Undervisningsbeskrivelse
Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er)
|
2022/23
|
Institution
|
Z - Strenge lektor Poulsens institut
|
Fag og niveau
|
Idræt C
|
Lærer(e)
|
Martin Michelsen, Mette Nielsen
|
Hold
|
2022 id/ce1 (1ce id/1)
|
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel
1
|
Fælles Jiveforløb
Falkos fælles Jive forløb
Alle elever lærer en falkosekvens som indeholder ALLE de variationer vi har gennemgået. Alle elever laver til slut en egen dans som vises det i en showtime time.
Grundtrin
Newyorker (og newyorker spin)
Møllen (stor - lille)
Dame spin
Dame under m/u spark
Pass and kick
Desuden bliver eleverne beskendte med Motoriske indlæringsfaser og ved hvilke faser de bevæger sig rundt på når man skal lære noget nyt.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
6 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
2
|
Kropsbasis og Legeteori
I forløbet har vi arbejdet med elementer fra gymnastik, Akrobatik, Yoga, kampsport og parkour
Eleverne har opnået tekniske færdigheder som håndstandsteknik og opbygning af håndstand, Akroyoga elementer, danse kendskab som Bachata, salsa og marengue.
Tillidsskabende øvelser som samarbjedsmomenter i akroyoga har givet dem fornemmelse for sikkerhed, ansvar, hensyn og modtagning/spotting
Modighedstræning har givet dem forståelse af FLOW model og de psykiske og fysiske elementer vi arbejder med i parkourens grundprincipper
Eleven har slutteligt opnået praksis forståelse og viden indenfor udvalgt legeteori og afprøvet legens 4 elementer (alea, agon, mimicru og ilinx)
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
8,00 moduler
Dækker over:
10 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
Titel
3
|
Bordtennis
Faglige mål:
At eleverne har lært de basale tekniske færdigheder i bordtennis; grundslag med både for og baghånd, skru, serv og modtagning.
Eleverne har desuden lært reglerne til single og double-spil, samt de basale taktiske færdigheder hvert spil kræver.
|
Indhold
|
Kernestof:
|
Omfang
|
Estimeret:
7,00 moduler
Dækker over:
8 moduler
|
Særlige fokuspunkter
|
|
Væsentligste arbejdsformer
|
|
{
"S": "/lectio/3337/stamdata/stamdata_edit_student.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61744802760",
"T": "/lectio/3337/stamdata/stamdata_edit_teacher.aspx?teacherid=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61744802760",
"H": "/lectio/3337/stamdata/stamdata_edit_hold.aspx?id=666\u0026prevurl=studieplan%2fuvb_hold_off.aspx%3fholdid%3d61744802760"
}