus, Ingrid, Jonathan, Andrea, Håkon, Carl.
Læs side 85, linje 22-resten af teksten Letzte Pizza, og besvar samtlige spørgsmål i vedhæftede dokument. Letzte Pizza Zweiter Teil S. 85,Z. 22 - zum Ende.docx
Wovon handelt "Letzte Pizza"? Mache eine Zusammenfassung (100 Wörter) von dem Text.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 27
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 4
Digitales Leben
Forløbets formål er at behandle nutidens brug og misbrug af digitale medier. Vi tuner ind på elevernes eget brug af digitale platforme og dykker ned i emner som ”gefälschte Nachrichten”, Dating im Internetz, künstliche Intelligenz og Ethik und Moral in der digitalen Welt. Materialet består af en variation af sagtekster, videomateriale, fiktion samt film.
Digitales Leben
Dennis Metz: Gefällt mir! (2011) in: Herman, Mette: Los geht’s. Tekst og grammatik, Gyldendal 2018: S. 13 (+opgave side 13-18) Der er tale om forsidebilledet på vores kompendium.
Mein digitales Leben: Eine Schülerin erzählt - MiniMenschlein.de ♡
Tim Bendzko: Programmiert, TEXT
Tim Bendzko - Programmiert (Offizielles Video) (youtube.com)
Fake News – deepfake
Gefälschte Nachrichten Definition des Begriffes:
Erklärvideo: Was sind Fake News? (spiegel.de)
Fake News | bpb.de
Beispiel
Lohr in Bayern: 14-Jähriger verbreitet Falschnachrichten im Namen der Polizei - DER SPIEGEL
Irgendwas mit Medien!? - Tipps für digitales Leben #6 Fake News (youtube.com)
Fake-Videos von Politikern: Die Macht von Deepfakes | 3sat nano (youtube.com)
Dating im Internetz
Marcus Brühl: Berliner Chat (2001)
Künstliche Intelligenz
Tatort: Künstliche Intelligenz (2018) – CFU
Film: Ich bin dein Mensch
Forløbet svarer til ca. 95 ns
Indhold
Kernestof:
Besvar vedhæftede læse-forstå-spørgsmål til side 4-6 om regelmæssige og uregelmæssige verber i TYSK Grammatik-kompendiet, som I fik sidste år, men som jeg også har uploadet her:-)Regelmæssige og uregelmæssige verber - LÆSE-FORSTÅ-OPGAVER.docx TYSK GR
Wie will der Ich-Erzähler im Song 'Ne Leiche die Leiche loswerden? Z.B: Er will die Leiche in einen Sarg legen.
Jeg har glemt at give jer lektier for, men I bedes genlæse 'Ne Leiche med henblik på at finde 4 eksempler på, hvad personen gør for at komme af med liget? Wie will er die Leiche loswerden?
Ingen lektier. Vi skal afrunde vores forløb "Tödliche Verbindungen" og lave en gang grammatik!
Lav de to sidste opgaver "Forbind ordene til genitiv" i dokumentet fra sidste gang. Indledende genitivøvelser Letzte Pizza.docx
Alle skal have læst hele "Mein Digitales Leben - eine Schülerin erzählt" - som lektie skal I læse det tildelte tekststykke (se nederst i skemaet) i dybden og kunne referere det grundigt på dansk.
Alligevel ikke arbejd-selv, da workshop er aflyst!
Forbered mundtligt oplæg ud fra opgave 2 i vedhæftede dokument. 2.x MEIN und DEIN digitales Leben.docx
I bedes lave øvelserne (færdige) i Minlæring om personlige pronominer. I dette modul skal jeg lytte til de sidste oplæg.
I SKAL have lavet Minlæring-øvelserne færdige, da I får en lille bitte skriftlig træningsopgave i personlige pronominer. Dertil kommer et par opgaver om verbernes placering (jf. fejlfindingsopgaven efter Letzte Pizza-opgaven), samt en lille bitte smu
Hvis I sidder på jeres pladser kl. 11.48, så ser vi film - dvs. en TATORT-episode, der hedder "Künstliche Intelligenz". Den varer lige knapt 88 minutter, og derfor er det virkelig vigtigt, at I sidder klar, for ellers når vi ikke at se den. Den er en
I dag skal vi arbejde med "Tatort - Künstliche Intelligenz" - I har ingen lektier for, men du har mulighed for at (gen)se filmen på CFU-login (mitcfu.dk) via dit unilogin.
Følgende elever kommer til undervisningen - I skal holde oplæg om Tatort - Künstliche Intelligenz. Fraværende den 21.10. (Magnus, Joachim, Maja) bedes gå sammen og forberede oplægget til næste tysktime.
Følgende elever bedes komme til modulet og fremføre deres oplæg om Tatort- Künstliche Intelligenz. Øvrige elever skal lave andre lektier - eller tyskaflevering:-)
I bedes genhøre/genlæse "Programmiert", og besvare spørgsmålene 1-7.
Medbring dit grammatik-kompendium (TYSK GRAMMATIK)
I bedes læse teksten "Fake News" side 7-10 i Digitales Leben EKSTENSIVT. I får også her et link til den elektroniske version, således at I kan få den læst højt. Fake News
Besvar opgaverne i Minlæring Præpositioner, der styrer akkusativ
Jeres lektie til i dag er at oversætte de tyske sætninger med dativ-præpositionerne, som i fik udleveret på et ark torsdag - også vedhæftet her. 2.x akkusativ og dativ-præpositioner.docx Husk at medbringe "Digitales Leben"-kompendiet!
Lav opgave 1-4 i vedhæftede dokument. Wir werden den Film zu Ende gucken (Ich bin dein Mensch, Filmstriben)2.x Ich bin dein Mensch.docx
Lübeck 2024.docx
Lübeck Aufgabe 2024.docx
Opgave til hjemmeværende tysk-elever JUL.docx
I dag skal I arbejde med jeres Lübeckvideo og gøre den helt klar, så vi kan se dem fredag morgen:-)
Heute werden wir die Lübecker-Videos angucken - und bewerten. Ausserdem: Wir werden Aufgaben zum Film "Ich bin dein Mensch" machen.
Omfang
Estimeret: 10,00 moduler
Dækker over: 26
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5
Individuum und Autorität
Forløbets overordnede emne er individ overfor autoritet(er) og indeholder tekster om tiden under anden verdenskrig samt DDR-tiden.
Das dritte Reich/der zweite Weltkrieg:
Andreas Springer: Napola. Eine Einführung i: Napola - Elite für den Führer, Tyskforlaget, 2004) (4,5 ns)
Hermann Rausching: Adolf Hitler über Jugenderziehung (1 ns)
Napola — Elite für den Führer. Auszug (Szenen 13-2 1) aus dem Drehbuch (3 ns)
Der Film: Napola — Elite für den Führer (2004) (30 ns)
Die DDR:
Texte über die STASI und der DDR (3 ns)
Dokudrama: Die Klasse Berlin 1961. (20 ns)
Reiner Kunze: Das Ende der Kunst (½ ns)
Wolf Biermann: Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte. (3ns)
ca. 65 ns
NOMARLSIDER I ALT: ca. 50
Indhold
Kernestof:
ARBEJD SELV MODUL MED BUNDEN GRUPPEOPGAVE (tæller for 1 ½ timer elevtid) - Følg anvisningerne på ONE NOTE Digitales Leben 19. Stunde. Her finder I gruppesammensætninger samt fremgangsmåde og dokument med opgaven i!
Afsnit
Lær præsens- og præteritumbøjningen af samtlige modalverber udenad! Se side 11 i vedhæftede. Dog finder du her kun præteritum bøjet 3. person singularis, men kan du de regelmæssige verbers bøjning i præteritum, så kan du også modalverberne i præterit
Eine ganz kleine Hausaufgabe: Lies "Napola - eine Einführung von Andreas Springer" EXTENSIV TEXT Napola - eine Einführung.pdf Teksten er svær, men fortvivl ikke:-)
Lest bitte die Szenen 13-21 aus dem Drehbuch (manuskript) zum Napola-Film und antwortet die Fragen im beigefügten Dokument. Napola Fragen an die Szenen 13-21.docx BRUG max 30 minutter på lektien!
Lest bitte die Szenen 13-21 in Napola-Elite für den Führer. I har fået teksten udleveret, men får den også her elektronisk. Antworte die Fragen in dem beigefügten Dokument. TEXT Szenen 13-21.pdf Napola Fragen an die Szenen 13-21.docx
Wir werden den Film "Napola" sehen!
Wir werden den Rest des Films sehen.
Lektie: Udfyld skemaet - OPGAVE 2 (står på anden side i dokumentet). Har du ikke haft mulighed for at se filmen "Napola - Elite für den Führer" i undervisningen, skal du sørge for at have set den på Filmstriben.dk via dit bibliotekslogin.
8 Uhr: Oskar, Peter, William, Håkon, 8.20: Alexander, Willum, Frederik, Oliver. 8.40: Ingrid, Asta, Sidsel 9.00:Andrea, Filippa, Alberte
Um 9.50: Carl, Villads, Jonas, Emil Skov , Um 10.10: August, Asger, Jonathan, Joachim. Um 10.30-10.50: Noah, Magnus, Emil K
Opsamlingsheat: Jeg skal høre oplæg fra Mathias og Villads om Napolafilmen. RESTEN af klassen: I bedes lave en brainstorm (evt. mind map) over jeres viden om DDR (1949-1989). Emnet er stadig "Individuum og Autorität":-)
Texte über die STASI.pdf Læs tekstmaterialet om STASI, og besvar opgaverne i Lectio-Spørgeskemaet "Über die DDR und Stasi".
Læs vedhæftede dokument igennem, så du ved, hvad du skal lytte/se efter, når vi i modulet ser dokudramaet "Die Klasse Berlin 1961". Vi starter klokken otte nul dut! Die Klasse 1961.docx
1) Elever, der var fraværende i sidste modul, bedes selv se dokudramaet "Die Klasse Berlin 1961" via CFU. I er oprettet og kan tilgå filmen via unilogin. 2) Lektie: I bedes bruge ca. 20 minutter på at tage så mange noter, som I kan nå, til arbejdsar
Omfang
Estimeret: 15,00 moduler
Dækker over: 15
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 6
Buntes Deutschland
Forløbet zoomer ind på integrations- og identitetsbegreber, og tekstmaterialet udgøres af sagtekster, film og fiktion, der beskæftiger sig med det at være af anden etnisk herkomst og bosiddende i Tyskland.
Materiale:
"Identitätstheorie", i: Dein Deutschland af Rikke Taber og Martin Zickert Graverholt, Systime, 2017 (0,9 ns)
"Integrationstheorie", i: Dein Deutschland af Rikke Taber og Martin Zickert Graverholt, Systime, 2017 (0,6 ns)
Angela Merkels Rede an Miroslav Klose zur Verleihung der goldenen Victoria für Integration (afkortet) (1,5 ns)
Text: "Einmal Hans mit scharfer Soße. Leben in zwei Welten" af Hatice Akyün, Goldmann, 2005 (uddrag af 1. kapitel "Neulich in der Parallelwelt") (3 ns)
Film: ”Einmal Hans mit scharfer Soße” af Buket Alakuş (2013) (30 ns)
Jana Frey: Ich, die andere (2007) - Auszug des Romans. (4 ns)
Indhold
Kernestof:
Willkommen zurück zum Deutschunterricht! Heute werden wir uns weiterhin mit dem Thema "Individuum und Autoritäten" beschäftigen. Keine Hausaufgaben!
Besvar opgave 3 og 4 på arbejdsarket fra i tirsdags. Når du laver opgave 4, skal du anvende dit grammatikkompendium. Både opgaver og grammatikkompendium er uploadet her (superservicesigne) 2.x Das Ende der Kunst.docx TYSK GRAMMATIK VG.pdf
Lær verbernes betydning udenad i vedhæftede dokument. Du bliver testet i timen! Verben vor dem Lesen übersetzten.docx
Jeg glemte at indskrive jeres lektie i fredags...DERFOR: Det eneste, jeg beder jer om, er at genlæse teksten "Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte".
Påskeferien er lige om hjørnet. Kom til undervisningen!!
Find 5 adjektiver i "Das Märchen vom kleinen Herrn Moritz, der eine Glatze kriegte". Undersøg, hvilket sætningsled/kasus, de indgår i.
1) Oversæt og forklar bøjningen af adjektivet i denne sætning:
Vi skal arbejde med "Angela Merkels Rede an Miroslav Klose". Medbring teksten! Angela Merkel an Miroslav Klose + AUFGABEN.docx
Læs teksten "Einmal Hans mit scharfer Sosse - Neulich in der Parallelwelt" og besvar spørgsmålene i spørgeskemaet. Neulich in der Parallelwelt TEXT.pdf
Læs og oversæt teksten "Ich, die Andere" af Jana Frey. Teksten er udleveret i sidste modul. Jana Frey Ich, die andere.pdf
Wovon handelt der Text "Ich, die Andere"? Beskriv med egne ord, hvad teksten handler om ud fra vores tekstarbejde i sidste tyskmodul. Lav den resterende del af opgaverne: Welchen Integrationstyp+Identitätstyp repräsentiert Kelebek? Erzähle von einem
Omfang
Estimeret: 14,00 moduler
Dækker over: 12
moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Vis samlet undervisningsbeskrivelse samt elevtilknytning til forløb
lan
Hovedmenu
login
MitID
login
Brugernavn
more_horiz
Mere
{ "S": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60285222988", "T": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60285222988", "H": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d60285222988" }