Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2024/25
|
Institution
|
Virum Gymnasium
|
Fag og niveau
|
Biologi C
|
Lærer(e)
|
Pia Aaes-Jørgensen
|
Hold
|
2024 biC/m (2m biC)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Hvad kan celler?
I dette forløb har vi arbejdet med følgende:
Forskelle og ligheder på pro- og eukaryote celler
Cellens opbygning og organellernes funktion - primært grønkorn og mitokondrier og disse organellers formodede opståen via endosymbiontteorien. Beviser for endosymbiontteorien er gennemgået. Derudover er to forskellige typer af planteceller mikroskoperet, og der blev i denne sammenhæng kigget på spalteåbninger (de to læbeceller), samt arbejdet med funktionen af disse spalteåbninger og deres placering.
Cellemembranen og transport over denne membran, herunder diffusion (simpel og faciliteret), aktiv transport og osmose.
Temperatur som vækstfaktor samt aerob og anaerob respiration blev illustreret vha. ballonforsøg med gær. Ligeledes er den mikrobielle vækstkurve gennemgået.
Mitose, den normale celledeling (hvilke celler der kan udføre mitose, og hvilke der ikke kan) - hvordan mitose forløber, dvs. de enkelte fasers kendetegn, og hvad det endelige resultat er.
Forsøg: Mikroskopi af 2 typer af planteceller - vandpest og moses vugge. I moses vugge sås spalteåbninger.
Forsøg: Diffusion i rød agar (hvorfor bliver celler ikke kæmpestore?).
Forsøg: Ballonforsøg - Respiration/gæring ved 3 forskellige temperaturer
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Hej 2mJeg glæder mig til at møde jer. I dag får I bøger og info om biologi C - juhuuu! Vi ses :)
-
Forskelle pa_ celler.docx
-
Velkommen til bio C.pptx
-
Hej 2mLektien er, at læse de to dokumenter vedhæftet til dagens modul og se hjælpen til mikroskopet, så du har en idé om, hvordan det fungerer. I dag skal vi kigge i mikroskop og se 2 slags planteceller og få endnu mere styr på de planter.
-
(Læs hjemme) Øvelsesvejl. Mikroskopi af planteceller.doc
-
(se denne hjælp til mikroskop) Fastsæt præparat og juster forstørrelsen
-
(Besvar disse spørgsmål, når du ikke mikroskoperer) Spørgsmål til vand i planter.docx
-
(Besvar denne quiz når du er på gangen) Visit gosocrative.com and enter room name uijeitfo
-
Hej 2mVi får lige samlet op på sidste modul. Derefter går vi videre med at forstå, hvordan pokker de opstod de planteceller med grønkorn og mitokondrier? Det er det, der kendes som endosymbiont-teorien. Herefter arbejder vi videre med cellemembranen
-
Hjælp til endosymbiontteorien.mp4 (hjælp til læselektierne)
-
How we think complex cells evolved - Adam Jacobson (se den til sidst, når du har læst og hørt hjælpen)
-
Endosymbiontteorien -s. 12 fra C+B.docx (læselektie)
-
Endosymbiontteorien opgaave.pptx
-
diffusion og osmose.png
-
Cellemembran og transport s. 184.docx
-
cellemembran og transport s. 185.docx
-
Hej 2m
-
-Arbejdsseddel Transportmekanismer over cellemembranen.docx
-
forsøg med lyserød agar og diffusion.pptx
-
Repetition af osmose.docx (laves i timen)
-
(disse laves i timen) Mitose - opgaver.docx
-
Egebo, Lone Als m.fl.: BIOLOGI TIL TIDEN, 2. udg., Nucleus; sider: 85, 144-146
-
(hør den, når du har læst) En hjælp til Mitosen.mp4
-
Det er de 5 faser, der er vigtige at få fat i i mitosen, og hvad der sker i den enkelte fase.
-
Vigtige begreber, som vi arbejder med i modulet:
-
Genopfrisk hjemmefra osmose fra dine NV-noter. Særligt grafen fra dit osmoseforsøg er god at få kigget på. Se det korte link :)Særlige begreber, der er vigtige at få fat på er:
-
I dag skal vi arbejde med med den vigtige proces respiration. Vi anvender gærceller (svampeceller), som eksempel på eukaryote celler, som kan udføre både aerob og anaerob respiration. I skal teste gærs respirationsevne under tre forskellige temperatu
-
(lektie) LÆS disse sider om Gær.docx
-
(skim den, så du ved, hvad dagens forsøg går ud på) Ballonforsøg ved tre temperaturer.docx
-
Vækstfaktorer og gærcelleforsøg.pptx (laves imens forsøget kører til ende og I løbende tjekker til jeres balloner)
-
Hej 2mLæs siderne - kig ekstra på figur 198 'vækstkurven' og figur 200 om respiration og gæring. Disse to figurer arbejder vi med at forstå i timen. Vi får samlet op på jeres ballonforsøg fra sidst :)
-
Afsnit
-
Wheel of Names
-
vækstkurven, respiration og gæring.docx
-
Kostens bestanddele - udfyld skema.docx
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Prøve i forløb om celler
|
25-09-2024
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
7 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Hvorfor er madvarer med fuldkorn gode at spise?
Vi har arbejdet med:
De 3 energigivende stoffer, kulhydrat, fedt og proteiner (hvad de består af og deres anvendelse i kroppen) - brændværdier, opbygning og nedbrydning af disse vigtige stoffer. Herunder de ufordøjelige kulhydrater og deres betydning for fordøjelsen.
Energibalancen samt energiberegninger ud fra varedeklarationer
Fordøjelsessystemet med fokus på enzymers virkemåde. Herunder er gennemgået faktorer som påvirker enzymers virkning.
Den normale blodsukkerregulering og diabetes type 1 og 2 samt behandlingsmetoder er gennemgået.
Appetitreguleringen - aktivering af sult og mæthedscenteret. Afslutningsvis har vi kigget på kostpyramider tidligere og i dag.
Forsøg: digitalt enzymforsøg (nedbrydning af stivelse, et polysakkarid)
Forsøg: Bromelins nedbrydning af protein (husblas)
Andet eksperimentelt arbejde: Bygning af de tre energigivende stoffer ved brug af legoklodser
BEGREBER
energigivende stoffer (genkendelse af deres struktur), Kulhydrater Kulstofringe Mono-, di- og polysakkarider Peptidbindinger
Fedtstoffer Triglycerider Mættet/umættede fedtsyrer Aminosyrer Proteiner Kostfibre (cellulose)
Mekanisk fordøjelse Peristaltiske bevægelser Transportproteiner
Enzymer fx Pepsin, amylase, bromelin Proteinfordøjelsen Bugspytkirtlen
Kulhydratfordøjelsen Tarmvilli (mikrovilli) Faciliteret transport (glukose, faciliteret diffusion)
Kostfibre Cellulose pH/temperatur/iltniveau
Glukose insulin insulinreceptor beta- og alfaceller
Glykogen glukagon bugspytkirtel livsstil/autoimmun
Diabetes 1 og 2 muskler lever hormoner
substrat aktivt center (eller aktivt område) optimum
produkt denaturering katalysator
enzymaktivitet sultregulering
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Egebo, Lone Als m.fl.: BIOLOGI TIL TIDEN, 2. udg., Nucleus; sider: 19-34, 144-148
-
Hej 2mLæs siderne - kig ekstra på figur 198 'vækstkurven' og figur 200 om respiration og gæring. Disse to figurer arbejder vi med at forstå i timen. Vi får samlet op på jeres ballonforsøg fra sidst :)
-
Afsnit
-
Wheel of Names
-
vækstkurven, respiration og gæring.docx
-
Kostens bestanddele - udfyld skema.docx
-
Hav fokus på denne strukturmæssige del, når du læser lektien, altså fx1. hvad er et protein opbygget af?2. Hvad er den strukturmæssige forskel på et mono-sakkarid og et poly-sakkarid?3. Hvad er et triglycerid?
-
Hej 2m
-
PP 1 Opbyg de 3 energigivende stoffer.pptx
-
Hej 2mLav power pointet færdigt fra sidst, hvis du ikke nåede det hele.
-
Vi arbejder i dag med nedbrydningen af de energigivende stoffer (dvs. fordøjelsen), når nu I har styr på opbygningen.
-
De tre opgaver fordøjelsen løser er:
-
Legoklods.docx
-
PP 2 fordøjelse af de energigivende stoffer.pptx
-
(se og hør den her derhjemme) Gennemgang af enzymer - se de første 10 minutter.
-
Hej 2mDefinér disse begreber for dig selv, når du hører filen:Substrat
-
I dag dykker vi dybere ned i fordøjelsen og får styr på enzymerne :)
-
Enzymer .docx (forståelsesopgaver)
-
Interaktiv nedbrydning af stivelse.docx (øvelse)
-
Vi starter lige med det lille virtuelle enzymforsøg (amylases nedbrydning af stivelse) fra sidst. Et par stykker mangler stadig at lægge deres grafer op på elevfeedbacken fra i onsdags.
-
(Laves i timen) KOLESTEROL - det lede og det herlige og KOSTPYRAMIDENS udvikling.docx
-
Vi får liiiige samlet op på superforsøget fra sidst, samt på kostpyramider og kolesterol fra i mandags. Derefter arbejder vi med energibalancen og med at udregne energibidrag fra de tre energigivende stoffer - wuhuu så skal vi (in your dreams) på McD
-
Den anbefalede energifordeling
-
Arbejdsseddel Kostens energiindhold og energifordeling.docx
-
Hej 2mHåber ferien har været skøn! I dag skal vi arbejde med reguleringen af blodsukkerniveauet, dvs. hvordan kroppen/cellerne reagerer, når blodsukkeret er højt, og når det er lavt.
-
Læs lektien s. 29-34 og se linket. Læg ekstra mærke til, hvordan sukkeret (glukose) fjernes fra blodet.
-
Vigtige begreber at forstå er:
-
(se og hør denne) Forklaring af blodsukkerreguleringenhttps://www.youtube.com/watch?v=5RxJEsFZq3U
-
Blodsukker.docx
-
Regulating blood glucose levels og forklarende animation
-
DIABETES og behandling.docx
-
Arbejdsseddel om appetitregulering.docx (Arbejder vi med først)
-
Hej 2mLæselektien er den samme som til i mandags. Vægten i dag lægges på diabetes, som står beskrevet til slut i lektien. Kender du forskellen på type 1 og type 2 diabetes (sukkersyge)?
-
(se den derhjemme) Diabetes - en fin animation med forklaring
-
(repetition derhjemme) Blodglucose og insulin, glykogen og glukagon - en engelsk forklaring med figurer/animation
-
(repetition derhjemme) Det er godt at vide om blodsukker – Biologi (tekst og gode forklaringer, hvis man synes, det var svært sidst)
-
(disse link arbejder vi med i timen) Regulering af blodsukker-niveau
Supplerende stof:
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Genetik - er du en ener, forstå dine gener
Grundlæggende genetik herunder betydning af dominansforhold, krydsningsskemaer og nedarvningsmønstre ud fra stamtræer er gennemgået. Desuden er der arbejdet med DNAs og RNAs opbygning, proteinsyntesen (med de to processer transkription og translation) og mutationers betydning.
Blodtyper (AB0) og rhesussystemet - modtager og donorforhold er derudover gennemgået.
Forsøg: Blodtypebestemmelse
Forsøg: PTC-smagning (er du en smager?)
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Arbejdsseddel DNA struktur.docx (arbejder vi med i timen)
-
Vi starter med prøve og starter derefter op på vores nye emne, som handler om genetik :)
-
Egebo, Lone Als m.fl.: BIOLOGI TIL TIDEN, 2. udg., Nucleus; sider: 101-111, 150-153, 162
-
Hej 2m
-
1 modul.pptx (sammenhæng mellem arvemateriale, kromosom og gener) Den vil jeg gennemgå med jer i timen :)
-
(opgave 1)Oversigt over begreber og monogene træk.docx
-
Hej 2mLæs siderne 106-107, hør og se den vedhæftede gennemgang og find ud af, hvad disse begreber betyder:
-
Arbejdsseddel 2 -genetikopgaver.doc
-
Arbejdsseddel stamtræer.docx
-
Game of Thrones 2m.docx
-
Hej 2m.
-
(lektietekst) Blodtyperne - læs og få overblik.docx
-
(Lektietekst) Blodtyper og rhesussystemet.doc
-
(Arbejdsseddel 1. Lav opgave A og B hjemmefra) AB0- og rhesussystemet.docx
-
(læselektie) genotyper for rhesus.docx
-
(arbejdsseddel 2 - laver vi i timen) Blodtypeopgave.docx
-
(jeg gennemgår det) blodtyper -antigen og antistof.pptx
-
Arbejdsseddel til blodtype (animation).docx
-
TIL BLODTYPEBESTEMMELSE - Når du ikke laver øvelsen :) .docx
-
(Hør denne, det er en hjælp) Hvordan fungerer et eldonkort.mp4
-
(lektie) BLODTYPEBESTEMMELSE øvelse.docx
-
Min blodtype: Klassens blodtyper (udfylder vi i timen)
-
Proteinsyntesen bio C animation
-
(læs denne hjemme) Proteinsyntesen hjælp til overblik over de to processer, transskription og translation, i tre skridt.docx
-
Proteinsyntesen -interaktivt power point.pptx
-
Mutér et gen og se konsekvensen (interaktivt link)
-
Hej alleVi genopfrisker proteinsyntesen fra i onsdags.
-
(opgave 1) Arbejdsseddel -repetition af proteinsyntesen.docx
-
(opgave 2) Mutationer.docx
-
Repetitionsopgaver og mutation.(Arbejdsseddel med opgave 1, 2 og 3)
-
Øvelse At smage eller ikke at smage.docx
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Genetik-test
|
22-01-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
Ikke angivet
Dækker over:
9 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
4
|
Sex - hvorfor er det nødvendigt?
Der er arbejdet med:
Forskellen på kønnet og ukønnet formering - fordele og ulemper.
Sexsignalering (parring med den bedst tilpassede mage)
Mitose, kloning og meiose (herunder konsekvenser, når det går galt i meiosen i anafasen).
Kønsorganernes opbygning hos begge køn.
Kønshormonreguleringen hos begge køn og betydningen af kønshormoner - herunder er der kort kigget på virkning af anabole steroider.
Befrugtning og fosterudvikling (moderens livsstils betydning), barnløshed og hvordan man i nogle tilfælde kan afhjælpe barnløsheden.
Prævention med særlig vægt på p-pillens virkning, og udvalgte kønssygdomme i vækst (Klamydia og Gonorré). Derudover har vi haft en etisk diskussion af abortgrænser og kigget på tre ægte fostre i formalin som kickstarter til debatten.
forsøg: smittefest (spredning/opsporing af kønssygdom)
forsøg: ægløsningstest (Undersøgelse af LH-niveau) på begge køn
|
Indhold
|
Kernestof:
-
Arbejdsseddel 1 sex - er det nødvendigt.docx
-
Gooooodt Nytåååår!!
-
Hej 2mI dag repeterer vi jeres gode genetik-viden. Vi øver og repeterer begreber, og får lukket huller i jeres viden, så I bliver klar til afslutning af forløbet, som sker med en prøve uden hjælpemidler i næste modul.
-
Vi starter desuden op på vores nye emne i sexologi :)
-
Vi bruger noget af modulet på liiige at få lappet huller i din genetik-viden :)
-
Egebo, Lone Als m.fl.: BIOLOGI TIL TIDEN, 2. udg., Nucleus; sider: 72-82, 84, 89-96
-
Arbejdsseddel 1 mandens kønsorganer.docx
-
Arbejdsseddel 2 kvindens kønsorganer.docx
-
repetition af genetik 2m.docx
-
Betydning af Y-kromosom.pptx
-
Hej 2m
-
En hjælp til Mitosen.mp4 (repetition, hør den hvis du ikke kan huske mitosen)
-
(Pia forklarer, en hjælp til den nye deling) Meiose.mp4
-
Begreber, som hører til celledeling (både mitose og meiose):
-
Hej mine skønne elever.Uh, vi har hængepartier! Vi mangler kvindens kønsorganer - hav lavet den arbejdsseddel (find den på modulet i sidste uge). Derefter kster vi os over meiosen, som I havde for til i onsdags, men vi overhovedet ikke nåede - kig på
-
Spørgsmål til meiosen.docx
-
Hej 2m.
-
Hjælp til menstruationscyklus.mp4
-
(laves i timen) Arbejdsseddel til lektien om kønshormonregulering.docx
-
menstruationscyklus_power_point -PA.pptx
-
Hej 2mVi arbejder videre med menstruationscyklus og kønshormonreguleringen :)
-
(lektie-artikel, læs den hjemmefra) Løberen Castor Semenya stiller op i løb i København
-
Samarbejdsøvelse omkring menstruationscyklus.docx
-
MAND ELLER KVINDE docx.docx
-
Gå til https://b.socrative.com/login/student/ og indtast room name uijeitfo - brug herefter dit navn.
-
P-pillen, kønssygdomme, prævention og samtykke.docx
-
(opgave 2 - laves i timen) fosterpåvirkning.docx
-
(Forsøg) Smittefest i 2m, smittespredning/opsporing
-
Vi starter med vigtigste pointer fra i fredags, inden vi tager til smittefest. Herefter arbejder vi med befrugtning og graviditet - læs derfor lektien.Begreber:
-
(opgave 1) Arbejdsseddel – befrugtning.docx
-
Forsøg med ægløsningstest, altså test af LH-niveau. Der skal bruges 3 drenge og 3 piger til udførsel af dette forsøg - tænk over, om du har lyst til at være 'testkanin', forsøget er anonymt (dvs. test 1 pige 1, test 2 pige 2, osv.)
-
(skim linket igennem og kig på de indsatte figurer, så du ved hvad metoden går ud på) Sådan anvendes og aflæses en ægløsningstest | Med24.dk
-
LH og ægløsningstest.docx
-
Vi skal også til smittefest i dag. Forsøget er et smitteopsporingsforsøg. Smittefesten, smittespredning/opsporing
-
IMG_8748.HEIC (pige-resultater)IMG_8749.HEIC (drenge-resultater)
-
Læs siderne 93-96 i bogen.
-
Vi arbejder med løsningsforslag til barnløshed hos begge køn.
-
Barnløshed og løsninger.docx
-
Hej 2mI dette modul arbejder vi med at forstå teknikken 'kloning' og går i dybden med de etiske udfordringer, man støder på ved at arbejde med denne genteknologi.
-
Kloning.docx
-
Sexologi repetition.docx
Skriftligt arbejde:
Titel |
Afleveringsdato |
Prøve i sexologi-forløbet
|
19-03-2025
|
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
11 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
5
|
Hvordan fungerer søen som økosystem?
Der arbejdes med søen som økosystem herunder biotiske og abiotiske faktorer, fødekæder og -net, hvordan en plante overordnet fungerer, minimumsloven (de begrænsende faktorer), biodiversitet og indikatordyrs ilt-tilpasninger for at kunne bestemme makroindex og derved fastslå vandkvaliteten i en sø i Holmeparken samt have kendskab til metodens fordele og ulemper. Derudover får eleverne indblik i søens gode og onde cirkler. Desuden arbejdes der med energistrømmen i et økosystem og kulstofkredsløbet, for derved at få overblik og sammenhængsforståelsen mellem planter- dyr- og mikroorganismers rolle.
Forsøg: Osmose med vandpestceller (mikroskopering)
Forsøg: Fotosyntese og respiration (udført fysisk under NV)
Ekskursion og forsøg: Vandkvaliteten i Holmeparken sø - makroindex
|
Indhold
|
Kernestof:
-
I dag starter vi med en kort prøve og derefter starter vi på årets sidste forløb om økologi :) Juhuuu! Husk din bog.
-
Egebo, Lone Als m.fl.: BIOLOGI TIL TIDEN, 2. udg., Nucleus; sider: 117-129, 132-140
-
Hvad betyder begrebet 'økologi' egentlig i biologi, og hvordan fungerer en plante? Det finder vi ud af i dag :)
-
En plantes opbygning og funktion .docx
-
Hej 2mLektien ser lang ud, men I har læst en del af det før, så det er 'kun' 2 sider, som er nyt stof. Vi har fokus på det generelle næringsstof-kredsløb i et økosystem, ligningen BPP = NPP + R(espiration), samt forskellen på fødekæder og fødenet.Vi
-
økobegreber (1).pptx
-
Økologi pp. 3.modul.pptx
-
Hej 2mI skal mikroskopere ferskvandsplanten vandpest og se, hvordan cellerne reagerer på saltvand.
-
Derefter kaster vi os over kulstofkredsløbet, dvs. C-atomernes evige vandring rundt i forskellige 'puljer'. Hav derfor læst denne tekst hjemmefra.(læselektie) Kulstofkredsløbet biologi.docx
-
(gennemgang - hør den) Kulstofkredsløbet forklaret af mig :)
-
(lav den, når du ikke mikroskoperer) Arbejdsseddel kulstofkredsløb og energistrøm.docx
-
Arbejdsspørgsmål til lektien s 126-129.docx
-
Hej 2mHåber I havde en fantastisk studietur!Vi får lige samlet op på kulstofkredsløbet og jeg ved, at vi har et andet hængeparti med en arbejdsseddel fra sidst om s. 126-129 (ilt i vand). Derefter repeterer vi et forsøg I har lavet i NV og kobler det
-
Du skal finde og læse dine noter fra NV til fotosyntese og respirations-forsøget (gik ud på at sætte vandplanter i lys/mørke, tilføre CO2/ingen CO2). Læs den vedhæftede øvelsesvejledning om dette forsøg, så du kan huske, hvad det gik ud på :)Læs deru
-
(læselektie) Fotosyntese_resp_forsøg -øvelsesvejledning.doc
-
(Læselektie) Minimumsloven.docx Formuler hjemmefra kort med dine egne ord, hvad denne lov går ud på.
-
(Opgave 1 laves i timen) Få tjek på dit forsøg om fotosyntese og respiration.docx
-
(opgave 2) Arbejdsseddel begrænsende faktorer.docx
-
Hej 2mI dag får I jo prøver retur som lovet. Derefter har vi et par hængepartier - fx arbejdssedlen med begrænsende faktorer, nåede du ikke at lave den færdig, så gør det hjemme.Der er ingen læselektier, men husk din bog :)Vi ses!
-
Arbejdsseddel plantetilpasninger og biodiversitet.docx
-
I læser i timen, så husk din bog.
-
I dag arbejder vi med:
-
Arbejdsseddel- vanddyrs tilpasninger.docx
-
(lav den!) Makroindex-opgave.docx
-
makroindex (3).pptx
-
Afprøvning af makroindex-metoden.
-
Opskriv de arter I finder, så hver gruppe ved, hvad der er fundet på padletten under din gruppe: Hvad har du fundet i den lille sø?
-
Fuglsangvej 66 to Lindevangens legeplads
-
Følg linket. Her mødes vi kl 13.45 :)
-
Grupperne er som følger:
-
Hej 2m
-
(nogle har lavet denne - vi samler op på den) Arbejdsspørgsmål til lektien s 126-129.docx
-
Vi skal desuden arbejde med metoden BI5 (Biokemisk iltforbrug)
-
Udledning af organisk materiale til åen - placer begreber.pptx
-
Idag skal vi arbejde videre med søens gode og onde cirkler, læs derfor lektien (det er figurerne 186-190 i dag, der er vigtige at forstå og kunne tale om).
-
figurer til præsentation.pptx
-
gruppearb til figurerne s. 136-140.doc
-
Eksamenstips bio C.doc
-
Gode råd!
-
Vi repeterer...
-
Celledeling -MITOSE OG MEIOSE.docx
-
Hvis du har nogle spørgsmål eller er forvirret (det kan både være om eksamen eller faglige ting), så hav dem skrevet ned, så finder vi ud af det i dag :) I dag repeterer vi genetik først og fremmest.
-
Hav tjek på, om du har alle forsøgsresultater til alle forsøg.
-
Hvordan kan viden om blodtyper redde liv?
-
Kæmpe repetition Løs opgaverne og hjælp din makker.docx
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
12 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65495994115",
"T": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65495994115",
"H": "/lectio/33/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d65495994115"
}