Undervisningsbeskrivelse

Stamoplysninger til brug ved prøver til gymnasiale uddannelser
Termin(er) 2017/18 - 2018/19
Institution Øregård Gymnasium
Fag og niveau Historie A
Lærer(e) Jesper Veibel
Hold 2017 HI/t (1t HI, 2t HI)
Oversigt over gennemførte undervisningsforløb
Titel 1 antikken
Titel 2 middelalder
Titel 3 korstogene
Titel 4 Renæssance og reformation
Titel 5 Europa og verden
Titel 6 oplysningtiden og revolutioner
Titel 7 industrialisering
Titel 8 imperialisme og 1 vrk
Titel 9 Revolutioner
Titel 10 mellemkrigstiden og 2 vrk.
Titel 11 Kold krig og afkolonisering

Beskrivelse af de enkelte undervisningsforløb (1 skema for hvert forløb)
Titel 4 Renæssance og reformation

Verden før 1914 - i dansk perspektiv, Carl-johan Bryld, systime 2008. kap 5
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 5 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 5 Europa og verden

Verden før 1914 - i dansk perspektiv, Carl-Johan Bryld, Systime 2012. kap. 6
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 6 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 7 industrialisering

Verden før 1914 - i dansk perspektiv, Carl-johan Bryld, systime 2008. kap. 9
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 9 moduler
Særlige fokuspunkter
Væsentligste arbejdsformer
Titel 10 mellemkrigstiden og 2 vrk.

Verden efter 1914 - i dansk perspektiv, Carl -johan Bryld, systime 2013. kap 4-5.
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 8 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Lytte
  • Læse
  • Almene (tværfaglige)
  • Analytiske evner
  • Personlige
  • Selvstændighed
Væsentligste arbejdsformer
  • Individuelt arbejde
  • Lærerstyret undervisning
Titel 11 Kold krig og afkolonisering

Verden efter 1914 - i dansk perspektiv, Carl-johan Bryld, Systime 2013. kap 6 og 7
Indhold
Kernestof:
Omfang Estimeret: Ikke angivet
Dækker over: 12 moduler
Særlige fokuspunkter
  • Faglige
  • Læse
  • Diskutere
  • Projektarbejde
  • Formidling
  • Almene (tværfaglige)
  • Overskue og strukturere
  • Personlige
  • Selvtillid
  • Initiativ
  • Ansvarlighed
  • Sociale
  • Samarbejdsevne
Væsentligste arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Projektarbejde